Vysoké otáčky po studeném startu
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Vysoké otáčky po studeném startu
Prosím o radu či sdílení zkušeenosti, děkuji.
Přijdu k autu, které den stálo, nastartuji a motor se rozeběhne do otáček cca 1500-2000.
ŘJ obhacuje směs, takže je auto přechlastané.
Chcípnul jsem to, zkusil znovu, zase to dělalo. Chcípnul jsem to, porozpínal čidla a zkusil nastartovat.
Auto najednou naběhlo do normálu a pak už nebyl problém, ani když stálo hodinu.
Podezírám čidlo teploty vzduchu. nějaké další návrhy, nápady?
Přijdu k autu, které den stálo, nastartuji a motor se rozeběhne do otáček cca 1500-2000.
ŘJ obhacuje směs, takže je auto přechlastané.
Chcípnul jsem to, zkusil znovu, zase to dělalo. Chcípnul jsem to, porozpínal čidla a zkusil nastartovat.
Auto najednou naběhlo do normálu a pak už nebyl problém, ani když stálo hodinu.
Podezírám čidlo teploty vzduchu. nějaké další návrhy, nápady?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vysoké otáčky po studeném startu
50 na 50 čidlo nebo jeho zaoxidovaný konektor.(Ale diagnostika je přesnější)
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Vysoké otáčky po studeném startu
Jo díkec, čidla jsem prostříkal Konkorem.
JInak mě napadá ještě Lambda a nebo že by ucpaný vzducháč či přisávání u klapky = vadné těsnění ???????
JInak mě napadá ještě Lambda a nebo že by ucpaný vzducháč či přisávání u klapky = vadné těsnění ???????
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vysoké otáčky po studeném startu
Tak zatím dva studené starty (po noci) a vše v pohodě.
Připadá mi to jako že něco bylo zaoxidované, ale.....??????
Povytahal jsem všechny konektory, tedy čidlo teploty na vzduchových kalhotách, servo volnoběhu, potenciometr klapky, snímač tlaku a prostříkl jak Mařenku, tak Jeníčka.
Zapalování či dodávku paliva vylučuji, auto jelo na čtyři válce, akorát bylo přechlastané.
Připadalo mi to tak, že když nastaruji studené auto, normálně otáčky vylítnou mžikově někde ke 2000 a pak se shodí dle ŘJ někam kolem 1000. V tomto případku mi to přišlo jako že se "sekly" otáčky na těch 2000.
Možná zazlobil ten poťák klapky či servo volnoběhu. Co ale vím, tak to se většinou projevuje neustálým kolísáním volnoběžných otáček a jejich korekcí v důsledku zásahu ŘJ, aby motor nechcípnul.
Seklé plynové lanko vylučuji, bral jsem za plyn přímo v motoru a nepomáhalo to. Navíc s tím mám už zkušenost a od té doby se o něj pečlivě starám.
Bohužel moc informací o systému Siemens Sirius nemám, jen něco málo z ruské knígy. Kdyby někdo věděl víc, budu rád i za zdroje o tomto systému.
Moje podezření zatím cílí na čidlo teploty či na lambdu.
Připadá mi to jako že něco bylo zaoxidované, ale.....??????
Povytahal jsem všechny konektory, tedy čidlo teploty na vzduchových kalhotách, servo volnoběhu, potenciometr klapky, snímač tlaku a prostříkl jak Mařenku, tak Jeníčka.
Zapalování či dodávku paliva vylučuji, auto jelo na čtyři válce, akorát bylo přechlastané.
Připadalo mi to tak, že když nastaruji studené auto, normálně otáčky vylítnou mžikově někde ke 2000 a pak se shodí dle ŘJ někam kolem 1000. V tomto případku mi to přišlo jako že se "sekly" otáčky na těch 2000.
Možná zazlobil ten poťák klapky či servo volnoběhu. Co ale vím, tak to se většinou projevuje neustálým kolísáním volnoběžných otáček a jejich korekcí v důsledku zásahu ŘJ, aby motor nechcípnul.
Seklé plynové lanko vylučuji, bral jsem za plyn přímo v motoru a nepomáhalo to. Navíc s tím mám už zkušenost a od té doby se o něj pečlivě starám.
Bohužel moc informací o systému Siemens Sirius nemám, jen něco málo z ruské knígy. Kdyby někdo věděl víc, budu rád i za zdroje o tomto systému.
Moje podezření zatím cílí na čidlo teploty či na lambdu.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vysoké otáčky po studeném startu
Jen pro informaci, po prostříkání všech konektorů čidel už to neudělalo. Toliko k tématu, kdyby někdo řešil.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vysoké otáčky po studeném startu
Ak sa nemylim lambda je pri studenom motore mimo prevadzky.
Re: Vysoké otáčky po studeném startu
Nevím, nezajímal jsem se pak už o lambdu, jen vím, že se nějak předehřívá, ale kde, na čem, za jakých podmínek, netuším.
Jen vím, že pár lidí mí říkalo, že když jí vyměnili (má se údajně měnit, má taky nějaký interval), tak jim klesla spotřeba a auto se zpružnilo.
Jak říkám, neřešil jsem jí, jelikož závada pominula a auto má spotřebu v normě.
A já neřeším, co řešit netřeba.
Jen vím, že pár lidí mí říkalo, že když jí vyměnili (má se údajně měnit, má taky nějaký interval), tak jim klesla spotřeba a auto se zpružnilo.
Jak říkám, neřešil jsem jí, jelikož závada pominula a auto má spotřebu v normě.
A já neřeším, co řešit netřeba.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Vysoké otáčky po studeném startu
Spravne netreba vrtat vtom co funguje.Ano lambda ma neaku tu zivotnost.Preventivne sa odporuca menit po cca 120tis km.Ano po vymene moze klesnut spotreba.Tak isto ak ma auto uz vela rokov tak je dobre vymenit teplotne cidlo lebo po rokoch skresluje teplotu.Po jeho vymene tiez zvykne klesnut spotreba.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů