Špatné startování po aditivaci benzínu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » pon kvě 24, 2021 23:39

Tak jsem chtěl trochu pročistit vstřiky, tak jsem za koupil VIF super benzin aditiv, dávkování 10ml na 10l paliva, podle návodu jsem tam před tankováním dal 30ml na 30l paliva a co se stalo, otočím klíčkem a motor nechce naskočit, druhý pokus to samé, po třech sekundách přestávám, netrápím to, počkám 20 sekund a napotřetí konečně normálně naskočil. Tak si říkám co jsem udělal špatně, jednou jsem natankoval prémiový benzín a tohle se nestalo. Po práci už auto nastartovalo normálně. Někde jsem četl podobnou zkušenost, ale už to nemůžu dohledat, tak se ptám vás
Naposledy upravil(a) Tomw dne úte srp 10, 2021 08:26, celkem upraveno 2 x.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 25, 2021 07:17

Jestli to udelalo hned po natankovani, tak to nema nic spolecneho s VIFem. Par km trva, nez se benzin a nova smes s VIFem dostane pres hadicky az k liste se vstrikama.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » úte kvě 25, 2021 12:48

No právě, tak nevím, auto od začátku šlape jak hodinky, i v mrazech, tak uvidím, baterka exide 50ah, 450 startovací proud, půl roku nová, svíčky měněny po 60 tisícich za NGK brk5ez přímo pro motor k7j, takže v tom by být problém neměl, ale po práci, po 8 hodinovém stání motor naskočil zase normálně hned, tak snad je všechno v pohodě, uvidím zítra, dnes schválně nejedu a uvidím co motor po 38 hodinách nečinnosti na to
Naposledy upravil(a) Tomw dne úte srp 10, 2021 08:27, celkem upraveno 1 x.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 25, 2021 15:40

Sleduj to, ale myslim, ze to bylo ojedinely exces ;). Vsak uvidis. A jestli to bude delat znovu, tak pak teprv diagnostika. Nebo jestli diagnostiku mas, tak koukni a treba tam bude neco ulozene.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od czprava » stř kvě 26, 2021 22:33

VIF používám už několik let, tedy nepravidelně, tak jednu tu jejich flašku cca na rok. Občas vezmu Effectu u Benziny, občas naleju VIF, rozhodně to tam necpu nějak pravidelně.
NIkdy, ale opravdu nikdy jsem neměl problém po aplikaci VIFu nastartovat.
Se startováním jsem měl problém jednou jedinkrát a dost trapně se to vyřešilo. Stačilo stisknout nárazový spínač.
Auto točilo, ale nenaskočilo.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » ned kvě 30, 2021 17:03

Tak vif to nezpůsobil, důvodem byla nízká hladina motorového oleje, servismani dali klasicky nadmírák skoro centimetr nad rysku max (měřeno za studena), vysál jsem 2 deci, tak to bylo 2mm nad ryskou max, to už jsem nechal tak a pak začaly problémy, nechápu to, takže po tom co se mi nakonec rozsvítila červená olejnička a auto přestalo reagovat na sešlápnutí plynového pedálu, jsem musel zastavit, vypnout motor a dolít půllitr oleje, teď je tam stejný nadmírák jako předtím, ale už se v tom nebudu hrabat, ale nechápu jak mohlo vysátí pouhých dvou deci způsobit tohle, ještě jsem to 2x měřil za studena, pak občasně i 20 minut po vypnutí motoru

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » ned kvě 30, 2021 17:19

Od té doby jsem najel 50km a nic se nestalo, ale nevím jestli to nenechat zkontrolovat, protože od vysátí jsem najel tak 200km než se rozsvítila červená olejnička, takže jestli to celou dobu špatně mazalo, nevím jestli se tam nemohlo cokoli dodrbat

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od kotasekh » pon kvě 31, 2021 06:49

I kdyby se tam cokoliv dodrbalo, tak neni co zkontrolovat. Ale i tak by nizka hladina oleje nemela mit nic spolecneho se startovanim. A jaka hladina tam teda byla, nez jsi dolil? Olejnicka nemusi znamenat jen malo oleje. Muze byt nizky tlak kvuli cerpadla nebo vadne cidlo/kabelaz.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » pon kvě 31, 2021 15:42

Tak oleje je tam víc než dost, prý by neuškodilo trochu odsát, takže ho tam nebylo málo ani předtím když jsem odsál jen 2 deci a po dolití půllitra je tam zase nadmírák, takže je to špatný tlak, nemohl jsem to způsobit já tím odsáváním? Nic jiného mě logicky nenapadá

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od czprava » pon kvě 31, 2021 19:12

Svítící olejnička signalizuje špatné mazání motoru, tedy nízký tlak oleje, tedy špatná cirkulace oleje v systému.
Asi nejpravděpodobnější je závada olejového čerpadla, ale může být někde něco přicpané, což by i odpovídalo tvému popisu. Ano, mohlo to způsobit přelití, ale nemuselo, možná souhra náhod.
Co vím, tak motoráři zkontrolují tlak oleje nějakým měřákem, který zapojí místo čidla tlaku oleje.
JInak přelévání oleje se důrazně nedoporučuje stejně jako jeho "podlévání".
Vede se o tom milión diskusí, ale automechanik, co mění olej tak, že přeleje, to není automechanik, ale nemehlo.
Oni ty rysky tam nejsou jen tak pro srandu králíkům. Přelitím oleje můžeš motoru výrazně krátit životnost.
Přelévají to jen proto, že se s tím nechtějí patlat, vypustí to a nablejou to tam hlava nehlava.
Nějaký postavení vozidla na rovný povrch, posečkání, než se hladina ustálí a pak pomalé dolévání na "míru", to už je pro ně obrovský problém.
Proto já si měním olej sám a klidně hodinu, mě to nezabije a motor si pak spokojeně vrní. A já konec konců taky.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » pon kvě 31, 2021 19:50

Vím, chci to příště udělat taky sám, ještě dodatek, studený olej smrdí fakt hodně po benzínu, nevím jestli je ho v oleji jen 1-2% což je v normě, pode toho smradu bych řekl že víc
Naposledy upravil(a) Tomw dne úte srp 10, 2021 08:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od czprava » pon kvě 31, 2021 20:02

Smrdí po benzínu? Jak smrdí, jak za studena?
TO jsi to vypustil a dal si čichací siestu nebo jak to mám chápat? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

TO můžou být dvě věci, Buď je to olej naprosto totál pačung nebo se ti benzín dostává do oleje.
Pokud je benzín v oleji, pak je buď v háji pístní kroužek, ale to by ti olej ubýval.
Dalším důvodem může být špatné spalování jednoho válce, kde se benzín nespálí a přes kroužek lítá do oleje.
Co svíčky, jak vypadají svíčky, pálí všechny, není nějaká mokrá? Koukal jsi?
Co výkon auta, jak to jde za plynem při plným knedlíku?
Co výfuk, hulí to, bílý kouř, modrý kouř, černý kouř?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od kotasekh » pon kvě 31, 2021 21:04

Po benzinu smrdi olej skoro furt, zalezi ale jak moc, to je hrozne subjektivni. A nemusi byt nizky tlak oleje, ale muze byt i problem na kabelazi cidla pripadne cidle samotnem. Tak ci tak to chce nechat zmerit tlak mazani, jestli je v norme, a pokud ano, je problem v cidle nebo kabelazi. Pokud se najde problem v kabelazi, muze byt treba poskozeny svazek, ktery zapricinil i ten nahly problem se startem, k cemuz se priklanim nejvic ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » pon kvě 31, 2021 21:06

Tak bod po bodu a ještě předtím jedna věc, poprvé jsem nabral prémiový benzín ale klasický 95okt další nádrž obyč 95okt s 30ml vifu, nemohlo se to teda pročistit natolik že ty usazeniny se dostaly kam neměly? A teď k tomu, olej Motul 2100 power ze servisu, to asi nebude panč, olej smrdí jako benzínka, to jsem zjistil tak že jsem přes měrku odsál 50ml vzorek, stejně bylo oleje ještě přebytek, tak nevadí a studený myslím 4 hodiny po vypnutí motoru, z výfuku nejde žádný podivný kouř, svíčky jsem nekontroloval, ale jsou 3 měsíce nové, najeto kolem 3 tisíc km, NGK a výkon nepozoruju žádnou změnu
Naposledy upravil(a) Tomw dne úte srp 10, 2021 08:32, celkem upraveno 1 x.

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » pon kvě 31, 2021 21:16

Doufám že je problém jen v kabeláži nebo čidle a ten servis je tu ve městě vyhlášený (když pominu tu klasickou servisní výměnu oleje cikcak by oko, spěcháme), tak se nemusím bát že by mě natáhli na nějaké vymyšlené závadě a jinak olej už jsem srovnal, jen nepatrně nad ryskou max, nenechal jsem tam ten nadmírák aby to nevytlačilo gufero nebo něco. Takže teď už jen opravit tu závadu a auto bude doufám zase v pohodě, jsem fakt zvědavý co to je, brzy tam pojedu
Naposledy upravil(a) Tomw dne úte srp 10, 2021 08:34, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od czprava » pon kvě 31, 2021 21:26

Kotasek má pravdu, že než začneš řešit možnost sníženého tlaku oleje, prověř to čidlo a drátformu k němu.
Pokud to nehulí, necuká a jede jak má, vypadá to fakt na elektriku. Tím spíš, když ta olejnička svítí náhodně.
Myslím si, že kdyby blbla olej pumpa, svítilo by to asi pravidelněji.
Nakonec se ukáže, že to máš někde u čidla zkorodovaný.
Zahejbej s drátama u čidla a uvidíš, co na to olejnička na palubce. Pokud nemáš pomocníka, nahraj si palubku na mobil a pak to zkoukni.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » pon kvě 31, 2021 21:29

Dobré, ještě se na to podívám

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » úte čer 01, 2021 15:44

Hlavně ať není přidřený motor, ale už 150km se olejnička nerozsvítila, tak nevím jestli to špatně maže nebo je to jen čidlo nebo vadná kabeláž, v servise mě vezmou příští týden. Jak se vůbec pozná přidřený motor? Olejnička svítit nemusí a přesto se může zadírat? Jinak zvuk motoru a výkon jsou v normě

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od kotasekh » stř čer 02, 2021 14:04

Pridreny motor se pozna az rozebranim ;). Nebo sundas vanu a kouknes, jestli tam jsou piliny. Ale to vubec neres, dokud nebudes mit skutecne problemy s motorem.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: Špatné startování po aditivaci benzínu

Příspěvek od Tomw » čtv čer 17, 2021 22:44

Tak jsme se známým vyměnili olej a filtr, vyčistili čidlo a kabeláž elektroniky palivového čerpadla a už tisíc km je klid

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů