Sladění klíče s imobilizérem

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Stribrny drak
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: ned říj 29, 2017 16:59

Sladění klíče s imobilizérem

Příspěvek od Stribrny drak » úte kvě 19, 2020 08:23

Nazdar,
u Natálky se mi vyskytla následující závada.
Mám dva klíče, jeden origo (s rádiovým DO) a dodělávaný (jen kov/plast bez DO). Původně fungovaly oba bez závad.

S mechanickým klíčem si odemknu dveře, po zasunutí do spínací skříňky se odblokuje imobilizér, nastartuju a jedu...

S origo klíčem si dálkově odemknu, po zasunutí do spínací skříňky se NEodblokuje imobilizér. Červená dioda v kapličce bliká a šlus.

Lze nějak sladit klíč s imobilizérem, když se to takhle rozhodí? Servisu bych se raději vyhnul, je to už jen auto na dojetí.
Pokud je to na fóru někde popsané, poprosím jen o link. Hledal jsem, ale nenašel.
Aktuálně:
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997

milan.maly
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: Sladění klíče s imobilizérem

Příspěvek od milan.maly » čtv kvě 21, 2020 01:49

Ahoj, riesil som rovnaky problem pred nejakym casom na svojej Thalii. Postupne mi takto odisli obidva kluce.
Autorizovany servis tento problem riesi objednanim noveho kluca, co sa mi vzhladom k veku auta a najazdenym km cenovo nevyplatilo.
Na webe som vsak nasiel info, ze problem je v kontaktoch mikroprocesora v elektronike kluca, kde vekom vznikne studeny spoj. V dosledku toho nasledne cip neposle povel na autorizaciu kluca v imobilizeri. Cervena dioda imobilizera rychlo blika a motor nenaskoci.
Riesenim je nahriat postupne mikropajkou kontakty mikroprocesora na cipe, cim sa obnovi kontakt a kluc zacne znova fungovat.
PS: Obcas to moze robit aj upadnuty kontakt cievky imobilizera v kluci, ale castejsie je to u startovacich kariet. Kluce ns to tak netrpia.
Drzim palce!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

Stribrny drak
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: ned říj 29, 2017 16:59

Re: Sladění klíče s imobilizérem

Příspěvek od Stribrny drak » čtv kvě 21, 2020 08:34

to milan.maly: Díky!

Svěřím opravu příslušnému servnímu technikovi (tátovi v předdůchodovém věku) s vybavenou elektro dílnou.
Aktuálně:
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997

Stribrny drak
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: ned říj 29, 2017 16:59

Re: Sladění klíče s imobilizérem

Příspěvek od Stribrny drak » ned říj 25, 2020 16:05

Tak po čtvrt roce se závady obrátily...
S klíčem s DO (radiofrekvenční) nastartuju, ale po výměně baterie a mirkospínače v klíčku a 12V baterie v autě si pomocí DO neodemknu/nezamknu.

Pohledal jsem tu po fóru návody na synchronizaci, našel jsem návody na Clio +- stejně staré, ale ani jeden nefunguje. Po odpoledni prosezeném v autě mačkajíc ovladač centrálu a tlačítka na dálkáči jsem dost zpruzenej.

Copak je Thalia natolik odlišná od stejně starého Clia?
Měl by někdo nápad, jak ten klíč znovu synchronizovat bez nutnosti návštěvy autor. servisu?
Aktuálně:
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů