problém s radením rýchlostí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

miloss21
Advanced member
Příspěvky: 260
Registrován: úte črc 07, 2009 07:23

problém s radením rýchlostí

Příspěvek od miloss21 » čtv srp 09, 2012 08:43

Cawte mam taky mensi problem s radenim rychlosti.... niekedy idu dobre a niekedy idu tazko zaradit nieco v tom zmysle ze ak pride paka k zubom tak dalej nechce ist musim viac krat vytlacit spojku aby som vedel zaradit.... spojku mam hydraulicku a uz som ju odvzdusnoval... islo to trochu lepsie ale stale nie dostatocne.... chcem sa spytat ci mal niekto podobny problem aby som vedel ze co by bolo treba vymenit.... kvapalinu som nevidel ze by niekde tiekla a neviem ci je chyba v spojkových valcoch alebo v samotnej spojke pripadne nieco s prevodovkou... dakujem za rady
clio 1.2 55kW/75k ICE modrá extreme metalíza
laguna II 1.9DCi 88kW/120k initiale

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od septim » čtv srp 09, 2012 09:33

Ja mam problem s radenim dvojky od novoty, v lete to ujde v zime katastrofa. Vyjadrenie servisu: Musime rozobrat celu prevodovku a uvidime co sa da s tym robit...
Tak ja by som skusil skontrolovat ci je dost oleja v prevodovke ci niekde netecie a ak je to ok, tak lacne synchrony sa asi lucia... tam nie je vela moznosti co to moze byt v prevodovke...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
bicista
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: ned črc 15, 2012 12:38
Bydliště: České Budějovice

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od bicista » čtv srp 09, 2012 11:00

Ja mam nove clio a jde mi hure zpatecka. vetsinou musim povolit a zase vyslapnout spojku. Jinak 1-5 v pohode - top jen muj nazor.
Renault Clio III FL - Grandtour Advantage 1.2/55kw 16V, r.v 2012, Obrázek Obrázek
Jinak klima, ABS, 4x Airbag, radio, kožený volant, posilovač, el.okna a zrcátka.
Cena : 209 000,- s bunusem : Parkovací senzory, koberce a povinná výbava.

Uživatelský avatar
bodom.lukas
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
Bydliště: Milevsko

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od bodom.lukas » čtv srp 09, 2012 16:04

Řek bych že ty synchrony stojí za nic v převodovce u clia, nejhůře jde řadit dvojka, jak přes leto, tak hlavně v zimě, ale jakmile se olej ohřeje tak jde řadit dobře, jinak zpátečka neni synchronizovaná, tudíš se musí vymačkovat spojka při řazení, někdy se mi podaří až na potřetí zařadit zpátečku.
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009

Uživatelský avatar
bicista
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: ned črc 15, 2012 12:38
Bydliště: České Budějovice

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od bicista » čtv srp 09, 2012 18:00

Diky za info k synchro zpatecky, hned to vysvetlim manzelce proc tomu tak je :)
Renault Clio III FL - Grandtour Advantage 1.2/55kw 16V, r.v 2012, Obrázek Obrázek
Jinak klima, ABS, 4x Airbag, radio, kožený volant, posilovač, el.okna a zrcátka.
Cena : 209 000,- s bunusem : Parkovací senzory, koberce a povinná výbava.

Uživatelský avatar
bodom.lukas
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
Bydliště: Milevsko

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od bodom.lukas » čtv srp 09, 2012 18:21

Proč manželce?si psal že to jde tobě blbě
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009

Uživatelský avatar
bicista
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: ned črc 15, 2012 12:38
Bydliště: České Budějovice

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od bicista » pát srp 10, 2012 09:55

Je to vuz primarne pro manzelku, ja se s rychlostma vyporadat umim, ona ma pocit ze je neschopna ze ji to tam hned neskoci :) tak ji musim zduvodnit proc :)
Renault Clio III FL - Grandtour Advantage 1.2/55kw 16V, r.v 2012, Obrázek Obrázek
Jinak klima, ABS, 4x Airbag, radio, kožený volant, posilovač, el.okna a zrcátka.
Cena : 209 000,- s bunusem : Parkovací senzory, koberce a povinná výbava.

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od Jean ViC » pát srp 10, 2012 17:08

taak u me to jde dobre a doufam ze to nezakriknu
samozrejmne jen ta zpatecka nejde nekdy napoprve, radim lehce takze to hnedka poznam a znova vyslapnu spojku...
mozna mensi detail, pri dojizdeni treba ke kruhaci se musi na jednicku pomaleji,modelova situace, jedu na dvojku a pribrzduju, ale zaroven uz chci mit kvalt prichystanej ...

/vlastne si vzpominam ze kdyz jsem mel vytocenou dvojku tak pak sla zaradit trojka az klesly otacky, ale to bylo asi pred zajetim prevodovky, ted mi to uz jde, i kdyz to delam jen velmi obcas/
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

miloss21
Advanced member
Příspěvky: 260
Registrován: úte črc 07, 2009 07:23

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od miloss21 » pon srp 13, 2012 11:54

tak problem je hadam vyrieseny..... volal mi mechanik ze to je v spojkovom lozisku.... to je bohuzial nalisovane na spojkovom valci (ak je dobry ten nazov) a musi sa to vymenit spolu.... ked to mechanik rozobral vraj bolo lozisko mokre od kvapaliny tak verim ze to je jedina chybycka ktoru to ma... dnes alebo zajtra by som mal ist pre auto tak uvidim.... nove lozisko stoji vraj oko 70 eur a je tam od firmy VALEO keby ste nahodou potrebovali aj vy nieco take riesit... a myslim ze aj spojka je od firmy VALEO
clio 1.2 55kW/75k ICE modrá extreme metalíza
laguna II 1.9DCi 88kW/120k initiale

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od septim » úte srp 14, 2012 08:24

Daj nam vediet ako sa bude spravat radenie po oprave. Najme podradovanie z vyssej rychlosti na dvojku. Dakujeme.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

smoula99
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: úte kvě 11, 2010 13:56

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od smoula99 » pon srp 27, 2012 10:08

ja mam tiez od novoty problemy s radenim dvojky (hlavne ze 3 na 2)
a obcas aj so spiatockou

miloss21
Advanced member
Příspěvky: 260
Registrován: úte črc 07, 2009 07:23

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od miloss21 » čtv zář 20, 2012 12:24

stale to blblo tak az teraz sa mi mechanik k tomu dostal... meni mi akurat spojku bo tam este bude chyba v tom spojkovom taniery... lamela je v poriadku ale ten tanier asi nefunguje uz dobre tak uvidim zajtra by som mal ist pre auto a dam info
clio 1.2 55kW/75k ICE modrá extreme metalíza
laguna II 1.9DCi 88kW/120k initiale

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od septim » čtv zář 20, 2012 14:27

Kolko mas km? Nejak skoro je znicena spojka nie? Ved by mala vydrzat aspon 100,000km.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
bodom.lukas
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
Bydliště: Milevsko

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od bodom.lukas » čtv zář 20, 2012 16:20

Měla by vydržet dýl, ale máš to jako z každym dílem, někdy se prostě opotřebí dřív než by měl.
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009

VLADY
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř kvě 16, 2007 21:45
Bydliště: BA-SK

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od VLADY » pát zář 21, 2012 14:48

Ak budeš jazdiť po dialnici alebo dlhé trasy bez radenia, tak vydrží aj 300000. Ale ak budeš jazdiť skoro furt len po meste 1,2,3 stáť a znova rozbehy a tak furt dokola, alebo parkovať jak ženská že na 10 krát a furt to nieje dobre ,alebo sa rozbiehať ,že ju necháš dlho v zábere preklzovať , tak vydrží aj menej ako tých 100 000.
JA napríklad vyhadzujem rýchlosť ak sa idem dogúľať ku križovatke kde je červená už zásadne len bez spojky...načo to furt mačkať , hlavne ložisko sa opotrebováva , a samotná lamela tiež aj keď teda je to zanedbatelné, oproti rozbiehaniu. Ale, aj tak, pretože vždy pri každom zopnutí a rozopnutí tam nejaký ten preklz nastáva.
Clio III-2007,1.2TCE, Rip Curl

Uživatelský avatar
bodom.lukas
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
Bydliště: Milevsko

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od bodom.lukas » pát zář 21, 2012 15:48

VLADY píše:Ak budeš jazdiť po dialnici alebo dlhé trasy bez radenia, tak vydrží aj 300000. Ale ak budeš jazdiť skoro furt len po meste 1,2,3 stáť a znova rozbehy a tak furt dokola, alebo parkovať jak ženská že na 10 krát a furt to nieje dobre ,alebo sa rozbiehať ,že ju necháš dlho v zábere preklzovať , tak vydrží aj menej ako tých 100 000.
JA napríklad vyhadzujem rýchlosť ak sa idem dogúľať ku križovatke kde je červená už zásadne len bez spojky...načo to furt mačkať , hlavne ložisko sa opotrebováva , a samotná lamela tiež aj keď teda je to zanedbatelné, oproti rozbiehaniu. Ale, aj tak, pretože vždy pri každom zopnutí a rozopnutí tam nejaký ten preklz nastáva.
Ano stím musím souhlasit, ale taky se musí vzít v potaz, že si atmo. 1.2 těžko pořídí člověk, který jezdí dlouhé trasy, jak po dálnici, tak po normální silnici, tudíž se dá předpokládat, že tento motor stráví většinu času ježděním po městě a i okolí a bude se muset více používat spojka.
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009

VLADY
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř kvě 16, 2007 21:45
Bydliště: BA-SK

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od VLADY » pát zář 21, 2012 23:01

Jasné..... ale nieje po meste ako po meste, ja napríklad najazdím veľmi málo KM ,a ešte aj tak skoro furt po meste do a z roboty a cca 20km za deň, 15 krát do mesiaca, a to tiež len asi pol roka v roku. Ostatok je auto v garáži a jazdím na scootri . A sem tam pár krát za rok 100km na chalupu. Ale ja sadnem doma do auta dám tam 1,2,3,4,....5 a idem zväčša bez zastavenia 5km do obchodu a potom po nakúpení ďalších 2-3km do roboty a za ten čas radím a mačkám spojku ozaj veľmi málo krát . Takže by sa dalo povedať že to ani nieje klasická mestská jazda. To auto ak budem predávať tak nikto neuverí že nemá stočené km.A teraz má 5 rokov a 55 000km a to len vďaka mojej polovičke lebo tá s ním prvé 4 roky ozaj jazdila a natočila cca 50 000 ale zas len dlhé cesty zväčša krížom krážom po celom SK a CZ.
Clio III-2007,1.2TCE, Rip Curl

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od septim » pon zář 24, 2012 08:48

Ja vyradujem bez spojky uz niekolko rokov na roznych autach a malo iba pozitivny vplyv na zivotnost spojky, a setrim spojku aj palivo ked je cervena aplachtim do krizovatky. Pri parkovani napriklad len na volnobeh parkujem a nedavam vela plynu atd. Moje auto ma 3 roky a ma iba 42,000km. Z toho 34,000 na lpg.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

palk
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: ned kvě 20, 2012 00:21

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od palk » sob pro 29, 2012 19:06

septim píše:Ja vyradujem bez spojky uz niekolko rokov na roznych autach
Také jsem někdy při dojíždění před garáž vyhazoval dvojku bez spojky, ale to bylo když jsem měl Škodu Forman. U Clia bez spojky vyřadit proště nejde.
Ale co by mě hlavně zajímalo je to, při jaké rychlosti vám jde zařadit jednička. Já ji tam dostanu tak při 7 km/hod. a to se mi moc nelíbí. U Fabie ji tam při sešlápnuté spojce dostanu třeba ve 40. I u dosluhujícího Formana se dalo při plynulé jízdě podřadit 2-1. U Clia se musí skoro zastavit.
Naposledy upravil(a) palk dne ned pro 30, 2012 16:53, celkem upraveno 1 x.
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od kotasekh » ned pro 30, 2012 02:26

Pokud ti nejde zaradit jednicka pri vyssi rychlosti nez 7 kmh, pouzij meziplyn. Chovej se k prevodovce jako by nemela synchron, pak jednicku zaradis jedna basen :-). U techto prevodovek jde jednicka zaradit snad jen pri stani, pokud se hybes, musis radit jak v liazce ;-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

palk
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: ned kvě 20, 2012 00:21

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od palk » ned pro 30, 2012 06:45

S meziplynem mám u Clia trochu problém, nějak se neumím srovnat s prodlevou elektronického plynu. Ale tak zase celkově se s tím řadit dá, jen jsem asi naivně čekal, že to bude lepší než u Formana, kde už to ke konci také nebylo to co kdysi :? .
Přesto když tady čtu, jak vám tam nejde dvojka nebo že musíte řadit zpátečku navícekrát, tak zaplaťpánbůh za mou převodovku :) .
Clio Grandtour Advantage, 1,2l, 55 kW

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od kotasekh » ned pro 30, 2012 12:18

Mě nejde jednička při jízdě (nepovažuju za chybu, jednička se řadí na místě), dvojka jde hůře za studena, za tepla jen trochu cítím cvaknutí, zpátečka jde hůře, ale jen když auto nestojí - opět nepovažuju za chybu, zpátečka se řadí při stání a noha na brzdě :-). S el. plynem se člověk trochu pere, prodleva je tam do nebe volající, ale zvykneš si :-)
Naposledy upravil(a) kotasekh dne úte led 01, 2013 13:31, celkem upraveno 1 x.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

PepazOstravy
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: čtv čer 28, 2012 17:49

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od PepazOstravy » pon pro 31, 2012 19:46

septim píše:Ja vyradujem bez spojky uz niekolko rokov na roznych autach a malo iba pozitivny vplyv na zivotnost spojky, a setrim spojku aj palivo ked je cervena aplachtim do krizovatky. Pri parkovani napriklad len na volnobeh parkujem a nedavam vela plynu atd. Moje auto ma 3 roky a ma iba 42,000km. Z toho 34,000 na lpg.
Nechci vyvolat flame, ale upřímně se děsím doby, kdy nebudu mít peníze na nové auto a budu se muset spokojit s ojetinou po nějakém "znalci", který např. prodlužuje životnost spojky lehkým k*rvením převodovky. :shock:

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od septim » úte led 01, 2013 10:08

Vyradovanie prevodu bez spojky nie je "kazenie" prevodovky. Pokial rozumies koncepcii a fungovaniu prevodovky, nemohol by si to napisat. Ono sa da jazdit aj bez spojky pokial uz je auto v pohybe ale to je o dost narocnejsie ako iba vyradovanie. Pokial vyradis prevod v presnom momente ked je nulovy tah motora (ani nezrychluje ani nebrzdi, tesne po pusteni plynu) nemas ako ublizit prevodom, lebo je to to iste akoby si vyradil so stlacenou spojkou, cili bez zataze. Nevyvolavam flame, ale pokial to nepoznas, neodsudzuj. U mna auta vzdy vydrzali mnoho km bez zavad a pokial sa nieco vyskytne vzdy som to urgentne riesil, kto po mne kupoval auto sa len vytesoval, lebo sunky som nepredaval. To ze renault ma na figu prevodovky, synchrony je uz ina vec... low cost sa niekde prejavi, vzdy.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

bartko16
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon pro 30, 2019 10:47

Re: problém s radením rýchlostí

Příspěvek od bartko16 » ned led 05, 2020 11:27

Chlapy mám renault RX4 2.0l r.v.02 a jde zařadit jen 5 nic vic tam dat nejde spojkove ložisko chrasti pči sešlapnuti spojky prestane pustim a znova a 5 kvalt chrastil už za jizdy čim to muže byt převodovky ? ložisko kulisa a tahlo je ok skoušel jsem zaradit ručne jen 5 tam jde nic vic jak kdyby neco tam bylo neco zasekleho newim
Nahoru

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti