Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Renda-Grande
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: sob dub 23, 2016 07:26

Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Renda-Grande » sob lis 18, 2017 17:30

Zdravím,
potřebuju se zeptat nějakého odborníka na následující (Renault Clio Grandtour 2008) :
Při jízdě se pravidelně stejně s rychlostí odvalem kol ozývá zvuk jako guma o kov nebo něco podobného. Jelikož se v autech nevyznám a mám jen základní vybavení, tak jsem alespoň zkusil zvednout přední nápravu dvěma hevery, nastartovat a zařadit jedničku, abych věděl odkud zvuk jde. Zvuk se tentokrát neozýval, ale všiml jsem si pro mě zajímavé věci a to, že pravé přední kolo se točí tak třikrát pomaleji než levé. Proto bych se chtěl zeptat jestli to je normální s těmi otáčkami nebo pokud ne, tak o jakou vadu může jít? Říkal jsem si, že by mohla pravá strana brzdit. Zkusil jsem koly na volnoběh otáčet rukou, ale odpor se mi zdá ca. stejný.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10637
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Šamša » sob lis 18, 2017 18:48

Způsobuje to diferenciál, tohle problém není.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Renda-Grande
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: sob dub 23, 2016 07:26

Re: Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Renda-Grande » sob lis 18, 2017 22:01

Ok. Myslel jsem, že normálně diferenciál rozděluje otáčky 50/50 a až v zatáčce se mění poměr. Tedy v nezatíženém stavu se kola točí stejně.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10637
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Šamša » sob lis 18, 2017 22:56

Na heveru se zřejmě projevují různé odpory poloos, ložisek, diferenciálu atd... a proto se kola otáčely různě.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Renda-Grande
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: sob dub 23, 2016 07:26

Re: Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Renda-Grande » ned lis 19, 2017 08:00

Díky :) Tak v tom to tedy není. Zaměřím se na kola. Vizuelně na nich není nic vidět, ale to chroupání začalo po výměně pneumatik.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10637
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Šamša » úte lis 21, 2017 22:53

Šrouby dotažené momentem?
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Renda-Grande
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: sob dub 23, 2016 07:26

Re: Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Renda-Grande » sob pro 02, 2017 08:46

Tak nakonec to bylo kolem. Přehodil jsem to přední kolo z nápravy kde myslím, že vznikal ten zvuk na zadek a už slyšet nic není. Možná to je ok nebo tím, že zvuk ze zadní nápravy nejde tolik do auta :) Tedy jen trochu mírné hučení. Až pojedu na pneu tak to kolo nechám zkontrolovat

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17560
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Zefek » čtv pro 21, 2017 22:05

Šamša píše:
sob lis 18, 2017 22:56
Na heveru se zřejmě projevují různé odpory poloos, ložisek, diferenciálu atd... a proto se kola otáčely různě.
Tohle mi přijde jako blbost. Diferenciál je zařízení, které má na vstupu otáčky N a na dvou výstupech jsou otáčky v poměru K:M, kdy K+M = N, ne (zjednodušeně)? Pokud by se měl projevit vliv poloos a dalších prvků, pak se nutně musí síla přenést na druhé kolo, nebo by došlo ke snížení vstupních otáček, tj. i otáček motoru.

Tohoto principu využívá systém ASR, který prokluzující kolo přibrzdí, aby změnil poměr otáček ve prospěch neprokluzujícího kola. Systém diferenciálu jsou jen ozubená kola, takže to co je na vstupu, musí být na výstupu v nějaké poměru. A pokud jedna strana stojí, musí jít všechno na druhou stranu. Pro ztráty zde moc prostoru není.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10637
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Šamša » ned pro 24, 2017 13:05

Zkus dát auto na hever, nastartuj, zařaď a přibrzdi botou jedno kolo, no a to druhé se ti roztočí rychleji v poměru diference. Když motor zastavíš a rukou budeš točit kolem, tak to druhé se bude otáčet přesně v protisměru. Tak stačí nějaké rozdíly v poloosách a ložiscích a efekt, který tázající vznesl, se potvrdí.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17560
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Zefek » stř pro 27, 2017 11:48

Jedno kolo nepřibrzdíš, pedálem vždycky přibrzdíš obě kola a proto dojde k poklesu otáček motoru - protože nelze překonat zatížení toho druhého kola. Ale zkus to s autem, které má ASR. To totiž umí přibrzdit kterékoliv kolo, aby zvýšilo jeho odpor a točivý moment se přenesl na druhé kolo. V tom momentě ti auto z heveru seskočí dolů.

Jinými slovy, pokud jedno kolo stojí, to druhé se musí točit maximálníma otáčkama. Když točící kolo přibrzdíš, tak poklesnou otáčky motoru a ve chvíli kdy překonáš zatížení toho druhého kola, tak to se roztočí otáčkama v poměru toho zatížení.

Mělo by to být vždy - stejná rychlost = stejné otáčky motory a v případě, že jedno kolo se může volně otáčet, pak je rychlost otáčení volného kola dvojnásobná (maximální). A je jedno, která strana stojí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10637
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Ranault Clio Grandtour - rozdílné otáčky hnacích kol

Příspěvek od Šamša » stř pro 27, 2017 12:10

Myslel jsem přibrzdění botou o pneu, pak by měl demonstraci diferenciace. Motor pouhou botou neovlivníš, tak by pak mohl sledovat zvyšující se otáčky druhého kola. Samo auto by muselo být dobře zajištěné, ne jen ne nějakých hevírcích, kdyby náhodou se více opřel a auto nespadlo a ještě ho nepřejelo :-)
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 392000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 212000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti