Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Co se týče tohoto motoru, tak by se k tomu dala napsat dlouhá esej.
Ale stručně, spoustu věcí beru jako vlastnost. Nejvíce problému se vždy vyskytovalo hlavně za studena. V provozním stavu, se toho nikdy moc nevyskytlo.
Háklivý je jak na benzín (beru už jenom Vervu 100), tak na zapalovací soustavu (svíčky už dávám pouze NGK ILKAR7A7, cívka + kabely už taky pozlobily). (Moc nerozumím tomu, že se kabely dnes už nedají koupit.)
Rozvody klidně zkontrolovat nechat můžete, jenom to shodí a zkontrolují značky. Ale stejně pokud píšete, že vodní pumpa vydává nějaké divné zvuky, tak bych to určitě zkontrolovat nechal, jestli se nepřidírají ložiska, nebo není problém i někde jinde. (Pokud to není teda myšleno tak, že by toto způsoboval skočený řemen.)
Co jsem nedávno udělal bylo pročištění MAP senzorů, škrtící klapky, trubek sání od turba, až ke svodům sání + i intercooler, ten už vypadal vevnitř opravdu strašně. -> To pomohlo k plynulosti a chodu motoru. Klapku jsem nechal nastavit přes CLIP.
->Určitě bych zkusil jít prvně potom zapalování, hlavně pokud jsou tlaky motoru ok.
No pak jedině pokud si nejste jistý servisem, tak zkusit jiný, ale to je asi zbytečné psát.
No přeji hodně štěstí a snad to aspoň trochu pomohlo, ať hlavně problém vyřešíte.
Ale stručně, spoustu věcí beru jako vlastnost. Nejvíce problému se vždy vyskytovalo hlavně za studena. V provozním stavu, se toho nikdy moc nevyskytlo.
Háklivý je jak na benzín (beru už jenom Vervu 100), tak na zapalovací soustavu (svíčky už dávám pouze NGK ILKAR7A7, cívka + kabely už taky pozlobily). (Moc nerozumím tomu, že se kabely dnes už nedají koupit.)
Rozvody klidně zkontrolovat nechat můžete, jenom to shodí a zkontrolují značky. Ale stejně pokud píšete, že vodní pumpa vydává nějaké divné zvuky, tak bych to určitě zkontrolovat nechal, jestli se nepřidírají ložiska, nebo není problém i někde jinde. (Pokud to není teda myšleno tak, že by toto způsoboval skočený řemen.)
Co jsem nedávno udělal bylo pročištění MAP senzorů, škrtící klapky, trubek sání od turba, až ke svodům sání + i intercooler, ten už vypadal vevnitř opravdu strašně. -> To pomohlo k plynulosti a chodu motoru. Klapku jsem nechal nastavit přes CLIP.
->Určitě bych zkusil jít prvně potom zapalování, hlavně pokud jsou tlaky motoru ok.
No pak jedině pokud si nejste jistý servisem, tak zkusit jiný, ale to je asi zbytečné psát.
No přeji hodně štěstí a snad to aspoň trochu pomohlo, ať hlavně problém vyřešíte.
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Jen vysvětlení ke kabelům. Origo tam mám Beru h8200578059, které už nejsou v nabídce, leda použité. Kvalitou i konstrukčně se mi zdají lepší než dnešní NGK-lepší kontakt na svíčku a kvalitnější izolace a odolnost proti vlhkosti. No co se týká vodní pumpy, tak je tady na fóru toho hodně, že jde o projev některých značek u volnoběhu - na ložiska to nevypadá. Taky jsem skončil u Vervy a zatím to šlape nejlíp a necuká. Je pravda, ze jezdím kratší trasy, tak MAP může být zanesený a vyčištěním se nic nezkazí. Díky za tip. Jen aktuálně ta spotřeba (leda by to bylo v servise nastartováno kolem hodiny a PP by to počítal, kdy v nádrži chybí cca 1,5l na udaný dojezd). Celkově mám pocit, že ty motory jsou bez problémů do doby provedení předepsaných výměn dílů. Mám ho sice 4. rokem, ale taky už začínám brát hodně věcí jako přirozené, na druhou stranu mám z motoru pocit, že přes svou jednoduchost bude plnit úkol do posledního dechu. Ale ty díly....co jsem měnil, není nad prvovýrobu i při použití stejné značky a typu. Ještě tam mám původní baterii a skoro se děsím její výměny, která se v dnešní kvalitě bude co 3-4 roky opakovat. Ale k podstatě, cukání je hodně závislé na kvalitě benzínu.
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
RV 2011
70 tis. km
RV 2011
70 tis. km
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Přesně jak píšete, motor by to měl být dost odolný, už jsem viděl i kus se 300k km ani hlava ještě nebyla dole. Ono celkově D4F patří k těm odolnějším motorům.
Co se týče zapalovacích kabelů, měl jsem předtím Bosch a teď mám Tesly.
Ty MAP senzory pročistěte, jsou tam dva, jeden dole na sací trubce před klapkou, druhý jak jsou svody sání za klapkou.
Popřípadě pokud ještě nebyly ty ventily seřízené, tak ještě nechat seřídit ty.
Spotřeba... Záleží hodně na tom jak teď jezdíte, já jezdím na LPG, takže palubní počítač ukazuje trochu jinak, ale teď jsem vyjížděl dvě nádrže na benzín a byl jsem schopný za těch 6,8-7,0l/100km jezdit (normálním stylem, podle PP). Ale osobně PP neberu moc v potaz, nejlepší je to měřit podle tankování, k tomu používám spritmonitor.de. Nevím jestli jste PP právě po servise nuloval, nebo ne.
U nás originál akumulátor z výroby kleknul už po třetím roce. Další vydržel, kolem 4-5 roků a nynější je tam třetím rokem.. Určitě mu i neuškodí ho občas nabít, popřípadě udělat test, buď v servise a nebo dneska každá druhá chytrá nabíječka ho umí udělat.
K tomu cukání za studena ještě... to je prostě ta zmíněná vlastnost, ten motor potřebuje víc plynu na rozjezd, kolikrát když někdo sedl za volant a nevěděl, tak mu to prostě chcíplo a nebyl se schopný rozjet. Jak už se zahřeje, tak se to děje jenom hodně sporadicky. (U mě to taky Verva eliminuje na minimum.)
Pak už jenom hlavně nezanedbávat pravidelnou údržbu a motor by měl vydržet, vidím že máte najeto teprve 70 k km, takže Vás jich ještě i hodně čeká.
Co se týče zapalovacích kabelů, měl jsem předtím Bosch a teď mám Tesly.
Ty MAP senzory pročistěte, jsou tam dva, jeden dole na sací trubce před klapkou, druhý jak jsou svody sání za klapkou.
Popřípadě pokud ještě nebyly ty ventily seřízené, tak ještě nechat seřídit ty.
Spotřeba... Záleží hodně na tom jak teď jezdíte, já jezdím na LPG, takže palubní počítač ukazuje trochu jinak, ale teď jsem vyjížděl dvě nádrže na benzín a byl jsem schopný za těch 6,8-7,0l/100km jezdit (normálním stylem, podle PP). Ale osobně PP neberu moc v potaz, nejlepší je to měřit podle tankování, k tomu používám spritmonitor.de. Nevím jestli jste PP právě po servise nuloval, nebo ne.
U nás originál akumulátor z výroby kleknul už po třetím roce. Další vydržel, kolem 4-5 roků a nynější je tam třetím rokem.. Určitě mu i neuškodí ho občas nabít, popřípadě udělat test, buď v servise a nebo dneska každá druhá chytrá nabíječka ho umí udělat.
K tomu cukání za studena ještě... to je prostě ta zmíněná vlastnost, ten motor potřebuje víc plynu na rozjezd, kolikrát když někdo sedl za volant a nevěděl, tak mu to prostě chcíplo a nebyl se schopný rozjet. Jak už se zahřeje, tak se to děje jenom hodně sporadicky. (U mě to taky Verva eliminuje na minimum.)
Pak už jenom hlavně nezanedbávat pravidelnou údržbu a motor by měl vydržet, vidím že máte najeto teprve 70 k km, takže Vás jich ještě i hodně čeká.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Co zkusit toto https://www.autozive.cz/problem-se-star ... ni-svicek/
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Heh, zaujimavy clanok/navod. Ibaze elektrody su potahovane iridiom, ci platinou a podobne, tou dierkou to vlastne narusia.
A este detail, kedze ta elektroda bude prevrtana, zhorsi sa z nej odvod tepla, prave v mieste, ktore je najviac exponovane teplote vo valci. Co ak sa ta elektroda odpali a odpadne do valca? Zniceny piest, a asi aj blok motora, kedze tam je tiez povlak (nikasil?).
Mna by skor zaujimalo, ze ked niekto kupi nove sviecky, ci skarovou mierkou kontroluje a upravuje medzeru medzi elektrodami…
A este detail, kedze ta elektroda bude prevrtana, zhorsi sa z nej odvod tepla, prave v mieste, ktore je najviac exponovane teplote vo valci. Co ak sa ta elektroda odpali a odpadne do valca? Zniceny piest, a asi aj blok motora, kedze tam je tiez povlak (nikasil?).
Mna by skor zaujimalo, ze ked niekto kupi nove sviecky, ci skarovou mierkou kontroluje a upravuje medzeru medzi elektrodami…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Iridiová, či platinová je jen středová elektroda. Protielektroda je vysoce legovaná měď. Mluví se tam o dírce 0,8mm, to aby se nezeslabil materiál kvůli upálení.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Nechcem flame, ale o svieckach je mozno najst aj to, ze sa na tej vonkajsej elektrode pouziva medene jadro, koli lepsiemu odvodu tepla.
Ale tiez to, ze niektore sviecky tam maju vybezok, napriklad z platiny, alebo drazku, a zrovna tak, ze na niektorych svieckach ma ta elektroda sirku neceleho milimetra, ba, este menej, nez 0,8mm.
Mna by skor zaujimalo, ako to je s upravou medzery, pri tych specl svieckach, kedze tym sa moze znacne zmenit geometria iskry. A tiez, kolki si tu medzeru nastavuju. Lebo co si spominam, ked som kupoval sviecky naposledy, tak to hladali v katalogu a potom mi ich objednali (uz to bolo davno, mam zvacsa chrochtaky). Na krabicke boli pisane viacere motorizacie od roznych vyrobcov a zrovna tak v letaku upozornenie, ze medzeru je potrebne upravit pre konkretne pouzitie…
Ale tiez to, ze niektore sviecky tam maju vybezok, napriklad z platiny, alebo drazku, a zrovna tak, ze na niektorych svieckach ma ta elektroda sirku neceleho milimetra, ba, este menej, nez 0,8mm.
Mna by skor zaujimalo, ako to je s upravou medzery, pri tych specl svieckach, kedze tym sa moze znacne zmenit geometria iskry. A tiez, kolki si tu medzeru nastavuju. Lebo co si spominam, ked som kupoval sviecky naposledy, tak to hladali v katalogu a potom mi ich objednali (uz to bolo davno, mam zvacsa chrochtaky). Na krabicke boli pisane viacere motorizacie od roznych vyrobcov a zrovna tak v letaku upozornenie, ze medzeru je potrebne upravit pre konkretne pouzitie…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
A este nejaky jednickovy Scenic 1.6 benal
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
eisy811 ja som jeden z tých čo medzeru medzi elektrodami vždy kontrolujem a nastavujem.Za tých x rokov si nepamätám správne nastavenú vzdialenosť rovno z výroby.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Cukání při zrychlení - 1.2 TCe
Já osobně odtrh vždycky kontroluji a zatím i z výroby byl vždy nastaven správně.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů