Motory 1.2 atmo - výkon

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Uživatelský avatar
jajo
Junior member
Příspěvky: 187
Registrován: pát kvě 15, 2009 13:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od jajo » ned bře 21, 2010 12:07

angelo píše:Ved ma v podpise ,že aky ma motor a aj o tom píše ,ja som pozeral jednu firmu a tam bolo písané pri 55 Kw motore navýšenie na 63KW a točivý na 118 Nm. No ked tak na to teraz pozeram ,tak bolo škoda priplacať za ten silnejší motor . Idealne by bolo mať možnosť to niekedy vyskušať a porovnať ,čo ty na to septim?
sak o to mi ide, ze bolo skoda priplacat, ak tie motori su identicke, jedmu chiptuning pridal dost, ak mame skoro identicke motori, tak nam to prida len kusok co sa neoplati
Clio III facelift 09
R5 uz odpociva v pokoji

Uživatelský avatar
angelo
Experienced member
Příspěvky: 518
Registrován: pát kvě 15, 2009 20:01

Příspěvek od angelo » ned bře 21, 2010 12:13

No ako sa to vezme ,nezabudaj ,že kruťak je rovnaky na obidvoch motoroch , to znamená že septim je na tom lepšie ako my teraz .A o to ide aj mne ,lebo keby som mal namiesto 105 Nm 118 Nm ,tak to už je do sť rozdiel a hlavne aj ta zlepšená reakcia na stlačenie plynu ,takže ja do toho asi pojdem . No skôr ako budúci rok to tak či tak nebude.

Uživatelský avatar
Mikoj
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob kvě 02, 2009 15:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikoj » pon bře 22, 2010 15:56

Septiom: A tie slubene grafy? Mozes mi este napisat presnu cenu? Bolo v cene aj brzda?
Renault Clio III Phase II 1,2 48kW ICE
[img]http://images.spritmonitor.de/361192.png[/img]

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Příspěvek od septim » pon bře 22, 2010 17:13

Tak vas zdravim. Nie som doma teraz. Grafy by mali byt na nete uz coskoro. Ja to nemam naskenovane, najskor zajtra. Ceny a detaily mate na webe mmracing. Narast je vyborny, este nemame vela najazdene. Zvysenie vykonu je od ca 1500ot ale aj rozbeh na krizovatke je citelny. Teda sa to prejavi aj pri pomalej jazde, co vsak pri potencialy motora ide pomerne TAZKO.

Co sa tyka rozdielov v motoroch, tak vo firme nevedeli, teoreticky by mal byt vykonnejsi 55kW motor, ale to by sa zistilo az po chipe a brzde. My sme si zaplatili chip a brzdu ale mali sme mnozstevnu zlavu.

Da sa aj moje clio este viac nachipovat ako som pisal, ale vyvijat soft nie je na 5min, ak chcete lepsi treba si urobit individualnu upravu softu za 1160E bez DPH ale potom robi aj 2 dni na vasom aute. Nam robil 3 hodiny na aute a mame tento vyledok, povedal ze keby mal cas zlepsi aj nizsie otacky ale chce to cas a to su peniaze.

Co sa tyka porovnania, nech sa paci mozete prist a pozriet sa.

Spotrebu mam zatial rekordnu. Dnes som tankoval, ale mam uz aj letne kola a je teplo a mam 4,6L priemer, ale pozor, to nie je normalna spotreba, je to 50ka v meste a max 65-70 mimomesto!!! JE to na nervy. Inak pruznejsie zrychlenie a mimomesto 90ka je za 6L priemer. Dialnicu nemam kde vyskusat, zatial som len skusil ist max 160km/h, viac som uz nemohol kvoli premavke.

Zatial tolko.
Naposledy upravil(a) septim dne úte bře 23, 2010 19:11, celkem upraveno 1 x.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Příspěvek od septim » úte bře 23, 2010 19:03

Tak tu je slubovany graf z brzdy. Tenka ciara je originalny vykon, ktory splna parametre len v max otackach dla TP, no v nizsich a vyssich otackach je nizsi nez povodny graf z renaultu. Narast vykonu po chipe je teda v nizkych aj vysokych otackach. Prepocital som kalkulackou hodnoty a hned vam ich prepisem.

Obrázek
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Příspěvek od septim » úte bře 23, 2010 19:08

65k 80k
otacky kW Nm kW Nm
1500 12 78 14 95
2000 17 88 20 98
2500 22 93 25 100
3000 31 98 32 102
3500 34 102 37 105
4000 43 105 46 110
4500 47 103 50 109
5000 48 92 54 105
5500 46 82 58 100
6000 45 75 55 90

Pravo na chyby a omyly vyhradene. 8)
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Příspěvek od septim » pát bře 26, 2010 12:47

Tak čo vážený :?: Toľko ste sa pýtali, čakali a na koniec žiadne reakcie :?:
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
jurajc
Experienced member
Příspěvky: 685
Registrován: pon srp 10, 2009 13:17

Příspěvek od jurajc » pát bře 26, 2010 12:49

Ved som ti pisal, ze paradicka. :lol:
Clio Grandtour - Expression 1.2 TCe, 74 kW, r.v.XII/2009
Obrázek

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Příspěvek od septim » pát dub 23, 2010 15:26

Tak sa ozívam po čase. Motor stále šlape dobre. Stále cítiť nárast výkonu. Teraz pri svižnejšej jazde je spotreba okolo 6L aj s jazdou po meste, ale žiadne preteky, v rámci predpisov. Raz som skúšal krátko topspeed do 160 s troma ľudmi napalube, ale viac som neriskol, za lepších podmienok by to šlo aj viac. Zatial stále spokojnosť.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

smoula99
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: úte kvě 11, 2010 13:56

dostatocny vykon?

Příspěvek od smoula99 » úte kvě 11, 2010 14:26

Tiez premyslam nad chipopvanim, ale zatial som len vo faze zbierania informacii a preto mam dost otazok aj ked kosok inych nez by si cakal. Zatial som neni vobec rozhodnuti pre a ani proti.

Myslis, ze teraz ked si zvysil vykon z 48 na 58kW je auto uz dostatocne vykonne? (nepovies o mesiac ze je zasa slabe a chcelo by to vacsi vykon?) ja mam 55kW ale combi, a tiez si myslim ze je slabe, no je presne take, kolko financii som do toho dal.
Podla coho usudzujes, ze auto je na tom lepsie? (nie je to len subjektivny pocit ako ked lekar poda placebo?)
58kw mas podla tabulky az na 5500otackach, uz si mal tolko otacok? lebo ak si siel len do 4250 tak si bol na vykone, ktory by si dosiahol bez tuningu na 5000 otackach.
Pises, ze si isiel 160km (cisla z tachometru su cca o 5-10km vacsie nez je skutocnost) podla coho si meral rychlost?
Odkial si prisiel k 1.2 chip 80k, ked v grafe mas 57,6, kdezto 80k=59,66kW?
Zmenil sa zvuk motora po chipovani?

Dufam, ze odpovede mi pomozu rozhodnut sa ci pre alebo proti chipovaniu.

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: dostatocny vykon?

Příspěvek od septim » úte kvě 11, 2010 14:51

smoula99 píše:Tiez premyslam nad chipopvanim, ale zatial som len vo faze zbierania informacii a preto mam dost otazok aj ked kosok inych nez by si cakal. Zatial som neni vobec rozhodnuti pre a ani proti.

Myslis, ze teraz ked si zvysil vykon z 48 na 58kW je auto uz dostatocne vykonne? (nepovies o mesiac ze je zasa slabe a chcelo by to vacsi vykon?) ja mam 55kW ale combi, a tiez si myslim ze je slabe, no je presne take, kolko financii som do toho dal.
Podla coho usudzujes, ze auto je na tom lepsie? (nie je to len subjektivny pocit ako ked lekar poda placebo?)
58kw mas podla tabulky az na 5500otackach, uz si mal tolko otacok? lebo ak si siel len do 4250 tak si bol na vykone, ktory by si dosiahol bez tuningu na 5000 otackach.
Pises, ze si isiel 160km (cisla z tachometru su cca o 5-10km vacsie nez je skutocnost) podla coho si meral rychlost?
Odkial si prisiel k 1.2 chip 80k, ked v grafe mas 57,6, kdezto 80k=59,66kW?
Zmenil sa zvuk motora po chipovani?

Dufam, ze odpovede mi pomozu rozhodnut sa ci pre alebo proti chipovaniu.
Takze len par odpovedi, lebo sa ponahlam. Nie je to placebo, kedze mam jasky rozdiel na valcovej brzde. Merali sme 3x. Totiz po chipe sa este zvysil vykon po krtkej jazde, ked sa zacala prisposobovat RJ. Na prve meranie sme mali len 55kW, potom sme spravili asi 500m jazdu s autom a znova meranie bolo uz tych 57...kW teda po niekolko km ked sa doladi RJ na adaptacne hodnoty stupol vykon. Keby som teraz siel na brzdu, bude tam one cislo, ale uz na to nemam peniaze, a to nam hovoril a pan vo firme.

Vykon narastol aj v nizsich otackach a to najme od 1500 do 2500ot, co nie je celkom vidiet na grafe, ale da sa to odvodit z grafu. Skratila sa odozva na plynovi pedal, kr bola velmi dlha a pri uspornej jazde mam priemernu spotrebu 5?4L benzinu 95.

Mne sa ta investicia oplatila. Nehovorim ze vykonu je dost, ale zatial viac nepotrebujem. Avsak uz by som si nekupil znova toto auto, ale bolo to rozhodnutie tej doby. Teraz by som bral TCE kombi a lpg, ale nieco ine, mozno o rok zas nieco ine, clovek to chce prisposobit podla okolnosti a potrieb. Tento tyzden ideme do talianska s nim,m ale vidno ze kufor nebude stacit a na dialnici to bude asi utrpenie, ale sna 1-2x do roka sa to da vydrzat...

Pod 4000ot, mam tiez vyssi vykon ako pred upravou, takze aj tak som na tom lepsie a ked predbieham, rozhode to citit. Rozdiel medzi predbehnutym a nepredbehnutym kamionom napriklad. Samozrejme nie je to V8, vsetko podla moznosti...

zatial tolko, kludne sa pytraj dalej... a vela stastia a mudrosti pri rozhodovani prajem.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
mephistophele
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: úte led 12, 2010 23:12

Re: dostatocny vykon?

Příspěvek od mephistophele » úte kvě 11, 2010 15:04

smoula99 píše:Tiez premyslam nad chipopvanim, ale zatial som len vo faze zbierania informacii a preto mam dost otazok aj ked kosok inych nez by si cakal. Zatial som neni vobec rozhodnuti pre a ani proti.

Myslis, ze teraz ked si zvysil vykon z 48 na 58kW je auto uz dostatocne vykonne? (nepovies o mesiac ze je zasa slabe a chcelo by to vacsi vykon?) ja mam 55kW ale combi, a tiez si myslim ze je slabe, no je presne take, kolko financii som do toho dal.
Podla coho usudzujes, ze auto je na tom lepsie? (nie je to len subjektivny pocit ako ked lekar poda placebo?)
58kw mas podla tabulky az na 5500otackach, uz si mal tolko otacok? lebo ak si siel len do 4250 tak si bol na vykone, ktory by si dosiahol bez tuningu na 5000 otackach.
Pises, ze si isiel 160km (cisla z tachometru su cca o 5-10km vacsie nez je skutocnost) podla coho si meral rychlost?
Odkial si prisiel k 1.2 chip 80k, ked v grafe mas 57,6, kdezto 80k=59,66kW?
Zmenil sa zvuk motora po chipovani?

Dufam, ze odpovede mi pomozu rozhodnut sa ci pre alebo proti chipovaniu.
Ak ťa zaujíma, môj názor je nechipovať! Prečo to už pred tebou "neurobil" výrobca alebo konštruktér pri vývoji auta? Žeby emisie? Normy? Prevodovka? Podvozok? Spotreba? Životnosť motora? Podla mňa, každý výrobca ak by to technicky "dokázal" zvládnuť, tak ponúkne zákazníkovi motor s objemom 1000 cm3, s výkonom 150 koní a spotrebou 4l/100km a cenou auta za 8000 Eur... To je ako keď chlapci si kúpia skúter 50 cm3 (najlepšie značku Yuki) a chcú potom z toho "vydolovať" Hondu CBR... Ja mám 1.2 TCE, vozil som sa na rôznych autách a kľudne by som prijal aj silnejšie auto ako to moje, lenže do nového auta v mojom prípade som nevidel význam "vyhodiť" 20 000 Eur, aj to moje,výkonom a priestorom dokáže uspokojiť potreby mojej mladej rodiny. Dôležitý je výber pri kúpe,kde treba zohľadniť individuálne potreby,nároky,očakávania,finančné možnosti... Môj názor: NEZASAHOVAŤ!
CLIO Grandtour 1.2 TCE, Ice - 03/2010

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Příspěvek od septim » úte kvě 11, 2010 15:24

Ja som si ale najprv zistil ze sa jedna o ten isty motor ako 55 a 58kW, tie by som uz nechipoval. Ked som vyberal auto, nemal som take moznosti ako dnes. PReco to vyrobca nerobi? Pretoze potrebuje ponuknut viac ako az 1 motor a aj nieco lacnejsie a je najlacnejsie vyrobit 1 motor a naladit ho na rozne vykony ako robit a investovat do vyvoja 3 motorov. Keby si videl grafy a parametre tych motorov, pisal by si nieco ine. ,,,
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
mephistophele
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: úte led 12, 2010 23:12

Příspěvek od mephistophele » úte kvě 11, 2010 16:42

septim píše:Ja som si ale najprv zistil ze sa jedna o ten isty motor ako 55 a 58kW, tie by som uz nechipoval. Ked som vyberal auto, nemal som take moznosti ako dnes. PReco to vyrobca nerobi? Pretoze potrebuje ponuknut viac ako az 1 motor a aj nieco lacnejsie a je najlacnejsie vyrobit 1 motor a naladit ho na rozne vykony ako robit a investovat do vyvoja 3 motorov. Keby si videl grafy a parametre tych motorov, pisal by si nieco ine. ,,,
Neberiem, je to tvoj názor! Môj názor je presne taký,ako to chodí so skútrom 50 cm3 (Yuki)... Clio nebude nikdy Golf a 1.2 nikdy nebude trhač ciest... Áno, pripúšťam, že výrobca urobí viac variant z jedného agregátu,spraví 65k verziu (pre cenovo najcitlivejšieho zákazníka) a spraví 75k verziu (pre "náročnejšieho" zákazníka), kde rozdiel 10 koní cítiť až vo vyšších otáčkach,kde pri vaších "4-5litrových" spotrebách na 100km určite často nenavštevujete toto otáčkové spektrum... No ale prečo výrobca neurobí ešte "ďalšie" dve "nepreplňané" varianty motora 1.2? Veď by mohol ponúkať ešte 85k a 95k verziu... :shock: Som presvedčený, že vývojári dobre vedia,kde začinajú a kde končia aké limity,čo je vhodné do bežnej prevádzky s ohľadom na primeranú životnosť a taktiež čo je vhodné pri motošporte,kde prioritou je výkon hoci na úkor krátkodobejšej životnosti!
CLIO Grandtour 1.2 TCE, Ice - 03/2010

Uživatelský avatar
Marv_S
Advanced member
Příspěvky: 261
Registrován: úte led 12, 2010 07:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marv_S » stř kvě 12, 2010 07:03

Když to tady tak čtu, tak mě napadá taková menší "anketní otázka" :) Jakpak hodně točíte motor například při předjíždění, nebo při jízdě do kopce? Vím, je to trošku zavádějící, každý předjetí je jiný, ale když to vezmem tak nějak obecně. Prostě točíte alespoň občas motor, nebo ho držíte pořád spíš dole? Já jezdím většinou mezi 1 500 - 3 500 v běžným provozu, ale při předjíždění, do kopců, nebo když se chci trošku projet, tak většinou do 5 - 6000.
Clio Expression 1.2/55kW 2010

smoula99
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: úte kvě 11, 2010 13:56

Příspěvek od smoula99 » stř kvě 12, 2010 08:05

Ja mam kombi, takze s priestorom som spokojny. Akurat ten motor sa mi zda kusok slabsi, ale je to na ukor ceny co som zan dal. Povodne som chcel lacne auto, ale na toto davali daku akciu, tak sa oplatilo. A preto rozdiel z 55kw na 75kw namiesto 700€ stupopl na 1500€ co uz som teda nebol ochotny dat. Ale urcite by som nevahal nad 700€ z 50kw na 75kw, lebo ked si clovek pozrie cenu za chipovanie o 8-10kw s pytaju 200-250€ cize len o 450-500€ je drahsi 75kw motor a so zarukov a bez komplikacii. Co pozeram na clio, tak 48kw a 55kw je cenovy rozdiel 400€ cize 200???€ za chipovanie nema vobec ziadna financne opodstatnenie.

Ja citim ze je kusok slabsie hlavne do kopca, ale pokial chcem do kopca ist 80-90km/h (podla predpisov mimo obce), tak sa to vcelku da.

Co sa tyka toho motora, tak si "myslim" ze robia len jeden (pre ten isty objem), ktory potom modifikuju. Tipujem to, podla toho ze napr. CPU sa vyrabaju tiez podobne, 3 frekvencie rovnako, ktore rozdelili do danej frekvencie podla testov. No a tiez som si kupil tel, kde bol hardwerovo namontovany GPS modul, ale bol softwerovo zablokovany, takze si myslim ze nieco podobne "mohli" spravit aj u aut co mali 48kw a 55kw, ale to je len moj nazor a to este nicim nepodlozeny :)

Co sa tyka chipovania, tak si myslim, ze to nie je ziadna veda a technik co to prevadza urcite nie je genialny fyzik, matematik ci dokonca novy Einstein, cisto len nahra novy obsah pamate (co urcite nemoze trvat 3-4h) a ucite ta cena nemoze byt 200-250€ za nieco take. Ak by bol kabel a sw tak by si myslim, ze vacsina z nas by to zvladla aj sama :)
Dufam, ze casom google ukaze :) ci nieco nevie o sw pouzivanom na nahravanie RJ.

Ja by som mozno do toho chipovanie siel, ale to len tak na skusku, mozno na 2-3 tyzdne a az potom by som sa vedel rozhodnut na isto ci som za alebo proti.

Este mam jednu otazku. Neviem ako dobre ste si pozreli graf co sem vlozil septim, aaaaale zda sa mi kusok divny a vyplyvaju mi 2 moznosti z neho.
Ak sa pozriete na orginalny priebeh motora, tak pri 4400 otackach si drzi priblizne konstantny maximalny vykon, cca 65HP (ked si pozriete technicke parametre od renaultu, tak tam udavaju ze maximalny vykon udavaju na 5500 otackach) co je teda az 25% chyba u jedneho z merani :)
takze, niekde tu by som zacal hladat "svindel" :)
1 moznost? vyrobca stopol vykon a potom je tu priestor na chipovanie?
2 moznost? namerany priebeh nezodpoveda realu?

ak by bol k dispozicii aj dalsi priebeh, tak by sa mozno dalo kusok zodpovedat na priebeh

smoula99
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: úte kvě 11, 2010 13:56

Příspěvek od smoula99 » stř kvě 12, 2010 14:00

no tak nieco takeho som necakal ze sa docitam o chiptuningu :wink:

podla clanku http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=8749, by sa dalo povedat, ze kto precipuje tak setri motor lebo motor spravi menej otacok :idea:

okopceny text clanku
-----------------------------
Vytaženo z internetu:

Při vysvětlování této problematiky budeme vycházet z jednoduchých zákonitostí. Motor je složený z množství součástek, které vykonávají kruhový nebo přímočarý pohyb. Tyto pohyblivé části v konečném důsledku určují životnost motoru. Ložiska případně pístní kroužky jsou dimenzovány na určitý počet cyklů (otáček). Při shodných provozních podmínkách platí pro každý motor, že čím více cyklů (otáček) vykoná, tím je opotřebovanější. To znamená, že pokud chceme, aby motor vydržel co nejdéle, měl by vykonat co nejméně cyklů. Pro ilustraci uvedeme příklad:
Představme si 2 shodné vozidla jedoucí po té samé cestě. Vozidlo A má upravený motor, vozidlo B má sériový motor. Obě dvě vozidla jedou shodnou rychlostí 100 km/hod a mají shodné otáčky 3000 ot/min na 4 převodovém stupni. V tom začne foukat vítr a nebo silnice začne stoupat. Jízdní odpor stoupne natolik, že vozidlo B s neupraveným motorem musí přeřadit na nižší převodový poměr pokud chce jet i nadále shodnou rychlostí.
Motor vozidla A i B při rychlosti 100 km/hod na 4 převodový stupeň udělá na dráze 100 km 180.000 otáček/hodinu. Vozidlo B při podřazení na 3 rychlostí stupeň zvýšilo otáčky motoru na 4000 otáček/min a proto na té samé dráze 100 km jeho motor udělá 240.000 otáček/hodinu namísto 180.000 otáček.
Při naježdění 100.000 km bude poměr 18 miliónů cyklů k 24 miliónů cyklů a tento rozdíl už má zásadní vliv na životnost motoru, Samozřejmě je rozdíl i ve spotřebě paliva. Při větším počtu otáček je přímo úměrné více nasávacích cyklů. Z toho vyplývá, že jestliže byl motor upravený "s rozumem" v rámci jeho konstrukčních možností, nemůže se snížit jeho životnost.
-----------------------------

Uživatelský avatar
Petr346
Advanced member
Příspěvky: 373
Registrován: sob čer 06, 2009 07:38
Bydliště: Náchodsko

Příspěvek od Petr346 » stř kvě 12, 2010 15:05

Zní to skoro jako předvolební sliby :lol:
Renault Clio Grandtour Expression 1.2 Quickshift 80k 9/2009

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř kvě 12, 2010 15:31

smoula99 píše:podla clanku http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=8749, by sa dalo povedat, ze kto precipuje tak setri motor lebo motor spravi menej otacok :idea: ...
... a takhle to dopada :-)
Ono kdyz je clanek o turbodieselu, tak to asi nebude tak uplne platit i o nepreplnovanem sicim strojku*, ze? :-)
Fakt, ze oni tam maji to turbo, u kteryho muzou tim precipovanim menit plnici tlak (t.j. temer totez jako menit objem motoru), je ten nejdulezitejsi detail. Druhym podstatnym detailem je to, ze jde o naftu.
Nehlede na to ze cely ten seznam uzasnych a bajecnych veci poslal do kopru wecka, coz je pro mne clovek kteremu ohledne technickych veci verim o poznani vic nez vycucu z internetu :-).

U benzinu musis vzdy dodrzet hen ten pomer vzduch:palivo. Pokud nedodrzis, pak nejedes. Pokud chces vetsi vykon, pak teto smesi musi byt vic.
Z toho jednoduse vyplyva, ze pokud benzin nebudes bud honit v otackach nebo tu smes do valce nenatlacis nejakym jinym zpusobem nez podtlakem nasavaneho vzduchu, pak muzes tancovat treba na hlave cardas a nic z toho porad nebude.
Jako takhle, ses schopen o nejaky ten kousilinek zvysit ucinnost, ale za cenu takove tvorby NOx ze by to neproslo ani jako EURO0 (nemluve o utaveni pistu, pac tam budou podstatne vyssi teploty).

Alespon tak to vidim ja, ve svem znacne zjednodusenem pohledu.


*) Bez urazky. Ostatne, muj motor do te kategorie spada taky :-)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

smoula99
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: úte kvě 11, 2010 13:56

Příspěvek od smoula99 » stř kvě 12, 2010 16:21

mna ten clanok http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=8749 utvrdil len v tom, ze urcite chipovanie nie je bezproblemove a urcite nepredlzi zivotnost, ale musel som to sem dat, lebo toto bol fakt jediny "humorny" prispevok ohladne chipovania ktory ma pobavil :wink:

stale som neni rozhodnuty pre cipovanie, no skor som stale proti

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Příspěvek od septim » stř kvě 12, 2010 18:34

Kazdy si moze mysliet co chce, ale ja si jazdim na svojom a nemusim tu meditovat ci to "naozaj" nieco urobi. Viem ze ten motor bol predtym od 4200otacok mrtvy, jednoducho nezrychloval a bolo to zbytocne tlacit ho a teraz sprintuje ostosest. JEdnak odozva na plynovi pedal a jednak aj vykon v nizsich otackach prijemne ozil. Predtym som stlacil plyn a nic sa dokopy nedialo a zbytocne som podradil aj o 2 stupne. Teraz nemusim podradit a idem. Ja nemam na to peniaze aby som platil stvrte meranie motora. Apropo na odchylku od povodneho grafu vyrobcu, skuste si len pozriet nemecke testy aut a uvidite, ze krivka vykonu je ina, pretoze vyrobca udava iste parametre, ale kazdy motor moze mat odchylku!

Tento tyzden idem do talianska, tak uvidim ako to pojde plne nalozene a aka bude spotreba, som zvedavy. Samozrejme necakam od toho zazraky. Keby som mohol, bol by som vtedy inak vybral konfiguraciu auta, ale bolo to moje prve nove auto a ledva bolo na to, lebo trebalo aj rezervu na barak, som sa stahoval a nedalo sa. Ked som ja objednaval auto, priplatok za 55kW stal 20tis sk, co je moc, mne sa to za 6 oplatilo a mam to lepsie ako 55kW, pretoze vid vyssie vyhody.

Tot moj nazor a skusenost, nech si mysli kto chce co chce, ja s tym zijem a nebasnim o tom. Hawk. :idea:
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
mephistophele
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: úte led 12, 2010 23:12

Příspěvek od mephistophele » stř kvě 12, 2010 20:25

septim píše:Kazdy si moze mysliet co chce, ale ja si jazdim na svojom a nemusim tu meditovat ci to "naozaj" nieco urobi. Viem ze ten motor bol predtym od 4200otacok mrtvy, jednoducho nezrychloval a bolo to zbytocne tlacit ho a teraz sprintuje ostosest. JEdnak odozva na plynovi pedal a jednak aj vykon v nizsich otackach prijemne ozil. Predtym som stlacil plyn a nic sa dokopy nedialo a zbytocne som podradil aj o 2 stupne. Teraz nemusim podradit a idem. Ja nemam na to peniaze aby som platil stvrte meranie motora. Apropo na odchylku od povodneho grafu vyrobcu, skuste si len pozriet nemecke testy aut a uvidite, ze krivka vykonu je ina, pretoze vyrobca udava iste parametre, ale kazdy motor moze mat odchylku!

Tento tyzden idem do talianska, tak uvidim ako to pojde plne nalozene a aka bude spotreba, som zvedavy. Samozrejme necakam od toho zazraky. Keby som mohol, bol by som vtedy inak vybral konfiguraciu auta, ale bolo to moje prve nove auto a ledva bolo na to, lebo trebalo aj rezervu na barak, som sa stahoval a nedalo sa. Ked som ja objednaval auto, priplatok za 55kW stal 20tis sk, co je moc, mne sa to za 6 oplatilo a mam to lepsie ako 55kW, pretoze vid vyssie vyhody.

Tot moj nazor a skusenost, nech si mysli kto chce co chce, ja s tym zijem a nebasnim o tom. Hawk. :idea:
...že "ŠPRINTUJE OSTOŠESŤ..." :D Teda OK!
A ešte odkaz pre niektorých,ktorí sa rozhodujú pre CHIP,ja osobne by som v živote nekúpil auto od ruky po chiptunningu. Skúste sa zamyslieť,vy ano? Myslím,že mnohých (potenciálnych kupcov) v budúcnosti by toto vaše vylepšenie odradilo,a ja som si svoje Clio nekúpil na 30 rokov,ale ako sa poznám,o 6 rokov budem chcieť zase niečo lepšie,možno aj rodina bude ešte početnejšia... :lol:
CLIO Grandtour 1.2 TCE, Ice - 03/2010

Majko
Junior member
Příspěvky: 153
Registrován: pát pro 18, 2009 21:16

motory

Příspěvek od Majko » stř kvě 12, 2010 20:34

Chalani tu som našiel taktiež debatujú o zvyšovaní výkonu http://oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3 ... sc&start=0

smoula99
Junior member
Příspěvky: 101
Registrován: úte kvě 11, 2010 13:56

Příspěvek od smoula99 » čtv kvě 13, 2010 07:37

kolko planujes mat auto?
cital som clanky ze niekto chipol a ze po 4 rokoch si kupi ine, takze ho nezaujima aky bude stav motora

Uživatelský avatar
Marv_S
Advanced member
Příspěvky: 261
Registrován: úte led 12, 2010 07:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marv_S » úte čer 01, 2010 19:52

Tak dneska max. dle GPS 174 km/h, to jen pro zajímavost :)
Clio Expression 1.2/55kW 2010

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů