Klepání motoru 1,2 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2015
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Klepání motoru 1,2 16V

Příspěvek od marek230177 » stř srp 30, 2017 15:45

Zatepla, nejvíc ve volnoběhu je slyšet zřetelné klepání motoru. Zastudena to neklepe, jen po ohřátí motoru - čím teplejší, tím více. Vyloučil jsem velkou vůli ventilu. Nejvíce to je slyšet zespodu vozu, řekl bych z olejové vany. Takže dle mého názoru to vypadá na ojniční uložení.

Auto je odstaveno a v neděli jdu na výměnu ojničních šál. Dřív, než se to vybije úplně a bude to na výbrus.

Domníval jsem se, že tímto neduhem trpěly jen 1,5dCi. Ale evidentně jsem se zmýlil.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Klepání motoru 1,2 16V

Příspěvek od kotasekh » stř srp 30, 2017 21:07

1.2 16V tímto rozhodně netrpí, ale to neznamená, že se to nemůže stát. Snad to pomůže. Video se zvukem by asi nebylo co?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2015
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Klepání motoru 1,2 16V

Příspěvek od marek230177 » čtv srp 31, 2017 15:19

Nebylo. A už to opravdu nemíním startovat. Rozhodně však udělám fotky, jakmile to rozházím.

Jestli tím tyto motory trpí nebo netrpí, nebudu spekulovat. Slyšel jsem na ně vždy samou chválu, jaké jsou to držáky. Ale za poslední rok je to v mém bezprostředním okolí již třetí motor 1,2 16V 55kW v Cliu III, který lehá (nebo lehl) na klice.

Osobně z toho nedělám vědu. Vůz má za pět let najeto 135 tisíc km, což je poměrně dost. Koupené je to z bazaru, takže je mi jasné, že majitel asi nějaký důvod, proč se toho zbavil, jistě měl. Navíc vyměnit ojniční uložení kliky je pro mě sranda a náramně se tím bavím. Cena 740 Kč za sadu je pakatel.

Šály přijdou zítra, v neděli jdu na to.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Klepání motoru 1,2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv srp 31, 2017 15:39

Tak pokud si to clovek dela sam, neni co resit. Jen fakt doufam, ze je to tim, a uprimne o tom slysim poprve. Motor D4FG7 bez vetsich obtizi zvlada 300 000 km, muj vydrzel 212 000 km, ale odesel kvuli spatnym servisnim zasahum v poslednich 100k km, kdy jezdil permanentne s povolenou hlavou, olejem ve vode a bez ventilovych vuli. Po rozebrani motoru na atomy na klice ani ojnicich vule nebyly, kdyztak muzu poslytnout foto salek, nekde bych je vystrachal...

EDIT: tak našel. Pro ukázku foto zde a zde2
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2015
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Klepání motoru 1,2 16V

Příspěvek od marek230177 » pát zář 01, 2017 12:12

Toto je motor D4FD7.


To jsou fotky hlavního uložení, nikoli ojničního. Hlavní bývá obvykle v pořádku vždy. Pokud nechybí olej a není stoletý, hlavní uložení nemá problém. U ojničního uložení je to jinak. Tam působí velmi značné síly, navíc v několika směrech a jejich opotřebení může být rychlejší.

Nicméně, to je jedno. Vylučovací metodou jsem usoudil, že je to ojnice. Nic jiného to ani být nemůže. Uvidíme.....
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Klepání motoru 1,2 16V

Příspěvek od kotasekh » ned zář 03, 2017 14:36

Tak jak to dopadlo?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2015
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Klepání motoru 1,2 16V

Příspěvek od marek230177 » úte zář 05, 2017 06:19

Dostal jsem se k tomu až včera.

Paradoxně nejhorší byl zápas s demontáží vany. Čím to ti Frantíci lepí, to je strašný! Vana je plechová, čili velmi pružná a je tudíž problém si jakkoli pomoci. U dCi jsem měl těsnění, takže na povolenou vanu (hliníkovou) stačilo jemně klepnout paličkou a byla dole. Ovšem tady to byl zápas.

Šály jsem demontoval, ale nic závažného, pro co by měl motor klepat, jsem nenašel. Samozřejmě po 135 tisících km nemohou vypadat jako nové, ale poškozené přímo nebyly. Malinko lesklé na středech, kde se převrací úvrať, ale řekl bych, že to asi ani nestojí za řeč. Nicméně moje šály z dCi, které jsem demontoval loni po 110 tisících km, vypadaly lépe.

Dal jsem samozřejmě šály nové. Zároveň jsem zkontroloval vizuálně i hlavní uložení, které bylo prakticky netknuté, a celé to složil zpátky.

Motor neklepe.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Rob Mayth
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: úte pro 12, 2017 19:56

Re: Klepání motoru 1,2 16V

Příspěvek od Rob Mayth » ned lis 10, 2019 17:13

Mne to robi klepe taky kovovy zvuk trošku ale pri studenom motore....akonahle trošku pobeži je to ok. Bude to vôľa ventilov? to jedine ma vtedy napadlo neviem no...

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti