Nespina ventilator chladice
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř zář 19, 2018 19:51
Nespina ventilator chladice
Zdravim na thalii 1.4 8ventil motor k7j700 bez klimy mi prestal fungovat vetrak.Muze mi prosim nekdo poradit kde presne je umistene cidlo teploty chl.kapaliny a jak postupovat.Zatim jsem prosel jen pojistky vse ok.U akumulatoru jsou 3relatka z nichz jedno spina ventilator.nevim ktere to je.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Nespina ventilator chladice
A to máš vyzkoušené s hodně teplým motorem? U Clia mi to zapne větrák až od teploty 90°C, tj. rafička u 4 čárky. Motor 1.2 8v
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř zář 19, 2018 19:51
Re: Nespina ventilator chladice
rucica teploty byla vzdy na 4 dilku stupnice ted kolisa podle toho jak otvira termostat a v kolone vystoupa skoro na maximum a ventilator nesepne.
Re: Nespina ventilator chladice
A ventilator sam o sobe funguje, kdyz ho pripojis na 12 V?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř zář 19, 2018 19:51
Re: Nespina ventilator chladice
to jsem nemel cas pouze jsem zkontroloval pojistky a az se vratim domu budu se v tom vrtat proto zhanim info abych vedel kde co hledat.
Re: Nespina ventilator chladice
Ale spamovat, to čas máš.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř zář 19, 2018 19:51
Re: Nespina ventilator chladice
jo to mam potreboval bych totiz zjistit kde je umistene to cidlo ktere spina ventilator a jak postupovat abych byl pripraven az se vratim domu. pak az budu mit cas to opravim
Re: Nespina ventilator chladice
Zdravím páni,píšem lebo už neviem čo robiť mám thaliu 1,4 2003 ,po výmene rozvodov a vodnej pumpy mi prestalo zapínať ventilátor chladiča ,prišiel som na to náhodou pri státí v kolóne keď mi vyvarilo vodu v chladici .kontroloval som poistky všetky sú ok ,vymenil som aj snímač teploty chladiacej kvapaliny,relé som skúšal a vymenil ,poprehadzoval relatka ktoré sú pri batérií,asi je funkčné keďže išlo všetko okrem toho že mi vôbec nezoplo ventilátor .už som v koncoch neviem kde môže byť chýba .ak mi vie niekto pomôcť alebo poradiť budem vďačný.ps ventilátor na priamo funguje keď som zapojil na batériu.aj cez kontakty na relé funguje.
Re: Nespina ventilator chladice
Tomas8316 píše: ↑stř čer 23, 2021 06:10Zdravím páni,píšem lebo už neviem čo robiť mám thaliu 1,4 2003 ,po výmene rozvodov a vodnej pumpy mi prestalo zapínať ventilátor chladiča ,prišiel som na to náhodou pri státí v kolóne keď mi vyvarilo vodu v chladici .kontroloval som poistky všetky sú ok ,vymenil som aj snímač teploty chladiacej kvapaliny,relé som skúšal a vymenil ,poprehadzoval relatka ktoré sú pri batérií,asi je funkčné keďže išlo všetko okrem toho že mi vôbec nezoplo ventilátor .už som v koncoch neviem kde môže byť chýba .ak mi vie niekto pomôcť alebo poradiť budem vďačný.ps ventilátor na priamo funguje keď som zapojil na batériu.aj cez kontakty na relé funguje.
Re: Nespina ventilator chladice
Přes diagnostiku změř teplotu chlad. kap. motoru. Ventilátor je spínán relátkem přes Řj. Když odpojíš konektor z teploměru chl. kap. ventilátor by měl sám zapnout. Řj si bude myslet, že je voda horká a musí schladit vodu ventilátorem. Pokud zapneš klimu, ventilátor musí zapnout též- tak vyzkoušíš správnou funkci relátka.
Re: Nespina ventilator chladice
Presne toto som skúšal a nič aj keď som odpojil konektor ventilátor sa vôbec nespustil.aj termostat vymenil aj snímač teploty chladiacej kvapaliny.Jirikan píše: ↑úte črc 06, 2021 21:54Přes diagnostiku změř teplotu chlad. kap. motoru. Ventilátor je spínán relátkem přes Řj. Když odpojíš konektor z teploměru chl. kap. ventilátor by měl sám zapnout. Řj si bude myslet, že je voda horká a musí schladit vodu ventilátorem. Pokud zapneš klimu, ventilátor musí zapnout též- tak vyzkoušíš správnou funkci relátka.
Re: Nespina ventilator chladice
Nepíšeš kolik ukazuje teplotu diagnostika???? Diagnostika motoru musí měřit 90 st.C. Po odpojení čidla teploty chl. kap. by diagnostika měla měřit MOC, přes rozsah, pak musí sepnout ihned relé ventilátor. To můžeš vyzkoušet i na studeném motoru. Jestli jsem dobře četl, tak klimu nemáš.
Re: Nespina ventilator chladice
Je to auto bez klímy.Kvapalina má 90 stupňov po dpojeni cidla ventilátor nezapne a vôbec nechladi.vymenil som aj termostat aj čidlo teploty no nič nepomohlo a vetrák vôbec nezopne .Jirikan píše: ↑stř črc 21, 2021 21:25Nepíšeš kolik ukazuje teplotu diagnostika???? Diagnostika motoru musí měřit 90 st.C. Po odpojení čidla teploty chl. kap. by diagnostika měla měřit MOC, přes rozsah, pak musí sepnout ihned relé ventilátor. To můžeš vyzkoušet i na studeném motoru. Jestli jsem dobře četl, tak klimu nemáš.
Re: Nespina ventilator chladice
A odskúšal si či je relé v poriadku a funkčné?
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Nespina ventilator chladice
Relé na stůl a vyzkoušet.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Nespina ventilator chladice
Těch 90 st.C ukázala diagnostika , nebo ručka budíku. Teplotní čidlo má kontakty pro budík zvlášť a pro PC taky.
Re: Nespina ventilator chladice
Ukazuje to ručička budiku,pozrel som aj všetky káble a všetky sú ok už neviem čo riešiť nakoľko som navzájom vymeni aj relatka.ventilator vôbec nezopne .
Re: Nespina ventilator chladice
V první řadě najdi, které relé to je.
To bude vytištěné v servisním manuálu. Pak se mrkni, jaký typ relé to je (mini, mikro, klacické "čtvercové) a třeba na gůůglu najdeš schéma zapojení toho relé. Důležité jsou spínané / přepínané kontakty (tzv. silové). Jakmile na cívku relé přivedeš +12V, spínaný pár musí být vodivý. Pokud ne, je relé špatné. Taky rovnou zkontroluj, jestli vůbec relé dostává řídící signál (+12V na ovládací kontakt).
malý videonávod je třeba tady (v AJ): https://www.youtube.com/watch?v=ire7vyDqelg
Ještě jednodušeji se to dá vyzkoušet, když za pár korun (cca 1-3€) seženeš stejné nové relé a prostě je zkusíš vyměnit.
A obecná poučka, kterou prosím vůbec neber nějak osobně a špatně:
Pokud tak triviální věc, jako je odzkoušení relé je nad tvoje schopnosti, nepouštěj se do vrtání v elektrice a nech to na někom, kdo to opravdu dělá.
Kromě návodu jak k varné konvici to totiž vyžaduje nějaké elementární znalosti a zkušenosti a sebemenší chyba může vést k mnohem většímu a dražšímu problému, než jaký původně řešíš.
To bude vytištěné v servisním manuálu. Pak se mrkni, jaký typ relé to je (mini, mikro, klacické "čtvercové) a třeba na gůůglu najdeš schéma zapojení toho relé. Důležité jsou spínané / přepínané kontakty (tzv. silové). Jakmile na cívku relé přivedeš +12V, spínaný pár musí být vodivý. Pokud ne, je relé špatné. Taky rovnou zkontroluj, jestli vůbec relé dostává řídící signál (+12V na ovládací kontakt).
malý videonávod je třeba tady (v AJ): https://www.youtube.com/watch?v=ire7vyDqelg
Ještě jednodušeji se to dá vyzkoušet, když za pár korun (cca 1-3€) seženeš stejné nové relé a prostě je zkusíš vyměnit.
A obecná poučka, kterou prosím vůbec neber nějak osobně a špatně:
Pokud tak triviální věc, jako je odzkoušení relé je nad tvoje schopnosti, nepouštěj se do vrtání v elektrice a nech to na někom, kdo to opravdu dělá.
Kromě návodu jak k varné konvici to totiž vyžaduje nějaké elementární znalosti a zkušenosti a sebemenší chyba může vést k mnohem většímu a dražšímu problému, než jaký původně řešíš.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů