Nestartuje, blikají budíky

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
laska_ceni
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: čtv srp 25, 2016 19:58

Nestartuje, blikají budíky

Příspěvek od laska_ceni » pon led 15, 2018 23:49

Zdravím, potřeboval bych poradit, pokud by někdo věděl.
Už přibližně 3 měsíce mi pískal alternátor, takže jsem věděl, že brzo přestane dobíjet. Vše v pořádku a včera auto ještě chytlo, ale byl to takový divný zvuk, jako by nemohla baterie, na potřetí za tu hodinku už chytit nechtělo, na roztlačení to chytá a jezdí v pořádku. Tak jsem jel domu a dal nabít baterii, která byla vybitá podle nabíječky a nechal ji nabít. Večer jsem zkusil nastartovat a stále nic, na roztlačení bez problému. Dnes jsem koupil alternátor i startér a vyměnil. Bohužel startérem to nebylo. Problém je ten, že když otočím klíčkem do polohy před nastartováním, tak zajímavě bliká například kontrolka oleje, baterie. Někdy nesvítí vůbec, někdy bliká, chvílemi některé svítí slaběji, po chvíli to naskočí, kdy by to mohlo startovat, ale pokud otočím na start, jen cvakne startér a nic, otočím klíček zpět a opět svítí některé kontrolky slaběji a problikávají. Někdy se to tak zblázní, že ručičky létají jak chtějí. Tak mě napadlo, že by to mohlo být i elektrikou (zkoušel jsem vyměnit spínací skříňku, projít kabely ale žádné známky). Nevěděl by někdo? Děkuji

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nestartuje, blikají budíky

Příspěvek od kotasekh » úte led 16, 2018 08:48

Zkusil bych druhou dobrou baterku. Diskoteka na palubce je priznakem nedostatku energie. A taky bych prosel ukostreni a kabely od baterky, jestli je to ok.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Mirino
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 04, 2009 12:16

Re: Nestartuje, blikají budíky

Příspěvek od Mirino » úte led 23, 2018 19:39

Tak přesně stejné příznaky jsem zjistil dnes na té své. Jen kromě světelné show na palubovce mně navíc ručička tachometru poskočila na 30km/hod, ačkoliv vozidlo stálo na místě :shock:
Napřed jsem teda dobil baterku a situace beze změny. Tak jsem startovacím kabelem propojil mínus z baterky přímo s blokem a start jako zamlada. Takže očistím všechny kostry a protože ten měděný pletený plocháč dole na bloku je "nějaké zelené", tak ten preventivně vyměním za funglovku. Že bych ho hned zanova vykoupal v teplé vazelíně? Uvidím.

Mirino
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 04, 2009 12:16

Re: Nestartuje, blikají budíky

Příspěvek od Mirino » pát úno 23, 2018 12:07

Takže po nějakém čase čistě pro pořádek doplním. Jednak jsem očistil kontakty na akumulátoru, jednak jsem zároveň dobil baterku, ale hlavně jsem vyměnil ten ukostřovací měděný pásek pod motorem. Starý byl tak shnilý, že efektivní průřez té mědi byl nula nula h... a pohromadě ho držela snad jenom ta zelená měděnka. A zároveň poznatek, že ty nové pásky jsou tak ošizené, že poločas rozpadu bude adekvátně kratší, než u toho originálu.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nestartuje, blikají budíky

Příspěvek od kotasekh » pát úno 23, 2018 13:05

Misto pasku bych tam dal normalni medeny kabel s ockama.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

ParddaL
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned bře 16, 2014 17:24

Nefunguje spínací skříňka

Příspěvek od ParddaL » pát úno 08, 2019 13:54

Mirino píše:
pát úno 23, 2018 12:07
Takže po nějakém čase čistě pro pořádek doplním. Jednak jsem očistil kontakty na akumulátoru, jednak jsem zároveň dobil baterku, ale hlavně jsem vyměnil ten ukostřovací měděný pásek pod motorem. Starý byl tak shnilý, že efektivní průřez té mědi byl nula nula h... a pohromadě ho držela snad jenom ta zelená měděnka. A zároveň poznatek, že ty nové pásky jsou tak ošizené, že poločas rozpadu bude adekvátně kratší, než u toho originálu.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů