brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
regine
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte úno 23, 2016 04:06
Bydliště: Hanácké Slovácko

brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění

Příspěvek od regine » pon srp 29, 2022 13:31

Pravá zadní parkovací kotoučová brzda začíná brzdit později o 3 zoubky na ruční páce.
2. zub L kolo protáčí ztěžka - P kolo volně točí
3. zub L zablokováno - P kolo volně točí
4. zub L zablokováno - P kolo přibržďuje
5. zub L zablokováno - P kolo se protáčí ztěžka
6. zub L zablokováno - P zablokováno
Seřizování je současné pro levou i pravou kotoučovou brzdu. Vahadlo u páky pro levou brzdu je už napnuté a pravé se vysouvá dopředu.
Odkaz na foto vahadla: https://thumbs.uloz.to/4/5/6/4566389c5d ... Q6D1qQ&bl=
Na brzdových válcích je nožní hydraulické brzdění symetrické (měřeno na STK) vlevo i vpravo.
1. Lze nějak seřídit samostatně levou a pravou brzdu? Mám vypodložkovat?
2. Co může být příčinou (nerovnoměrné opotřebení brzdových destiček, vytahané lanko, nevrací se brzdové válečky, ...) a jak odstranit?
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008 :arrow:

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění

Příspěvek od amater3 » pon srp 29, 2022 16:51

K bodu 2.Nejsou měněny bovdeny?Clio nemám ale kdysi jsem měnil na Fiatu Punto a pravá a levá strana měla jinou délku.Jejich záměna způsobí tento problém a podle Dialogysu L i P bovdem Clia má jiné číslo. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Uživatelský avatar
regine
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte úno 23, 2016 04:06
Bydliště: Hanácké Slovácko

Re: brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění

Příspěvek od regine » pon srp 29, 2022 19:10

ODPOVĚĎ @amater3 - Brzdová lanka a bowdeny jsou originál. Jiné číslo/typ možná z důvodu ohybu vlevo nebo doprava od středového tunelu.
Dík.
Renault Clio III 1.2 TCE Expression motor turbo D4F H7 z 2008 :arrow:

Osly
Junior member
Příspěvky: 159
Registrován: úte zář 13, 2011 10:59
Bydliště: okr. Zlín

Re: brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění

Příspěvek od Osly » pát zář 02, 2022 08:58

1) nelze
2)Za mě to bude zatuhlý třmen, to že brzí normálně nožní neznamená že je to ok pro ručku. Může pomoci to rozdělat a promazat, ale záleží jak moc špatné to bude. Nejjistější je nový třmen.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2455
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: brzda parkovací kotoučová - nesymetrické brzdění

Příspěvek od Dawes » pát říj 21, 2022 10:51

Může být buď zatuhlý bordel ve třmenu nebo element přenášející sílu z bowdenu na třmen, nebo podle stáří a stavu bowdenů zatuhlý / zarezlý bowden. Už jsem to párkrát řešil. Každopádně všechno ven, vyčistit, kde je to potřeba tak promazat a vrátit nebo v případě nutnosti vyměnit.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů