Typ vstřikování paliva

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Typ vstřikování paliva

Příspěvek od Tomw » úte čer 22, 2021 11:20

Čaute chlapi, včera jsem hledal jaký má vlastně moje auto (Thalia 1.4i 55kw, 8v) typ vstřiku paliva, on totiž tento technický údaj absolutně nikde není uveden, jak v technických průkazech, tak ani v servisní knížce a na českém internetu zhola nic, tak sem údaj našel až na západních webech, že se jedná o vícebodové vstřikování, proč ale tedy není motor označen správně 1.4 MPi a je tam jen nic neříkající i jako injection? Takže je to tak? Jedná se opravdu o nepřímý vícebodový vstřik? Myslel jsem totiž že tento jednoduchý motor má spíš jednobodový vstřik a ještě jedna dodatečná otázka, nechtěl jsem kvůli tomu zakládat 2 témata, myslíte že aplikací VIFu před každým tankováním v doporučeném poměru 1:1000 člověk vytvoří plnohodnotné prémiové pálivo? Díval jsem se na srovnávací testy v SM z roku 2014 a zkouška např obyčejný EuroOil natural 95 s mazivostí 757 VIF zlepšil mazání benzínu na 344 což mívají nejlepší prémiové benzíny (319-400 něco), oktany se snížily jen nepatrně o 0,5 jednotek, pořád bylo 95 a něco a ostatní látky zůstaly z 90% stejné, takže kombinace OMW natural 95 s mazivostí 669 + VIF by měla vytvořit hodně luxusní benzín ne?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od kotasekh » úte čer 22, 2021 11:38

MPi je zkratka používaná koncernem VW, ne univerzální zkratka pro vícebodové vstřikování. To je jako bys chtěl, aby se všechny diesely s common rail vstřikováním označovaly CRDi, místo TDI, TDCi, DCi, D, TD atd. Mimo to jde druh vstřikování poznat téměř letmým pohledem na motor, proto se neuvádí, stejně jako se určitě neuvádí, že se jedná o atmosféricky plněný motor případně OHV/OHC, SOHC či DOHC konstrukci vačky. Kouknu a vidím, to se nemusí psát do techničáku, těchto dle tebe "absolutně nikde uvedených" údajů o motoru je určitě spousta, protože jsou buď všeobecně známé, nebo pohledem lehce zjistitelné.

K VIFu - ne, VIFem si prémiový benzín neuděláš. Jak sám píšeš, dosáhneš třeba mazivosti jako prémiový benzín, ale co zbytek vlastností?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od Tomw » úte čer 22, 2021 14:12

Aha, nejsem tak znalý, řídím 2 roky, znám základní věci co bych měl, jako zase nejsem úplné pako, nechci aby to vyznělo takhle :D ale typ vstřikování při pohledu na motor fakt nepoznám, tak mě ukamenuj :D Jo napadlo mě že tu VW zkratku Renault nepoužívá protože mu prostě nepatří, ale písmeno i je totálně nic nevypovídající a k tomu VIFu, já měl za to že má i čistící schopnosti, v SM to testovali a výsledek byl pozitivní, zato u prémiového paliva nemůžeš mít nikdy jistotu že obsahuje vážně to co je na stojanu uvedeno, třeba je tam toho jen poloviční množství

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od Tomw » úte čer 22, 2021 14:15

Nejlépe tak znát někoho kdo je u toho a nepokrytě ti řekne co a jak to je s těmi aditivy v prémiovém palivu, jestli je to 100% poctivost nebo se to šidí a do jaké míry

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od kotasekh » úte čer 22, 2021 15:06

Nerekl jsem, ze VIF je spatny, ale ze VIFem neudelas premiove palivo. Urcite tim ten benzin ale vylepsis ;). Ja sam VIF pouzival primo davkovany do sani, v brutalne vyssi koncentraci nezli doporucene, krasne to procistilo motor.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od czprava » sob čer 26, 2021 10:53

Zkratka MPi se vžila do povědomí čechů asi především díky Škodovce, která jej začala marketingově používat. Jelikož jsem vlastnil jako svůj první vůz Favorita GLX z roku 1993, který měl jednobodové nepřímé vstřikování Bosch Mono-Motronic a dost jsem si o tom tehdy zjišťoval díky různým závádám čidel, tak o tom vím své. Mezi techniky vládla také zkratka SPI, která ale nepronikala moc do marketingových keců automobilek.
Zde vlastně elektromagnetický ventil vstřikoval palivo nad škrtící klapkou a do přes tu už šla komplet směs se vzduchem.

Do Felicií pak začala Škodovka cpát právě MPI, tedy vícebodový nepřímý vstřik, neřeklo se tomu jinak, než vícebodovka, čili empéíčko. Byl to obchodní trhák a nikdo pak už nechtěl Feldy s jednobodovým nepřímým vstřikem.
Už si nevzpomenu, ale byl to myslím systém od Siemensu, přívlastek už si nepamatuju.

Vstřikování paliva vlastně nahradilo klasickou karburaci do té doby defaultně používanou a mělo to několik důvodů a výhod, asi největší byla spotřeba paliva, kvalitnější příprava směsi díky rozprášení paliva vstřikem a tak dále a tak dále.

Přímé vstřikování označované jako GDI, FSI a podobně značila každá automobilka jinak, a je tomu tak dosud.
K tomu se ještě přidává přeplňování motoru vzduchem, takže nějaká univerzální orientace podle těchto zkratek je v podstatě pro laika téméř nemožná, respektive nelze se řídit nějakými 1000% jasnými pravidly k transparetnímu rozluštění.

V techničáku jsou jen základní technické údaje, tam druh dávkování paliva nemá co dělat. To vždy uvádí výrobce vozu a myslím, že ani tuto povinnost za zákona nemá to někde uvádět. Je to součást pohonné jednotky stejně jako písty, jejich rozměry taky v TP nevyčteš. Přitom i těch je několik druhů, ale nikoho nezajímá, co mu tam běhá v bloku za písty. A pokud ano, může si to zjistit u výrobce.

Víceméně šlo jen o to, aby se to "lepší" dávkování paliva nějak zobchodovalo a prodalo.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od czprava » sob čer 26, 2021 11:07

Ještě k tomu VIFu.
Používám jej už několik let, bandasku mám tak nějak vždy na rok. Občas jej tam dám dle dávkování na bandasce, většinou, když mám pocit, že auto v požadavku na větší výkon nejde za plynem, jak jsem zvyklý.
Občas vezmu nějaký ten "prémiový" benzín, zpravidla Effectu od Benziny.
Subjektivně musím říct, že samozřejmě nástup výkonu je pak znát, ale je to vyloženě jen můj pocit ničím nezměřitelný.
Stejně tak po tom VIFu, naleju to tam a pak mám pocit, že to jde krásně za plynem, ale víš jak, víra tvá tě uzdraví.
Fakt je jedna věc, že ty vstřiky se zanášejí a pokud jsou ještě pořád originál, jako to mám já, tak občas nějaké to pročištění neuškodí.
Nicméně já to rozhodně neaplikuji pravidelně, ale je to jen a jen můj názor a zkušenost.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od Tomw » ned čer 27, 2021 20:37

Jde mi právě o ty vstřiky no, jsou původní a mám taky pocit že to lépe táhne, spotřeboval jsem 1/4 pixly za 2 měsíce, pochybuju že to tam někdo kdy lil nebo bral prémiový benzín, takže to tam teď leju pořád, pak budu dávat do každé třetí nádrže a u toho zůstanu

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od czprava » ned čer 27, 2021 20:56

No právě, že pokud jde jen o "pocit", já osobně jsem se díky zkušenostem a asi i vlivem "stárnutí" (tedy toho mého, ne auta) naučil takové pocity moc neřešit.
V mládí jsem řešil u Favorita taky kdejakou blbůstku, ale postupem času přijdeš na to, že dokud něco fakt neodejde, tak řešit pocity stojí někdy docela dost zbytečně vyhozených peněz.
Auto má sloužit, a ne žrát zbytečně prachy.
Pokud ti auťák při nástupu vyššího výkonu nekucká, necuká, nepauzuje, tak bych vstřiky rozhodně nechal tam, kde jsou, ať si svoje ještě odmakají.
Vím, že se to dokonce dá nějak měřit a jednou jsem někde na netu viděl jakési video od VIFáků, kde měli ukázku funkce zaneseného vstřiku a vstřiku čistého.
JInak vím, že vstřiky se už také snad čistí vodíkem bez nutnosti je demontovat z vozu, ale jak, co, kde a za kolik, info asi někde na netu.
Asi nejvíc trpí vstřiky používáním nekvalitního paliva, ruku v ruce s tím pak jde i životnost palivového čerpadla.
Další věc je nejezdit tzv. "na výpary", kdo tohle dělá, oddělá nejdřív čerpadlo a pak vstřiky.
Nevím, dříve vstřiky bylo dost frekventované téma, ale dnes asi už běžně neodcházejí.
Přeci jen bývalých čerpaček v areálech JZD a Státních statků a STSek markantně ubylo a pančovat palivo už je dnes pro provozovatele čerpaček čistá ekonomická sebevražda.
Ono se taky dost změnilo i v agregátech, doba karburátorů je pryč, protože ty jezdili snad i na olej z řepky. Dneska agregáty potřebují hamat víceméně "čisté" palivo a tak vstřiky si vesměs krásně mlaskají. :rolling: :rolling: :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od Tomw » ned čer 27, 2021 21:09

Jasný, když jsem 2 čárky nad červeným čtverečkem, jedu natankovat, nečekám až se rozsvítí hladové okno, zase ale kašlu na nějaké neustálé dolívání za 200 ať to neklesne pod polovinu, to je podle mě celkem fanatismus, ale každého věc, podle mě je hlavní nejezdit do rezervy a palivo beru většinou z omw kde je velký denní průtok, nežiju zrovna v malém městě, jinak jo auto nijak nekucká nebo tak a za plynem jde už ochotně, ale začátky byly těžké, druhý majitel co měl auto 10 let nalital 3 - 5 tisíc ročně, takže ten motor po té době nebyl zrovna čiperný, tak jediné štěstí že první majitel během prvních tří let nalital 66 tisíc tak to dobře zajel, jinak by se to možná už ani oživit nedalo, všechno je doloženo servisní knížkou a technické kontroly dle vin

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od Tomw » ned čer 27, 2021 21:12

Tomw píše:
ned čer 27, 2021 21:09
Nějak mi to blbne :D
Naposledy upravil(a) Tomw dne ned čer 27, 2021 21:16, celkem upraveno 1 x.

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od Tomw » ned čer 27, 2021 21:14

Tomw píše:
ned čer 27, 2021 21:12
Tomw píše:
ned čer 27, 2021 21:09
Samozřejmě neznám styl jízdy prvního majitele, ale lepší že auto bylo v téměř neustálém pohybu hned ze startu než kdyby převážně stálo

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Typ vstřikování paliva

Příspěvek od czprava » úte čer 29, 2021 20:21

NO o té čipernosti bych diskutoval opatrněji, měl jsem v ruce auta, co si lidi dotáhli z DE, kde to lítalo jak splašený a bylo to stejně utahaný a líný jako kráva.
Ono samozřejmě malý roční nájezd má svá negativa, ale zase záleží, o jakém agregátu a zejména šoférovi se bavíme.
Záleží na tom, jakou tomu dával majitel údržbu, protože pokud auto najíždí málo, je potřeba se víc věnovat intervalům časovým, nenechávat tam olej hnít tři roky, hlídat si stáří rozvodů a spoustu dalších věcí.
Zajíždění motorů ve smyslu retro "zajíždění Škodovek" to už dnes není, motory jsou technicky na daleko jiné konstrukční úrovni, máme daleko lepší oleje, materiály, to už nejsou stopětky, kde na 80t km odešlo těsnění pod hlavou a nebo bylo potřeba provést aspoň polomontáž.
Ve finále samozřejmě záleží, jestli s tím někdo jezdil jako pan Hrušínský ve střediskové vesničce včetně recitace, nebo jestli i při malém nájezdu občas tzv. "vypálil brouka". Nicméně dnešní motory jsou velmi silně adaptabilní a neustále se sami snaží si ideální provozní podmínky vytvářet, pokud jim tedy my jako majitelé vyloženě nepodrážíme nohy zanedbáváním základní údržby.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů