Po výměně destiček nebrzdí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
ladinovic
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte črc 13, 2021 14:37

Po výměně destiček nebrzdí

Příspěvek od ladinovic » úte črc 13, 2021 14:57

Zdravím všechny. Po výměně brzdových destiček auto špatně brzdí. Ihned po výměně začala téct brzdová kapalina že zadního kola, po prozkoumání jsem zjistil a následně vyměnil špatný brzdový váleček ze kterého to teklo a vadné čelisti. Před výměnou bylo vše OK. Při vypnutém motoru je brzda tvrdá a vše se zdá být OK, po nastartování se pedál propadne a brzdí velice špatně. Někdo nějaký tip, čím by to mohlo být?
Thalia 1.4 55kW

Díky

Jirikan
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: Po výměně destiček nebrzdí

Příspěvek od Jirikan » úte črc 13, 2021 21:44

Zavzdušněný okruh.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Po výměně destiček nebrzdí

Příspěvek od czprava » stř črc 21, 2021 00:12

No pokud jsi po výměně zadního prasete opravdu dobře odvzdušnil, tak může být ještě problém jinde.
Každopádně je potřeba říct, jestli auto blbě brzdí a současně ubývá brzdovka v nádobce, či nikolivek.

Pokud nikoliv, je to zavzdušněný. Když párkrát zapumpuješ pedálem při nahozeném motoru, zlepší se to?

Pokud ubývá, pak ti někde utíká brzdovka, nejhorší místo jsou trubičky na zadním regulátoru brzdné síly a trubičky z regulátoru k zadním kolům. Moje osobní zkušenost, kdy po výměně bubnů kvůli ložiskům jsem posadil auto na zem, šel ho projet a po pár kilometrech se mi propadnul brzdový pedál a brzdovka v čudu. Prohnila mi zadní trubička k pravému zadnímu kolu a jak jsem auto měl na heveru a vše měnilo polohu, tak rupla úplně.
Nutno říct, že do té doby i přes pomalý únik brzdovky jsem nepozoroval propadání pedálu ani snížený účinek brzd.

Pak ještě posilovač, ale to by se asi nepropadal pedál, spíš bys musel vyvinout víc síly na pedál.
Zkouška posilovače brzd
Podtlakový posilovač je konstruován tak, že při poruše posilovače normálně pracuje kapalinová brzda, jen musíte počítat s vyšším tlakem na brzdový pedál. Správnou funkcí podtlakového posilovače vyzkoušejte tak, že po zhasnutí motoru ještě jedenkrát až dvakrát normálně zabrzdíte, potom pedál brzdy ztvrdne a krok pedálu se zmenší . Po nastartování motoru ihned nastane posilovací účinek a brzdy opět brzdí normálně. Při zkoušce můžete slyšet tlumené přepouštění podtlaku vzduchu, nesmí být ale slyšet unikání nebo syčení vzduchu za chodu motoru. Tento jev zpravidla ukazuje na poškozený zpětný ventil podtlaku nebo na děravou podtlakovou hadici.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů