Clio III rozvody - pomoc, rada

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

djlaco
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte srp 10, 2010 18:16
Bydliště: Slovensko

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od djlaco » úte kvě 17, 2016 19:03

ahoj potrebujem radu mam Clio III 1.2 48kw jazdí od 2009 ma nabehané 65900 km. Moja otázka je potrebné urobiť výmenu rozvodov aj keď ma tak málo KM podľa servisnej knižky je potrebné urobiť výmenu rozvodom po 6 rokoch.
Čo mi odporučate?
Ďakujem
BMW 325 105 kW
Clio 1,2 48kW eco

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4643
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 17, 2016 19:27

Vyměnit :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2078
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od Jean ViC » pon kvě 23, 2016 13:52

urcite, rozvody nestarnou jen km ale casem...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

LaRel
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned pro 14, 2014 13:33

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od LaRel » stř úno 21, 2018 20:51

Ahoj, chtěl bych se vás zeptat, plánuji nechat vyměnit u známého rozvodovou sadu a drážkový řemen (nejspíše i napínací kladku drážkového řemenu) na mém Cliu III 1,2 55kW r.v.2005. Narazil jsem, ale na problém s určením správného drážkového řemenu. Clio je vybaveno klimatizací. Řešil někdo podobnou otázku jestli je tam 7 žebrový řemen nebo 4 žebrový? Nějaké doporučení co nechat ještě vyměnit při 160 000 km? Předem díky za informaci.
Renault Clio III, 1.2 55kW, 2005 Authentique

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3129
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od EfineSS » stř úno 21, 2018 22:11

Díly zjistit ideálně podle VIN. Jinak bych vyměnil ještě vodní pumpu a chlad. kapalinu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

vlastanemecek
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: čtv led 14, 2010 16:06

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od vlastanemecek » úte bře 06, 2018 00:13

Ahoj lidi,
také jsem si koupil Clio III 1,2 55kw kombi r.v. 2012 najeto 62000 km. Chystám se na rozvody, ale nikdy bych nedělal výměnu rozvodů bez vodní pumpy. Náhodou se zadře ložisko na pumpě a přeskočí rozvody. Pak je škoda daleko větší než nějaké 2000 kč. Tak že za mě jedině komplet i s v.pumpou?
Jinak to auto je velice příjemné a moc se mi líbí, až na to že je to takový žebrák línej.Ale to asi pro to že jsem bil zviklej na naftu, to byla jiná jízda?

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od marek230177 » úte bře 06, 2018 07:17

Pokud má motor najeto jen 62 tisíc km, klidně bych tam vodní čerpadlo nechal. Standardní výměnný interval rozvodů je 120 tisíc km (nebo 5 let). Ten pětiletý interval je platný pro řemen, který stárne, jinak kladky a pumpa bez problémů vydrží mnohem déle. Moje nejstarší holka má stejný motor, kde jsem při 128 tisících dělal rozvody a vodní pumpu jsem nechal původní. Motor jede a není problém.
Vodní pumpa se obvykle nezadře. Nejčastěji začne propouštět kapalinu, což včas poznáš tím, že bude ubývat.
Vodní čerpadlo u tohoto motoru není poháněno zuby, ale vnější stranou řemenu, má hladkou řemenici. Takže i kdyby se stalo to nejkatastrofičtější, že by se pumpa zadřela a zastavila, což se nestává, řemen by hned nepraskl, ale pískal. A to je takový rachot, že i kdybys předtím neodhalil poruchu čerpadla, tohle bys slyšel určitě :-).

Dělám motory přes 25 let a pouze jednou jedenkrát jsem řešil poškozené ložisko vodního čerpadla. A to bylo po cca 12 tisících km od výměny, nějaká noname značka, takže se ani nebylo moc co divit. Jinak pokud čerpadlo odešlo, vždy to bylo o úniku kapaliny.

Jestliže motor má 62 tisíc km, vyměnil bych pouze řemen, který stojí cca 300 korun, a ostatní bych nechal do další výměny rozvodů.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

hOOrNeT
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od hOOrNeT » úte bře 06, 2018 09:43

Ahoj,

já nechal dělat rozvody před 3-mi týdny. Auto rok 2009, nájezd pouhých 47000!
Přesto mi již vodní pumpa tekla. Málo, úbytek vody takřka nebyl. Za celou dobu nebyla chladící kapalina dolévána. (auto znám od novoty = vlastnil ho otec, než jsem ho od něho odkoupil). Vždy hladina mezi ryskami. Teď při chladech jsem byl na spodní rysce, možná lehce pod - bral jsem to jako normál, vzhledem k mrazům a tepelné roztažnosti materiálů.

Vodní pumpa jen lehounce sákla okolo osy. Výsledek byl ten, že unikající kapalina se okolo řemenice vodní pumpy vysrážela a tvořila hmotu připomínající knedlík - vážně :-D Okolo pumpy jsem měl vyrostlý "knedlík", kterým si jen řemen prořízl drážku :-D Vypadalo to komicky. Nicméně osa vodní pumpy se již otáčela se značným odporem a bylo by to již jen otázkou času, co by se to projevilo více.

Chtěl jsem jí stejně měnit. Nicméně jsem do poslední chvíle (než se to rozebralo) žil v tom, že je vše OK a dělám rozvody jen preventivně.

Auto tedy o tři roky starší než "vlastanemecek", ale s menším nájezdem. Ta cena za kompletní rozvody zase není taková, abych na tom musel šetřit. Teď mi alespoň v hlavě nehlodá červík a vím, že mám zase na dalších 5-6 let (nebo km nájezd) pokoj. Díly jsem tedy bral přes kamaráda, který mi také servis provedl (účtoval si pouze práci, díly mi nechal bez přidané marže) - jeho nákupky jsou někde jinde, než nákupky běžného smrtelníka.

Pokud má někdo doma přípravky a zkušenosti jako "marek230177" pak se mu nedivím, že jde cestou nejmenších nákladů a mění jen řemen. Když odejde pumpa, tak si to během víkendu doma sám opraví. Já ne, motorový servis si nedělám. Proto chci mít v tomto ohledu jistotu a jsem pro udělat výměnu komplet. Nechal jsem i kontrolovat/seřídit vůli na ventilech (2 ventily se jemně doladily, nicméně byly ještě v toleranci).
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3129
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od EfineSS » úte bře 06, 2018 09:49

No otázka je, jestli opravdu na té pumpě šetřit, když stojí tisíc korun. Jestli se ti to pak v případě závady bude chtít zase celý rozdělávat. Ale každýho věc.

My jsme teď domů tátovi pořizovali Dacii Sandero 1,2 16V z roku 2012, najeto 45 tis. A rozvody určitě budem dělat komplet, vždyť ty díly na to stojí pár korun. A bude zase 6 let klid.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

hOOrNeT
Junior member
Příspěvky: 247
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od hOOrNeT » úte bře 06, 2018 10:07

EfineSS - jsem stejného názoru. Pokud si to člověk neservisuje sám, jako například marek230177, pak bych měnil komplet
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

vlastanemecek
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: čtv led 14, 2010 16:06

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od vlastanemecek » úte bře 06, 2018 11:01

Moje řeč, já si taky nechávám servisovat auto u kámoše. A nevím proč zbytečně platit dvakrát za jednu práci. Oni ani ti mechanici to nechtějí dělat bez té pumpy. Prý je to prasárna a bez záruky.

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od marek230177 » úte bře 06, 2018 12:52

Tak proč se tady na to ptáš, když předem víš, jak to je???
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

vlastanemecek
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: čtv led 14, 2010 16:06

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od vlastanemecek » čtv bře 08, 2018 09:25

Ale já se na nic neptal, jen jsem se zapojil do debaty a napsal svůj názor??????

flacek
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pát kvě 10, 2019 21:11

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od flacek » pon črc 15, 2019 19:19

Dobrý den, zkusím se s dovolením zeptat zde. Dělal jsem teď rozvody na Cliu 3, 1.2 16V, 55kW (řemen Contitech, kladka INA, pumpa Graf) a od té doby to vydává takový zvuk podobný rezonanci viz zde https://youtu.be/JIoFwoZqNg0 - nejlépe slyšet od cca 15s. Kamarád automechanik co to dělal, tak to celé zkontroloval, napnutí kladky je přesně ve středu, nikde není nic co by nasvědčovalo chybě, klíňák to nedělá a zvuk se začně až když se ohřeje trošku motor a je to slyšet jen na volnoběh. Auto jako takové jede v pohodě. Jeho napadlo zkusit lehce povolit kladku, ale moc se mu do toho nechce. Děkuji za případně rady, vím že video dost bude zkreslovat zvuk, ale třeba se s tím někdo již setkal.

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od marek230177 » pon črc 15, 2019 20:15

To dělá vodní čerpadlo, přesněji řečeno grafitová ucpávka. Přestane to samo, sedne si to.

Co by mě jako majitele ovšem dost znepokojovalo, je to příšerné klepání. To neslyšíš? Koukej naladit vůle ventilů.....!
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

flacek
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pát kvě 10, 2019 21:11

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od flacek » pon črc 15, 2019 20:49

Díky za radu, resp. info. Jinak pamatuji si cinkání ventilů např u škodovky když to člověk podtáčel ale zde jsem to neslyšel, ale je pravda že ty by se taky mohli udělat když se udělal x věcí. Nechci plevelit forum ale jste ochoten mi sdělit vůley jaký mají být? Je to Clio 2010 (po FL) motor D4F. Případně kam s tím v Praze aby veděli co dělají.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4643
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od kotasekh » úte črc 16, 2019 10:30

D4F ma vule zavisle podle drazky na vacce. Je potreba to dat nekam, kde opravdu vedi. Ja kdysi davno (kdyz jsem to jeste neumel...) nechal seridit ventily v autorizaku, vyslo to na cca 4000 kc se vsim, ale bylo to tak drahe kvuli slozitemu pristupu kvuli zastavbe lpg. Myslim ze do 3000 kc by ses mohl vlezt. Pokud si to udelas doma, pocitej cca 1000 kc za material (tesneni ventiloveho vika, tesnici tmel, tesneni sani). Pokud to das nekam, kde presne nevi, muze se ti obevit tarokovani motoru na volnobeh, ktere behem par desitek tisic km vede k destrukci sedel a ventilu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od marek230177 » úte črc 16, 2019 15:00

Já bych to tak dramaticky neviděl. V klidu za dvě hodiny s jednou rukou v řiti. Těsnění sání není potřeba, jsou tam břitové kroužky, a pod víko.......? No dejme tomu. To stojí asi 150 korun.

Jinak za 3000 Kč bych mu s tím seřízením ventilů udělal ještě rozvody, olej a brzdy. Co to je za ceny, pro kristapána.......? Ventily na tomhle motoru seřídím za pět stovek. Tak triviální maličkost za víc nestojí.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

flacek
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pát kvě 10, 2019 21:11

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od flacek » úte črc 16, 2019 17:14

Kdyby to bylo za 500,-Kč no tak to se ještě pokloním a poděkuji klidně 500,-Kč navíc. Bohužel ale čekám že v autorizáku nebude stačit ani 5tis :( A hlavně se budu modlit aby něco nepos*ali. Mám zkušenost se Škodovkou, kdy v době záruce jsem jim musel občas radit kde co mají hledat, nemluvě o cenách. No pokud to někdo opravdu poctivě udělá v Praze, nebo v okolí tak klidně dojedu.

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od marek230177 » úte črc 16, 2019 17:52

Tak z Prahy ani okolí nejsem. Ovšem kdybychom se domluvili, tak i s výdaji za cestu by to bylo pořád za hubičku ve srovnání s těmi zlodějskými cenovkami servisů. Jsem cca 150 km od Prahy.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

flacek
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pát kvě 10, 2019 21:11

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od flacek » úte črc 16, 2019 20:31

Tak jsem zkušebně napsal dvou autorizákum, jeden v Praze, a jeden v Písku. Uvidím jak se vyjádří a sdělí cenu. Případně bych se pak ozval, a zkusil se třeba nějak dohodnout.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4643
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od kotasekh » úte črc 16, 2019 20:37

Seřídit ventily je jednoduché, ale přehlédnout drážku na vačce také a to způsobí ony problémy. Vím minimálně o třech případech tady na foru, kdy se řešilo mírné cukání na volnoběhu, které se objevilo po zásahu servisu. Vše v pořádku, nikde žádný problém, vše přeci nastaveno správně. Jen nastavili vůle něco kolem S 0.15 a V 0.2, což může být pro tento motor smrt. Můžou tam taky býti vůle S 0.3 a V 0.4, což se právě rozlišuje tou drážkou na třetím válci myslím. Můj motor umřel přesně na tuto mechanikovu chybu. Těsnění ventilového víka i těsnění sání se dává nové. To, že někdo použije původní, už je jeho boj a jeho zodpovědnost (taky jsem je používal vícekrát). Těsnění víka je za 270/350 kč (V. Reinz/Elring), těsnění sání za 200/300 kč (V. Reinz/Elring), tmel dle dostupnosti, většinou bývá už doma :-). A jestli nabízíš seřízení ventilů na tomto motoru za 500, mile rád za tebou přijedu, ale asi bys měl celkem frontu :-). Jak říkám, není na tom nic složitého, jen vědět, jaké vůle tam patří...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Bumbeer
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: úte črc 31, 2018 09:12

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od Bumbeer » ned črc 21, 2019 14:14

flacek píše:
pon črc 15, 2019 19:19
Dobrý den, zkusím se s dovolením zeptat zde. Dělal jsem teď rozvody na Cliu 3, 1.2 16V, 55kW (řemen Contitech, kladka INA, pumpa Graf) a od té doby to vydává takový zvuk podobný rezonanci viz zde https://youtu.be/JIoFwoZqNg0 - nejlépe slyšet od cca 15s. Kamarád automechanik co to dělal, tak to celé zkontroloval, napnutí kladky je přesně ve středu, nikde není nic co by nasvědčovalo chybě, klíňák to nedělá a zvuk se začně až když se ohřeje trošku motor a je to slyšet jen na volnoběh. Auto jako takové jede v pohodě. Jeho napadlo zkusit lehce povolit kladku, ale moc se mu do toho nechce. Děkuji za případně rady, vím že video dost bude zkreslovat zvuk, ale třeba se s tím někdo již setkal.
Tak stejné zvuky řeším po výměně rozvodů taky-sada INA. Při 62 tis. se čerpadlo skoro nedalo rukou točit. Těžko se identifikuje zdroj rezonance. Mám už na nich najeto 8 tis. a pořád je to stejné. Těžko říct, zda si to ještě sedne. A ke zvuku ventilů, možná to zkresluje i místo nahrávání. U altiku mi to klepe podobně, pokud poslouchám přímo u víka, není to tak hrozné. I když už taky uvažuju o jejich seřízení, ale kde to u nás nechat udělat za 500,- to nevím.
Naposledy upravil(a) Bumbeer dne pon črc 22, 2019 14:10, celkem upraveno 1 x.
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
RV 2011
70 tis. km

flacek
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pát kvě 10, 2019 21:11

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od flacek » pon črc 22, 2019 03:11

No já k němu jedu ke konci sprna, auto je spíš okolo komína takže toho moc nenajede, tak uvidím jestli to utichne, nebo změní. Tak jako tak, asi se na to ještě podívá a případně bych referoval. Jinak ohledně zvuků ventilů, jak jsem psal, znám "cinkání" z dob Favoritů a tam to bylo slyšet, zde nic neslyším (neznamená, že nejsou fakt slyšet) ale i tak bych to chtěl zkontrolovat.

Zatím se mi ozval jeden autorizák a ceny jsou následovné:
Těsnění………………….658,-
Těsnění………………….673,-
Práce…3x726,-…….2178,-
Celkem……………….3509,-

EDIT: 24.7.2019
Další autorizák napsal jen +- 5.000,- bez rozepsání dílů a práce

Vůle jestli jsem tu dobře pohledal jsou:
S drážkou - Sací 0,25-0,32 / Výfuk 0,35-0,42
Bez drážky - Sací 0,10-0,17 / Výfuk 0,20-0,27

PS: Nechci ale plevelit vlákno Rozvody, případně to přesuneme do jiného vlákna:)

Bumbeer
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: úte črc 31, 2018 09:12

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od Bumbeer » pát črc 26, 2019 21:57

Rozvody primárně časují ventily, tak to zase úplně mimo téma snad není. Osobně si myslím, že pokud servis dělá rozvody, měl by poznat, zda případně nepotřebují seřídit, ať po výměně rozvodů nedělá motor větší hluk než předtím-jako v našem případě, ale to by museli vědět, že tam nejsou "hydroštely". Málo lidí má ty motory v uchu. U nás kolem Opavy jsem nikoho na Renaulty nesehnal a dávat to jen tak někomu je vždy risk, bych i někam dojel... udělám si na autě hodně, ale do ventilů se mi nechce.... Není to stodvacitka :D
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
RV 2011
70 tis. km

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti