clio III - výměna předních žárovek
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
-
- Advanced member
- Příspěvky: 293
- Registrován: pát říj 02, 2015 19:58
Re: clio III - výměna předních žárovek
Jo protože mas tlumené v prostredu a ne na kraji a ta dálka až praskne se nacekas
Re: clio III - výměna předních žárovek
dalka je z boku takze taky opet super pristupna
vymenil jsem za osram NBU
vymenil jsem za osram NBU
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: clio III - výměna předních žárovek
Dnes vymena potkavaci zarovky na L strane na Cliu po FL. Vyndat a nandat sla dobre, staci to jen vycvaknout a nacvaknout, ovsem nasadit konektor je uz horsi. Asi 10min nez jsem ho pohmatem nasadil. Az praskne na druhe strane, kde je hadice klimy to bude vetsi svanda.
Re: clio III - výměna předních žárovek
To jsem dělal včera, je to fakt těžší, pár postřehů. Mám Clio z 2009 bez světel do zatáčky, žárovka H7,. potkávačky měním co rok.
-Uchycení hadice klimy-odšroubovat matici držící hadici, objímku i s hadicí přizvednout aby seděla na šroubu.
-Gumová čepice- není problém sundat
-Vytáhnout patici mi nešlo, nejde ji dobře uchopit. Až když jsem zarval za kabel, kupodivu jsem ho nevyrval. Doporučují si tam posvítit a zapamatovat si polohu kabelů, abychom to pak nedávali obráceně.. Kabely směřují vodorovně ke středu auta, všimněte si i dvou čepů u patice, ty vám mohou pomoci, až tam patici budete dávat.
-Vyklopit a vyndat žárovku není těžké, ale pozor, aby vám neupadla, až si budete vytahovat mezi kabely. Zapamatujte si polohu plošky se zobáčkem na patici žárovky, posviťte si na ni, než ji vyndáte.
-Zaklopit a zandat novou žárovku není těžké, koukejte zpředu do světla, to vám pomůže nasměrovat žárovku do díry. Podívejte se na druhou potkávačku, jak má správně sedět. Musí tam držet bez vůle.
-Nejtěžší je nasadit patici. Když mi to nešlo, zkusil jsem ji tam dát už nasunutou na žárovku, ale nedrží tam. Logicky, jinak by šla snadno vytáhnout i s paticí. Proto je to zaklopení žárovky.
Konektory má žárovka nad sebou, tam musí sednout i konektory patice. Prsty si je tam ohmatat, palcem a ukazováčkem držte patici ze stran v místě konektorů, prostředníkem vyhmátněte i konektory žárovky a čepy. Jsou těsně u patice. Chce to cit a čas.
-Uchycení hadice klimy-odšroubovat matici držící hadici, objímku i s hadicí přizvednout aby seděla na šroubu.
-Gumová čepice- není problém sundat
-Vytáhnout patici mi nešlo, nejde ji dobře uchopit. Až když jsem zarval za kabel, kupodivu jsem ho nevyrval. Doporučují si tam posvítit a zapamatovat si polohu kabelů, abychom to pak nedávali obráceně.. Kabely směřují vodorovně ke středu auta, všimněte si i dvou čepů u patice, ty vám mohou pomoci, až tam patici budete dávat.
-Vyklopit a vyndat žárovku není těžké, ale pozor, aby vám neupadla, až si budete vytahovat mezi kabely. Zapamatujte si polohu plošky se zobáčkem na patici žárovky, posviťte si na ni, než ji vyndáte.
-Zaklopit a zandat novou žárovku není těžké, koukejte zpředu do světla, to vám pomůže nasměrovat žárovku do díry. Podívejte se na druhou potkávačku, jak má správně sedět. Musí tam držet bez vůle.
-Nejtěžší je nasadit patici. Když mi to nešlo, zkusil jsem ji tam dát už nasunutou na žárovku, ale nedrží tam. Logicky, jinak by šla snadno vytáhnout i s paticí. Proto je to zaklopení žárovky.
Konektory má žárovka nad sebou, tam musí sednout i konektory patice. Prsty si je tam ohmatat, palcem a ukazováčkem držte patici ze stran v místě konektorů, prostředníkem vyhmátněte i konektory žárovky a čepy. Jsou těsně u patice. Chce to cit a čas.
Re: clio III - výměna předních žárovek
Caute,
Vcera som menil vsetky ziarovky. Daval som vsetky nove H7 a parkovacky led diody.. Uplna hracka vsetko mi to trvalo cca 15 minut jedna strana.. Uplne v pohode ziadne komplikacie a hororove scenare.
Jedine co ma nastvalo ze ked som dal ledku do blinkru tak mi zacali rychlo blilat cize nema odpor aj ked to pisali na ebayi ze ma .
Takze kto je trosku zrucny nemusi sa bat nicoho.. Na spolujazdcovej strane som akurat demontoval hrdlo od nadrzky na ostrekovac inak pristup hodnotim ako dobry..
Ked to porovnam z Fiat stilo tak tam je to ina malina proti tomu je Clio uplna hracka
Takze tak..
Vcera som menil vsetky ziarovky. Daval som vsetky nove H7 a parkovacky led diody.. Uplna hracka vsetko mi to trvalo cca 15 minut jedna strana.. Uplne v pohode ziadne komplikacie a hororove scenare.
Jedine co ma nastvalo ze ked som dal ledku do blinkru tak mi zacali rychlo blilat cize nema odpor aj ked to pisali na ebayi ze ma .
Takze kto je trosku zrucny nemusi sa bat nicoho.. Na spolujazdcovej strane som akurat demontoval hrdlo od nadrzky na ostrekovac inak pristup hodnotim ako dobry..
Ked to porovnam z Fiat stilo tak tam je to ina malina proti tomu je Clio uplna hracka
Takze tak..
Re: clio III - výměna předních žárovek
Největší malér je, že je měním jednou ročně, střídavě levá-pravá. Celkem 10x. Jestli je to tím, že jezdím o 0,2 přehuštěný gumy, nevím. největší problém...
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: clio III - výměna předních žárovek
Tlakem gum to není. Pokud ve zvýšené míře praskají žárovky, doporučuji namontovat k nim odporové vedení. Běžně to používá škodovka, skvěle to pasuje z Fabie. Je to taková dvoulinka z odporového drátu se zápornou teplotní závislostí. To se namontuje mezi patici a žárovku. A je po problému. Stojí to asi 250 Kč za pár.
Problém u Renaultů, ale zdaleka nejen u nich, je skutečnost, že mají dobíjení nastavené na hodnotu 14,4 - 14,8 V. Je to krom jiného kvůli elektrickém posilovači řízení. Tato hodnota napětí je pro žárovky vražedná a není se co divit, že jejich životnost jde rapidně dolů. Odporové vedení sníží startovací napětí žárovky o cca 1,2 V a žárovka má mnohonásobně vyšší životnost.
Osobně vyzkoušeno.......!
Problém u Renaultů, ale zdaleka nejen u nich, je skutečnost, že mají dobíjení nastavené na hodnotu 14,4 - 14,8 V. Je to krom jiného kvůli elektrickém posilovači řízení. Tato hodnota napětí je pro žárovky vražedná a není se co divit, že jejich životnost jde rapidně dolů. Odporové vedení sníží startovací napětí žárovky o cca 1,2 V a žárovka má mnohonásobně vyšší životnost.
Osobně vyzkoušeno.......!
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: clio III - výměna předních žárovek
také jsem měl tento problém kdy šli žárovky do kopru.Ale pomohla výměna žárovek od jiného výrobce či jiná značka a bylo po problému.
Nechci dělat chytrého jeto jenom můj poznatek.
Nechci dělat chytrého jeto jenom můj poznatek.
Re: clio III - výměna předních žárovek
No nevím, s tím odporem, jak ho namontovat do patice. Kolik má mít ohmů? No, dá se to spočítat. 250 je ale moc. Maj do blbě vymyšlený...
A zkoušel jsem mnoho žárovek, všecky vydržely stejně, kterou doporučujete?
A zkoušel jsem mnoho žárovek, všecky vydržely stejně, kterou doporučujete?
Re: clio III - výměna předních žárovek
Vážení tak jsem měnil zárovky u Citroenu C3 první gernerace, a rovnou řikám.... zlatý Clio. Jestli má někdo málo místa u Clia tak u C3 je cca o polovinu méně.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: clio III - výměna předních žárovek
Neřekl jsem odpor, řekl jsem odporové vedení. Dá se koupit jako originální náhradní díl na Fabii. Pasuje na každé auto, které má žárovky H7. Montáž zvládne i tříleté dítě. Odporové vedení se namontuje mezi patici a žárovku.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Clio III - výměna předních žárovek
Životnost lze řešit žárovkami od Bosch nebo OSRAM nebo .... Prodávají se tři druhy H7:
- vysoká intenzita svícení a nízká životnost (Bosch Plus Gigalight, Osram Night Breaker)
- střední svítivost a průměrná životnost (Bosch Pure Light, Philips ExtremeVision)
- nížší intenzita svícení a dlouhá životnost (Bosch H7 Longlife, OSRAM Ultra Life)
Příklad: https://www.zarovky.cz/auto-moto/osram- ... 2v-duobox/
Myslím si, že jde o lepší řešení než odporové vedení, které sníží proud ve vláknu, dosáhne se vyšší životnosti, ale sníží se světelný tok.
Testy H7 z roku 2013 http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... zy-dosviti
- vysoká intenzita svícení a nízká životnost (Bosch Plus Gigalight, Osram Night Breaker)
- střední svítivost a průměrná životnost (Bosch Pure Light, Philips ExtremeVision)
- nížší intenzita svícení a dlouhá životnost (Bosch H7 Longlife, OSRAM Ultra Life)
Příklad: https://www.zarovky.cz/auto-moto/osram- ... 2v-duobox/
Myslím si, že jde o lepší řešení než odporové vedení, které sníží proud ve vláknu, dosáhne se vyšší životnosti, ale sníží se světelný tok.
Testy H7 z roku 2013 http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... zy-dosviti
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
-
- Experienced member
- Příspěvky: 664
- Registrován: úte črc 31, 2007 10:27
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: clio III - výměna předních žárovek
Osram Night Breaker H7 mne v Cliu vydržali 2 roky jedna žiarovka, druhá 3 roky - aj keď ročný nájazd bol cca 7.000km
Ale svietili vynikajúco, podľa mňa sa oplatia, 2ks stoja okolo 17eur
Ale svietili vynikajúco, podľa mňa sa oplatia, 2ks stoja okolo 17eur
Renault Laguna III 2.0dCi 110kw r2008
přední žárovky - životnost
Životnost:
1. Důvodem nízké životnosti žárovek je, že nedochází k chlazení reflektorů (okolí žárovek), které jsou dnes celoplastové. Kdysi byly z materiálů s odvodem tepla - paraboly kovové a sklo.
2. Celodenně se nesvítilo.
1. Důvodem nízké životnosti žárovek je, že nedochází k chlazení reflektorů (okolí žárovek), které jsou dnes celoplastové. Kdysi byly z materiálů s odvodem tepla - paraboly kovové a sklo.
2. Celodenně se nesvítilo.
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: clio III - výměna předních žárovek
Já celodenně nesvítím, mám denní svícení, a přesto mi žárovky nevydržely ani rok. Po montáži odporového vedení vydrží přes tři léta bez problémů, a nemusí to být přímo Longlife.
Jinak obecně je dáno, že žárovky H7 jsou velmi malé a mají relativně velký tepelný (ztrátový) výkon. Čili samy se likvidují. K tomu samozřejmě celoplastové reflektory, které velmi mizerným odvodem tepla tomu ještě přidají.
Jinak obecně je dáno, že žárovky H7 jsou velmi malé a mají relativně velký tepelný (ztrátový) výkon. Čili samy se likvidují. K tomu samozřejmě celoplastové reflektory, které velmi mizerným odvodem tepla tomu ještě přidají.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: clio III - výměna předních žárovek
Velikostí to asi zrovna nebude (H7 jsou podle mě navíc největší hned po H4), já mám na druhém autě potkávací i dálkové H1 (ty jsou nejmenší) a ty jsem za 17 let měnil snad jen jednou (používám je i na denní svícení).
Na Cliu II jsem měnil potkávací HB3 jak na běžícím pásu (a bylo jedno, jestli tam byla drahá žárovka nebo nejlevnější z AlieExpressu).
Na Cliu III jsou potkávací i dálkové H7 a měnil jsem tuším za rok, co auto zatím mám, jednu.
Na Cliu II jsem měnil potkávací HB3 jak na běžícím pásu (a bylo jedno, jestli tam byla drahá žárovka nebo nejlevnější z AlieExpressu).
Na Cliu III jsou potkávací i dálkové H7 a měnil jsem tuším za rok, co auto zatím mám, jednu.
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů