Clio III rozvody - pomoc, rada

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od marek230177 » sob dub 18, 2020 21:51

Ano, to je správně.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Marcio
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 11, 2014 15:21

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od Marcio » úte dub 21, 2020 15:58

Díky za reakce. Obrázek jsem poslal mechanikovi. Ten se smál, že tohle je základní nastavení, že to musí vědět i učeň. Dělá francouzy už 20 let. Mám s tím jezdit a neřešit. Tak nevím. Asi počkám, až to bude fakt hlasité a pak se snad uvidí. Nebo máte lepší radu?

pecaturboman
Advanced member
Příspěvky: 293
Registrován: pát říj 02, 2015 19:58

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od pecaturboman » čtv zář 17, 2020 17:57

Zdravím mám doma nevyužité rozvody na clio 2 1.2 16v a budu kupovat clio 4 1.216v , myslíte ze to bude pasovat? Má to tuším to nové jen o kw míň

Osly
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte zář 13, 2011 10:59
Bydliště: okr. Zlín

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od Osly » pát zář 18, 2020 08:28

na 99% to pasovat nebude

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od marek230177 » pát zář 18, 2020 19:36

A jako proč by ne? Ten motor je pořád stejný.

Řemen je stejný naprosto určitě, napínací kladka taky. Vodní čerpadlo od roku 2003 je taky stejné. Do roku 2003 bylo jiné.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Osly
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte zář 13, 2011 10:59
Bydliště: okr. Zlín

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od Osly » sob zář 19, 2020 18:25

aha ja myslel že do Tce...tak to podle webu by mělo sedět viz záložka aplikace v odkze
https://www.autorozvody.cz/cs/katalog/t ... 792/113547

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od czprava » úte kvě 18, 2021 18:42

Jen takový hloupý dotaz, Clio 1.2 16V, poslední výměna rozvodů 2012, najeto 45t km podle servisní knížky. Auto koupil táta nedávno, doporučuji mu rozvody nechat udělat.
Sám mám nyní objednanou výměnu rozvodů na 90t km po 6,5 roku provozu na 1.4 16V Thalii.
Je mé doporučení tátovi správné?
Nadává, že do toho nechce cpát prachy, ale potkaný motor je mnohem dražší, auto má najeto 125t km a byla by to škoda.
Souhlasíte?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 18, 2021 18:45

Urcite, neni nad cim premyslet, na me 1.2 16v se delaly rozvody po 6 letech s najezdem 19 000 km ;). A po dalsich sesti letech pujdou udelat znovu, to bude mit najeto cca 40 000 km. Zrovna na tento motor jsou rozvody za par korun a zadna prace.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od czprava » úte kvě 18, 2021 18:49

Jak to myslíš s tím "žádná práce"? Já solím na Natálku 8500,- Kč, to na to Clio je to jako výrazně levnější?
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od marek230177 » úte kvě 18, 2021 19:57

Překročení časového intervalu výměny rozvodu je nebezpečnější, než překročení intervalu kilometrového. To je známá věc a bohužel u Renaultu to je pravda dvojnásob. Není problém na řemen najet i 200 tisíc km, pokud motor jezdí 50 tisic km ročně. A nemusí se vůbec nic stát. Naopak pokud motor má najeto málo a interval časové výměny se výrazně překročí (od roku 2012 je výrazně překročen), často nastává vytrhání zubů řemenu na místě, kde se nejvíce ohýbá, tedy na kole klikové hřídele. A pak přichází velice nemilý pohled do útrob motoru a oprava stojí nemalé peníze.

Rozvody se dají koupit do dvou tisíc korun, záleží na značce a množství dílů. Osobně, pokud má motor najeto tak málo, bych vyměnil pouze řemen za nějaké tři, čtyři stovky. Kladky a vodní čerpadlo vydrží v pohodě nastavené kilometry, tedy těch řekněme 120 tisíc. Dokonce dcera má na Cliu najeto 160 tisíc km a má původní vodní pumpu. Při výměně rozvodů, když to mělo asi 127 tisíc km, jsem jí měnil jen řemen a kladku.

Jinak udělat rozvody na motoru D4F, tedy 1,2 16V, je skutečně velice jednoduché. Totiž ačkoli se jedná o motor 16V, je to motor s pouze jednou vačkovou hřídelí, tedy rozvod SOHC. Výměna řemenu je naprosto triviální záležitost.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od czprava » úte kvě 18, 2021 20:36

Díky za obsáhlý příspěvek.
Ze svojí zkušenosti, proběh 137t km, stáří rozvodů 4,5 roku, tedy 30t km/měsíc = přeskočený řemen o jeden zub.
Je to prostě jak kdy a rozhodně by se nemělo překračovat nějak výrazně ani jedno, ani čas, ani proběh.
Na druhou stranu znám renckaře, co nalítal osm let na řemenu 200t km a nic se nestalo.
Každopdádně díky za cenné rady, postřehy a zkušenosti.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od Renaulťák » stř kvě 19, 2021 08:10

Videl jsem original remen u LII 1,9 pouzivany vice, jako deset let a nejevil sebemensi znamky poskozeni, at jsme jej prohybyli rubem licem, nebo kroutili. Ja jsm na LII menil po sedmi letech pri najezdu 50 000 a vypadal, jak silne zanovni. Klidne by jeste par let vydrzel. Stejne tak kladka a pumpa. U techto zase vyhrozuji starnutim maziva. Do prvovyroby jdou dily relativne cerstve. Nahradni dil muze lezet ve sklade i roky, takze jde jiz do auta slusne ulezely.
Na druhou stranu, kdyz si nekdo nechava menit remen, tak radeji nechat vymenit vsechno. Snizi si naklady na servis. Nasledne meneni pumpy, nebo kladky je stejne narocne, jako cele rozvody.
Zalezi na kvalite remenu a hlavne na spravnem napnuti, Nesvedci mu ani podpeti, ani presponovani. Garazovi to maji vetsinou "v ruce" a verim, ze i v specializovanych se nechce pokazde nahodit pripravek.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od czprava » stř kvě 19, 2021 09:42

Ve věci tohoto tématu je několik pravd, polopravd a něco málo servisáckých zastrašujících keců.
NIcméně nikde nikdo a nikdy neřekne, vykašli se na to, to jsou všechno jen řeči.
V podvědomí každého, kdo aspoň trochu tuší technický a konstrukční náhled, je jasné červené blikající světlo, doprovázené případným sirénovým hlášením, ať chce nebo nikoliv.
Jedna věc je přetržení řemenu a druhá věc je, že se opotřebovávají jeho "zuby".
Můj přeskočený řemen nevykazoval rozhodně nějaké známky možného přetržení, vypadal docela v pořádku.
No jo, ale co já vím, o kolik se změnila jeho pružnost, jeho tahové zatížení a další a další vlastnosti.
Nemůžeme asi posuzovat technický stav řemene pouze opticky, protože podmínky, ve kterých pracuje, jsou prakticky nezměřitelné.
Možná záleží na tom, jak kdo jezdí, jak to kdo vytáčí a asi zejména na počtu "škubů", které řemen za svůj život absolvuje.
Osobně jsem přesvědčen, že každý "trh-škuba" mu rapidně zkracuje životnost a že intervaly, jak proběhové, tak časové stanovují výrobci agregátů s hodně velkou tolerancí a to ze dvou důvodů: Jednak kvůli zajištění práce pro servisy a druhak kvůli vlastní ochraně proti naštvaným zákazníkům.
Mě osobně na těch 137t km poskočil jen díky tomu, že jsem vytočil dvojáka do kopce a po zařazení trojáka dal plný knedlík pod velkým zatížením.
Ne nadarmo se doporučuje na emise při STK nepřistavovat vozidlo před výměnou rozvodů, protože to tam vytáčejí jako kráva a co vím, tak už i tam jim párkrát řemen poskočil.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od czprava » čtv čer 10, 2021 20:59

******příspěvek smazán autorem*********
Naposledy upravil(a) czprava dne pát čer 11, 2021 08:18, celkem upraveno 1 x.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 345 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 250 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Clio III rozvody - pomoc, rada

Příspěvek od marek230177 » pát čer 11, 2021 06:35

Dělám je za půlku. Na počkání. A ještě k tomu seřídím ventily. Rozvodová sada se dnes dá koupit tak někde kolem 1300-1800 Kč, k tomu drážkový řemen, takže maximálně do dvou tisíc komplet.

Ale myslím si, že není moc fér někoho "pomluvit" za vysokou cenu..... Copak vy se, lidi, s mechaniky nebavíte předem, kolik ten úkon bude stát? To je přece základ obchodu, ne? Podle obchodního zákoníku musí mechanik vyčíslit cenu za úkon, kterou nesmí překročit o víc jak 10 procent bez souhlasu majitele, tedy druhé strany. Tím se dá vše předem ošetřit. Totiž tím, že jsi osm tisíc korun za práci zaplatil, jsi s ní vlastně souhlasil. Tak teď neházej špínu na někoho, s kým jsi dobrovolně uzavřel obchod. To se fakt nedělá.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů