Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Tom.Bender
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte lis 15, 2011 11:16
Bydliště: Plzeň

Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od Tom.Bender » pon srp 20, 2012 22:34

Jsem jediný kdo má problémy s naloženým kufrem a zapnutou klimou rozjet se do kopce? Mi přijde že to táhne méně než zahradní sekačka, ale když vypnu klimu, to je panečku odpich. Takže jsem se těšil, že v tihle horkách se v autě trochu osvěžím, když už jí tam mám a nakonec prd z toho...ale asi je to normální, co?
Renault Clio III Facelift 2011 1.2 16V 55kW

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od defuckto » pon srp 20, 2012 22:37

Hele nevim, u mě v autě nepoznam zda je zaplá nebo ne, ale to je něco jinýho.. Ale proč píšu, četl jsem tu u fluenců(myslím hlavně 1.6 16V), že tlačítko AC by přejmenovali na TURBO, takže to bude nejspíše to samý.. Mrkni k nim, já jsem línej to hledat.. :)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
bicista
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: ned črc 15, 2012 12:38
Bydliště: České Budějovice

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od bicista » pon srp 20, 2012 23:18

u 55Kw je proste znat vsechno co zatizi motor, Ja uz beru jako samozrejmost, ze s tlacitkem klimi za jizdy pracuji dle terenu. Pokud je kopec tak, ji vypinam a pak zase zapinam.
Ta klima bohuzel ten vykon u tohodle motoru ovlivnuje dost.
Asi si sezenu nejaky náklonový senzor a podle toho mi ji bude sam vypinat bo ja nevim :))))
Renault Clio III FL - Grandtour Advantage 1.2/55kw 16V, r.v 2012, Obrázek Obrázek
Jinak klima, ABS, 4x Airbag, radio, kožený volant, posilovač, el.okna a zrcátka.
Cena : 209 000,- s bunusem : Parkovací senzory, koberce a povinná výbava.

Uživatelský avatar
jurajc
Experienced member
Příspěvky: 685
Registrován: pon srp 10, 2009 13:17

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od jurajc » pon srp 20, 2012 23:54

aj pre taketo nieco som bral 74kW ;)
Clio Grandtour - Expression 1.2 TCe, 74 kW, r.v.XII/2009
Obrázek

LiborS
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: čtv lis 25, 2010 08:21

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od LiborS » úte srp 21, 2012 00:29

Je to poznat u 1.4 16V víc než by bylo vhodné a u 1.2 to už bude tuplem zatěžovat motor

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od Jean ViC » úte srp 21, 2012 10:05

jurajc píše:aj pre taketo nieco som bral 74kW ;)
jj, dokonce jeden prodejce renaultu mi rikal ze koupil jen 55KW verzi do grandtoura a ze toho lituje, ze si myslel ze kdyz nezavodi ze mu to staci a ze pry ne...
nj zapomnel na klimakompresor ze si neco bere a druhak clio III je tezsi od clia II o takovych 150Kg az 200kg :)

ja samozrejmne v tehle horkach citim AC i u naseho motoru, ale staci vytacet motor o takovych 500-1000Ot vice a je k dispozici stejny vykon tak to nevadi :)
vcera mi za jizdy teplomer stale ukazoval 39°C, tak jsem ani nezavodil a jel jsem si pohodovou klidnou jizdu a na spotrebe to horko ani nejak znat nebylo...
(mozna max. 0,3l/100km ale to je zanedbatelne, hlavne je to takova odchylka, ve ktere se odrazi provoz, i kdyz se zda ze je stejny)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

palk
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: ned kvě 20, 2012 00:21

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od palk » úte srp 21, 2012 11:17

Když klimatizaci zapnu, mám pocit, že někdo připojil přívěs a spotřeba hned o litřík povyskočí.
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW

PepazOstravy
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 28, 2012 17:49

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od PepazOstravy » pát srp 24, 2012 07:50

Kolegyně má stejný motor jako ty a dodneška se směje tomu, jak jí prodavač v Renaultu v Třinci do očí vykládal, že klimatizace nemá na výkon vliv:-)

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od Jean ViC » pát zář 07, 2012 14:21

teoreticky nelhal, vykon motoru bude stejny, jen kompresor klimatizace odebira cast vykonu a pro pohon kol ho zbyde mene :)
ale jinak je to teda pekny *** !!!!
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
abcman
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: stř úno 18, 2009 21:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od abcman » stř led 16, 2013 10:38

Jo to je klasika, sice mám 74 kW ale Turbotlačítko používám taky, zejména na předjíždění když potřebuju každej kW tak klimu vypnu.
Nejvíc je to poznat v pásmu kdy ještě nezabírá turbo - tedy například ty rozjezdy - to je jak s hnojem pak doukne turbo a to už je kopanec - ale taky vír v nádrži... :D
Ale za ten komfort v létě si rád připlatím.
Mám zkušenost takovou, že klima není téměř poznat, až když má auto výkon přes 100 kW..
R. Clio III, 1.2 TCE, RipCurl2, phase 1

Anidis1
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv čer 06, 2013 20:37
Bydliště: Senica.

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od Anidis1 » čtv čer 06, 2013 22:00

Pri mojej motorizácii to nieje až tak poznat.Možno preto,lebo diesel pracuje v nižších otáčkach.Ale v meste(napr.BA) ju radšej vypnem.Mám potom lepší odpich. :wink:
Clio Grandtour 1,5 dci, 2010 šedomodrý

palk
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: ned kvě 20, 2012 00:21

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od palk » stř črc 24, 2013 15:52

Tak že klimatizace je dost znát jsem věděl, ale jezdím spíš kousky, často sám. Až včera jsem jel ve třech lidech takové blbé táhlé kopce a furt ji jen vypínal a z kopce zase zapínal (přitom mě štve její kontrolka, která za sluníčka vůbec není vidět). To auto i normálně dnes patří na silnici k nejslabším, včera mě suverénně předjížděl děda s 1500 žigulíkem, Felicia a Thalia(jak je těch 200 kilo znát), tak kdybych ještě do kopce zapnul klimu tak už nevím. Nespěchám, ale je nepříjemné, že stále musím koukat komu překážím.
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od septim » sob črc 27, 2013 22:01

No jo, je to tak. Ja mam teraz Fluence 1,6 a tiez je citi tu climu dost, ale zas Alpy to zvladlo o dost lepsie ako clio predtym aj ked som bol plne nalozeny. Na buduce ak bude prijem bude este silnejsie auto. :-)
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od Jean ViC » pon črc 29, 2013 15:34

palk: zrovna vcera kdyz teplomer za jizdy ukazoval 36°C premyslel jak by asi to jelo s 55kW motorem...
protoze i u me to bylo dost znat na vykonu, ale ze bych vylozene prekazel to ne... soude podle toho ze sem predjizdel i par aut a me nikdo...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od SilverA » ned srp 04, 2013 15:07

Síce nemám Clio III no Megane I má "turbo" funkciu v riadiacej jednotke. Keď RJ vstrekovania zistí že chcem zrýchlovať, tak mi sama odpojí na pár sekúnd kompresor. Aj to občas cítiť, ako to s motorom cukne. Pochopiteľne jedná sa o manuálnu klímu. Osobne si myslím že toto isté by mohlo mať trojkové Clio. Keď vie RJ jednotka odpojiť kompresor na 13 ročnom Megane, bolo by divné, keby to nevedela na 4 ročnom Cliu.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

palk
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: ned kvě 20, 2012 00:21

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od palk » ned srp 04, 2013 20:47

Nevím to sice jistě, ale řekl bych, že alespoň u mého Clia se neodpojuje nic. Řídící jednotka by jistě dnes mohla být lepší než v roce 1999, ale ona musí být hlavně levnější.
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW

honzamo
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pát srp 20, 2010 12:12

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od honzamo » ned srp 04, 2013 23:20

SilverA píše:Síce nemám Clio III no Megane I má "turbo" funkciu v riadiacej jednotke. Keď RJ vstrekovania zistí že chcem zrýchlovať, tak mi sama odpojí na pár sekúnd kompresor. Aj to občas cítiť, ako to s motorom cukne. Pochopiteľne jedná sa o manuálnu klímu. Osobne si myslím že toto isté by mohlo mať trojkové Clio. Keď vie RJ jednotka odpojiť kompresor na 13 ročnom Megane, bolo by divné, keby to nevedela na 4 ročnom Cliu.
Je to možné, nedávno jsem potřeboval hodně zrychlit do kopce. Držel jsem delší dobu plný plyn a vysoké otáčky a všiml jsem si, že vzduch z výdechů trochu zteplal jako když klimu vypnu...
Clio III 2008, 1.6 16V 82kW dynamique+, 92 000km, prodáno
Nyní Honda Civic 1.8 i-VTEC sport 2008, 91 000km

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od Jean ViC » úte srp 06, 2013 22:57

u meho clia nevypina, nikdy sem toho nedocilil a verim ze bych toho docilil :)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od SilverA » úte srp 06, 2013 23:38

Tak je ešte jedna možnosť. Pokiaľ viem tak 1.2 16V v trojkovom Cliu má elektronickú škrtiacu klapku, čiže budete potrebovať pomocníka. Proste otvorte si kapotu, zapnite klímu a počkajte až sa rozbehne kompresor. Následne požiadajte pomocníka, aby prudko a krátkodobo zošliapol plyn. A vy sledujte kompresor. Mal by sa odpojiť. Ak nie, tak žiaľbohu to tá RJ vstrekovania nevie.

Na Megane s 1.6 16V to najistejšie funguje keď sa prešliapne plyn až na podlahu. Nemusí to odpojiť, keď sa bude pozvoľna pridávať plyn. Proste len na moment drcnúť do plynu až nadoraz. I keď raz som sa rozbiehal do prudkého kopca a odpojilo kompresor aj keď nebol plyn na podlahe. No to už je otázka RJ za akých podmienok to odpája. Možno rozlišuje, či vytáčam motor len naprázdno, alebo sa reálne rozbieham. Každopádne skúsiť to môžete, či sa vám podarí pridávaním plynu odpojiť kompresor.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od Zefek » stř srp 07, 2013 09:11

To není tak jednoduché. Pokud je tam elektronický plyn, tak klapka nikdy nereaguje přímo na povel plynového pedálu. Jednotka si ji natáčí sama podle otáček motoru a dalších věcí, aby bylo zajištěno optimální spalování. Navíc, plně otevřená klapka musí být určitou dobu (cca 5 vteřin), aby jednotka odpojila kompresor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od Hounddog » stř srp 07, 2013 12:06

Na Fluence sa to s tou klimou dá, predsa len je to 81 Kw
Ale pri Thalii klímu ažne zapínam len na ceste mimo mesta alebo na dialnici....v meste to nema význam, stale mam pocit že za sebou ťaham kotvu.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od septim » stř srp 07, 2013 13:48

No prave aj na Fluence je velmi citit klimu a nevypina ju ked dam plyn na podlahu, musim vypnut tlacitko a hned to lepsie taha. Aky silny je kompresor vidno aj na diagnostike, ked motor hodne prida na zmesy aby utiahol kompresor po zopnuti. Dnes odsledovane v reali.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Turbotlačítko (=vypnutí AC)

Příspěvek od SilverA » stř srp 07, 2013 14:30

Tak to tú klímu nevypína ani Fluence s viacmenej tou istou 1.6 ako starý Megane? By ich to asi finančne zruinovalo. Pravdupovediac ja mám klímu zapnutú takmer stále. Aj v meste. Pri rozbiehaní sa mi vypne takže auto akceleruje celkom živo. Akurát keď pozvoľna zrýchlujem dajme tomu zo 70 na 90 km/h, tak cítim na akcelerácii že je zapnutá. Ale keď je pustená trvalo tak si človek po čase zvykne na to. Ani neviem, kedy som musel pri predbiehaní klímu ručne vypnúť. To som robil v časoch, keď som nevedel že sa odpája automaticky :D
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů