Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte lis 15, 2011 11:16
- Bydliště: Plzeň
Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Jsem jediný kdo má problémy s naloženým kufrem a zapnutou klimou rozjet se do kopce? Mi přijde že to táhne méně než zahradní sekačka, ale když vypnu klimu, to je panečku odpich. Takže jsem se těšil, že v tihle horkách se v autě trochu osvěžím, když už jí tam mám a nakonec prd z toho...ale asi je to normální, co?
Renault Clio III Facelift 2011 1.2 16V 55kW
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Hele nevim, u mě v autě nepoznam zda je zaplá nebo ne, ale to je něco jinýho.. Ale proč píšu, četl jsem tu u fluenců(myslím hlavně 1.6 16V), že tlačítko AC by přejmenovali na TURBO, takže to bude nejspíše to samý.. Mrkni k nim, já jsem línej to hledat..
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
u 55Kw je proste znat vsechno co zatizi motor, Ja uz beru jako samozrejmost, ze s tlacitkem klimi za jizdy pracuji dle terenu. Pokud je kopec tak, ji vypinam a pak zase zapinam.
Ta klima bohuzel ten vykon u tohodle motoru ovlivnuje dost.
Asi si sezenu nejaky náklonový senzor a podle toho mi ji bude sam vypinat bo ja nevim )))
Ta klima bohuzel ten vykon u tohodle motoru ovlivnuje dost.
Asi si sezenu nejaky náklonový senzor a podle toho mi ji bude sam vypinat bo ja nevim )))
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
aj pre taketo nieco som bral 74kW
Clio Grandtour - Expression 1.2 TCe, 74 kW, r.v.XII/2009
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Je to poznat u 1.4 16V víc než by bylo vhodné a u 1.2 to už bude tuplem zatěžovat motor
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
jj, dokonce jeden prodejce renaultu mi rikal ze koupil jen 55KW verzi do grandtoura a ze toho lituje, ze si myslel ze kdyz nezavodi ze mu to staci a ze pry ne...jurajc píše:aj pre taketo nieco som bral 74kW
nj zapomnel na klimakompresor ze si neco bere a druhak clio III je tezsi od clia II o takovych 150Kg az 200kg
ja samozrejmne v tehle horkach citim AC i u naseho motoru, ale staci vytacet motor o takovych 500-1000Ot vice a je k dispozici stejny vykon tak to nevadi
vcera mi za jizdy teplomer stale ukazoval 39°C, tak jsem ani nezavodil a jel jsem si pohodovou klidnou jizdu a na spotrebe to horko ani nejak znat nebylo...
(mozna max. 0,3l/100km ale to je zanedbatelne, hlavne je to takova odchylka, ve ktere se odrazi provoz, i kdyz se zda ze je stejny)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Když klimatizaci zapnu, mám pocit, že někdo připojil přívěs a spotřeba hned o litřík povyskočí.
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 20
- Registrován: čtv čer 28, 2012 17:49
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Kolegyně má stejný motor jako ty a dodneška se směje tomu, jak jí prodavač v Renaultu v Třinci do očí vykládal, že klimatizace nemá na výkon vliv:-)
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
teoreticky nelhal, vykon motoru bude stejny, jen kompresor klimatizace odebira cast vykonu a pro pohon kol ho zbyde mene
ale jinak je to teda pekny *** !!!!
ale jinak je to teda pekny *** !!!!
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Jo to je klasika, sice mám 74 kW ale Turbotlačítko používám taky, zejména na předjíždění když potřebuju každej kW tak klimu vypnu.
Nejvíc je to poznat v pásmu kdy ještě nezabírá turbo - tedy například ty rozjezdy - to je jak s hnojem pak doukne turbo a to už je kopanec - ale taky vír v nádrži...
Ale za ten komfort v létě si rád připlatím.
Mám zkušenost takovou, že klima není téměř poznat, až když má auto výkon přes 100 kW..
Nejvíc je to poznat v pásmu kdy ještě nezabírá turbo - tedy například ty rozjezdy - to je jak s hnojem pak doukne turbo a to už je kopanec - ale taky vír v nádrži...
Ale za ten komfort v létě si rád připlatím.
Mám zkušenost takovou, že klima není téměř poznat, až když má auto výkon přes 100 kW..
R. Clio III, 1.2 TCE, RipCurl2, phase 1
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Pri mojej motorizácii to nieje až tak poznat.Možno preto,lebo diesel pracuje v nižších otáčkach.Ale v meste(napr.BA) ju radšej vypnem.Mám potom lepší odpich.
Clio Grandtour 1,5 dci, 2010 šedomodrý
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Tak že klimatizace je dost znát jsem věděl, ale jezdím spíš kousky, často sám. Až včera jsem jel ve třech lidech takové blbé táhlé kopce a furt ji jen vypínal a z kopce zase zapínal (přitom mě štve její kontrolka, která za sluníčka vůbec není vidět). To auto i normálně dnes patří na silnici k nejslabším, včera mě suverénně předjížděl děda s 1500 žigulíkem, Felicia a Thalia(jak je těch 200 kilo znát), tak kdybych ještě do kopce zapnul klimu tak už nevím. Nespěchám, ale je nepříjemné, že stále musím koukat komu překážím.
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
No jo, je to tak. Ja mam teraz Fluence 1,6 a tiez je citi tu climu dost, ale zas Alpy to zvladlo o dost lepsie ako clio predtym aj ked som bol plne nalozeny. Na buduce ak bude prijem bude este silnejsie auto.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
palk: zrovna vcera kdyz teplomer za jizdy ukazoval 36°C premyslel jak by asi to jelo s 55kW motorem...
protoze i u me to bylo dost znat na vykonu, ale ze bych vylozene prekazel to ne... soude podle toho ze sem predjizdel i par aut a me nikdo...
protoze i u me to bylo dost znat na vykonu, ale ze bych vylozene prekazel to ne... soude podle toho ze sem predjizdel i par aut a me nikdo...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Síce nemám Clio III no Megane I má "turbo" funkciu v riadiacej jednotke. Keď RJ vstrekovania zistí že chcem zrýchlovať, tak mi sama odpojí na pár sekúnd kompresor. Aj to občas cítiť, ako to s motorom cukne. Pochopiteľne jedná sa o manuálnu klímu. Osobne si myslím že toto isté by mohlo mať trojkové Clio. Keď vie RJ jednotka odpojiť kompresor na 13 ročnom Megane, bolo by divné, keby to nevedela na 4 ročnom Cliu.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Nevím to sice jistě, ale řekl bych, že alespoň u mého Clia se neodpojuje nic. Řídící jednotka by jistě dnes mohla být lepší než v roce 1999, ale ona musí být hlavně levnější.
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Je to možné, nedávno jsem potřeboval hodně zrychlit do kopce. Držel jsem delší dobu plný plyn a vysoké otáčky a všiml jsem si, že vzduch z výdechů trochu zteplal jako když klimu vypnu...SilverA píše:Síce nemám Clio III no Megane I má "turbo" funkciu v riadiacej jednotke. Keď RJ vstrekovania zistí že chcem zrýchlovať, tak mi sama odpojí na pár sekúnd kompresor. Aj to občas cítiť, ako to s motorom cukne. Pochopiteľne jedná sa o manuálnu klímu. Osobne si myslím že toto isté by mohlo mať trojkové Clio. Keď vie RJ jednotka odpojiť kompresor na 13 ročnom Megane, bolo by divné, keby to nevedela na 4 ročnom Cliu.
Clio III 2008, 1.6 16V 82kW dynamique+, 92 000km, prodáno
Nyní Honda Civic 1.8 i-VTEC sport 2008, 91 000km
Nyní Honda Civic 1.8 i-VTEC sport 2008, 91 000km
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
u meho clia nevypina, nikdy sem toho nedocilil a verim ze bych toho docilil
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Tak je ešte jedna možnosť. Pokiaľ viem tak 1.2 16V v trojkovom Cliu má elektronickú škrtiacu klapku, čiže budete potrebovať pomocníka. Proste otvorte si kapotu, zapnite klímu a počkajte až sa rozbehne kompresor. Následne požiadajte pomocníka, aby prudko a krátkodobo zošliapol plyn. A vy sledujte kompresor. Mal by sa odpojiť. Ak nie, tak žiaľbohu to tá RJ vstrekovania nevie.
Na Megane s 1.6 16V to najistejšie funguje keď sa prešliapne plyn až na podlahu. Nemusí to odpojiť, keď sa bude pozvoľna pridávať plyn. Proste len na moment drcnúť do plynu až nadoraz. I keď raz som sa rozbiehal do prudkého kopca a odpojilo kompresor aj keď nebol plyn na podlahe. No to už je otázka RJ za akých podmienok to odpája. Možno rozlišuje, či vytáčam motor len naprázdno, alebo sa reálne rozbieham. Každopádne skúsiť to môžete, či sa vám podarí pridávaním plynu odpojiť kompresor.
Na Megane s 1.6 16V to najistejšie funguje keď sa prešliapne plyn až na podlahu. Nemusí to odpojiť, keď sa bude pozvoľna pridávať plyn. Proste len na moment drcnúť do plynu až nadoraz. I keď raz som sa rozbiehal do prudkého kopca a odpojilo kompresor aj keď nebol plyn na podlahe. No to už je otázka RJ za akých podmienok to odpája. Možno rozlišuje, či vytáčam motor len naprázdno, alebo sa reálne rozbieham. Každopádne skúsiť to môžete, či sa vám podarí pridávaním plynu odpojiť kompresor.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
To není tak jednoduché. Pokud je tam elektronický plyn, tak klapka nikdy nereaguje přímo na povel plynového pedálu. Jednotka si ji natáčí sama podle otáček motoru a dalších věcí, aby bylo zajištěno optimální spalování. Navíc, plně otevřená klapka musí být určitou dobu (cca 5 vteřin), aby jednotka odpojila kompresor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Na Fluence sa to s tou klimou dá, predsa len je to 81 Kw
Ale pri Thalii klímu ažne zapínam len na ceste mimo mesta alebo na dialnici....v meste to nema význam, stale mam pocit že za sebou ťaham kotvu.
Ale pri Thalii klímu ažne zapínam len na ceste mimo mesta alebo na dialnici....v meste to nema význam, stale mam pocit že za sebou ťaham kotvu.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
No prave aj na Fluence je velmi citit klimu a nevypina ju ked dam plyn na podlahu, musim vypnut tlacitko a hned to lepsie taha. Aky silny je kompresor vidno aj na diagnostike, ked motor hodne prida na zmesy aby utiahol kompresor po zopnuti. Dnes odsledovane v reali.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)
Tak to tú klímu nevypína ani Fluence s viacmenej tou istou 1.6 ako starý Megane? By ich to asi finančne zruinovalo. Pravdupovediac ja mám klímu zapnutú takmer stále. Aj v meste. Pri rozbiehaní sa mi vypne takže auto akceleruje celkom živo. Akurát keď pozvoľna zrýchlujem dajme tomu zo 70 na 90 km/h, tak cítim na akcelerácii že je zapnutá. Ale keď je pustená trvalo tak si človek po čase zvykne na to. Ani neviem, kedy som musel pri predbiehaní klímu ručne vypnúť. To som robil v časoch, keď som nevedel že sa odpája automaticky
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň
Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů