životnost Thalie 1.4 8v

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

životnost Thalie 1.4 8v

Příspěvek od Tomw » úte dub 06, 2021 20:12

Čaute, myslíte že při pravidelném servisování (výměna oleje a filtrů každý rok nebo 10 000 km, rozvody každých 5 let nebo 100 tis.km, výměny ostatních provozních kapalin dle manuálu apod.) může Thalie nalítat třeba půl milionu km? Jezdím převážně do práce, v průměru 800 km měsíčně (cca 10 000km ročně), teď najeto 118tis. km, jde mi o to abych zbytečně necpal peníze do auta které třeba bylo stejně zkonstruováno na 250tis km a papá jak to bývá dnes, ale věřím že před 15ti lety se snad auta ještě dělala poctivě na vysoký nájezd
Naposledy upravil(a) Tomw dne stř dub 21, 2021 18:52, celkem upraveno 2 x.

Jirikan
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: životnost Thalie 1.4 8v

Příspěvek od Jirikan » pon dub 19, 2021 21:42

Je to možné. V moto časopisu ,chválili Thalii II , a psali , že nezrezaví. Tak můžeš být první , kdo udělá test nájezdu 500 000 KM, na Thalii 1.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: životnost Thalie 1.4 8v

Příspěvek od kotasekh » pon dub 19, 2021 22:17

Pokud mas najeto 120k km a tu kratkou zivotnost pocitas na 250k km, tak s tvym najezdem 10k km rocne to mas na dalsich 13 let prosimte :D. Nejaky pulmilion se resi s najezdem 40k km rocne a vic.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: životnost Thalie 1.4 8v

Příspěvek od Tomw » stř dub 21, 2021 18:37

kotasekh píše:
pon dub 19, 2021 22:17
Pokud mas najeto 120k km a tu kratkou zivotnost pocitas na 250k km, tak s tvym najezdem 10k km rocne to mas na dalsich 13 let prosimte :D. Nejaky pulmilion se resi s najezdem 40k km rocne a vic.
Máš pravdu, nějak mi to nedošlo, otázka byla spíš myšlena tak, co si myslíte o vydrži toho auta celkově (s pravidelným a kvalitním servisem samozřejmě), nejlépe osobní zkušenost, ale vidím že ty si s ním najel 317 tisíc, takže super a jezdil si asi spíš delší trasy ne? Měnil si třeba motorový olej každý rok? Co chladící a brzdová kapalina, filtry a podobně, řešil si to nebo moc ne? A náklady aspoň přibližně co si pamatuješ, snad to nebyla bezedná jáma, odcházelo toho hodně nebo spíš jen spotřební věci jako brzdové destičky apod. s čímž se počítá?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: životnost Thalie 1.4 8v

Příspěvek od kotasekh » stř dub 21, 2021 19:57

Jezdil jsem hlavne dalky. Olej jsem menil 3x rocne, protoze jsem najezdil pres 30k za rok ;). Ma thalia dostavala vyborny servis, ale rozhodne to nebyla bezedna jama. Vse jsem menil dle rozpisu nebo dle opotrebeni. Ke konci uz naklady byly vyssi, objevovaly se uz zavady na katalyzatoru, ale srazil jsem zver ve vyssi rychlosti a auto slo pres strechu, takze se dilema s udrzitelnosti a ekonomicnosti vyresilo samo ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Tomw
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: sob bře 13, 2021 19:35

Re: životnost Thalie 1.4 8v

Příspěvek od Tomw » čtv dub 22, 2021 18:57

Myslel jsem si to, že si jezdil hlavně delší trasy a o auto ses staral, tak se mi potvrdilo jak důležitý je kvalitní a včasný servis a nejlepší jsou lidi co tvrdí jak je Renault celkově na hovno (že by soudili jen podle toho co připomíná symbol? Odpověď je jasná) a přitom opak je pravdou, když se teda majitel stará. Díky za info

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: životnost Thalie 1.4 8v

Příspěvek od czprava » ned kvě 23, 2021 00:13

Thalia 1.4 16V, pominu motor, přeci jen 16V mají životnost větší, 330t km, 15 let.
Původní spojka, původní zadní tlumiče, původní palivový filtr.

Po 300t km výměna přední nápravy (komplet ramena+kulové čepy, tlumiče, stabilizátory), pružiny původní, poloosy původní včetně manžet, Do těch 300t km pouze asi dvakrát rejdové čepy a dole jednou kuláče na ramenech.
Třikrát během 15 let výměna předních ložisek, ty strašně odcházejí, velká bolest těchto vozů.
Dvakrát ložiska vzadu, jednou výměna paken vzadu.
Pravidelně svíce, vzducháč, jednou komplet cívky (další velká bolest 1.4 16V, 8V to nemá)
Na 300t km výměna zadní brzdové trubičky, prohnila.
Jo, a na 100t km nové plynové lanko.
Dvakrát výměna zadního dílu výfuku, střední díl původní.
A jinak asi ještě pár drobností, které už si nepamatuji a do knihy údržby se mi dívat nechce.

Táta sháněl auto, měl Feldu, tu mu zrušil spoluobčan s odebraným řidičákem, chtěl Fábii. Sehnal jsem mu výstavního Grandtoura se 125t km a myslím, že pomalu začíná chápat, že ten znak je prostě jen znak, nikoliv symbol.

Nemám nic proti okřídleným šípům, ale už z principu mám raději symbol Renaultu. A to jsem měl Wartburga, Favorita a Feldu před Renaultem !!!!!!!!!!!!!!

Stačí ti to?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1305
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: životnost Thalie 1.4 8v

Příspěvek od Renaulťák » ned kvě 23, 2021 10:54

Tomw, je pekne, ze premyslis. Prusvih je, ze az trochu moc, nad problemy, ktere se te tykat nikdy nebudou.
V prispevku k olejum, jsem ti napsal, ze mas nenarocny a jednoduchy motor. Cely ten autak je jeste vhodny pro jemne zrucneho na komplet samodoma.
Nikdy jsem Thalii nevlastnil, ale myslim si, ze je to slozenina s overenych dilu a postavili dobry, nizkonakladovy autak, od ktereho se ocekava, ze dopravi z mista A do mista B, neco se do nej da nalozit, tak zvladne ve ctyrech i to Chorvatsko. Ma nizke naklady na provoz. Neni vsak nesmrtelny a obcas v nem neco rupne, jako v kazdem i o hodne drazsim. Pak je na zdravem rozumu majitele, co dal.
Naposledy jsem mel atmosferu 1,4 v R11. Byla to jina generace, ale na tu dobu fantasticky motor. Predpokladal, ze zkusenosti se prenesly i na Clia. Ted mam oturbovany neprimy vstrik v Megane. Kdyz jsem musel pod nej lehnout, abych vymenil olejovy filtr, protoze motorovy prostor zezhora neni ani pro detskou rucicku, tak jsem si pod nim polezel a zjistil, ze ta Nisan-Renault spoluprace je mimo moje chapani. Same hadicky, trubicky, cidla, kabliky, bezprizorni krabicky. Neni videt, co odkud kam vede. Az mi tam neco praskne, nebo kuna ohloda, jsem totalne ..... Ani ten velky rocni najezd, pod sedum tisic rocne, me nezachrani.
Bud rad, ze mas co mas a nestresuj se zbytecnostma.
Stejne za nas nakonec rozhodnou nejaci urednici a dotlaci nas konat proti nasemu presvedceni. "Pokrok" nezastavis.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: životnost Thalie 1.4 8v

Příspěvek od czprava » ned kvě 23, 2021 11:06

Renaulťák to moc pěkně napsal, a hlavně výstižně.
Proto já se držím atmosférické 16V Thália jak trus košile.
Přeplňovaný TCe jsou super, ale už na tom neuděláš skoro nic.
Ono už i na těch atmosférách je to kolikrát o nervy, ale ještě se to nějak dá.
Proto já jsem tátu zrazoval od TCe Grandtouru a pro jeho účely mu doporučil 1.2 16V prověřený motor.
Prostě dneska ty tlaky jsou, nízká kubatura a natlakovat to, jak to jde nejvíc.
Buď rád opravdu za jednoduchý motor a ještě pořád únosnou konstrukční jednoduchost toho auta a neřeš životnost.
Tím spíš, že dneska na silnicích nevíš dne ani hodiny, protože řidičů rapidně ubývá a přibývá uživatelů, co jen kroutí kolečkem, tisknou pedály. ale řídit prostě neumí a umět nebudou. To je daleko větší nebzpečí pro životnost tvé Thálie, než to, že ti klekne motor nebo něco prohnije tak, že auto se zlomí vejpůl. To mi věř, jsem profesionální řidič a vím, o čem mluvím.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů