Volnoběh
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Volnoběh
Zdar borci,jsem tu novej a hledam radu.
Mam thalii 16v 55kw 1.2
Zlobí mě volnoběh mám ho 1500-2000 při jízdě z kopce,nebo dojezdu ke kolone-křižovazce.
Když auto stojí otáčky jsou 500-750-1000.
Autum nerozumím a tak čím nebo co to může být,diky za rady
Mam thalii 16v 55kw 1.2
Zlobí mě volnoběh mám ho 1500-2000 při jízdě z kopce,nebo dojezdu ke kolone-křižovazce.
Když auto stojí otáčky jsou 500-750-1000.
Autum nerozumím a tak čím nebo co to může být,diky za rady
Re: Volnoběh
Nemáš náhodou přidřené plynové lanko?
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Volnoběh
Já nevím, když stojím na křižovatce tak otáčky jsou 500 v pohodě?
Re: Volnoběh
Ne, maji byt 750 cca. Nesviti check engine na pristrojovce? Chod na tri valce poznas? Co spotreba?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Volnoběh
Skoro,měli by být cca 750,ale z toho co jsi napsal máš většinou jiné hodnoty a to by právě mohlo způsobovat to lanko které zůstane v jiné poloze.Lanko musí v bovdenu chodit lehce a nesmí se zadrhávat.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Volnoběh
těžko říct, já to nepoznám, nejsem technický tip, jako když stojím na křižovatce tak mohl bych mít těch 750, ale když vím že pojedu z kopce vyhodím kvalt a hodnota na otáčkoměru mi kolísá na 1500-2000 jak kdy, někdy 1750 nebo tak nějak, šajtr páka je v pohodě, minulý rok sem byl v servise a šajtr páka mi lítala hore dole a technik říkal že mi to jede na 3 válce i do kopce to šlo ztuha, od té doby v pohodě, takže si myslím že na 3 válce mohu vyloučit. Nic na palubovce nesvítí žádný engine. A s tím lankem nevím jak to poznám. Nemohl by to být automat.sitič nebo tak něco? popř.klapka?
Re: Volnoběh
StandaB píše: ↑stř kvě 05, 2021 16:16těžko říct, já to nepoznám, nejsem technický tip, jako když stojím na křižovatce tak mohl bych mít těch 750, ale když vím že pojedu z kopce vyhodím kvalt a hodnota na otáčkoměru mi kolísá na 1500-2000 jak kdy, někdy 1750 nebo tak nějak, šajtr páka je v pohodě, minulý rok sem byl v servise a šajtr páka mi lítala hore dole a technik říkal že mi to jede na 3 válce i do kopce to šlo ztuha, od té doby v pohodě, takže si myslím že na 3 válce mohu vyloučit. Nic na palubovce nesvítí žádný engine. A s tím lankem nevím jak to poznám. Nemohl by to být automat.sitič nebo tak něco? popř.klapka?
Re: Volnoběh
pomohla by dekarbonizace? + výměna,olej.filtru,vzduch.filtru,palivoveho filtru, + nový olej ?
Re: Volnoběh
asi to bude lankem,pač dneska jsem se díval na plynový pedál a lanko je jaksik volné. Má být volné nebo přitáhnuté...Rukou lanko hybam, nevím....
Re: Volnoběh
Myslel jsem , že plynový pedál ovládá potenciometr a ten jde do řj. Takže má lanko????
Re: Volnoběh
Ano má lanko které ovládá potenciometr umístěný v motorovém prostoru.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Volnoběh
Díky všem za rady, ano buď lanko nebo potenciometr plynoveho pedalu,jedno z toho.
Takže buď vykucham celý prostor kolem baterky nebo zespod, páč ten potenciometr je pod baterkou, jinač plyn.pedal mám oproti brzdě-spojky cca 5-10cm blíž k podlaze
Takže buď vykucham celý prostor kolem baterky nebo zespod, páč ten potenciometr je pod baterkou, jinač plyn.pedal mám oproti brzdě-spojky cca 5-10cm blíž k podlaze
Re: Volnoběh
Volnoběh je zvýšený jen při jízdě na neutrál, při stání nikoliv?
Pokud ano, pak bych já osobně zkusil následující.
Auto stojí, motor běží, stisknu plyn, pustím plyn, víc stisknu plyn, pustím plyn. Otáčky buď klesnou na normál nebo zůstanou zvýšené. Pořádně si s tím pedálem pohrát.
Dále, pokud by se sekalo plynové lanko, tak při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí (ostatně tak se správně jezdí, kvalty naposledy vyhazovali naši dědové na stopětkách) by auto mělo tendenci více zrychlovat, protože by přidávalo plyn a nebrzdilo motorem.
Sekání lanka by se projevilo i při stání vozidla a sešlapování plynu, vlastní zkušenost, mě prdlo, přidíralo se o gumovou průchodku.
Nemýlím-li se, tak 1.2 16V mají elektrické brzdné posilovače, nikoliv hydraulické. Takže v tom to nebude.
Pak už jedině nějaký čidlo, zkusil bych prostříkat konektory čidel nějakým sprejem na kontakty, opět moje osobní zkušenost, kdy mi auto občas za studena vylítlo do vysokých toček.
Pokud ano, pak bych já osobně zkusil následující.
Auto stojí, motor běží, stisknu plyn, pustím plyn, víc stisknu plyn, pustím plyn. Otáčky buď klesnou na normál nebo zůstanou zvýšené. Pořádně si s tím pedálem pohrát.
Dále, pokud by se sekalo plynové lanko, tak při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí (ostatně tak se správně jezdí, kvalty naposledy vyhazovali naši dědové na stopětkách) by auto mělo tendenci více zrychlovat, protože by přidávalo plyn a nebrzdilo motorem.
Sekání lanka by se projevilo i při stání vozidla a sešlapování plynu, vlastní zkušenost, mě prdlo, přidíralo se o gumovou průchodku.
Nemýlím-li se, tak 1.2 16V mají elektrické brzdné posilovače, nikoliv hydraulické. Takže v tom to nebude.
Pak už jedině nějaký čidlo, zkusil bych prostříkat konektory čidel nějakým sprejem na kontakty, opět moje osobní zkušenost, kdy mi auto občas za studena vylítlo do vysokých toček.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Volnoběh
Ak nieje problem s lankom alebo potenciometrom tak by som sa zameral na precistenie skrtiacej klapky je to robota na 15minut a lahky dobry pristup.Potom na precistenie snimaca otacok motora takzvany motylik pri zotrvacniku a skontrolovat tesnost sania a tesnost a priechodnost odvetravania motora.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 12 hostů