Motorový olej
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Re: Motorový olej
Dokud netece, tak to neres…
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Motorový olej
Viděl jsi Básníky? Klííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííd !!!!!!
Chlape, ty mě bavíš.
Podívej se, já měním olej na mojí Natálii od začátku a teď se něčeho přidrž a pořádně se zapři.
Nic nežíhám a dokonce, představ si to, dokonce tam mám pořád původní podložku, po asi dvaceti a něco výměnách !!!!!!!!
V životě to neteklo, tam totiž není žádný tlak, jen ten atmosférický.
Dokonce u otcova "prdelatého" Grandio Clia byla hliníková podložka, kterou jsme tam vrátili a vyměníme jí až za rok.
Musíš se trochu uvolnit, jinak se z toho fakt p*****š. Ber si ze života to hezčí, na to nepodstatný se nakašli, jak říkával můj děda.
Chlape, ty mě bavíš.
Podívej se, já měním olej na mojí Natálii od začátku a teď se něčeho přidrž a pořádně se zapři.
Nic nežíhám a dokonce, představ si to, dokonce tam mám pořád původní podložku, po asi dvaceti a něco výměnách !!!!!!!!
V životě to neteklo, tam totiž není žádný tlak, jen ten atmosférický.
Dokonce u otcova "prdelatého" Grandio Clia byla hliníková podložka, kterou jsme tam vrátili a vyměníme jí až za rok.
Musíš se trochu uvolnit, jinak se z toho fakt p*****š. Ber si ze života to hezčí, na to nepodstatný se nakašli, jak říkával můj děda.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
Ok díky, to jsem potřeboval vědět, příště dám pro klid na duši nový kroužek, teď to nebudu řešit, vypadá normálně, nekape to
Re: Motorový olej
On si neda klid.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Motorový olej
A když sem měnil olej, vycházel jsem z mojeho manuálu kde je uvedeno že do 8v se vleze 3,8l oleje, takže jsem tomu všechno přizpůsobil, nalil 3,2l, změřil, nechal 10 minut běžet, občas s citem trochu protůroval, filtr si vzal 2 deci, tak sem to dolil zpátky a jsem 2 3mm pod maxem, to znamená že mojich 3,2l + 4 deci starého oleje co nevyteklo = 3,6l což odpovídá té hodnotě na měrce, vždy měřeno po kuřpauze, ne hned po vypnutí motoru a následující dny zůstává hodnota stejná, takže údaj 3,8l je pravdivý a nedávno jsem narazil na manuál z roku 2006 kde pro stejný motor uvádí 3,1l a různě na internetu taky uvádí různé informace, tak proč takhle matou lidi? Hlavně v tom manuálu 2006, internetové informace jsou v tomhle případě obecně zavádějící, určitě je lepší řídit se manuálem, ale jak se můžou v tak zásadní informaci lišit když ten motor je pořád stejný, ten přece neprošel žádnou změnou, je to pořád 1,4 55kw 8v
Re: Motorový olej
Kazdy motor ma svuj kod, lisi se pak v drobnostech, treba jeden kW sem, jeden tam, nekde je 3.5 litru oleje, nekde 3.8 litru… Musel bys srovnavat presne stejny motor, ne jen 1.4 8V 55kW.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Motorový olej
Ono manuál je jedna věc a skutečnost druhá. Při plnění oleje zásadně manuál odhazuji v dál a mojí věrnou kamarádkou se na pár slastných chvil stává slečna Měrka. V momentě, kdy dosáhnu poloviny jejího rozsahu, tak sjíždím z rampy a pak na rovině postupně a v klidku s odpovídajícími vaping pauzami doplňuji na jemno. To už se k nám přidává i palubní Robot s jeho kontrolou hladiny a tak si to užíváme ve třech až do slastného naplnění.
Zkušenost velí, že měrka ukazuje 75% a robot už hlásí plnou.
Nedoplňuji nikdy na horní mez měrky a co vím, ideál je 75%. Takto mě to učili staří mistři a dělám to tak už 25 let. Přitom vyměnit olej je jedna z těch nejjednodušších věci, nicméně i při tomto se dá pokazit dost věcí.
Zkušenost velí, že měrka ukazuje 75% a robot už hlásí plnou.
Nedoplňuji nikdy na horní mez měrky a co vím, ideál je 75%. Takto mě to učili staří mistři a dělám to tak už 25 let. Přitom vyměnit olej je jedna z těch nejjednodušších věci, nicméně i při tomto se dá pokazit dost věcí.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
A kdy měříš olej? Za studena mi to dává smysl když je všechen olej ve vaně, naopak ten dnešní trend měřit 3-5 minut po vypnutí motoru mi přijde jako blbost, to jsem ve 3/4, za studena (aspoň hodinu po vypnutí motoru) přesně na rysce max
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Motorový olej
No pani, tady se to ale pekne rozjeloNikdy mne nenapadlo, jestli mam olej 1,5 nebo 2mm pod horni ryskou.
Stejne, mas tak presne auto postavene do roviny resp. motor jak ma byt, ikdyz mas unavene pruziny?Tohle se prece neresi..
Ja proste necham vykapat stary olej, mezitim vytahnu filtr, az vykape dam nový filtr a zasroubuju zpet zatku.
Ihned nato liju novy olej a az jsem na rysce u max, tak koncim. Samozrejme ke konci s prestavkami, at stece do vany. Pres max neliju a tim to pro mne konci. Trosku oleje si veme filtr.
Nastartuji a kouknu, jestli trosku zahraty netece kolem dolni zatky, nahodim spodni kryt pod motorem a odjizdim.
Stejne, mas tak presne auto postavene do roviny resp. motor jak ma byt, ikdyz mas unavene pruziny?Tohle se prece neresi..
Ja proste necham vykapat stary olej, mezitim vytahnu filtr, az vykape dam nový filtr a zasroubuju zpet zatku.
Ihned nato liju novy olej a az jsem na rysce u max, tak koncim. Samozrejme ke konci s prestavkami, at stece do vany. Pres max neliju a tim to pro mne konci. Trosku oleje si veme filtr.
Nastartuji a kouknu, jestli trosku zahraty netece kolem dolni zatky, nahodim spodni kryt pod motorem a odjizdim.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Re: Motorový olej
Moucho CECE, no ona je to tak trochu akademická debata, to je fakt.
Nicméně, abych dojedl nakouslý buřt, nikdy jsem neřešil, jak je motor studený nebo teplý.
Pro lepší vypuštění oleje je samozřejmě lepší krátkou jízdou olej zahřát, což já dělám vždy, jelikož rampu mám mimo bydliště, a to je dobrých 10 km cesty. Tedy zahřátý olej jde ven a pak už startuju auto jen, když sjíždím z rampy a pomaličku se sunu před garáž.
Olej mi vleze do filtru, před garáží vypnu motor a nechám to cca 5-10 minut stéct ze stěn do vany.
Pak už jen doplňuji a vapuji, doplňuji a vapuji a doplňuji dle mého předchozího příspěvku.
Nikdy nedoplňuji až k horní rysce, právě z důvodů nedokonalé vodováhy auta či teploty oleje.
Jak říkám, takto 25 let od Favorita přes Feldu a současnou Natálku.
Samozřejmě neuvádím pomocné práce, výměnu fltru a další.
Nicméně, abych dojedl nakouslý buřt, nikdy jsem neřešil, jak je motor studený nebo teplý.
Pro lepší vypuštění oleje je samozřejmě lepší krátkou jízdou olej zahřát, což já dělám vždy, jelikož rampu mám mimo bydliště, a to je dobrých 10 km cesty. Tedy zahřátý olej jde ven a pak už startuju auto jen, když sjíždím z rampy a pomaličku se sunu před garáž.
Olej mi vleze do filtru, před garáží vypnu motor a nechám to cca 5-10 minut stéct ze stěn do vany.
Pak už jen doplňuji a vapuji, doplňuji a vapuji a doplňuji dle mého předchozího příspěvku.
Nikdy nedoplňuji až k horní rysce, právě z důvodů nedokonalé vodováhy auta či teploty oleje.
Jak říkám, takto 25 let od Favorita přes Feldu a současnou Natálku.
Samozřejmě neuvádím pomocné práce, výměnu fltru a další.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
Měl jsem na mysli to preventivní měření co se má správně dělat před každou jízdou, ale to je mimo realitu , takže dejme tomu každý víkend, tak to dělám já, najdu si na to těch 5 minut a dělám to za studena když je všechen olej ve vaně, těch 5 minut po vypnutí motoru co dnes uvádí spousta automobilek mi přijde jako nesmysl dobrý jen tak pro nouzové měření, jaký na to máte názor vy?
Re: Motorový olej
Před každou jízdou nebo o víkendu?
Tak to určitě, ani náhodou, kamaráde.
Pokud mi hladina klesne pod minimum, oznámí mi to palubka, to bych nedělal nic jinýho.
Ještě se takhle každou chvíli s**t s tím vehiklem, pche, tak to jsi mě dostal.
Prdlačku, občas kontrola na palubce, jinak tam nelezu. Tůdle nůdle..........
Nejsem otrok auta, ale jeho PÁN !
Stačí, co mi občas vyvádí, ještě se s ním budu chodit mazlit pravidelně..................
Tak to určitě, ani náhodou, kamaráde.
Pokud mi hladina klesne pod minimum, oznámí mi to palubka, to bych nedělal nic jinýho.
Ještě se takhle každou chvíli s**t s tím vehiklem, pche, tak to jsi mě dostal.
Prdlačku, občas kontrola na palubce, jinak tam nelezu. Tůdle nůdle..........
Nejsem otrok auta, ale jeho PÁN !
Stačí, co mi občas vyvádí, ještě se s ním budu chodit mazlit pravidelně..................
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
A ked mi menili olej v servise a naliali tam nieco z velkeho suda 5w40? mozem doliat pol litra liter kupeneho na pumpe? 5w40 alebo aj 10w40? Nez mi vymenia cely . . . .
Re: Motorový olej
Jo, na to dolítí jakýkoliv 5w40, viskosity bych osobně nemísil a pro zichr bych se držel hlavně normy pro daný motor
Re: Motorový olej
Pokud tam nalili "NĚCO", tak rozhodně na dolití NĚCO bude stačit, každopádně aspoň stejnou viskozitu.
JInak bývá dobrým zvykem při lití ze sudů aspoň litr věnovat zákazníkovi na dolévání a nebo aspoň strohé sdělení, co se v onom sudu nachází za olejový luxus.
JInak bývá dobrým zvykem při lití ze sudů aspoň litr věnovat zákazníkovi na dolévání a nebo aspoň strohé sdělení, co se v onom sudu nachází za olejový luxus.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
Doteraz som to neriesil, vzdy som vydrzal od vymeny k vymene, ale teraz mi tecie olej niekde zevraj medzi motorom a prevodovkou . . . tak nez mi to opravia, auto je v garazi, uz som na spodnej ryske skoro . . . do opravy na nom nejazdim, ja len ak by bolo treba surne niekam vybehnut, tak musim doliat . . .
Re: Motorový olej
Když píšeš o věcech co se dají pokazit, pro Thaliu jsem nenašel o kroužek olejové zátky hliníkový, jen měď s rozměry 16x22x2mm a kov s nbr gumou uprostřed 16,7x24x1,5, tak sem našel jinde hliník s rozměry 16x22x1,5, ta o půl mm tenčí tloušťka oproti měděnému kroužku nehraje roli ne když ten kovový s nbr to má taky tak. Nerad bych se příště spálil na takové blbosti. Třeba teď vypadám jak blbec s takovým dotazem, ale jak píšu, nerad bych se spálil na takové banalitě, nevím třeba má ta tloušťka nějaký vliv na těsnost v kombinaci s použitým materiálem a třeba ne, ale to nevím, tak se ptámczprava píše: ↑úte čer 29, 2021 15:33Ono manuál je jedna věc a skutečnost druhá. Při plnění oleje zásadně manuál odhazuji v dál a mojí věrnou kamarádkou se na pár slastných chvil stává slečna Měrka. V momentě, kdy dosáhnu poloviny jejího rozsahu, tak sjíždím z rampy a pak na rovině postupně a v klidku s odpovídajícími vaping pauzami doplňuji na jemno. To už se k nám přidává i palubní Robot s jeho kontrolou hladiny a tak si to užíváme ve třech až do slastného naplnění.
Zkušenost velí, že měrka ukazuje 75% a robot už hlásí plnou.
Nedoplňuji nikdy na horní mez měrky a co vím, ideál je 75%. Takto mě to učili staří mistři a dělám to tak už 25 let. Přitom vyměnit olej je jedna z těch nejjednodušších věci, nicméně i při tomto se dá pokazit dost věcí.
Naposledy upravil(a) Tomw dne čtv črc 01, 2021 17:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Motorový olej
Chci si být pro příště 100% jistý že danou věc dělám správně
Re: Motorový olej
Já používám pořád ten původní z výroby, tedy kov s gumou, nikdy ani kapka.
Na tátově Cliu jsme ovšem nyní narazili na problém, kdy hliníkový kroužek rosil, nový dutý měděný též a tak tam dáme též kov s gumou, který je asi nejspolehlivější a nejtrvanlivější.
Dutý je náchylný na deformaci při větším utažení, momenťák je psán 20Nm, jak se to přetáhne, zdeformuje se blbě a netěsní. Plná měď se zase musí zahřát, aby byla měkká, hrozný patlání s blbou zátkou pitomou.
Bych se z nich vytelil, někdy fakt Renault proklínám, ale nedělám si iluze, že jinde je to nějak moc lepší.
Prostě vždy se najde totální blbost, na které člověk ztrácí postupem času už nervy. Plechovky zatracený!
Nejhorší je, že člověk dotlačí starého zkušeného praktika-technika do Renaulta místo Fábie a ono to pak kiksne na pitomý podložce výpusťáku.
Na tátově Cliu jsme ovšem nyní narazili na problém, kdy hliníkový kroužek rosil, nový dutý měděný též a tak tam dáme též kov s gumou, který je asi nejspolehlivější a nejtrvanlivější.
Dutý je náchylný na deformaci při větším utažení, momenťák je psán 20Nm, jak se to přetáhne, zdeformuje se blbě a netěsní. Plná měď se zase musí zahřát, aby byla měkká, hrozný patlání s blbou zátkou pitomou.
Bych se z nich vytelil, někdy fakt Renault proklínám, ale nedělám si iluze, že jinde je to nějak moc lepší.
Prostě vždy se najde totální blbost, na které člověk ztrácí postupem času už nervy. Plechovky zatracený!
Nejhorší je, že člověk dotlačí starého zkušeného praktika-technika do Renaulta místo Fábie a ono to pak kiksne na pitomý podložce výpusťáku.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
To jsem potřeboval vědět, díky, takže hned objednám kov s nbr gumou a kašlu na celou měď i hliníkczprava píše: ↑čtv črc 01, 2021 21:30Já používám pořád ten původní z výroby, tedy kov s gumou, nikdy ani kapka.
Na tátově Cliu jsme ovšem nyní narazili na problém, kdy hliníkový kroužek rosil, nový dutý měděný též a tak tam dáme též kov s gumou, který je asi nejspolehlivější a nejtrvanlivější.
Dutý je náchylný na deformaci při větším utažení, momenťák je psán 20Nm, jak se to přetáhne, zdeformuje se blbě a netěsní. Plná měď se zase musí zahřát, aby byla měkká, hrozný patlání s blbou zátkou pitomou.
Bych se z nich vytelil, někdy fakt Renault proklínám, ale nedělám si iluze, že jinde je to nějak moc lepší.
Prostě vždy se najde totální blbost, na které člověk ztrácí postupem času už nervy. Plechovky zatracený!
Nejhorší je, že člověk dotlačí starého zkušeného praktika-technika do Renaulta místo Fábie a ono to pak kiksne na pitomý podložce výpusťáku.
Re: Motorový olej
Ale jestli tam ten hliníkový kroužek byl několik let, tak byla asi otázka času než přestane těsnit jak má, já budu každý rok měnit i ten kovový, když mám 800 na olej a filtr, tak mám 15korun na kroužek, nechci spoléhat že budu stejný šťastlivec jako ty a bude mi jeden kroužek těsnit 15 let , chci mít klid a ještě jedna věc, některé kroužky pro Thaliu mají vnitřní průměr 16mm a některé 16,7, proč? Buď je to 16x22x1,5/2 nebo 16,7x24x1,5/2, moje zátka je m16
Naposledy upravil(a) Tomw dne úte srp 10, 2021 08:43, celkem upraveno 2 x.
Re: Motorový olej
No právě, že ten můj s gumou těch 15 let těsnil a těsní dál. Řeč byla o hliníkovém u tatova Clia, jehož historii neznáme.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
Aha, už to asi prostě vzdal a nevíš prosím jak je to s těmi rozměry? Dopsal sem to v minulém komentáři a jinak, ten kovový kroužek je ale taky asi hliník ne? Nebo co jiného, má výhodu jen díky té gumě nebo nbr uprostřed, tak jsem to pochopil
Re: Motorový olej
Tak asi nic, koupím kroužky přímo pro auto určené
Naposledy upravil(a) Tomw dne úte srp 10, 2021 08:46, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů