Motorový olej
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Motorový olej
Čaute, mám dotaz ohledně oleje, do Thálie 1.4 8v, uvažoval jsem nad Elf evolution 700, má i normu RN0700, ale třeba prakticky stejný Total Quartz 7000 nemá a zase Total Classic 7 má, ale o něm se nějak nemluví, je horší nebo prostě jen méně zajímavý tím že je to starší řada? A rád bych kdyby někdo přidal nějaké zkušenosti s kterou značkou oleje má nejlepší zkušenosti
Re: Motorový olej
A dávám 10w40, dávalo se to do toho auta 15 let, tak to nebudu měnit, olej nežere, ať tu někdo nepřevede řeč na oleje jiných viskozit, jinak teď mám Motul 2100+ Power a žádný problém
Naposledy upravil(a) Tomw dne stř kvě 19, 2021 18:37, celkem upraveno 1 x.
Re: Motorový olej
Už 15 let stále leju jeden a tytýž. Interval 15t km.
JInak zkušenosti s olejem?
Asi nejlepší zkušenost je jezdit ideálně stále na jednu značku, včas měnit, nenechávat to tam roky hnít při nízkém nájezdu.
JInak kvalita dnešních olejů je už tak vysoká, že zkrátka těch 15t km pomaže drtivá většina. Když teda nekoupíš někde něco pančovanýho ze sudu.
JInak zkušenosti s olejem?
Asi nejlepší zkušenost je jezdit ideálně stále na jednu značku, včas měnit, nenechávat to tam roky hnít při nízkém nájezdu.
JInak kvalita dnešních olejů je už tak vysoká, že zkrátka těch 15t km pomaže drtivá většina. Když teda nekoupíš někde něco pančovanýho ze sudu.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
Hele, mas tu nejjednodussi atmosferu s osmi ventilama. Tim motor nehanim, ale chvalim. Pokud do neho nekdo lije to ca ma a tehdy, kdy ma, tak motor spokojene vrci. Ty asi rad experimentujes. Zatim jsi prvni, o kom vim, ze nalil do Renaultu. Motul je dobry, ale my ho lijeme do motorek.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Motorový olej
Jestli se hodí vyloženě do motorek a do auta je to spíš takový béčkový olej, tak dám elf nebo total, jen že Motul 2100+power je automobilový olej s normou RN0700 a je SL/CF, SL 2001=méně biosraček, více soustředěné na ochranu motoru, zatím jsem podobný olej dnes už neviděl, ale jak říkám, pokud má někdo fakt ověřené info že by byl Motul do auta nějaký béčkový a firma se soustředila spíš na motorky, tak budu dávat elf nebo total, akorát total Quartz 7000 nemá normu RN0700, tak si nejsem jistý jestli bych ho tam nalil, tu normu má Total classic 7, ale ten je zřejmě určený pro východní trh, ten mám jen litr v kufru jako nouzovku, tak bych to viděl spíš na elfa
Naposledy upravil(a) Tomw dne ned kvě 23, 2021 22:52, celkem upraveno 3 x.
Re: Motorový olej
Jinak měním buď 10 tisíc km nebo každý rok v březnu
Re: Motorový olej
15 let tam leju Total Quartz 9000 i bez požehnání Renaultu. Konzultoval jsem to před prvním nalitím s tribologem a byl jsem ubezpečen, že jde o převlečený Elf. Dnes už jen onen ELF levnější jak Total.
JInak bacha na ty česká (s)prostá slovíčka, já už za těch 14 let, co tu jsem, dostal párkrát upozornění od adminů.
JInak bacha na ty česká (s)prostá slovíčka, já už za těch 14 let, co tu jsem, dostal párkrát upozornění od adminů.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
Takže se toho Totalu bát nemusím jo? Našel jsem si i oficiálního distributora abych někde nekoupil panč, jen jsem si nebyl jistý s koupí kvůli té normy a taky nevím jestli nezůstat u toho Motulu, myslíte že třeba dělají špičkové oleje do motorek a do aut je to béčko?czprava píše: ↑ned kvě 23, 2021 22:3015 let tam leju Total Quartz 9000 i bez požehnání Renaultu. Konzultoval jsem to před prvním nalitím s tribologem a byl jsem ubezpečen, že jde o převlečený Elf. Dnes už jen onen ELF levnější jak Total.
JInak bacha na ty česká (s)prostá slovíčka, já už za těch 14 let, co tu jsem, dostal párkrát upozornění od adminů.
Re: Motorový olej
Proč jsi vůbec rozjel tohle téma?
LIl se tam ten Motul, tak ho tam lej dál, ne?
Osobně bych to nemíchal=neměnil, kdybych k tomu neměl nějaký pádný důvod. POkud tedy neplánuješ kompletní výplach a čistou náplň.
LIl se tam ten Motul, tak ho tam lej dál, ne?
Osobně bych to nemíchal=neměnil, kdybych k tomu neměl nějaký pádný důvod. POkud tedy neplánuješ kompletní výplach a čistou náplň.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
Protože si s tím Motulem nejsem úplně jistý, myslel jsem jestli třeba někdo nemá negativní zkušenost bo vím že Motul se soustředí spíš na motorky, ale to nemusí znamenat že dělají špatné oleje do aut a ty 15 let liješ Total bez normy RN a v pohodě, to je dobré vědět, rád sbírám zkušenosti ostatních. Každopádně s tím Motulem zatím žádný problém, tak asi zůstanu u něj, nalili ho tam v servise a dali pořádný nadmírák (cm nad ryskou max za studena), tak jsem musel odsát, takže příští výměnu udělám sám, ale to je zase jiné téma které se tu už určitě řešilo, jinak co tam lili předchozí 2 majitelé nevím, jen vím že 10w40 podle servisní knížky, já mám to auto 2 roky
Re: Motorový olej
A jak bys chtel poznat, ze je nejaka znacka oleje “becko”? Myslis, ze nejaky uzivatel bude mit dve stejna auta, provozovat je uplne stejnym zpusobem, lit do nich dva ruzne oleje a po 200k km udela rozborku obou motoru s detailnim porovnanim opotrebeni? To asi tezko ze? Takze jakykoliv nazor bude pouze a jen subjektivni, pripadne “kamarad rikal”, “jedna pani povidala”…
A kdyz motul dela dobre oleje do motorek jak pises, tak proc by to melo byt spatne do aut? Vzdyt v tech autech jsou stejne motory, jen mene zatezovane a provozovane v privetivejsich podminkach.
Nejlepsi, co muzes udelat, je tam nalit to, co tam doporucil lit vyrobce. Pokud se ti doporuceni vyrobce nelibi, nalij si tam cokoliv, co splnuje normu pro konkretni motor. Pokud se ti ani to nelibi, nalij si tam pak uplne co chces.
Nikdo ti tu nemuze dat nic jineho, nezli subjektivni nazor, ktery nema ZADNOU vypovidajici hodnotu. Na to jsou testovaci laboratore.
A jeste to resit u takhle primitivniho motoru, bez turba, bez primeho vstriku, bez vsemoznych hi-tech povrchu, bez casovani vacky, snad ani egr nema, natoz pak filtr pevnych castic…
A kdyz motul dela dobre oleje do motorek jak pises, tak proc by to melo byt spatne do aut? Vzdyt v tech autech jsou stejne motory, jen mene zatezovane a provozovane v privetivejsich podminkach.
Nejlepsi, co muzes udelat, je tam nalit to, co tam doporucil lit vyrobce. Pokud se ti doporuceni vyrobce nelibi, nalij si tam cokoliv, co splnuje normu pro konkretni motor. Pokud se ti ani to nelibi, nalij si tam pak uplne co chces.
Nikdo ti tu nemuze dat nic jineho, nezli subjektivni nazor, ktery nema ZADNOU vypovidajici hodnotu. Na to jsou testovaci laboratore.
A jeste to resit u takhle primitivniho motoru, bez turba, bez primeho vstriku, bez vsemoznych hi-tech povrchu, bez casovani vacky, snad ani egr nema, natoz pak filtr pevnych castic…
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Motorový olej
Vyhledejte si vyrobce oleju ruznych znacek a zjistite, ze pod jednoho vyrobce jich patri vzdy vice. Vetsina neni vyrobcem olejoveho zakladu a aditiva take nakupuji, takze jsou michaci. Nekteri nejsou ani ti michaci, protoze si davaji michat.
Kdo si nechce delat zbytecne starosti tak lije doporucene a kasle na jine nazory a doporuceni. Pokud mi jde o penize a malo najedu, tak klidne dam i horsi kvalitu a motor tu porci kilometru zvladne.
Nevim, jak je na tom Motul v automobilovem svete, ale ja neznam nikoho, kdo by ho lil do jakehokoliv auta. Proto nemuzu rict, ze je nekvalitni. Pokud ti ho tam nalil servis, pritom prelil, tak bych "dal" jiste na jejich odborny nazor, protoze pusobi velmi profesionalne. At nalijes do auta cokoliv, tak klidne muzes vzdy napsat, ze zatim v pohode. Zadny soucasny olej ti jednoduchy motor za jeden servisni interval neposkodi.
Vetsina znamych motorkaru (nemyslim copraky, to nejsou motorky), lije Motul. Ten patri pro tuto kategorii ke spicce. Mezi motorem motocyklu a auta je zasadni rozdil. Jine otacky,treni, jine teploty, jine tlaky a hlavne prevodovka a motor spolecne mazani a spojka v olejove lazni. Nalejte do motorky olej pro auto, tak se ani nerozjedes, protoze moc maze a spojka bude prokluzovat. Zadny autak netoci az 13 000, nekopes pritom kvalty klidne bez spojky On je olej pro motorku v podsta "nekvalitni" . Proto jsou vetsinou intervaly 5 000/rok. Tolik jsem za rok jiz davno nenajel. Takze z minulosti, olej je po tech kilometrech pouze o neco tmavsi, Zadne zacernani a usazeniny. Pri tech otackach a tlacich dochazi k silnejsimu redeni, takze jsem nikdy nemusel dolivat. Ted menim po trech tisicich po dvou letech. Porusuji vsechny doporuceni a je mi to fuk. Motorku asi nikdy neprodam a blizim se 40 000. Znam kusy, ktere maji pres sto. Ne, ze bych nemel na tech 4,5 litru oleje a filtr, ale jiz me to nebavilo kazdorocne.
Kdo si nechce delat zbytecne starosti tak lije doporucene a kasle na jine nazory a doporuceni. Pokud mi jde o penize a malo najedu, tak klidne dam i horsi kvalitu a motor tu porci kilometru zvladne.
Nevim, jak je na tom Motul v automobilovem svete, ale ja neznam nikoho, kdo by ho lil do jakehokoliv auta. Proto nemuzu rict, ze je nekvalitni. Pokud ti ho tam nalil servis, pritom prelil, tak bych "dal" jiste na jejich odborny nazor, protoze pusobi velmi profesionalne. At nalijes do auta cokoliv, tak klidne muzes vzdy napsat, ze zatim v pohode. Zadny soucasny olej ti jednoduchy motor za jeden servisni interval neposkodi.
Vetsina znamych motorkaru (nemyslim copraky, to nejsou motorky), lije Motul. Ten patri pro tuto kategorii ke spicce. Mezi motorem motocyklu a auta je zasadni rozdil. Jine otacky,treni, jine teploty, jine tlaky a hlavne prevodovka a motor spolecne mazani a spojka v olejove lazni. Nalejte do motorky olej pro auto, tak se ani nerozjedes, protoze moc maze a spojka bude prokluzovat. Zadny autak netoci az 13 000, nekopes pritom kvalty klidne bez spojky On je olej pro motorku v podsta "nekvalitni" . Proto jsou vetsinou intervaly 5 000/rok. Tolik jsem za rok jiz davno nenajel. Takze z minulosti, olej je po tech kilometrech pouze o neco tmavsi, Zadne zacernani a usazeniny. Pri tech otackach a tlacich dochazi k silnejsimu redeni, takze jsem nikdy nemusel dolivat. Ted menim po trech tisicich po dvou letech. Porusuji vsechny doporuceni a je mi to fuk. Motorku asi nikdy neprodam a blizim se 40 000. Znam kusy, ktere maji pres sto. Ne, ze bych nemel na tech 4,5 litru oleje a filtr, ale jiz me to nebavilo kazdorocne.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Motorový olej
Znáte oleje Catrtepillar?
Naposledy upravil(a) Tomw dne pát čer 04, 2021 17:33, celkem upraveno 2 x.
Re: Motorový olej
Caterpillar*
Naposledy upravil(a) Tomw dne pát čer 04, 2021 17:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Motorový olej
Jako ono je to asi jedno, ale na caterpillar tady asi jeste nikdo nejezdil .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Motorový olej
Asi nebudu nic vymýšlet a pak dám Elfa
Re: Motorový olej
Otazku jsi polozil spatne. Mela znit, jake mate zkusenosti s oleji Caterpilar v Renaultech.
Ja zadne. Nevlastnim zadny stavebni stroj. Pouze zahradni. Takze tam olej B&S. Co je dvoutaktni, tak do motoru zadny olej neliji.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Motorový olej
Ještě poslední otázka, řešíte někdo API? Někde jsem četl že oleje s API SL jsou ještě poctivě dělané na ochranu motoru a SN jsou už zaměřené spíš na ekologii, víte co, ekoterorismus. Řeším jestli na příští výměnu dát ELF evolution 700sti (API SN/CF) nebo ELF Sporti 7 (API SL/CF)
Re: Motorový olej
Kašlu na to, dávám Total Quartz 7000 a nic jiného tam už nepůjde se z toho nehodlám zbláznit
Re: Motorový olej
Pánové a dámy,
dnes porovnáváme s otcem oleje Elf a Total Quartz 9000 a Elf nemá na štítku uvedenou normu Renaultu, Total zase ano. Nebylo to dříve spíš naopak?
Jinak výrobce naprosto shodný včetně adresy = Total France
dnes porovnáváme s otcem oleje Elf a Total Quartz 9000 a Elf nemá na štítku uvedenou normu Renaultu, Total zase ano. Nebylo to dříve spíš naopak?
Jinak výrobce naprosto shodný včetně adresy = Total France
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
Jo máš pravdu, mám Quartz 7000, zítra jde do auta a má RN700/710
Re: Motorový olej
No já jen, že tu probíhalo v minulosti napříč všemi typy vozů něco o tom, že Elf je král a Total je taková nějaká vymytá cisterna po Elfu.
Elf byl jakýsi všude inzerovaný FULLBůh, teď je FULLBůh zase Total a na Elf zbyl je HALFBůh.
Jinak to ale bylo vždy úplně stejné, jen se lišil onen přebal. Před lety jsem to konzultoval se skutečným tribologem a tak vím, že to tak bylo.
Ale toto mě fakt hodně pobavilo.
Elf byl jakýsi všude inzerovaný FULLBůh, teď je FULLBůh zase Total a na Elf zbyl je HALFBůh.
Jinak to ale bylo vždy úplně stejné, jen se lišil onen přebal. Před lety jsem to konzultoval se skutečným tribologem a tak vím, že to tak bylo.
Ale toto mě fakt hodně pobavilo.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: Motorový olej
zapomněl sem vyžíhat měděný o kroužek, myslíte že mám mít obavu o těsnost? Zatím nevypadá že by to nějak rosilo, ale stejně přemýšlím že to vypustím a dám nový kroužek a normálně kov s gumou než řešit nějaké žíhání
Naposledy upravil(a) Tomw dne úte srp 10, 2021 08:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Motorový olej
Pokud jsi Gretcin obdivovatel, tak se musis strhavat ze spani.
Toto je jiz na navstevu odbornika.
Toto je jiz na navstevu odbornika.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů