Motor 1.2 TCE

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Alinek
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 20, 2008 11:08
Kontaktovat uživatele:

Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Alinek » ned črc 20, 2008 11:13

Máte s ním někdo zkušenosti?

Zajímala by mě spotřeba, vlastnosti atd.

Uvažuju o něm, ale zatím jsem v něm nejel, takže budu vděčný za každý názor. Předem děkuju.

Václav Tichý
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 24, 2008 08:17
Bydliště: BRNO

Něco k motoru...

Příspěvek od Václav Tichý » úte črc 22, 2008 00:22

Dcera si pořídila Clio III 3D, jezdíme s vozem oba /najeto okolo 4000km/, já mám ještě Scénica 1,6 16V. Těžko oddělit hodnocení motoru od vozidla jako celku. Myslím, že k třídveřáčku pro každodenní rozumné ježdění perfektně pásne právě 1,2 75k - u nás tedy ohromná spokojenost, ovšem jedná se o jízdu do max. 120km/hod. Motor chce víc vytáčet, jde lehce do otáček a právě s výborným podvozkem má auto, alespoň podle nás, výborné jízdní vlastnosti, je bezvadně ovladatelné, narozdíl od jiných řidičů si ani nestěžujeme na nehydraulický posilovač. Při včasném řazení hbitě zvládá náročný horský terén - Jeseníky, Krkonoše. Já bych osobně ale volil 100koníků pro větší zátah. Jinak spotřeba se od ujetých 1000km pohybuje okolo 6 litrů. Na spojku, která fakt nezvykle zabírá až nahoře a má velmi krátký chod, se dá rychle zvyknout. I když je motor z výroby předzajetý, znatelně svižné tempo začal nabírat asi od 800 najetých km. Jinak nevím, co napsat - šlape výborně!

Alinek
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 20, 2008 11:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alinek » stř črc 23, 2008 18:46

Děkuji za postřehy. Jel jsem Cliem II 75k a dnes i Cliem III 100k (TCE) a ten rozdíl je poměrně znát, na dálnici nemělo Clio TCE nejmenší problém jet 170kmh a motor prakticky nebyl slyšet, i když točil přes 4500ot.

Často jezdím do hor, tak by se mi hodilo něco s vyšším točivým momentem právě kvůli těm kopcům, co tam jsou. A většinu kilometrů najezdím po městě, tak ještě pokukuju po motoru dCi.

Yara
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř dub 30, 2008 17:29

Příspěvek od Yara » stř črc 23, 2008 19:13

V krátkem Cliu by dostačovala 1,2 75k. Do kombiku nebo na delší cesty v plném obsazení bych volil jednoznačně 1,2 TCE. Budu letos asi ještě kupovat
Clio kombi a du do něj. není to sice 1,5 dci, které hodnotím jako bezkonkureční motor, ale jako vhodná ekonomická alternativa v pohodě dostačuje i na ostřejší jízdu.
Thalia LS ALIZE 1,2 16V r.v. 2008
Peugeot 205 1,9 D r.v. 1992

Alinek
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 20, 2008 11:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alinek » stř črc 23, 2008 19:48

Yara: A podle Vás je lepší 1.5 dCi 70k nebo 1.2 TCE? Protože tyhle dva motory jsou cenově srovnatelné a výkon dCi, pokud by nestačil, se dá vyřešit chipem. Tce jede velice hezky, ale přecijen spotřeba ve městě je o cca 3 litry více než v případě dCi.

Měl jsem možnost porovnat 1.5 dCi v Thalii, ale tu 65k verzi a 1.2 TCE v novém Cliu Grandtour a to dCi zrychluje lépe a můj subjektivní dojem je, že do města by se víc hodilo dCi.

Yara
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř dub 30, 2008 17:29

Příspěvek od Yara » stř črc 23, 2008 21:12

Alinek píše:Yara: A podle Vás je lepší 1.5 dCi 70k nebo 1.2 TCE? Protože tyhle dva motory jsou cenově srovnatelné a výkon dCi, pokud by nestačil, se dá vyřešit chipem. Tce jede velice hezky, ale přecijen spotřeba ve městě je o cca 3 litry více než v případě dCi.

Měl jsem možnost porovnat 1.5 dCi v Thalii, ale tu 65k verzi a 1.2 TCE v novém Cliu Grandtour a to dCi zrychluje lépe a můj subjektivní dojem je, že do města by se víc hodilo dCi.

V posledním ceníku byl 1,5 dci o 25 tisíc dražžší jak 1,2 TCE. To bych volil asi 1,2. Ale pokud budou za stejnou cenu tak jednoznačně naftu. V e spotřebě se nad pět litrů nedostanu a výkon bude v pohodě (nehledě na větší kroutící moment). Záleží ale i na použití. Náchylné na zacházení budou oba dva (studený provoz a dochlazení turba) oba dva motory je potřeba zehřít na provozní teplotu což bude u nafty potřeba asi 8 km jízdy. Pokud někdo jede tak deset a vysedá, tak by měl volit základní 1,2 16V.
Thalia LS ALIZE 1,2 16V r.v. 2008
Peugeot 205 1,9 D r.v. 1992

Alinek
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 20, 2008 11:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alinek » stř črc 23, 2008 23:26

Já to myslel za stejnou cenu v mojí volbě, ale špatně jsem to napsal. Aby byly porovnatelné, muselo by dCi být v o stupeň nižší výbavě, takže Blue. TCE by bylo v Expression. V Expressionu je potom rozdíl těch 25 tisíc, to je pravda.

Ta 75k verze mi přijde ideální pro Clio II, ale i slečna z Renaultu říkala, že pro Clio III je to už celkem málo, je přecijen o něco těžší.

Václav Tichý
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 24, 2008 08:17
Bydliště: BRNO

Ještě k výkonu 75k

Příspěvek od Václav Tichý » pon črc 28, 2008 22:04

Ono přijde na to, jak bude auto využívané. Dcera s CliemIII/3dv., 75k/16V jezdí do zaměstnání /NE závody!!!/sama, občas ve dvou, příležitostně delší trasy přes 200km na jeden zátah v plném obsazení, a musím říct, že motor je v pohodě, na svižnou jízdu dostačující, spotřeba okolo 6litrů při rychlosti do 120km/hod. Pak se nám právě třídveřák jeví jako ideální autíčko. Samozřejmě 1.2 se musí točit. Stosedmdesátkou ale nejezdíme.
A Podvozek - ten je prostě perfektní, sedí jako přibitý, řízení velmi citlivé, brzdy ostré... Pocit z jízdy náramný. Koupě nelitujeme. Já bych ale volil, když Clio III, tak kraťase a 100koníčků a vytunit!!!

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát srp 15, 2008 08:03

Nooooooo, myslím, že 1.2TCE půjde taky docela dobře čipnout :wink:

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

mironic
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 04, 2008 16:08
Bydliště: Kladno

Příspěvek od mironic » pon srp 18, 2008 16:30

wc píše:Nooooooo, myslím, že 1.2TCE půjde taky docela dobře čipnout :wink:

wecka :D
Mám Clio III combi s 1,2 TCE. S tím čipnutím se dá uvažovat asi až po záruce, nebo se mýlím?
Clio Grandtour 1,2 TCE 100k, 2008 Dynamique

pavel24
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon črc 28, 2008 19:45
Bydliště: Frýdek-Místek

první servisní prohlídka?

Příspěvek od pavel24 » ned lis 09, 2008 20:29

Nevíte někdo, kdy na první servisní prohlídku s Cliem grandtour 1,2 TCE???

Cagy
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát lis 21, 2008 18:47
Bydliště: Praha

Re: první servisní prohlídka?

Příspěvek od Cagy » ned pro 14, 2008 21:26

pavel24 píše:Nevíte někdo, kdy na první servisní prohlídku s Cliem grandtour 1,2 TCE???
20.000 km
CAGY
Clio Grandtour TCE Expression

Uživatelský avatar
patt-
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: úte lis 27, 2007 13:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od patt- » pon pro 15, 2008 08:56

ale na prvu vymenu oleja po 3000tkm .... to je zabehovy olej a ten motor sa ti za par rokov odvdaci :wink:

Uživatelský avatar
mato88
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: sob bře 22, 2008 21:21
Bydliště: Tlmace,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mato88 » čtv led 01, 2009 23:09

mate niekto tento motor? aky je? premyslam ze by som ho kupil v Cliu Grandtour,ktoru vybavu by ste mi odporucili ICE,alebo Expresion
www.diamant-x.sk
www.go4sound.sk

Renault Thalia 1.4 8v
VW Golf Jubi 20 GTI 2.0 16v
Peugeot 206 1.4 8v
Zetor 25

Dovla
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pát led 02, 2009 12:38

Clio III Grandtou

Příspěvek od Dovla » pát led 02, 2009 12:57

Mám toto autíčko s motorom TCE 1,2 / 100 k + tempomat. Mám ho cca od mája 2008 a najazdených cca 10 000 km.Ako motor tak aj podvozok sú pre mńa vyhovujúce.Urobil som s ním na jeden záťah a plne naložený 500 + 500 km - bez problémov
Ibaže práve 1.1.2009 ráno som zistil,že jeden valec nejde.Keďže je ešte v záruke, tak nechcem ani skrutku povoliť, aby to nemohli zneužiť pri reklamácii.
Ale vedel by som sa mu pozrieť na zúbky.
Takže uvidím ako sa k tomu postaví servis, kde som ho kupoval.
Toť moja skúsenosť.

Uživatelský avatar
mato88
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: sob bře 22, 2008 21:21
Bydliště: Tlmace,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mato88 » pát led 02, 2009 16:11

a so spotrebou si na tom ako? napr ked si robil tu trasu 500+500 km? uz mam vybrane asi ale stale neviem ci mam ist do renaultu a pockam si na vyjadrenie co ti zistili v servise a ako to riesili tusim,svokor ma na 6 rocnej thalii 26000 km a stale vsetko slape
www.diamant-x.sk
www.go4sound.sk

Renault Thalia 1.4 8v
VW Golf Jubi 20 GTI 2.0 16v
Peugeot 206 1.4 8v
Zetor 25

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát led 02, 2009 16:17

na 99% mu řeknou že je vadná cívka a vymění jí (pokud nepujde na tu záruku k nějkaejm žabožroutům, kteří budou říkat že to je jeho vina, v tom případě bych šel jinam)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
patt-
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: úte lis 27, 2007 13:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od patt- » pát led 02, 2009 20:08

tak na mojom grandturikovi mam momentalne asi 1150 najazdenych takze uz mam trocha tazsiu nozicku :lol: z vykonom som spokojny predsa len je to len 1.2 ... spotreba pri tej 90/100 je 5 az 5.5L-KM cize v pohode... vybava expression + par veci navyse ( http://clio-club.eu/viewtopic.php?t=11 ) som velmi spokojny zatial ziadny problem uvidime co bude dalej :wink:

Uživatelský avatar
mato88
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: sob bře 22, 2008 21:21
Bydliště: Tlmace,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mato88 » pát led 02, 2009 23:21

chcem nieco podobne len navyse stabilizacny system,sklenenu strechu a v zelenej farbe,a 16" Keskin KT1,vpredu 7.5J a vzadu 9J
www.diamant-x.sk
www.go4sound.sk

Renault Thalia 1.4 8v
VW Golf Jubi 20 GTI 2.0 16v
Peugeot 206 1.4 8v
Zetor 25

Uživatelský avatar
patt-
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: úte lis 27, 2007 13:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od patt- » ned led 04, 2009 10:07

keskin KT1 su smakovice

Uživatelský avatar
mato88
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: sob bře 22, 2008 21:21
Bydliště: Tlmace,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mato88 » ned led 04, 2009 14:23

chcel som povodne storiu,ale ci dam za auto 350 tisic,alebo 440 tisic to uz myslim je jedno,a na cetse mam babo,tak kombi bude fajne :-) uz aj recaro detsku autosedacku mam vyhliadnutu :-)
www.diamant-x.sk
www.go4sound.sk

Renault Thalia 1.4 8v
VW Golf Jubi 20 GTI 2.0 16v
Peugeot 206 1.4 8v
Zetor 25

Uživatelský avatar
mato88
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: sob bře 22, 2008 21:21
Bydliště: Tlmace,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mato88 » ned led 04, 2009 14:24

turbo zapina pri akych otackach? je to citit ze tam je?
www.diamant-x.sk
www.go4sound.sk

Renault Thalia 1.4 8v
VW Golf Jubi 20 GTI 2.0 16v
Peugeot 206 1.4 8v
Zetor 25

Dovla
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pát led 02, 2009 12:38

Příspěvek od Dovla » čtv led 08, 2009 07:03

Tak mi v servise opravili moje Clio a vrámci záruky. A nebola to ani cievka, ani sviečka, ale údajne zalepený vstrekovač paliva.
Problémy nerobili vôbec, len som si myslel že vadnú súčiastku hneď vymenia a oni šikulky ju vyčistili a že keď sa to stane znovu , tak ho potom vymenia. Bolo to zadara ,tak som ani nemohol moc namietať.

Nesledoval som zatial pri akých otáčkach zapína turbo, ale myslím si že je ho tam cítiť, hlavne v kopcoch a keď idem trvale na tempomat. Ide plynule kopec, nekopec (130 km/h pri 3500 ot.)
Berte tieto moje info tak, že zatial som jazdil iba na aute s " hladkým " motorom (bez turba) a auto mám predovšetkým, preto , aby som sa dostal v pohode z miesta A do B. Čas nie je pre mňa na prvom mieste,ani nie som typ jazdca - akcelerátora z miesta.

~Robert~
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát led 09, 2009 08:19

Re: Clio III Grandtou

Příspěvek od ~Robert~ » pát led 09, 2009 08:36

Dovla píše:Mám toto autíčko s motorom TCE 1,2 / 100 k + tempomat. Mám ho cca od mája 2008 a najazdených cca 10 000 km.Ako motor tak aj podvozok sú pre mńa vyhovujúce.Urobil som s ním na jeden záťah a plne naložený 500 + 500 km - bez problémov
Ibaže práve 1.1.2009 ráno som zistil,že jeden valec nejde.Keďže je ešte v záruke, tak nechcem ani skrutku povoliť, aby to nemohli zneužiť pri reklamácii.
Ale vedel by som sa mu pozrieť na zúbky.
Takže uvidím ako sa k tomu postaví servis, kde som ho kupoval.
Toť moja skúsenosť.
Vedel by si mi povedať, ako si zistil, že ti jeden valec nefunguje?
Ja som pôvodne tiež chcel kúpiť Grandtour s týmto motorom za 386 000, ale odradila ma čakacia doba, tak som zobral Citroen C4 1.4i za 409 000. Dobrá výbava, keby, že chcem napr. Kiu C'eed v takej, tak ma to stojí okolo 540 000.

C4 som skúšal testovačku 1.6 Vti 122 koní a musím povedať, že lepšiu 1.6 som ešte nevidel, lenže stála 469 000 a ja som si povedal, že mi bude stačiť aj 1.4i 90k.

Lenže nestačí. Doslova mám z nej pocit, ako by bola 2x slabšia ako tá nová 1.6 vti. A najhoršie na tom je, že teraz sa dá kúpiť za 429 000 aj so zimnými gumami. *TRIESKAM SI HLAVU O MÚR*

Nové 1.4 vti sa dávajú zatiaľ len do Peugeotov, tak rozmýšlam, že tam dám po skončení záruky turbo.


Inak o Renaultoch by som ani neuvažoval. Mainstreamové modely - Laguny 2, Megane 2, majú strašnú reputáciu čo sa poruchovosti týka. Renault po roku 2000 experimentoval so supernízkymi nákladmi a niekde sa to prejavilo.

Lenže s Cliom 3 sa tá spoľahlivosť vracia späť podľa ADAC a aj viacerých britských inštitúcii, čo som čítal, Clio je 3. najspoľahlivejšie supermini.

Uživatelský avatar
patt-
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: úte lis 27, 2007 13:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od patt- » pát led 09, 2009 08:59

setrit na novom aute 60tisic je pekna blbost ... to si mozes klepat hlavu aj nadalej

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů