Dovoluji si uveřejnit mojí nejnovější diagnostickou zkušenost, třeba pomůže do budoucna i někomu dalšímu.
Je to asi dva měsíce, co se mi začalo stávat, že Natálka nastartovala a hned chcípla. Při druhém pokusu o start naskočila a jakoby dost ztěžka si udržela motor v chodu a po chviličce se to srovnalo do normálu.
Byl to náhodný jev bez ohledu na cokoliv, za studena, za tepla, po dlouhém i momentovém stání, prostě náhodný jev.
Neřešil jsem, nebylo co, život mě naučil tyto jevy prostě nechat tzv. "vyhnít", tím spíš u už skoro veterána.
Jednoho krásného teplého dne opět chcípačka, opět druhý start a velké prázdné NIC. Nenaskočila. DOkonce ani potřetí, ......., podesáté.
Jdu po problému pudla. Vypadá to, že nedává benzín. OK. Odešlo asi čerpadlo, přeci jen na 340t km by se nebylo čemu divit, bo na výpary nejezdím.
Obnažím konektor na čerpadle, měřím napětí a ejhle, pumpa nemá šťávu. HA, relé, jdu za relátkem a házím s ním řeč, že tady a teď prosím NEEEEE! Pro jistotu ho přehodím s jeho kamarády a jupíííí, už zase skáču přes kaluže.
Druhý den jedu z práce a zcela nečekaně, opět NESTART. To už moje krev dosahuje pomalu teploty 99 st. Celsia a jdu na rande se relaátkem znovu, místo květiny mu však nesu elektro sprej na kontakty, kterým mu ty jeho hnáty pořádně ostříknu.
Zasunu relé, otáčím klíčkem a už zase skáču přes kaluže.
Třetí den provádím důkladnou revizi všech relátek, testuji jejich činnost pod zatížením a čistím jejich kontakty. Pro jistotu ještě relátko upevňuji páskou k patici, bo se mi zdá, že tam příliš pevně nesedí.
Jezdím už pátý den a zatím vše OK. Dokonce se mi zdá, jakoby za studena se zlepšilo chování motoru, dříve za studena byl jakoby přebuzený, přechlastaný, nyní diametrální rozdíl.
Pravděpodobně byl problém v přenosu proudu mezi kontakty relátek a paticí kabelového svazku.
Tak to jen pro informaci, kdyby někdo řešil něco podobného.
Občasný špatný start (nestart)
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Občasný špatný start (nestart)
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Občasný špatný start (nestart)
Pánové a dámy, po 25 dnech zcela nečekaně opět NESTART !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nepomohlo nic, výměna relátka za jiné, elektrosprej, NIC!
Volám na pomoc tatíka, celoživotního elektrotechnika amatéra a jde se proměřovat vše včetně průchodnosti cesty od patice relátka k pumpě.
Cesta je NEPRŮCHODNÁ. Revize a kontrola patice, v pořádku. Natahujeme drát z patice a vedeme si 12V přímo k čerpadlu.
Start, měření proudu u pumpy, nejdřív 3,6A, poté 1,1 A. Auto naskočilo. Odpojujeme pomocný drát s 12V a čekáme, že to chcípne, PRD! Běží to normálně dál. Takže cesta nemůže být nikde porušená. Jsem v koncích a už tápeme.
Najednou slyším při jednom ze zkušebních startů, jak auto chce chcípnout, klesají otáčky a ejhle, cvaknutí nějakého relátka a chod motoru naprosto normální.
Co to je? Co to cvaká?
V tom otec zařve: to je z*****ý čínský relé v autoalarmu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I takový je někdy život při amatérské autodiagnostice.
Nepomohlo nic, výměna relátka za jiné, elektrosprej, NIC!
Volám na pomoc tatíka, celoživotního elektrotechnika amatéra a jde se proměřovat vše včetně průchodnosti cesty od patice relátka k pumpě.
Cesta je NEPRŮCHODNÁ. Revize a kontrola patice, v pořádku. Natahujeme drát z patice a vedeme si 12V přímo k čerpadlu.
Start, měření proudu u pumpy, nejdřív 3,6A, poté 1,1 A. Auto naskočilo. Odpojujeme pomocný drát s 12V a čekáme, že to chcípne, PRD! Běží to normálně dál. Takže cesta nemůže být nikde porušená. Jsem v koncích a už tápeme.
Najednou slyším při jednom ze zkušebních startů, jak auto chce chcípnout, klesají otáčky a ejhle, cvaknutí nějakého relátka a chod motoru naprosto normální.
Co to je? Co to cvaká?
V tom otec zařve: to je z*****ý čínský relé v autoalarmu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I takový je někdy život při amatérské autodiagnostice.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Občasný špatný start (nestart)
Takze spatne rele palivove pumpy nebo je tam dodelany autoalarm s odpojenim pumpy? Jsem to nejak nepochopil.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Občasný špatný start (nestart)
Ano, je tam alarm doděláváný a ten jistí několik okruhů. Jezdím z nich je právě pumpa.
Je to Jablotron. O to horší to je, že stejný problém jsme už kdysi řešili na Felicii, kde odešlo relé v alarmu u imobilizačního okruhu startéru.
Po třech hodinách měření nám to konečně došlo.
Je to Jablotron. O to horší to je, že stejný problém jsme už kdysi řešili na Felicii, kde odešlo relé v alarmu u imobilizačního okruhu startéru.
Po třech hodinách měření nám to konečně došlo.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů