problém s radením rýchlostí
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
problém s radením rýchlostí
Cawte mam taky mensi problem s radenim rychlosti.... niekedy idu dobre a niekedy idu tazko zaradit nieco v tom zmysle ze ak pride paka k zubom tak dalej nechce ist musim viac krat vytlacit spojku aby som vedel zaradit.... spojku mam hydraulicku a uz som ju odvzdusnoval... islo to trochu lepsie ale stale nie dostatocne.... chcem sa spytat ci mal niekto podobny problem aby som vedel ze co by bolo treba vymenit.... kvapalinu som nevidel ze by niekde tiekla a neviem ci je chyba v spojkových valcoch alebo v samotnej spojke pripadne nieco s prevodovkou... dakujem za rady
clio 1.2 55kW/75k ICE modrá extreme metalíza
laguna II 1.9DCi 88kW/120k initiale
laguna II 1.9DCi 88kW/120k initiale
Re: problém s radením rýchlostí
Ja mam problem s radenim dvojky od novoty, v lete to ujde v zime katastrofa. Vyjadrenie servisu: Musime rozobrat celu prevodovku a uvidime co sa da s tym robit...
Tak ja by som skusil skontrolovat ci je dost oleja v prevodovke ci niekde netecie a ak je to ok, tak lacne synchrony sa asi lucia... tam nie je vela moznosti co to moze byt v prevodovke...
Tak ja by som skusil skontrolovat ci je dost oleja v prevodovke ci niekde netecie a ak je to ok, tak lacne synchrony sa asi lucia... tam nie je vela moznosti co to moze byt v prevodovke...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: problém s radením rýchlostí
Ja mam nove clio a jde mi hure zpatecka. vetsinou musim povolit a zase vyslapnout spojku. Jinak 1-5 v pohode - top jen muj nazor.
- bodom.lukas
- Junior member
- Příspěvky: 102
- Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
- Bydliště: Milevsko
Re: problém s radením rýchlostí
Řek bych že ty synchrony stojí za nic v převodovce u clia, nejhůře jde řadit dvojka, jak přes leto, tak hlavně v zimě, ale jakmile se olej ohřeje tak jde řadit dobře, jinak zpátečka neni synchronizovaná, tudíš se musí vymačkovat spojka při řazení, někdy se mi podaří až na potřetí zařadit zpátečku.
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009
Re: problém s radením rýchlostí
Diky za info k synchro zpatecky, hned to vysvetlim manzelce proc tomu tak je
- bodom.lukas
- Junior member
- Příspěvky: 102
- Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
- Bydliště: Milevsko
Re: problém s radením rýchlostí
Proč manželce?si psal že to jde tobě blbě
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009
Re: problém s radením rýchlostí
Je to vuz primarne pro manzelku, ja se s rychlostma vyporadat umim, ona ma pocit ze je neschopna ze ji to tam hned neskoci tak ji musim zduvodnit proc
Re: problém s radením rýchlostí
taak u me to jde dobre a doufam ze to nezakriknu
samozrejmne jen ta zpatecka nejde nekdy napoprve, radim lehce takze to hnedka poznam a znova vyslapnu spojku...
mozna mensi detail, pri dojizdeni treba ke kruhaci se musi na jednicku pomaleji,modelova situace, jedu na dvojku a pribrzduju, ale zaroven uz chci mit kvalt prichystanej ...
/vlastne si vzpominam ze kdyz jsem mel vytocenou dvojku tak pak sla zaradit trojka az klesly otacky, ale to bylo asi pred zajetim prevodovky, ted mi to uz jde, i kdyz to delam jen velmi obcas/
samozrejmne jen ta zpatecka nejde nekdy napoprve, radim lehce takze to hnedka poznam a znova vyslapnu spojku...
mozna mensi detail, pri dojizdeni treba ke kruhaci se musi na jednicku pomaleji,modelova situace, jedu na dvojku a pribrzduju, ale zaroven uz chci mit kvalt prichystanej ...
/vlastne si vzpominam ze kdyz jsem mel vytocenou dvojku tak pak sla zaradit trojka az klesly otacky, ale to bylo asi pred zajetim prevodovky, ted mi to uz jde, i kdyz to delam jen velmi obcas/
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: problém s radením rýchlostí
tak problem je hadam vyrieseny..... volal mi mechanik ze to je v spojkovom lozisku.... to je bohuzial nalisovane na spojkovom valci (ak je dobry ten nazov) a musi sa to vymenit spolu.... ked to mechanik rozobral vraj bolo lozisko mokre od kvapaliny tak verim ze to je jedina chybycka ktoru to ma... dnes alebo zajtra by som mal ist pre auto tak uvidim.... nove lozisko stoji vraj oko 70 eur a je tam od firmy VALEO keby ste nahodou potrebovali aj vy nieco take riesit... a myslim ze aj spojka je od firmy VALEO
clio 1.2 55kW/75k ICE modrá extreme metalíza
laguna II 1.9DCi 88kW/120k initiale
laguna II 1.9DCi 88kW/120k initiale
Re: problém s radením rýchlostí
Daj nam vediet ako sa bude spravat radenie po oprave. Najme podradovanie z vyssej rychlosti na dvojku. Dakujeme.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: problém s radením rýchlostí
ja mam tiez od novoty problemy s radenim dvojky (hlavne ze 3 na 2)
a obcas aj so spiatockou
a obcas aj so spiatockou
Re: problém s radením rýchlostí
stale to blblo tak az teraz sa mi mechanik k tomu dostal... meni mi akurat spojku bo tam este bude chyba v tom spojkovom taniery... lamela je v poriadku ale ten tanier asi nefunguje uz dobre tak uvidim zajtra by som mal ist pre auto a dam info
clio 1.2 55kW/75k ICE modrá extreme metalíza
laguna II 1.9DCi 88kW/120k initiale
laguna II 1.9DCi 88kW/120k initiale
Re: problém s radením rýchlostí
Kolko mas km? Nejak skoro je znicena spojka nie? Ved by mala vydrzat aspon 100,000km.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
- bodom.lukas
- Junior member
- Příspěvky: 102
- Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
- Bydliště: Milevsko
Re: problém s radením rýchlostí
Měla by vydržet dýl, ale máš to jako z každym dílem, někdy se prostě opotřebí dřív než by měl.
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009
Re: problém s radením rýchlostí
Ak budeš jazdiť po dialnici alebo dlhé trasy bez radenia, tak vydrží aj 300000. Ale ak budeš jazdiť skoro furt len po meste 1,2,3 stáť a znova rozbehy a tak furt dokola, alebo parkovať jak ženská že na 10 krát a furt to nieje dobre ,alebo sa rozbiehať ,že ju necháš dlho v zábere preklzovať , tak vydrží aj menej ako tých 100 000.
JA napríklad vyhadzujem rýchlosť ak sa idem dogúľať ku križovatke kde je červená už zásadne len bez spojky...načo to furt mačkať , hlavne ložisko sa opotrebováva , a samotná lamela tiež aj keď teda je to zanedbatelné, oproti rozbiehaniu. Ale, aj tak, pretože vždy pri každom zopnutí a rozopnutí tam nejaký ten preklz nastáva.
JA napríklad vyhadzujem rýchlosť ak sa idem dogúľať ku križovatke kde je červená už zásadne len bez spojky...načo to furt mačkať , hlavne ložisko sa opotrebováva , a samotná lamela tiež aj keď teda je to zanedbatelné, oproti rozbiehaniu. Ale, aj tak, pretože vždy pri každom zopnutí a rozopnutí tam nejaký ten preklz nastáva.
Clio III-2007,1.2TCE, Rip Curl
- bodom.lukas
- Junior member
- Příspěvky: 102
- Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
- Bydliště: Milevsko
Re: problém s radením rýchlostí
Ano stím musím souhlasit, ale taky se musí vzít v potaz, že si atmo. 1.2 těžko pořídí člověk, který jezdí dlouhé trasy, jak po dálnici, tak po normální silnici, tudíž se dá předpokládat, že tento motor stráví většinu času ježděním po městě a i okolí a bude se muset více používat spojka.VLADY píše:Ak budeš jazdiť po dialnici alebo dlhé trasy bez radenia, tak vydrží aj 300000. Ale ak budeš jazdiť skoro furt len po meste 1,2,3 stáť a znova rozbehy a tak furt dokola, alebo parkovať jak ženská že na 10 krát a furt to nieje dobre ,alebo sa rozbiehať ,že ju necháš dlho v zábere preklzovať , tak vydrží aj menej ako tých 100 000.
JA napríklad vyhadzujem rýchlosť ak sa idem dogúľať ku križovatke kde je červená už zásadne len bez spojky...načo to furt mačkať , hlavne ložisko sa opotrebováva , a samotná lamela tiež aj keď teda je to zanedbatelné, oproti rozbiehaniu. Ale, aj tak, pretože vždy pri každom zopnutí a rozopnutí tam nejaký ten preklz nastáva.
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009
Re: problém s radením rýchlostí
Jasné..... ale nieje po meste ako po meste, ja napríklad najazdím veľmi málo KM ,a ešte aj tak skoro furt po meste do a z roboty a cca 20km za deň, 15 krát do mesiaca, a to tiež len asi pol roka v roku. Ostatok je auto v garáži a jazdím na scootri . A sem tam pár krát za rok 100km na chalupu. Ale ja sadnem doma do auta dám tam 1,2,3,4,....5 a idem zväčša bez zastavenia 5km do obchodu a potom po nakúpení ďalších 2-3km do roboty a za ten čas radím a mačkám spojku ozaj veľmi málo krát . Takže by sa dalo povedať že to ani nieje klasická mestská jazda. To auto ak budem predávať tak nikto neuverí že nemá stočené km.A teraz má 5 rokov a 55 000km a to len vďaka mojej polovičke lebo tá s ním prvé 4 roky ozaj jazdila a natočila cca 50 000 ale zas len dlhé cesty zväčša krížom krážom po celom SK a CZ.
Clio III-2007,1.2TCE, Rip Curl
Re: problém s radením rýchlostí
Ja vyradujem bez spojky uz niekolko rokov na roznych autach a malo iba pozitivny vplyv na zivotnost spojky, a setrim spojku aj palivo ked je cervena aplachtim do krizovatky. Pri parkovani napriklad len na volnobeh parkujem a nedavam vela plynu atd. Moje auto ma 3 roky a ma iba 42,000km. Z toho 34,000 na lpg.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: problém s radením rýchlostí
Také jsem někdy při dojíždění před garáž vyhazoval dvojku bez spojky, ale to bylo když jsem měl Škodu Forman. U Clia bez spojky vyřadit proště nejde.septim píše:Ja vyradujem bez spojky uz niekolko rokov na roznych autach
Ale co by mě hlavně zajímalo je to, při jaké rychlosti vám jde zařadit jednička. Já ji tam dostanu tak při 7 km/hod. a to se mi moc nelíbí. U Fabie ji tam při sešlápnuté spojce dostanu třeba ve 40. I u dosluhujícího Formana se dalo při plynulé jízdě podřadit 2-1. U Clia se musí skoro zastavit.
Naposledy upravil(a) palk dne ned pro 30, 2012 16:53, celkem upraveno 1 x.
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW
Re: problém s radením rýchlostí
Pokud ti nejde zaradit jednicka pri vyssi rychlosti nez 7 kmh, pouzij meziplyn. Chovej se k prevodovce jako by nemela synchron, pak jednicku zaradis jedna basen . U techto prevodovek jde jednicka zaradit snad jen pri stani, pokud se hybes, musis radit jak v liazce
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: problém s radením rýchlostí
S meziplynem mám u Clia trochu problém, nějak se neumím srovnat s prodlevou elektronického plynu. Ale tak zase celkově se s tím řadit dá, jen jsem asi naivně čekal, že to bude lepší než u Formana, kde už to ke konci také nebylo to co kdysi .
Přesto když tady čtu, jak vám tam nejde dvojka nebo že musíte řadit zpátečku navícekrát, tak zaplaťpánbůh za mou převodovku .
Přesto když tady čtu, jak vám tam nejde dvojka nebo že musíte řadit zpátečku navícekrát, tak zaplaťpánbůh za mou převodovku .
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW
Re: problém s radením rýchlostí
Mě nejde jednička při jízdě (nepovažuju za chybu, jednička se řadí na místě), dvojka jde hůře za studena, za tepla jen trochu cítím cvaknutí, zpátečka jde hůře, ale jen když auto nestojí - opět nepovažuju za chybu, zpátečka se řadí při stání a noha na brzdě . S el. plynem se člověk trochu pere, prodleva je tam do nebe volající, ale zvykneš si
Naposledy upravil(a) kotasekh dne úte led 01, 2013 13:31, celkem upraveno 1 x.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 20
- Registrován: čtv čer 28, 2012 17:49
Re: problém s radením rýchlostí
Nechci vyvolat flame, ale upřímně se děsím doby, kdy nebudu mít peníze na nové auto a budu se muset spokojit s ojetinou po nějakém "znalci", který např. prodlužuje životnost spojky lehkým k*rvením převodovky.septim píše:Ja vyradujem bez spojky uz niekolko rokov na roznych autach a malo iba pozitivny vplyv na zivotnost spojky, a setrim spojku aj palivo ked je cervena aplachtim do krizovatky. Pri parkovani napriklad len na volnobeh parkujem a nedavam vela plynu atd. Moje auto ma 3 roky a ma iba 42,000km. Z toho 34,000 na lpg.
Re: problém s radením rýchlostí
Vyradovanie prevodu bez spojky nie je "kazenie" prevodovky. Pokial rozumies koncepcii a fungovaniu prevodovky, nemohol by si to napisat. Ono sa da jazdit aj bez spojky pokial uz je auto v pohybe ale to je o dost narocnejsie ako iba vyradovanie. Pokial vyradis prevod v presnom momente ked je nulovy tah motora (ani nezrychluje ani nebrzdi, tesne po pusteni plynu) nemas ako ublizit prevodom, lebo je to to iste akoby si vyradil so stlacenou spojkou, cili bez zataze. Nevyvolavam flame, ale pokial to nepoznas, neodsudzuj. U mna auta vzdy vydrzali mnoho km bez zavad a pokial sa nieco vyskytne vzdy som to urgentne riesil, kto po mne kupoval auto sa len vytesoval, lebo sunky som nepredaval. To ze renault ma na figu prevodovky, synchrony je uz ina vec... low cost sa niekde prejavi, vzdy.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: problém s radením rýchlostí
Chlapy mám renault RX4 2.0l r.v.02 a jde zařadit jen 5 nic vic tam dat nejde spojkove ložisko chrasti pči sešlapnuti spojky prestane pustim a znova a 5 kvalt chrastil už za jizdy čim to muže byt převodovky ? ložisko kulisa a tahlo je ok skoušel jsem zaradit ručne jen 5 tam jde nic vic jak kdyby neco tam bylo neco zasekleho newim
Nahoru
Nahoru
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů