DRL
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Re: DRL
Tak po detailnější analýze bude zvoleno jiné DRL, díky čemuž dojde k zachování mlhovek.
Realizovat budeme montáž DRL Philips Daylight 9 do spodní mřížky.
Tyto DRL jsou dle výrobce plně kompatibilní s Clio 3 a navíc se nemusí zapojovat na povelový vodič zapalování 15.
Sada je vybavena univerzálním ovládacím modulem Philips i s možností připojení na 15ku, takže se dá užít i pro verze start/stop.
Mimo to mám k dispozici několik úplně nových desítek kusů předchozí verze univerzálního modulu Philips, která možnost připojení na 15ku nemá, tedy spíná jen při spuštění motoru.
Co tam dáme za modul, to ještě uvidíme, každopádně jsme nyní měnili moje DRL SJ-287 (a rozdělávali původní pro zjištění příciny poruchy jednoho z páru světel) na Thalii, ale to už je jiná písnička pro jiné téma, tady to plácat nebudu. Koho to zajímá, najde to v sekci Thalie.
Realizovat budeme montáž DRL Philips Daylight 9 do spodní mřížky.
Tyto DRL jsou dle výrobce plně kompatibilní s Clio 3 a navíc se nemusí zapojovat na povelový vodič zapalování 15.
Sada je vybavena univerzálním ovládacím modulem Philips i s možností připojení na 15ku, takže se dá užít i pro verze start/stop.
Mimo to mám k dispozici několik úplně nových desítek kusů předchozí verze univerzálního modulu Philips, která možnost připojení na 15ku nemá, tedy spíná jen při spuštění motoru.
Co tam dáme za modul, to ještě uvidíme, každopádně jsme nyní měnili moje DRL SJ-287 (a rozdělávali původní pro zjištění příciny poruchy jednoho z páru světel) na Thalii, ale to už je jiná písnička pro jiné téma, tady to plácat nebudu. Koho to zajímá, najde to v sekci Thalie.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: DRL
Provedena montáž DRL Philips Daylight 9.
Fotoalbum https://www.rajce.net/a17380648.
Montáž se obešla bez sundání nárazníku a dost nám pomohli pomocná víčka spodního krytu motoru určená pro servis mlhových světel.
Pomocí přípravku jsme si naznačili díry ve spodní liště a pájkou s ohnutým hrotem je vytvořili.
Tři díry byly v pohodě, čtvrtá byla dvojitá, jelikož mřížka je tam dvojitá tvaru V.
Přišroubovali jsme konzolky DRL světel pomocí metriky, asi by šlo použít i samořezy, ale nám se toto zdálo lepší.
Kabely od DRL světel jsme protáhli k baterce.
DRL modul jsme pak umístili vedle baterie k ní do kobky a dvěma šroubky M3 opět připevnili.
Největší zdržení nastalo u propojení s drátem parkovaček, konektor nešel ze světla vůbec ven. Pracku tam člověk nestrčí, takže jsme si vyrobili udělátko na jazýček konektrou světel a bylo to. Odpojili jsme též konektor naklánění světel či co to bylo (směřuje nahoru) a celý svazek vytáhli co to šlo.
Instalace samořezného spojovacího prořezáváku pak byla už dílem okamžiku.
Chvíli jsme ještě hledali, který drát je ten od parkovaček, nakonec to vyhrál slabý modrý dle předpokladu.
Vše jsme připojili s tím, že ovládací vodič modulu určený pro případné zapojení na 15ku se dal na mínus baterky dle návodu.
Vše perfektně funguje a světla svítí excelentně.
Nevím, jestli tento návod někomu k něčemu bude, ale kdyby byl nějaký dotaz, není problém.
Montáž zabrala cca 4 hodiny, ale zdrželo nás hodně to vytahování konektoru ze světla. JInak docela pohodička.
Cena světel aktuálně něco kolem 1700,- Kč a více.
Fotoalbum https://www.rajce.net/a17380648.
Montáž se obešla bez sundání nárazníku a dost nám pomohli pomocná víčka spodního krytu motoru určená pro servis mlhových světel.
Pomocí přípravku jsme si naznačili díry ve spodní liště a pájkou s ohnutým hrotem je vytvořili.
Tři díry byly v pohodě, čtvrtá byla dvojitá, jelikož mřížka je tam dvojitá tvaru V.
Přišroubovali jsme konzolky DRL světel pomocí metriky, asi by šlo použít i samořezy, ale nám se toto zdálo lepší.
Kabely od DRL světel jsme protáhli k baterce.
DRL modul jsme pak umístili vedle baterie k ní do kobky a dvěma šroubky M3 opět připevnili.
Největší zdržení nastalo u propojení s drátem parkovaček, konektor nešel ze světla vůbec ven. Pracku tam člověk nestrčí, takže jsme si vyrobili udělátko na jazýček konektrou světel a bylo to. Odpojili jsme též konektor naklánění světel či co to bylo (směřuje nahoru) a celý svazek vytáhli co to šlo.
Instalace samořezného spojovacího prořezáváku pak byla už dílem okamžiku.
Chvíli jsme ještě hledali, který drát je ten od parkovaček, nakonec to vyhrál slabý modrý dle předpokladu.
Vše jsme připojili s tím, že ovládací vodič modulu určený pro případné zapojení na 15ku se dal na mínus baterky dle návodu.
Vše perfektně funguje a světla svítí excelentně.
Nevím, jestli tento návod někomu k něčemu bude, ale kdyby byl nějaký dotaz, není problém.
Montáž zabrala cca 4 hodiny, ale zdrželo nás hodně to vytahování konektoru ze světla. JInak docela pohodička.
Cena světel aktuálně něco kolem 1700,- Kč a více.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: DRL
Zajímavé, ale k čemu dobré? Firma Philips uvádí:
Funkce pozičních (parkovacích) světel. DRL světla nahrazují poziční/obrysové žárovky. Při rozsvícených potkávacích světlech je DRL světlomet ztlumen na asi 50%.
Proto i v přiloženém návodu je popsáno, že se připojují na obrysová světla.
Denní předpisové svícení je označováno RL. Pozor u technické kontroly a Policie při jízdě.
https://topdrive.cz/denni-sviceni-jak-na-to/ CITACE:
Dokladem opravňujícím k používání světel k dennímu svícení je značka RL, která znamená “Running Lights” a která je vylisovaná na krycím skle světla nad nebo pod homologační značkou EX xxxx – (kde X je číslo státu kde byla provedena homologace a xxxx je číslo homologačního protokolu, například E4 0027 ).
Pokud na světlech tato značka (RL) není, jedná se o podstatně levnější poziční světla, většinou také homologovaná, ale nesplňující předpis EHK/OSN č. 48 ( například mají pouze vylisované číslo homologace E9 0015 bez ”RL”). To jsou světelné sety osazené běžnými diodami, které se umísťují nejčastěji na autobusy a kamiony k zdůraznění rozměru vozidla.
Funkce pozičních (parkovacích) světel. DRL světla nahrazují poziční/obrysové žárovky. Při rozsvícených potkávacích světlech je DRL světlomet ztlumen na asi 50%.
Proto i v přiloženém návodu je popsáno, že se připojují na obrysová světla.
Denní předpisové svícení je označováno RL. Pozor u technické kontroly a Policie při jízdě.
https://topdrive.cz/denni-sviceni-jak-na-to/ CITACE:
Dokladem opravňujícím k používání světel k dennímu svícení je značka RL, která znamená “Running Lights” a která je vylisovaná na krycím skle světla nad nebo pod homologační značkou EX xxxx – (kde X je číslo státu kde byla provedena homologace a xxxx je číslo homologačního protokolu, například E4 0027 ).
Pokud na světlech tato značka (RL) není, jedná se o podstatně levnější poziční světla, většinou také homologovaná, ale nesplňující předpis EHK/OSN č. 48 ( například mají pouze vylisované číslo homologace E9 0015 bez ”RL”). To jsou světelné sety osazené běžnými diodami, které se umísťují nejčastěji na autobusy a kamiony k zdůraznění rozměru vozidla.
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
Re: DRL
regine odkazuješ na článek z 8.3.2012,v současné době je už legislativa dost změněná.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
?
to amater3:
1. Proč sám výrobce uvádí v přiloženém návodu, že se připojují na obrysová světla, jež se pomocným relátkem vypínají? Jinak zaděláno na problém, neb relátko asi nebude vhodné na proudovou zátěž po přepnutí v noci na potkávací světla. Časem mohou kontakty relátka za noční jízdy "vyhořet".
2. Proč i zde je v diskusích, že na STK donutili uvedená DLR odpojovat, pokud jsou připojena na potkávací světla?
3. Homologační předpis EHK/OSN č. 48 je stále v platnosti.
https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR ... 42016X1723
1. Proč sám výrobce uvádí v přiloženém návodu, že se připojují na obrysová světla, jež se pomocným relátkem vypínají? Jinak zaděláno na problém, neb relátko asi nebude vhodné na proudovou zátěž po přepnutí v noci na potkávací světla. Časem mohou kontakty relátka za noční jízdy "vyhořet".
2. Proč i zde je v diskusích, že na STK donutili uvedená DLR odpojovat, pokud jsou připojena na potkávací světla?
3. Homologační předpis EHK/OSN č. 48 je stále v platnosti.
https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR ... 42016X1723
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
Re: DRL
Přečti si body 5.11 a 6.2.7.6.2 z EHK 48 a pověz mi svůj názor na zapojení DRL.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: DRL
Značka RL na sklíčku samozřejmě je a já se nestačím divit diskusi o ničem.
Světla mají homologaci jako denní světla.
JInak v našem návodu v balení se připojují přesně tak, jak jsme je připojili my.
To bychom museli být hodně velcí chachaři, abychom instalovali DRL bez potřebné certifikace a Rl na sklíčku.
Nějaké zkušenosti už přeci jen máme a rozhodně na hlavě nemám uši z Mickey Mouse a venku tříkolák se zmrzlinou.
Světla mají homologaci jako denní světla.
JInak v našem návodu v balení se připojují přesně tak, jak jsme je připojili my.
To bychom museli být hodně velcí chachaři, abychom instalovali DRL bez potřebné certifikace a Rl na sklíčku.
Nějaké zkušenosti už přeci jen máme a rozhodně na hlavě nemám uši z Mickey Mouse a venku tříkolák se zmrzlinou.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: DRL
Výpis z návodu:
E4-87R-00 17508 by DEKRA Certification B.V.
Moduly Philips DayLight 9 byly testovány a schváleny v souladu s předpisy pro světla pro denní svícení ECE R87
& CCC (GB23255). Výrobek odpovídá i americké normě pro světla pro denní svícení FMVSS §571.108.
CZ Homologace R87
E4-87R-00 17508 by DEKRA Certification B.V.
Moduly Philips DayLight 9 byly testovány a schváleny v souladu s předpisy pro světla pro denní svícení ECE R87
& CCC (GB23255). Výrobek odpovídá i americké normě pro světla pro denní svícení FMVSS §571.108.
CZ Homologace R87
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: DRL
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: DRL
Nechápu zdroj, ze kterého Regine čerpal/a, ale dle zkušeností mi to připadá, že uvedený text se týká DRl světel OSram, která umí snížit intenzitu svícení na 50% při rozsvícení potkávacích světel a pak plní roli světel pozičních.
Avšak priorotně jsou to světla denní a konstrukčně jsou řešena světelnou trubicí.
Bylo by dobré se příště lépe probírat zdroji informací a méně se ohánět EH předpisy a STKáčkem a Policií ČR.
Já jsem denní světla předpisy spojené s jejich instalací studoval už v roce 2010, kdy jsem instaloval DRL na svojí Thalii. A to tehdy bylo velmi žhavé téma, zejména pro benga a STKáčka. ANi jedna z těchto institucí nikdy RL na DRL nehledala, to jen tak mimochodem.
Země plná inženýrů s jejich předpisy, to je toto bývalé království české bohužel DNES !!!!!!!!
Avšak priorotně jsou to světla denní a konstrukčně jsou řešena světelnou trubicí.
Bylo by dobré se příště lépe probírat zdroji informací a méně se ohánět EH předpisy a STKáčkem a Policií ČR.
Já jsem denní světla předpisy spojené s jejich instalací studoval už v roce 2010, kdy jsem instaloval DRL na svojí Thalii. A to tehdy bylo velmi žhavé téma, zejména pro benga a STKáčka. ANi jedna z těchto institucí nikdy RL na DRL nehledala, to jen tak mimochodem.
Země plná inženýrů s jejich předpisy, to je toto bývalé království české bohužel DNES !!!!!!!!
regine píše: ↑stř srp 04, 2021 17:43Zajímavé, ale k čemu dobré? Firma Philips uvádí:
Funkce pozičních (parkovacích) světel. DRL světla nahrazují poziční/obrysové žárovky. Při rozsvícených potkávacích světlech je DRL světlomet ztlumen na asi 50%.
Proto i v přiloženém návodu je popsáno, že se připojují na obrysová světla.
Denní předpisové svícení je označováno RL. Pozor u technické kontroly a Policie při jízdě.
https://topdrive.cz/denni-sviceni-jak-na-to/ CITACE:
Dokladem opravňujícím k používání světel k dennímu svícení je značka RL, která znamená “Running Lights” a která je vylisovaná na krycím skle světla nad nebo pod homologační značkou EX xxxx – (kde X je číslo státu kde byla provedena homologace a xxxx je číslo homologačního protokolu, například E4 0027 ).
Pokud na světlech tato značka (RL) není, jedná se o podstatně levnější poziční světla, většinou také homologovaná, ale nesplňující předpis EHK/OSN č. 48 ( například mají pouze vylisované číslo homologace E9 0015 bez ”RL”). To jsou světelné sety osazené běžnými diodami, které se umísťují nejčastěji na autobusy a kamiony k zdůraznění rozměru vozidla.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Re: DRL
Neposlouchej nesmysly, samozřejmě, že světla denního svícení mají mít označení DRL. Ten článek, na který se tu druhý kolega odkazuje je špatně napsaný. RL jsou brána jako poziční světla o čemž svědčí i to, že se zapojují na obrysová světla, což jsou tzv. tlumená světla. DRL se zapojují na parkovací světla, což je samozřejmě rozdíl. Namontoval jsem jich spoustu a nikdy problém na STK ani s policií. Navíc je vidět na cestách, že nikomu nevadí, že velká část nedodrží předepsané rozměry a maji to hned vedle značky apod.
Re: DRL
Nesmysly neposlouchám, jen se vůči nim ohrazuji, protože mi vadí, že je někdo šíří jako bludy.
To, že je to nesmysl, je mi jasné od začátku, jen jsem to vysvětlil a prokázal pro ostatní členy fóra řekl bych méně znalé této problematiky.
TO s těmi rozměry a umístěním je bohužel pravda, dnes už je DRL na silnicích "normální", takže i to se úspěšně toleruje. A fakt je i to, že stále potkáváme na první pohled neschválené DRL bludičky.
To se dělo, děje a dít bude. Důvody jsou zjevné, ale je to v podstatě odpovědnost každého takového řidiče stejně jako dodržování pravidel silničního provozu.
To, že je to nesmysl, je mi jasné od začátku, jen jsem to vysvětlil a prokázal pro ostatní členy fóra řekl bych méně znalé této problematiky.
TO s těmi rozměry a umístěním je bohužel pravda, dnes už je DRL na silnicích "normální", takže i to se úspěšně toleruje. A fakt je i to, že stále potkáváme na první pohled neschválené DRL bludičky.
To se dělo, děje a dít bude. Důvody jsou zjevné, ale je to v podstatě odpovědnost každého takového řidiče stejně jako dodržování pravidel silničního provozu.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů