Občasný špatný start (nestart)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1172
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Občasný špatný start (nestart)

Příspěvek od czprava » stř čer 22, 2022 10:15

Dovoluji si uveřejnit mojí nejnovější diagnostickou zkušenost, třeba pomůže do budoucna i někomu dalšímu.
Je to asi dva měsíce, co se mi začalo stávat, že Natálka nastartovala a hned chcípla. Při druhém pokusu o start naskočila a jakoby dost ztěžka si udržela motor v chodu a po chviličce se to srovnalo do normálu.
Byl to náhodný jev bez ohledu na cokoliv, za studena, za tepla, po dlouhém i momentovém stání, prostě náhodný jev.
Neřešil jsem, nebylo co, život mě naučil tyto jevy prostě nechat tzv. "vyhnít", tím spíš u už skoro veterána.
Jednoho krásného teplého dne opět chcípačka, opět druhý start a velké prázdné NIC. Nenaskočila. DOkonce ani potřetí, ......., podesáté.
Jdu po problému pudla. Vypadá to, že nedává benzín. OK. Odešlo asi čerpadlo, přeci jen na 340t km by se nebylo čemu divit, bo na výpary nejezdím.
Obnažím konektor na čerpadle, měřím napětí a ejhle, pumpa nemá šťávu. HA, relé, jdu za relátkem a házím s ním řeč, že tady a teď prosím NEEEEE! Pro jistotu ho přehodím s jeho kamarády a jupíííí, už zase skáču přes kaluže.
Druhý den jedu z práce a zcela nečekaně, opět NESTART. To už moje krev dosahuje pomalu teploty 99 st. Celsia a jdu na rande se relaátkem znovu, místo květiny mu však nesu elektro sprej na kontakty, kterým mu ty jeho hnáty pořádně ostříknu.
Zasunu relé, otáčím klíčkem a už zase skáču přes kaluže.
Třetí den provádím důkladnou revizi všech relátek, testuji jejich činnost pod zatížením a čistím jejich kontakty. Pro jistotu ještě relátko upevňuji páskou k patici, bo se mi zdá, že tam příliš pevně nesedí.
Jezdím už pátý den a zatím vše OK. Dokonce se mi zdá, jakoby za studena se zlepšilo chování motoru, dříve za studena byl jakoby přebuzený, přechlastaný, nyní diametrální rozdíl.
Pravděpodobně byl problém v přenosu proudu mezi kontakty relátek a paticí kabelového svazku.
Tak to jen pro informaci, kdyby někdo řešil něco podobného.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, najeto 330 tis. km - já
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, najeto 126 tis. km - táta

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti