Chcípání 1.4 8V
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Chcípání 1.4 8V
Zdravím pánové, už fakt nevím co s tím, v zimě thalia začala chcípat při startování a nebo i při jízdě a naslednem vyřazeni rychlosti to prostě zdechlo. Řikam si ok asi zase motylek (už jsem ho jednou vyčistil a byl klid) tak jsem ho zase vyčistil a dva tydny vpohodě ale pak zas tak jsem koupil noveho a vyměnil, a bylo po starostech. Pri montazi jsem si rekl ze procistim ostatni klnektory co najdu a narazil sem na jeden konektor ( z pohledu kdyz stojite pred autem) tak na leve strane za svetlem je tak otoceny jakoby dolu odpojil sem ho ze ho vycistim (byl cely od nejake sracky jakoby olej) a nestacil sem se divit kknektor byl plny ruzove tekutiny. Tak sem to vysusil a vpohode.
Dneska vsak sem si po ceste do prace rekl ze bych mohl po dlouhe dobe zapnout klimu (ano zakladni vyBava ale ma AC)
Tak sem ji za jizdy zapnul na pul hodky pak vypnul (jela bez problemu chladila jak diva) no a jak sem dojizdel ke krizovatce tak sem vyradil a auto zacalo zase chcipat. Trvalo to asi 5-10 minut nez to zacalo drzet otacky (proste jak jsem jel tech &-10 min nepretrzitou jizdou) taakse to ustalilo a uz bez problemu.
Muze mi nekdo vysvetlit jak je to mozne? Nevedou treba ty trubky nekde kolem cidla teploty nejakeho ktere by bylo uz nacnute a ten chlad ho proste zblbnul nebo co? Jsou to jen takove moje uvahy nevim uz co s tim.
Dneska vsak sem si po ceste do prace rekl ze bych mohl po dlouhe dobe zapnout klimu (ano zakladni vyBava ale ma AC)
Tak sem ji za jizdy zapnul na pul hodky pak vypnul (jela bez problemu chladila jak diva) no a jak sem dojizdel ke krizovatce tak sem vyradil a auto zacalo zase chcipat. Trvalo to asi 5-10 minut nez to zacalo drzet otacky (proste jak jsem jel tech &-10 min nepretrzitou jizdou) taakse to ustalilo a uz bez problemu.
Muze mi nekdo vysvetlit jak je to mozne? Nevedou treba ty trubky nekde kolem cidla teploty nejakeho ktere by bylo uz nacnute a ten chlad ho proste zblbnul nebo co? Jsou to jen takove moje uvahy nevim uz co s tim.
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750
-
- Starting member
- Příspěvky: 97
- Registrován: ned říj 29, 2017 16:59
Re: Chcípání 1.4 8V
Nazdar, nebude špinavej krokový motorek volnoběhu (je-li na autě)? Mě kvůli tomuhle skákal volnoběh.
Aktuálně:
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Re: Chcípání 1.4 8V
Stribrny drak: pomud by byl na aute kde bych ho mel hledat?
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750
-
- Starting member
- Příspěvky: 97
- Registrován: ned říj 29, 2017 16:59
Re: Chcípání 1.4 8V
Po otevreni haupny mrkni na plastovou cast saciho potrubi (mezi motorem a plasty pod celnim sklem). Uplne vlevo na te plastove krabici je ten krokovy motorek - vedou do nej 3 draty.
Kdyz vydrzis, dojdu pred panelak udelat fotku.
Teda pokud 8V to ma jak 16V. Jinak strejda Google a teta YouTube...
https://www.rajce.net/a15441706#IMG_20190331_204316.jpg - 3 'nocni' fotky v albu. Prstem ukazuju na krokovy motorek
Kdyz vydrzis, dojdu pred panelak udelat fotku.
Teda pokud 8V to ma jak 16V. Jinak strejda Google a teta YouTube...
https://www.rajce.net/a15441706#IMG_20190331_204316.jpg - 3 'nocni' fotky v albu. Prstem ukazuju na krokovy motorek
Aktuálně:
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Re: Chcípání 1.4 8V
Super fotky dekuju hned se tam dneska mrknu , btw staci ho normalne vymontovat a vycistit jo?
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750
-
- Starting member
- Příspěvky: 97
- Registrován: ned říj 29, 2017 16:59
Re: Chcípání 1.4 8V
Jo, vymontovat, vzít čističem na škrtící klapku, nechat oschnout a smontovat. Nezastlačuj/nevytahuj akční člen ze základny, ať nemáš volnoběh 3500 rpm jako já
Případně to nech na víkend a vyčisti celý sací trakt až po škrtící klapku, včetně. Motoru to neublíží.
Jinak kolem čidla teploty nasávaného vzduchu u 1.4 16V žádné potrubí nevede, ale máme výbavu "holobyt", tzn. bez klímy.
Případně to nech na víkend a vyčisti celý sací trakt až po škrtící klapku, včetně. Motoru to neublíží.
Jinak kolem čidla teploty nasávaného vzduchu u 1.4 16V žádné potrubí nevede, ale máme výbavu "holobyt", tzn. bez klímy.
Aktuálně:
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Re: Chcípání 1.4 8V
No necham to na vikend v poklidu pokud to tam teda je noo cistic na skrtici klapky nemam, nemuze byt cistic na brzdy? u laguny jsem s tim cistil i vahu vzduchu a vklidu takze motorek kdyztak odmontovat a jen obetrit nic nezatlacovat a tak ok ok ten bych prave taky nejradsi vzal tim cisticem na brzdy nebo treba WD40kou
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750
-
- Starting member
- Příspěvky: 97
- Registrován: ned říj 29, 2017 16:59
Re: Chcípání 1.4 8V
Čistič na brzdy je OK, taky ho používám. Posprejovat, otřít hadrou, počkat ještě pár minut a smontovat.
Když budeš mít venku škrtící klapku, koukni na stav obou těsnění na ní.
Když budeš mít venku škrtící klapku, koukni na stav obou těsnění na ní.
Aktuálně:
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Re: Chcípání 1.4 8V
Vcera po ceste domu z odpoledni (cca kolem 22:30) auto uz zahrate davno a vjizdim do zatacky ze podradim z 3 na 2 a opet to chciplo v tom okamziku kdy sem mel vyrazeno proste chciplo tak sem to jeste orez rychlost nakopnul a uz vpohode :-// o vikendu se na to asi fakt budu muset mrknout :-/
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750
Re: Chcípání 1.4 8V
Tak dneska jsem se do toho pustil, řádně připraven )
(odpojil sem baterii pro vymazani adaptačních dat=minimálně hodinu)
dále to byla celkem pohodka, skutečně krokový motorek tam je, je zabudovaný v těle škrtící klapky která se nachází pod filtrboxem, který je upevněný 4mi šrouby podivného tvaru vystouplé hvězdy ty jsem povolil klasickou 10kou bez problému, dále jsem odšrouboval několik křížových šroubků spojující horní a dolní část filtrboxu, sundal přívodní hadici, odjistil zasvakavaci pojistky které rovněž drží filtrbox pokupě, dostal jsem se k filtru, ten sem vyndal a opatrně tahal filtrbox nahoru i s klapkou, zespodu do klapky vedou dva konektory jeden právě k zmiňovanému krokovému motorku volnoběhu a druhý zřejmě k nějakému potenciometru nebo co to bylo... oba jsem odpojil, a ještě z motoru do filtrboxu je napopjená hadička zespodu (patrně nějaké odvětrání???( tu jsem lehkým tahem sundal dolu. Pak už zbývalo pouze sundat rámínko táhla plynového pedálu které je nasazené na kuličce (lehkým tahem šlo vycvaknout) a už jsem měl klapku venku byla docela zanesená, ovšem když sem se podvál na místo kde je vsazen onen motorek bylo mi jasné že tam asi bude problém, byl docela dost zakarbonovaný, drží v těle klapky na dvou malých TORXech, ty jsem vyšrouboval (pozor při vytahování ať nestratíte těsnící okroužek) vytáhnul a prostříkl čističem brzd od Wurth a nasledně zlehka štětečkem odstranil nános karbonu, tohle jsem udělal i u škrtící klapky, rovněž nastříkal a opatrně štětcem vyčistil, nechal sem to vše krásně oschnout, a mezitím prohlídl těsnění které je mezi klapkou a filtrboxem, těstnění je KO (musím objednat a vyměnit) zpuchřelé, potrhané popraskané, prostě na výměnu.
po oschnutí jsem vše dal zpět dokupy jak se patří a ještě chvíli počkal kvůli těm adaptacím, po hodině a půl jsem zapojil baterku a nastartoval (bez problému ) a nechal to jet na volnoběh až dokud se to nezahřálo do provozní teploty, pak jsem to jel projet a můžu říct že auto se sklidnilo, a při vyřazení krásně padne do volnoběhu a drží zatím, uvídíme co ukáže čas... udělal jsem i nějaké fotky tak až bude čas přihodím je sem
Par fotek, bohuzel az po vycisteni jsem si vzpomel
https://hajooo.rajce.idnes.cz/Thalia_1_1.4_8V_2005/
(odpojil sem baterii pro vymazani adaptačních dat=minimálně hodinu)
dále to byla celkem pohodka, skutečně krokový motorek tam je, je zabudovaný v těle škrtící klapky která se nachází pod filtrboxem, který je upevněný 4mi šrouby podivného tvaru vystouplé hvězdy ty jsem povolil klasickou 10kou bez problému, dále jsem odšrouboval několik křížových šroubků spojující horní a dolní část filtrboxu, sundal přívodní hadici, odjistil zasvakavaci pojistky které rovněž drží filtrbox pokupě, dostal jsem se k filtru, ten sem vyndal a opatrně tahal filtrbox nahoru i s klapkou, zespodu do klapky vedou dva konektory jeden právě k zmiňovanému krokovému motorku volnoběhu a druhý zřejmě k nějakému potenciometru nebo co to bylo... oba jsem odpojil, a ještě z motoru do filtrboxu je napopjená hadička zespodu (patrně nějaké odvětrání???( tu jsem lehkým tahem sundal dolu. Pak už zbývalo pouze sundat rámínko táhla plynového pedálu které je nasazené na kuličce (lehkým tahem šlo vycvaknout) a už jsem měl klapku venku byla docela zanesená, ovšem když sem se podvál na místo kde je vsazen onen motorek bylo mi jasné že tam asi bude problém, byl docela dost zakarbonovaný, drží v těle klapky na dvou malých TORXech, ty jsem vyšrouboval (pozor při vytahování ať nestratíte těsnící okroužek) vytáhnul a prostříkl čističem brzd od Wurth a nasledně zlehka štětečkem odstranil nános karbonu, tohle jsem udělal i u škrtící klapky, rovněž nastříkal a opatrně štětcem vyčistil, nechal sem to vše krásně oschnout, a mezitím prohlídl těsnění které je mezi klapkou a filtrboxem, těstnění je KO (musím objednat a vyměnit) zpuchřelé, potrhané popraskané, prostě na výměnu.
po oschnutí jsem vše dal zpět dokupy jak se patří a ještě chvíli počkal kvůli těm adaptacím, po hodině a půl jsem zapojil baterku a nastartoval (bez problému ) a nechal to jet na volnoběh až dokud se to nezahřálo do provozní teploty, pak jsem to jel projet a můžu říct že auto se sklidnilo, a při vyřazení krásně padne do volnoběhu a drží zatím, uvídíme co ukáže čas... udělal jsem i nějaké fotky tak až bude čas přihodím je sem
Par fotek, bohuzel az po vycisteni jsem si vzpomel
https://hajooo.rajce.idnes.cz/Thalia_1_1.4_8V_2005/
Naposledy upravil(a) Hajocze dne úte dub 09, 2019 14:34, celkem upraveno 1 x.
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750
-
- Starting member
- Příspěvky: 97
- Registrován: ned říj 29, 2017 16:59
Re: Chcípání 1.4 8V
To jsem rád, že to pomohlo Mimochodem, kolik má Tvoje Natálka řádově najeto?
Aktuálně:
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Re: Chcípání 1.4 8V
Hele moje to neni, je to od tchana, a ma najeto cca 102tis. hold vikendovy jezdec
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750
Re: Chcípání 1.4 8V
Narazil sem na problem, ono těsnení mezi filtrboxem a škrtící klapkou se nedá nikde sehnat udajně se to prodavalo pouze k tomu filtrboxu... Což je tak trošku demence... Leda že by to pasovalo z něčeho jineho...
Renault laguna II grandtour 1.9dci 88kw F9Q 750
Re: Chcípání 1.4 8V
Těsnění mezi vzduchovým filtrem a škrtící klapkou má číslo dílu: 165693152R
V Kelly za něho chtějí 758 Kč, nejlevněji ho mají asi na autodilyparts.cz za 322 Kč. Jestli pasuje nějaké jiné, nevím.
V Kelly za něho chtějí 758 Kč, nejlevněji ho mají asi na autodilyparts.cz za 322 Kč. Jestli pasuje nějaké jiné, nevím.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů