výměna předních tlumičů a uložení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

výměna předních tlumičů a uložení

Příspěvek od czprava » úte říj 29, 2019 12:04

Dovolím si malou zkušenost v vlastnoručně provedené výměny předních tlumičů.
Nám opravu zkomplikoval bohužel výběr špatného tlumiče, měli jsme tlumič na osmiventil, místo na šestnáctku. Prodejce nevěděl, my také ne. Nakonec jsem si opatřil katalog Monroe a podle něj objednal správný tlumič. POZOR, jestli kupujete tlumiče, dejte na to bacha. Prodejce tvrdil, že to tam v Turecku stříleli, jak jim to přišlo pod ruku a že katalog není jednoznačné vodítko. Jednoduše se pozná podle rozteče upevňovacích děr (spojení s těhlicí) a rozteče Učka, které se nasazuje na těhlici. Dalším rozdílem je pak tvar misky pro pružinu.
Povolili jsme šrouby na těhlici s pomocí trubky, nahoře pod kapotou pokličku s maticí a tlumič vyndali. Horní uložení samozřejmě mělo vůli jako prase díky vyčochtanému ložisku. To jsme dávali samozřejmě nové, stejně tak horní gumu (ta byla ale docela ok).
Největší sranda byla s pružinou. Ta se musí docela dost stlačit, protože má docela málo závitů. Chytit jdou čtyři závity najednou a musíte počítat s tím, že ten horní a spodní se natahuje. Tedy je nutné stáhnout pružinu, dokud není na tlumiči volná. I tak je třeba dávat pozor, ona má tendenci se totiž boulit. V garážových podmínkách bez profi stahováku je to fakt o držku. Lepší je jí stáhnout na třech místech.
Pro nás to bylo ještě těžsí, protože pravý tlumič byl totálně KO, praskla v něm totiž vnější trubka, přesně nad miskou pružiny, kde se drží bordel, uhnila. Tím pádem jsme jí museli stáhnout ještě na autě. To však bylo málo a při demontáži nám střelilo poslední oko až skoro k manžetě polooosy. Naštěstí to bylo o prsa. Nastal však problém, jak jí stlačit, protože stahováky už se kroutili, pružina má ohromnou sílu, ohýbala osmičky i desítky závitové tyče !!!!!!!!!!!!
Nakonec tatík praktik sestrojil ze dvou přírub a závitových tyčí stlačovák. Tím jsme pružinu stlačili a nasadili na ní stahováky jako když je na tlumiči. Při demontáži pružiny z přípravku však jeden se stahovacích segmentů sjel po závitu dolů, takže bacha, strašně se to boulí a má to fakt sílu na zabití.
Nakonec jsme tlumič sestrojili, vložili do auta a pohoda. Největší nebezpečí jsou ty pružiny, to je pro garážníky někdy dost nebezpečné. Jinak to je v pohodě, nic na tom není.
Tak hodně štěstí a třeba se tyto zkušenosti někomu někdy budou hodit.
Tlumiče měli nalítáno 310 tis. km a ten nerozbitý levý stále TLUMIL !!!!!!!!!! Dřív uhnijou, než přestanou tlumit, takže nějaké testy tlumičů jsou zrovna v tomto případě asi na dvě věci.
Tlumič zde plní funkci i svislého čepu, což je potřeba si uvědomit. Tedy tlumit může, ale když se rozkládá, není to dobrý.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů