Tak jsem se svým novým autem utrpěl "ťukanec". Paní s Toyotou Rav4 nekoukala do zrcátek a nacouvala mi rohem auta na můj B sloupek. Zničené zadní dveře a sloupek lehce deformovaný. Auto 11 dní staré. Na zabití. Chtěl jsem z toho udělat totální škodu, B sloupek se přeci jako bezpečnostní prvek nesmí rovnat a bude se muset vyřezat a navařit nový díl, což já u nového auta odmítám. Po konzultaci s různými lidmi a následně i soudním znalcem v oboru mi bylo potvrzeno, že tyto drobné deformace (možná jen pár mm) se opravdu řeší rovnáním na rovnací stolici. Nu což, ať tedy dělají, jak chtějí, o to vyšší bude odškodnění za snížení tržní ceny vozidla.
Práci jsem zadal servisu CMN v Přerově, mám s nimi zkušenosti s mechaničinou, tak že vyzkouším i jejich lakovnu a karosárnu. Stavil jsem se tam domluvit, objednat předem potřebné díly a vyřídit náhradní vozidlo, ať následná oprava trvá co nejkratší dobu. Tady proběhlo vše v pořádku. Spokojeně jsem jel domů a čekal, až se dle domluvy ozvou, mělo by to trvat týden. Po asi deseti dnech jsem volal já. Potvrdili mi, že díly už přišly, že se můžu stavit. Připomněl jsem, že chci i náhradní auto. Nemají, seženou (můžou využít externí firmu pojišťovny), odpoledne se ozvou. Neozvali. Volal jsem na druhý den, nikdo o ničem nevěděl. Takto se to táhlo snad další dva týdny. Mé auto bylo pojízdné, takže mi to bylo jedno, na opravu jsem nespěchal. No a jednoho dne už to konečně vyšlo
. Bourané auto jsem jim předal, vzal si náhradní vozidlo, podepsaly a vyplnily se všechny potřebné papíry a já jel směrem domů stejným typem auta, jen v základní verzi (fuj
). Oprava prý na týden, po mém výrazu ve stylu "prdel si dělej z plastelíny, ne ze mě" se pán opravil na dva týdny. Počítám se třemi týdny.
Třetí týden jsem volal, nikdo nezvedá. Zkouším to tak asi tři dny, nic. Divné. Hledám jiný kontakt na webu, našel jsem jen ten jeden, co nikdo nezvedá. O víkendu jsem jel přes Přerov, tak že se kouknu, jestli autosalon třeba někdo nezbořil. No, skoro jsem měl pravdu. Nezbořil, přestěhoval, i s mým autem. V pondělí jsem si sehnal nové číslo, konečně se dovolal a dozvěděl se nové informace. Sloupek opraven vytahovákem, zakitován, přebroušen a zalakován. V úterý přijde auto z lakovny, ve středu bude hotové k předání. Super, pozitivní informace. V úterý telefon - průser. Chyba jak kráva. Z Francie přišly jiné dveře, byly na nich díry na uchycení lišt, které ale na můj vůz nepatří a v ČR se ani takové lišty nepoužívají, u nás se lepí a dveře jsou bez děr. A NIKDO si toho nevšiml, dokud nebylo auto zkompletované. Navrhli mi, že díry zalepí a celé auto zdarma vybaví oněmi ochrannými lištami (platilo by předání ve středu). Nebo objednají nové dveře a celé se to udělá znovu (další tři týdny). Nechal jsem si to projít hlavou a nakonec zvolil druhou, delší možnost.
Museli mi vyměnit náhradní vozidlo (prodali ho), takže mi sebrali Dacii MCV a dostal jsem krátké Clio IV. Až pak jsem zjistil, že to je pro mě nepoužitelné auto, mám dvouměsíční dítě (v době tohoto dění mělo jen pár týdnů) a obří ISOFIXovou sedačku, která se dozadu vlezla jen díky umění vyřešit ježka v kleci. Což mi bylo prd platné, protože má manželka se nevlezla za mě, prostě to nešlo, a to já sedím hodně blízko volantu. Nu co, s tak malým dítětem stejně není potřeba nikam jezdit.
Po týdnu volám, jestli už aspoň přišly nové dveře. Je těžké se to dozvědět, protože dovolat se do servisu je téměř nadlidský úkol. Buď to nikdo nezvedá, nebo dotyčný nic neví a není kompetentní se k tomu vyjadřovat, kolega je na obědě, zavoláme vám zpět a podobně. Řešil jsem zároveň i nějaké drobné reklamace, k těm jsem za celou dobu taky nedostal jedinou informaci, protože to vždycky řeší kolega a ten o tom ví všechno (jen mi už nikdy nesdělili, který kolega...). No, komunikace s nimi je špatná. Už ani nevím, po jaké době jsem se zase jednou v pondělí dovolal, jak to tedy vypadá. V úterý by měly přijít nalakované dveře a ve středu auto hotové. Bomba. Ve středu od otvíračky volám jak blázen, kdy že mám přijet. Překvapivě jsem se dovolal až odpoledne. A zase průser. Zapomněli objednat nálepky na sloupky dveří. Auto ve středu nebude, spíše v pátek. Já mám čas až v pondělí, takže v pondělí.
Ani jsem tam nevolal, rovnou jsem si jel vyzvednout své auto. Ujali se mě celkem rychle, posadili k pultu a dovezli auto na předání. A už při obhlídce jsem měl náladu zase dole. Karosář neopravil ten sloupek, protože prý dveře lícují, tak proč by ho rovnal (ano, ten sloupek, který byl dle telefonátu opraven vytahovákem, zakitován, přebroušen a nalakován). A dveře nasazené tak, že spára na B sloupku asi 2 mm, u C sloupku centimetr. A předávající místo přiznání dalšího průseru zkoušel ututlávat, což mě vyloženě vytočilo. Tu deformaci na sloupku má prý každé MCV a spáry jsou prý stejné jako na druhé straně auta. Není tedy nic jednoduššího, nežli se podívat na jiné vystavené MCV a světe div se, tam bylo vše v pořádku a předávající už se moc ani nepokoušel. Nu co, to s nima můžu vyřešit jindy, za ten neopravený sloupek jsem vlastně rád, protože ona ta deformace opravdu ničemu nevadí a ušetřili mě řezání do karoserie auta. Ostatní reklamace vyřešeny k mé spokojenosti. Přebral jsem si auto v onom stavu a jel domů, na vyřešení chyb při předání je snad půl roku myslím.
Na druhý den krásně svítilo sluníčko a já procházel kolem auta pod vhodným úhlem, abych viděl tu prasečinu, co napáchal lakýrník. Dělal se zástřik na zadní blatník, který se pak samozřejmě musí zbrousit a vyleštit. Po celém díle byly vidět stopy leštičky. A to né jen tak ledajaké, ale ve všemožných směrech, prostě leštím jak mě napadne, cik cak. Trochu vím, jak se rozlešťují laky a přesně tohle je ta nejvíc začátečnická chyba. Tentokrát provedena autorizovaným servisem. Poslal jsem jim email s fotodokumentací a žádostí o řešení. Ozvali se, domluvili jsme termín opravy a náhradní auto. Chtěl jsem opravit lak, srovnat spáry dveří a když už v tom budou, tak ať srovnají i spáry dveří na druhé straně auta (klasická reklamace k autu, netýkající se proběhlé opravy). Časová náročnost dva dny. Na druhý den volají, že hotovo. Přijel jsem si pro auto a zase problém. Karosář opravil stranu, co předtím špatně slícoval, ale tu druhou nedělal, protože by tam prý popraskal jakýsi tmel a musel by to brousit a lakovat. Pěkný přístup k reklamaci. Spáry tam ale nejsou tak hrozné, jako byly vlevo, takže neřeším. Vlevo opraveno, lak rozleštěn. A mezi tím jsem se dozvěděl, že autoservis CMN Přerov nemá vlastní lakovnu a karosárnu a dávají to externí firmě v Oseku nad Bečvou, firma Omaro myslím. Určitě by měli popřemýšlet o výměně dodavatele těchto služeb. Vše vyřešeno, jedu domů.
Na další den opět svítilo sluníčko... Ne, tohle už si vyřeším sám, lak je špatně rozleštěn i na předních dveřích, i na už podruhé přelešťovaném zadním blatníku. Tuhle firmu už na mé auto sahat nenechám, když to neumí. Mám chuť změřit tloušťku laku na lakovaných dílech, ať vidím, kolik toho tou leštičkou sundali, ale nemám chuť to s nimi už jakkoliv řešit.
Jak to shrnout? Nová budova servisu je pěkná. Přístup personálu lehce latentní, komunikace po telefonu strašná (ať si najmou více lidí, když nestíhají zvedat telefony), prvotní reklamace vyřízeny v pořádku, půjčování náhradních aut bez problému. Cokoliv, co se týkalo lakovny a karosárny byla ale katastrofa, opravdu by měli zvolit jinou firmu, tohle bylo opraveno jak od Franty z garáže. Celá akce trvala něco přes 6 týdnů myslím a stála necelých 42000 Kč. Příště se poohlédnu někde jinde. Mechaničinu u nich ale ještě někdy zkusím, to jsem byl nad míru spokojen, tak snad tam pracují stále stejní mechanici
. Jo a pana Jurečku jsem tam už neviděl, kdyby to někoho zajímalo...
Foto:
Ťukanec,
špatné dveře,
"leštění"