vnitřní recirkulace zlobí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od czprava » pon říj 10, 2016 11:40

Ahoj, mám problém s klapkou vnitřní recirkulace. Nějakou dobu vůbec nechtěla fungovat, až dnes náhodně při zapnutí vnitřní recirkulace zafungovala. No jo, ale když jsem jí vypnul, tak se nechce vrátit.
Rozebral jsem pylový filtr a čuměl do toho jak husa do flašky. Nevíte někdo, kde je to servo k ovládání této klapky a kde vůbec je ta samotná klapka? Teď netuším vůbec, jestli to saje z venku nebo pořád zevnitř?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od kotasekh » pon říj 10, 2016 17:17

A to je digitální klima nebo manuální?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od czprava » pon říj 10, 2016 20:32

Je to manuál a už je to OK. Klapku jsem našel za motorem ventilátoru, musí se sejmout plastový kryt pod předním sklem spolujezdce (stejně jako když se mění pylový filtr) a pak se tahem vpravo sejme sběrný plastový kryt. Pak lze spatřit vzadu za motorem ventilátoru onu zlověstnou klapku, která je ve formě ohnuté clony a zakrývá buď vstup do kabiny nebo vstup pro sání z motorového prostoru.
Klapku jsem bohužel našel v polootevřeném stavu a při testování fungovala jen částečně. Bu´d odešlo servo nebo nějaké táhýlko, nevím, není tam vůbec nic dalšího vidět. Musel by se asi vyndat ten motor ventilátoru.
Byla pootevřená asi 3 cm a tak jsem jí rukou zatlačil, aby zakryla díru v kabině. Šlo to maličko ztuha, ale nakonec něco klaplo a klapka zůstala tak, že nasává z motoru a do kabiny je zavřeno.
Rozdělávat se mi to nechce, a tak tuto funkci na nějaký čas asi oželím. Kdyby náhodou byla nějaká zkušenost s tím demontováním motoru ventilátoru, budu za ní rád. Každopádně to asi počká na jaro.
Asi se tam dá dostat i z kabiny, protože tou větrací dírou je vidět skrz do motoru, ale to znamená sundat celou palubku. A kvůli klapce to dělat rozhodně nebudu.
Už jsem si pořídil náhradní řešení za pár kaček, mám v přihrádce kolíček, takže když pojedu za nějakým smraďochem, dám si jej na nos a mám vnitřní recirkulaci za pár káblí. Pravděpodobně to ještě upgraduju na ostatní tři sedadla. :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od kotasekh » pon říj 10, 2016 22:10

Neni ta klapka u manualni klimatizace ovladana jenom tahlem bez motorku?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od Ajap » pon říj 10, 2016 22:52

Thalia snad automatickou klimu nikdy neměla, ne? Jinak já mám manuální a vnitřní cirkulace se ovládá tlačítkem.
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od kotasekh » úte říj 11, 2016 07:19

Pokud se ovlada tlacitkem, tak ma urcite servo ;). A jinak automatickou klimu posledni thalia v nabidce ma. Jak je to se starsi thalii, to nevim.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od krt.ecek » úte říj 11, 2016 08:28

Klapka a jeji prislusenstvi je zevnitr - aby jsi mohl s ni cokoliv delat,musi palubka dolu....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od kotasekh » úte říj 11, 2016 11:13

Spodni dil?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od krt.ecek » úte říj 11, 2016 12:13

Ano,vse pred spolujezdcem... Aspon tak to delali v servisu,kdyz jsem ji reklamoval....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od czprava » úte říj 11, 2016 16:19

klapka má jednoznačně servo, protože jsem jí zkoušel, když jsem měl venku ten kryt a bylo vidět, co klapka dělá. Mrcha se zavírala směrem do motoru, ale do kabiny se jen otevřela asi na 30%. Asi mi to blblo už déle, protože když bylo po ránu vlhko, strašně dlouho trvalo, než se sklo odmlžilo, co já se toho nazlobil. A ona taková blbost v podobě nefunkční klapky.
Koukal jsem na net, je to klasický servomotorek se šnekem, ze kterého čumí trn, co ovládá otáčení klapky. V sekci pro Clio II jsem zjistil, že prý jsou tam nějaké ozubené umělohmotné převody, které se opotřebují či ulámou. Jestli je to tady řešené stejně, to nevím, protože nikde za boha nemohu najít alespoň blokové schéma celého klapkového soustrojí. A to ani v ruské dílenské příručce.
Ještě mě napadlo při prohlížení schémat, že je tam další spousta klapek na směrování vzduchu - to je taky ovládané servama? Jestli ano, tak potěš mě natálka....... :rolling:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od krt.ecek » úte říj 11, 2016 17:43

máš to v thalii stejně jako Clio II, thalia II... :-)

Servem je ovládaná jen recyrkulace, pokud nemáš displej na topení, tak zbytek jde lanky - koukni se k nohám spolujezdce a uvidíš lanka :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od czprava » úte říj 11, 2016 19:05

krt.ecek píše:máš to v thalii stejně jako Clio II, thalia II... :-)

Servem je ovládaná jen recyrkulace, pokud nemáš displej na topení, tak zbytek jde lanky - koukni se k nohám spolujezdce a uvidíš lanka :-)
Jo, jo, už jsem koukal do příručky, jsou tam lanka, ufff, to se mi ulevilo.
Takže to vypadá asi opravdu na vylámaný plastový kolečka, servo totiž je slyšet, to maká. Tím pádem v podstatě je klapka navždy odepsaná.
R.I.P. vnitřní recirkulace, tam ta ta dám........... :cry:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od krt.ecek » úte říj 11, 2016 19:19

je otázkou, zda se k motorku nedá dostat se sundanou palubkou horní díl... to nevím, ale na demontáž celé klapky je nutno sundat vše...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od czprava » úte zář 21, 2021 16:49

Znovu po letech otevírám toto téma, bo jsem ouplně volaaký zmetěný.
Mlžilo se mi sklo jako prase a navíc při zapnutí zapalování slyším stále nějaký zvuk z prostoru před spolujezdcem.
Podezírám tedy servo ovládající klapku recirkulace, protože asi někdo v autoservisu zkoušel klapku zapnout, nevěděl, že zlobí.
Rozhodím tedy plasty a už koukám na samotnou clonu.
Tak a teď, otáčí se jako víko na chlebníku, v jedné pozici se přitiskne na výstup z ventilátoru a otevře se cesta do kabiny, tedy bych řekl, že nasává atmosférický vzduch z venku.
Druhá pozice, výstup z ventilátoru zůstane otevřený do prostoru motoru a clona zavře vstup do kabiny, tedy nastává recirkulace.
Servo se už totiž ani nehne, je kaput.
Klapka by tedy měla být přitidklá k výstupu venilátoru, avšak tuto její pozici nelze zaaretovat, takže asi provozem spadne zpátky a zase se to bude mlžit.
V minulosti jsem tu psal, že jsem jí zaklapl tak, aby zakryla vstup do kabiny, TO ALE BYLO BLBĚ !!!!!!!!!!!!!
Pomozt emi prosím někdo s mými mozkovými pochody, jsou správné? Jsem už z toho trotl. Díky moc.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1235
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: vnitřní recirkulace zlobí

Příspěvek od czprava » úte zář 28, 2021 15:02

Tak už se mi rozvítilo, klapka ovládá vstup do systému ventilace, nikoliv výstup.
Takže buď je vstup do kabiny touto klapkou uzavřený a větrák nasává atmosférický vzduch a nebo je otevřený - klapka je přisátá na těleso ventilátoru a pak nasává vzduch z kabiny.

Jinak skutečně po zapnutí zapalování bzučelo ono servo ovládající klapku, a to při aktivaci i deaktivaci čudlíkem v kabině. Bzučelo prostě pořád.
Provedeno odpojení dvoužilovým kabílkem s konektůrkem u velkého konektoru větráku a je po bzučení.
Klapka samozřejmě nastavena do polohy do kabiny zavřeno.
Tak to jen, kdyby to někdo někdy řešil.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti