Motor 1.2 TCE

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Jean ViC » ned bře 13, 2011 11:47

tady mate graf z brzdy rri:
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=863

st.Spider: no stim prepinanim tlaku turba ( musela by asi i ridici jednotka byt uzpusobena) ale napad je to dobry :)
chci se jen tak jet do prace tak na standartni tlak...
jedu na vylet tak prepnout na vyssi vykon :D zni to hezky.

jeste mam otazku ohledne TCE 100 motoru, na strankach renaultu jsem se nekde docetl ze ho vyvinuli z 1.2 16V 75hp...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Pandora
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: stř čer 03, 2009 21:07

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Pandora » ned bře 13, 2011 12:10

TSI 63 kW zatím, jak jsem četl, nemají vychytanou všechny mochy, na netu už turbo pár uživatelům měnilo.
Ale škodovka teď znova nasadila do nabídky starý 1,4 16V 63 kW.

Mně nebaví motory točit, ale jezdím krátké vzdálenosti a bojím se, jak to turbo bude trpět.
U Clia mi vadí, že ve střední výbavě nejde podélně nastavitelný volant a hlavové airbagy.

Co se týká krátkých cest, bude turbo u Clia spolehlivější než u Fabie?

st. Spider
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned srp 10, 2008 11:21
Bydliště: Nitra

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od st. Spider » ned bře 13, 2011 21:18

No, ono to nemusi byt az taky problem, lebo boost controller reguluje wastegate (actuator) tak, ze priskrti otvaranie "prepadu" do vyfukoveho systemu a nasledne spomalenie turba. Vstrekovanie paliva riadi ECU na zaklade MAP senzorov, ktore meraju tlak v sacom potrubi. To znamena, ze ak zaznamenaju vyssi tlak tak sa automaticky tomu prisposobi mnozstvo vstrekovaneho paliva. Jedina vec, ktora by mohla robit problemy je palivovy system samotny, kedze nemusi zvladnut vyvinut potrebny tlak paliva na "ukojenie" poziadaviek na korektnu zmes (palivo/vzduch). Aj ked ako som napisal vyssie, tlak 1-1,2 bar-u by zvladnut v pohode mal.

A k tomu povodu motora, mas pravdu mal by byt Francizsky (aj ked jeden nikdy nevie:)), cca 70% casti je zhodnych s atmosferickou verziou. Nissan spolupracoval na podvozku, rovnaky ma ja nova micra a note.

Len pre orientaciu napisem hlavne rozdiely medzi TCe a TSi motormi:
TCe - 4 ventily na valec, nepriame vstrekovanie paliva, remenove rozvody,klasicky intercooler, pneumaticka wastegate (actuator)
TSi - 2 ventily na valec, priame vstrekovanie paliva, retazove rozvody, integrovany vodny chladic vzduchu, elektronicka wastegate

Pandora: Preco by malo trpiet turbo, ked ho nebudes za studena tocit? To, na ake vzdialenosti jazdis je pri benzinovych motoroch, ci uz s turbom, alebo bez neho uplne jedno.
CLIO III 2009 Dynamique, 5 dv, 1.2 TCE 74kW (101k)

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Jean ViC » pát dub 01, 2011 13:51

ohledne spotreby, pozoruji jak prestali mrazy (mozna i poctem odjetych km) spadla spotreba o 0,5l/100km...
a jeste prezutim z Goodyear UG7+ na Michelin EnergySaver o dalsich az 0,5/100km :) rozmer pneu stejny.
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
jurajc
Experienced member
Příspěvky: 685
Registrován: pon srp 10, 2009 13:17

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od jurajc » pát dub 01, 2011 14:19

Pozeram, ale spotreba sa ti o dost vyssie pohybuje. (Spiritmonitor) asi ta dialnica :)
Clio Grandtour - Expression 1.2 TCe, 74 kW, r.v.XII/2009
Obrázek

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Jean ViC » pát dub 01, 2011 14:22

a jeste jsem za poslednich 1200km nedopsal na spritmonitor... ale snad o vikendu ocekavam ze to ze soucasnych 7,8 klesne na 7,7 :)
na dalnici jsem zvolnil a dost kilaku jsem odjel i za kamionem rychlosti 86kmh a to prumerna spotreba pekne klesa :)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
jurajc
Experienced member
Příspěvky: 685
Registrován: pon srp 10, 2009 13:17

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od jurajc » pát dub 01, 2011 14:25

Ja tam mam tu dialnicu, ale to sme mali stresny box do Croatie a byvali sme v strasnom strmaku a denne sme dochadzali autom k moru. Tak preto mne tam vyskocila taka spotreba.
Clio Grandtour - Expression 1.2 TCe, 74 kW, r.v.XII/2009
Obrázek

Pandora
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: stř čer 03, 2009 21:07

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Pandora » sob dub 02, 2011 22:56

Tak Renault od 1.4. zlevnil Expression TCE z 267 900,- na 257 900,- :D

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Jean ViC » pon dub 04, 2011 11:32

hmm dalsi pekna a rekl bych i podstatna slevicka...

jinak dopsal jsem spotrebu a prumernou mam jiz 7,7l/100km
a posledni dobou zkousim jen tak se plazit po dalnici 90-110kmh a spotreba vyrazne klesa...
ale preci jen sem si nekupoval TCe abych se porad plazil po dalnici jak s nejakym HTP :)

EDIT: v tomto tydnu nejspise dotankuju do plne a uvidim sectene a podrzene jaka je uspora jet po dalnici rychlosti TIRaku :)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Honza_PB
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: stř čer 13, 2007 09:52

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Honza_PB » čtv dub 07, 2011 19:24

Taky se tu podělím o aktuélní spotřebu.
Právě jsem se vrátil z Itálie z Dolomit. Celkem najeto cca 1570 km, palubní počítač nulován při vyjetí z Prahy, po návratu zpět do Prahy jsem se nestačil divit - prům. spotřeba 6,4 l/100 km - po cestě jsem radši moc nekoukal. Nijak jsem to nešetřil. Přes DE po dálnici 140-160 km/h, CZ dálnice 130-140 km/h. V IT se moc "divočit" nedá - tam jsou Polizia na každým sjezdu snad ;-). Jsem mile překvapen, autíčko jelo jako fík, žádný problémek! :-)
Renault Clio Grandtour ICE 1,2TCE+ESP, r.v.2009, Modrá EXTREME

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Jean ViC » sob čer 11, 2011 21:51

Jak jste na tom se spotrebou ted? venkovni teplota okolo 22°C ...klimatizace jen lehce chladi, pripadne ji mate vypnutou ... motoru neni zima, jak kdyz je 0°C :)....
Ja zacinam byt spokojeny, zhruba stejny styl jizdy...
a pod 7l/100km se dostanu v podstate vzdy..
vetsinou tak 6,0-6,5l/100km kdyz jedu delsi trasu bez kolon a bez "zavodeni"
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

rispekt
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: čtv srp 12, 2010 17:58

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od rispekt » ned čer 12, 2011 00:08

tak aj to musim znulovat, natankujem plnu a uvidim co to bude pisat po prejazdeni nadrze ;) zatial sa stale pohybujem v spotrebe 7,9, cisto mestsky cyklus ;)
Clio 3, 20th 1,2Tce

Uživatelský avatar
Bambus_m5
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: pon čer 15, 2009 08:14

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Bambus_m5 » pát čer 17, 2011 09:09

Po zajetí (aktuálně cca 17tkm) je spotřeba 6,3 - 6,4 l/100 km při stejném stylu jízdy jak jsem psal dříve.
Při cestě do Stuttgartu na německý benzín 6,2 :twisted: (Vmax jsem vzhledem k přítomnosti multifunkčního omezovače na sedačce spolujezdce netestoval, ale min. 180 km/h to pojede) :wink: .
Klimu mám puštěnou prakticky neustále, nemám rád horko 8)
Laguna III GrandTour Initiale, 2.0T LPG, 2008, 235000 km

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Jean ViC » stř črc 20, 2011 20:44

uz je to skoro mesic co mam za sebou prvni prohlidku s vymenou oleje, a prijde mi to ze se to az ted zajelo :)
mensi spotreba, lepsi zvuk, nejspise i o trochu vetsi vykon...

/pripadne je to placebo nebo jsem si na auto uz dostatecne zvykl/
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Ondr4H
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 25, 2011 16:21

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Ondr4H » pon črc 25, 2011 16:36

Dobrý den, chtěl bych se zeptat.Vlastníme grandtoura s tímto motorem a mám pocit že něco není v pořádku.Výkon turba je nestálý a docela dost se to projevuje na zrychlení a otáčkách.
Jednou když na to auto šlápnu tak vystřelí jako blesk a mám pocit že tam jsou turba snad dva.Včera(Nejenom) to chci rozjet a jediné co se stane je, že otáčky vystřelí nahoru a auto se rozjíždí po rovině jakoby tam byla standartní 1.2.A to nebyla vedra, protože řídký vzduch nedělá turbu dobře a při obou pozorování bylo auto stejně naloženo.

Tohle není normální a nelíbí se mi to, máme ješte jednu prohlídku před koncem záruky a obávám se že na nic nepřijdou.Počítač totiž nic nehlásí.Auto není čipnuté, protože chci aby vydrželo víc než 50 tisíc.Bumbá dobrý benzín a až na to že ho občas prošlápnu mu nedělám prasárny.Mám takové tušení že něco bude s řídící elektronikou turba, která se při nastartování zapomene či změní svoje nastavení.Možná je to blbost, ale jeví se mi to logické jelikož to nedělá pořád.
Co si myslíte vy?Máte podobné zkušenosti?

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Jean ViC » pon črc 25, 2011 22:55

vystreli otacky a auto ne? to by znamenalo prokluz na spojce...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Ondr4H
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 25, 2011 16:21

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Ondr4H » úte črc 26, 2011 12:43

to nas nenapadlo, je divne ze to nedela vzdycky a opravdu mam pocit ze je to po kazdem nastartovanim jine.kdyby to byla spojka, tak je to vadne furt.
slapnu na to az je spojka uplne nahore takze by nemelo dochazet k prokluzu.ale co to je za smejd spojku, ktera nevydrzi ani dva roky...meli jsme megana z prvni generace 10 let a ten dostaval zahulino mnohem vice a spojka byla porad puvodni.
Radeji v servisu nebudu rikat nic, jen ze to malo tahne.oni by taky mohli vymenit spojku na kterou se zaruka nevztahuje i kdyby tam nebyl problem.

EDIT-Spojku bych vyloučil, nic nesmrdí, nic se netřese, otáčky nepadají.Jak to tak čtu na netu a ješte bych dodal jednu věc, je normální aby turbo pískalo jako meluzína?

Uživatelský avatar
jurajc
Experienced member
Příspěvky: 685
Registrován: pon srp 10, 2009 13:17

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od jurajc » úte črc 26, 2011 13:29

Nie som sice automechanik mne to pride podla popisu na to turbo. Viem, ze pri dieseloch sa muselo po zahule nechat aspon minutu auto ist, aby neskrutilo lopatky na turbe. Nevytacal si auto a potom nasledne hned vypol motor. Neviem ci to aj pri nasich je takto. :)
Clio Grandtour - Expression 1.2 TCe, 74 kW, r.v.XII/2009
Obrázek

st. Spider
Junior member
Příspěvky: 161
Registrován: ned srp 10, 2008 11:21
Bydliště: Nitra

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od st. Spider » úte črc 26, 2011 13:47

A aku elektroniku si predstavujes okolo turba? Ovladanie turba na tomto motore ma na starosti mechanicky actuator (ta hrncoidna vec na telese turba, z ktorej vychadza zlatozlta kovova tycka). Jedina el. suciastka co ma s turbom daco spolocne je MAP senzor, ktory meria tlak v sacom potrubi. Moze ti hadzat chybne udaje a na ich zaklade vstrekovacia jednotka (ECU) nemiesa vhodnu zmes. Pripadne moze turbo stracat tlak napriklad cez zly blow-off ventil, ktory je na tomto motore v seriovom prevedeni biednej kvality (plast). Na zaklade tvojho popisu by som sa priklonil k druhej variante. V kazdom pripade sa to da lahko overit pomocou diagnostiky, kde si vies pri nastartovanom motore pozriet aktualne hodnoty senzorov v motore.
CLIO III 2009 Dynamique, 5 dv, 1.2 TCE 74kW (101k)

Ondr4H
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 25, 2011 16:21

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Ondr4H » úte črc 26, 2011 14:35

Takové prasárny já nedělám že motor vytočím a ihned ho vypnu.Doumluvím co nejdříve tu garančku a ať to hodí na diagnostiku, to bude nejlepší.

Děkuji vám všem za postřehy, pokuď nekoho něco napadne tak prosím ať to napíše sem.

VLADY
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř kvě 16, 2007 21:45
Bydliště: BA-SK

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od VLADY » stř črc 27, 2011 10:38

Sviečky ILKAR7A7.....už ste dakto menili sviečky? Majú predpísanú výmenu po 50 000km. Ak áno kde ste ich zohnali? Na mňa v každom obchode čumia jak puci že takú sviečku ešte nevideli na 14ku kľúč a že nemajú a ani sa nedá zohnať. Z jedného E-shopu mi odpísali že by vedeli náhradu od BOSCH ale cenu zahlásili cca 17E za jednu čo sa mi zdá brutálne moc. Auto zatiaľ jazdí bez problému aj spotreba je OK aj sviečky fyzicky nevypadajú nejak opotrebovane , takže asi ešte dajakých pár tisíc km navyše budú musieť vydržať. Alebo to má k tým origo od NGK prístup len servis? Ja nemám dobrú skúsenosť zo servisom v BA takže ani tieto veci cez nich nemienim riešiť .
Clio III-2007,1.2TCE, Rip Curl

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Jean ViC » úte srp 23, 2011 15:47

tak by jsi mohl koupit svicky i sam v autorizovanem servise...
co jsem v neautorizovanem nechaval menit u clia II 1.2 16V tak tam byli taky nejake s mensim zavitem nez normalne a stali 4ks okolo 1000kc...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

VLADY
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř kvě 16, 2007 21:45
Bydliště: BA-SK

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od VLADY » úte srp 23, 2011 17:26

Hej také sa dajú bežne zohnať aj napr. na E-bay som videl za cca 7-8 Euro. Ale sú iné ako tieto do TCE. Ale bol som sa pýtať u nás v autodieloch na sídlisku a predavač zistil že môže objednať také ako sú tam original ,akurát tiež cena nekresťanská cca 16,50 za kus. Takže tie pôvodné si tam ešte odjazdia svoje , pokiaľ nebude problém zo štartovaním alebo spotrebou že už bude vidieť že je dačo zle tak ich tam nechám....mali by sa podľa servisky meniť po 50 000 km a to verím že výrobca si dáva rezervu ....Takže uvidíme koľko vydržia. Lebo čo som mal jednu vybratú, tak výzor mala jak za mlada a žiadne viditeľné známky opotrebenia ... :mrgreen:
Clio III-2007,1.2TCE, Rip Curl

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Jean ViC » úte srp 23, 2011 20:27

zase bych to neprehanel, udajne jak zacne mit svicka vetsi odpor tak bude dostavat zahul zapalovaci civka a to by se to pak prodrazilo. kdyby to odnesla civka, zvlast kdyz je to jen jedna krabicka pro vsechny valce.
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Motor 1.2 TCE

Příspěvek od Jean ViC » pon zář 05, 2011 18:08

Ondr4H píše:Dobrý den, chtěl bych se zeptat.Vlastníme grandtoura s tímto motorem a mám pocit že něco není v pořádku.Výkon turba je nestálý a docela dost se to projevuje na zrychlení a otáčkách.
Jednou když na to auto šlápnu tak vystřelí jako blesk a mám pocit že tam jsou turba snad dva.Včera(Nejenom) to chci rozjet a jediné co se stane je, že otáčky vystřelí nahoru a auto se rozjíždí po rovině jakoby tam byla standartní 1.2.A to nebyla vedra, protože řídký vzduch nedělá turbu dobře a při obou pozorování bylo auto stejně naloženo.

Tohle není normální a nelíbí se mi to, máme ješte jednu prohlídku před koncem záruky a obávám se že na nic nepřijdou.Počítač totiž nic nehlásí.Auto není čipnuté, protože chci aby vydrželo víc než 50 tisíc.Bumbá dobrý benzín a až na to že ho občas prošlápnu mu nedělám prasárny.Mám takové tušení že něco bude s řídící elektronikou turba, která se při nastartování zapomene či změní svoje nastavení.Možná je to blbost, ale jeví se mi to logické jelikož to nedělá pořád.
Co si myslíte vy?Máte podobné zkušenosti?
vyresil jsi to nejak?
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů