Arkana23 full hybrid 1,6

doporučení, kritika, rady kam se obrátit

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Arkana23
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv pro 21, 2023 05:06

Arkana23 full hybrid 1,6

Příspěvek od Arkana23 » čtv pro 21, 2023 06:27

Arkana 23 1,6 full hybrid z Brna, po čtyřměsíčním provozu nového vozidla v letní sezoně, s denním nájezdem cca 150 až 500 i více km, nevyužívám klimatizaci, spotřeba 4,1 až 4.3 litru, v aut. serv. pro - palivoměr ukazuje stále plnou nádrž. Neubývá palivo. Žádné jiné poruchy. Výsledek po 8 denním servisu : akumulátor 12V 60 Ah se nedobíjí, spotřeba zvýšena o 2 litry a nutnost vyměnit akumulátor! Odůvodnění příčiny servisem: automobil jezdí převážně v městském provozu! (Bez opakovaných startů, nestojí nastartovaný) . Není snad hybrid postaven právě pro tento účel?
Má někdo takové zkušenosti? Nebo budu každého čtvrt roku pořizovat nový akumulátor?
A navíc, na akumulátor 12V se nevztahuje záruka! Obecně dle sdělení po záručním servisu platí, od pořízení nového automobilu nutnost nabíjení 1x měsíčně akumulátor. Tuto slabost mi při uzavírání kupní smlouvy nikdo nesdělil, ani to, že na část automobilu se nevztahuje záruka.
Nyní v zimním provozu, když zapnu topení, byť na první stupeň ventil., nemohu využívat pohon plné trakční baterie, jen spalovací motor. Tak po čas jízd mrznu. Režim el. en. se přepne do spalovacího a drží do vypnutí ventilátoru.
Jinak pěkný exteriér, jsem spokojená, na silnici nezdržuje, umí, když se s ním umí ale v interieru je v zimě úzko. I v létě.Takové holčičí vozítko. Nižší střední třída. Moje už cca 20. auto. Nenechávám zestárnout.
Máte někdo, prosím, radu? Stejnou zkušenost? Mě napadá jedna. Vlastně dvě. Zrušit záruku a ta druhá z toho vyplývá. Ještě je i třetí ale už i tak se jich dost nabízí na prodej tohoročniho zprovoznění.

S předchozím autem jsem měla aplikaci propojení auta s telef. Viděla jsem, které kolo se právě sundalo, která kapota je otevřena, dveře, odpojení akumul., kde se právě automobil nachází, . . .celková diagnostika. To mi chybí. Současná značka prý nemá.
Zdenka z Brna

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Arkana23 full hybrid 1,6

Příspěvek od kotasekh » čtv pro 21, 2023 09:22

Zaruka je samozrejme na cele auto. Jen nektere dily podlehaji opotrebeni. A na opotrebeni se zaruka nevztahuje. Baterie ma zaruku dva roky, ale zivotnost pul roku. Po pul roce neni mozne reklamovat jeji kapacitu - zivotnost. Pokud ale baterie opravdu uplne umrela, je to dle meho nazoru stale reklamovatelne, protoze jsem neode cetl pravni vyklad teto “zivotnosti” a bylo tam vysvetleno, ze ano, pul roku, ale po tom pul roce musi mit 80 % kapacity, coz je ten konec zivotnosti. Pokud umrela uplne, neni to opotrebenim, ale vadou, ktera je tedy reklamovatelna. Nedal bych se a trval na svem, at si baterii pekne vymeni a reknou pricinu zavady.
K tomu druhemu problemu v zime - ano, je to u tohoto auta vlastnost. Inzenyri z renaultu udelali v navrhu nekde chybu a pokud je pozadavek na ventilaci, jede spalovaci motor. Treba to opravi nejakou aktualizaci sw ;).

EDIT: nasel jsem k tomu podklady :)
https://www.michalzobec.cz/baterie-jaka ... terie-7713
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Arkana23
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv pro 21, 2023 05:06

Re: Arkana23 full hybrid 1,6

Příspěvek od Arkana23 » čtv pro 21, 2023 17:11

Děkuji, pane, samozřejmě, ještě se pokusím a budu bavit sousedy nataženým kabelem přes okno.
Přeji pěkný zbytek dne a klidné Vánoce.
Z.

Arkana23
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv pro 21, 2023 05:06

Re: Arkana23 full hybrid 1,6

Příspěvek od Arkana23 » sob pro 23, 2023 05:25

kotasekh píše:
čtv pro 21, 2023 09:22
Zaruka je samozrejme na cele auto. Jen nektere dily podlehaji opotrebeni. A na opotrebeni se zaruka nevztahuje. Baterie ma zaruku dva roky, ale zivotnost pul roku. Po pul roce neni mozne reklamovat jeji kapacitu - zivotnost. Pokud ale baterie opravdu uplne umrela, je to dle meho nazoru stale reklamovatelne, protoze jsem neode cetl pravni vyklad teto “zivotnosti” a bylo tam vysvetleno, ze ano, pul roku, ale po tom pul roce musi mit 80 % kapacity, coz je ten konec zivotnosti. Pokud umrela uplne, neni to opotrebenim, ale vadou, ktera je tedy reklamovatelna. Nedal bych se a trval na svem, at si baterii pekne vymeni a reknou pricinu zavady.
K tomu druhemu problemu v zime - ano, je to u tohoto auta vlastnost. Inzenyri z renaultu udelali v navrhu nekde chybu a pokud je pozadavek na ventilaci, jede spalovaci motor. Treba to opravi nejakou aktualizaci sw ;).

EDIT: nasel jsem k tomu podklady :)
https://www.michalzobec.cz/baterie-jaka ... terie-7713

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti se servisy autorizovanými“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů