palivový filter

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

marian
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř říj 11, 2006 12:21

palivový filter

Příspěvek od marian » čtv čer 21, 2007 13:07

Chcel by sopm sa opýtat či niekto neviete poradiť ako vymením palivový filter na thaliu 1,4 16V 2002 model 2003

dakujem

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » pát dub 09, 2010 11:00

od roku 2007 žádná odpověď? Tedy asi nikdo ty palivové filtry nemění svépomocí. Já bych to chtěl zkusit sám. Mám na něm již 140 tis. km, můj švára co má dCi Tálku, tak se zhrozil, on měnil už po 60 tis. km. Měl jsem Feldu, co má dneska 190 tis. km a palivovej filtr je tam pořád původní. Trochu to vnímám jako tlaky prodejců na přísun peněz za nové díly, nicméně v méme případě by to jži výměnu sneslo.
Takže, má s tím prosím pěkně někdo osobní montážní zkušenost? Moc děkuji.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát dub 09, 2010 11:05

on je rozdíl mezi naftou a benzínem, to je základní detail, nafta se fakt mnit musí.

Pokud jej máš, tak výměna není složitá jsou tam rychlospojky. Ale poslední dobou se již benzínové filtry nedávají, případně jsou v čerpadle, takže jedině měnit celé čerpadlo. Bere se to jako že ten filtr pro benzín netřeba měnit.... :roll:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Jiří Cinegr
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pon lis 30, 2009 18:21
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Jiří Cinegr » pát dub 09, 2010 12:07

Tak u benzíňáku se filtr měnit taky musí.Bejvá pod nádrží,takovej plastovej válec.Když se přicpe odejde potom i čerpadlo,protože musí víc tlačit.Zrovna včera jsem ho měnil po 50t km a tekl z toho pěknej hnědej humáč a když jsem ho rozkuchal tak je totálně zahnojenej.
Thalia 1,2 16v 03/2006,spotřba 5,8l/100km

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát dub 09, 2010 12:29

tak si přečti opdobné téma v meganech :P Myslím že zrovna rado77 vlbec filtr nemá :twisted:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Jiří Cinegr
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pon lis 30, 2009 18:21
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Jiří Cinegr » pát dub 09, 2010 12:52

Tady to je snad o Thalii a já mluvím taky o Thalii.Že se filtr dává společně s čerpadlem nebo vůbec ti nikdo nevyvrací.Filtr zvlášť je mnohem lepší řešení.
Thalia 1,2 16v 03/2006,spotřba 5,8l/100km

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát dub 09, 2010 12:54

ano já vím že to tu je o thalii a proto píšu, pokud jej máš, výměna je snadná..... :roll:

Uznávám, že filtr zvlášť je mnohem lepší řešení a doufám že ho tak mám i já :twisted:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » pát dub 09, 2010 13:08

Takže tedy povolím rychlospojky (nepraskají nebo něco, nejsou třeba nové?) a vyndám filtřík. Asi to má nějak označený směr propustnosti, nebo ne? Co doporučujete za značku, Auto Kelly má toto:

filtr palivový STARLINE 226 Kč
filtr palivový FILTRON 314 Kč
filtr palivový CHAMPION 367 Kč
filtr palivový MANN 504 Kč
filtr palivový FRAM 340 Kč

Způsobil Vám někomu palivový filtr jakousi škodu na motoru, přicpané vstřiky nebo tak něco? Díky.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát dub 09, 2010 13:11

jen tě upozorním, že jakmile sundáš spojky, tak začne vytékat benzín :wink: zbytek již neporadím :oops:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » pát dub 09, 2010 13:13

aha, tak to je bomba, takže měnit, když je skoro prázdná nádrž? Nebo ty hadičky jdou nějak ohnout nahoru, aby to neteklo? Jinak díky za upozornění, to je dost důležité....dík.


krt.ecek píše:jen tě upozorním, že jakmile sundáš spojky, tak začne vytékat benzín :wink: zbytek již neporadím :oops:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Jiří Cinegr
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pon lis 30, 2009 18:21
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Jiří Cinegr » pát dub 09, 2010 16:39

Vycmrdne jenom to,co je v hadicích a ve filtru.Nádrž ti nevyteče,stačí tam přidržet hadr nebo na podlaze se to odpaří.Já jsem tam dal ten MANN.
Thalia 1,2 16v 03/2006,spotřba 5,8l/100km

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » pát dub 09, 2010 16:52

Jiří Cinegr píše:Vycmrdne jenom to,co je v hadicích a ve filtru.Nádrž ti nevyteče,stačí tam přidržet hadr nebo na podlaze se to odpaří.Já jsem tam dal ten MANN.
Tak jsme se shodli, MANN pal. filtr za 302 Kč bez DPH. Kelly je drahej, toto je z olejservis.cz. Kupuju tam olej. Mají všechny MANN filtry na všechno na Thalii, a rozhodně levnější než Kelly. Dík za tip.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » ned dub 11, 2010 13:24

na fórum jsem umístil odkaz na servisní opravárenskou příručku Renault Thalia, a je to přesně tak, jak se zde píše, dvě rychlosponky, uvolnit, pozor, vyteče trošičku benzínu, a nový filtr nasadit dle označení průtoku.
Hodně štěstí.....
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

piky01
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: stř pro 26, 2007 18:00
Bydliště: Spořice

Příspěvek od piky01 » ned dub 11, 2010 17:54

Já teda nevím, ale koukal jsem do servisní knížky a tam píšou, že palivivý filtr se mění až při 240 000 Km.Mám 1,2 r.v.2007.

Jiří Cinegr
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: pon lis 30, 2009 18:21
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Jiří Cinegr » ned dub 11, 2010 19:07

Při kvalitě českých benzínů by tam mělo bejt po 24000 km.
Thalia 1,2 16v 03/2006,spotřba 5,8l/100km

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » ned dub 11, 2010 21:27

piky01 píše:Já teda nevím, ale koukal jsem do servisní knížky a tam píšou, že palivivý filtr se mění až při 240 000 Km.Mám 1,2 r.v.2007.
Fakt? To je nějak moc, ale možná bych tomu i věřil. TO máš 16V?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

piky01
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: stř pro 26, 2007 18:00
Bydliště: Spořice

Příspěvek od piky01 » pon dub 12, 2010 14:32

Ano mám 1,2 16 V 55 Kw.Jestli máš servisku tak tam koukni.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » sob dub 17, 2010 17:33

takže skutečně interval je 240 tis. km dle servisní knihy
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » ned dub 18, 2010 20:34

no tak tedy kdo jste ho již měnil a jak vypadal, byl nějaký ucpaný či co? Renault hlásá 240 tis. km, tak co teda? Měnit, neměnit? Pozor, u nafťáků pěkně měnit po 60 tis. km, a pěkně za 1000-2000 Kč, to je pěkná řacha proti benzínu, tedy 4x vyměnit, tj. 8000 Kč, benzín 300 Kč, za projetých 240 tis. km. Hmmm, na to, že nafta je asi o 2 Kč levnější, to se teda vyplatí. A to už vůbec nemluvím o výkonu, ale já musím mlčet, mne dCi Natálka táhla do servisu 20 km !!!!!!
Při kolísavé kvalitě nafty v ČR bych skutečně do diesela nešel, já potřebuju slyšet ty koníky, jak řehtají, když dCi jen stěží pobrumlává a těžce oddechuje :lol:
ouuu, to bude smršť od dieseláků....... :oops:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

ketos
Advanced member
Příspěvky: 283
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Příspěvek od ketos » ned dub 18, 2010 22:36

czprava píše:no tak tedy kdo jste ho již měnil a jak vypadal, byl nějaký ucpaný či co? Renault hlásá 240 tis. km, tak co teda? Měnit, neměnit? Pozor, u nafťáků pěkně měnit po 60 tis. km, a pěkně za 1000-2000 Kč, to je pěkná řacha proti benzínu, tedy 4x vyměnit, tj. 8000 Kč, benzín 300 Kč, za projetých 240 tis. km. Hmmm, na to, že nafta je asi o 2 Kč levnější, to se teda vyplatí. A to už vůbec nemluvím o výkonu, ale já musím mlčet, mne dCi Natálka táhla do servisu 20 km !!!!!!
Při kolísavé kvalitě nafty v ČR bych skutečně do diesela nešel, já potřebuju slyšet ty koníky, jak řehtají, když dCi jen stěží pobrumlává a těžce oddechuje :lol:
ouuu, to bude smršť od dieseláků....... :oops:
Menil jsem benzinovy filtr asi po 60000km a jeho obsah me nijak neprekvapil. Po odpojeni z nej ze strany od nadrze vyteklo trochu nejakeho cerneho hnusu, z druhe strany vcelku normalni benzin. Ze zvedavosti jsem ho rozpitval (rozriznul obal) a zkouknul samotny filtr, byl dle ocekavani celej cernej.
Vymena za novej filtr se na vykonu ani na spotrebe vozu nijak neprojevila.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od czprava » pát dub 23, 2010 15:21

koukal jsem pod to auto a jakýsi váleček jsem tam našel, jdou k tomu z jedné strany nějaké hadičky, z druhé strany tam je nějaké téčko s hadičkama. Drží to v nějaké umělohmotné objímce, možná jsem koukal na něco jiného, jsem z toho volaaký zmeťený.
Jestli jste ho někdo vyndával, co tam bylo osazeno z výroby za značku? Doporučují mi MANN, vím, že Renault MANN filtry cpe všude. Přemýšlím ještě nad Filtronem, to je Made in Poland.
Díky za postřehy.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: palivový filter

Příspěvek od czprava » pát říj 24, 2014 10:27

Přátelé, máme 4 roky po posledním příspěvku o paliváku a já jsem postaven před jeho výměnu dle servisky. Takže se ptám opět na zkušenosti již měnivších uživatelů Natálek, zejména pak na upevnění hadiček, je to prý umělohmotné, nepraská to, jde to snadno odepnout? Dále na značku filtru, co tam je prosím z výroby? Objevil to někdo zvídavý? :rolling:
Prostě je to záležitost na pět minutek na rampě, nebo si dát extra na něco bacha?
Mám na Natálce nakrouceno 240 tis. km, prošla druhou výměnou rozvodů a Rencek předepisuje výměnu paliváka na 240 tis. km.
A nebo někdo jezdí přes tento interval a předpis neřeší? Mám počkat, než se ten filtr ucpe? :shock:
Názory a zkušenosti sem, přátelé......velké díííííííky........
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Blut14
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 27, 2011 20:52

Re: palivový filter

Příspěvek od Blut14 » ned lis 23, 2014 22:38

Ja som dával plastový Filtron. Originál je tam hlinikový zn. Bosch.
Postup pri výmene: stlačiť tie rýchlo spojky po stranách filtra a vytiahnuť z neho hadičku, nebojte sa benzínu vytečie možno 0,3 dcl, skrátka len to čo je vo filtry alebo hadičke. Potom musíte vytiahnuť starý filter, je zaistený dvoma plastovými háčikmi, plasty držia celkom dobre aj pri necitlivom vyťahovaní som nič neulomil. Následne tam vložte nový, správne otočenie riešiť nemusíte lebo ho tam opačne aj tak nenacpete :D Už stačí len nacvaknúť hadičky naspäť na tie vývody z filtra a je to hotovo. Po otočení kľúča bude čerpadlo tlačiť benzín ale na prvý krát nenaštartujete, preto odporúčam otočiť 2x kľúčom nech to natiahne benzín bez filter. Ja som ho prvý krát menil po 125tis., nerozoberal som ho ale žiadny sajrajt z neho svojvoľne nevytiekol.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: palivový filter

Příspěvek od czprava » pon lis 24, 2014 10:55

To blut14: no tak tomu říkám Odpověď, to je super, díky moc......
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Blut14
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 27, 2011 20:52

Re: palivový filter

Příspěvek od Blut14 » pon lis 24, 2014 22:49

Neni začo, mám rád návody, ono sa potom všetko ľahšie spraví keď ideš pekne po poriadku :)

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů