Clio III: Mezigenerační srovnání

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
Slam
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: stř zář 23, 2015 15:48
Bydliště: Hradec Králové

Clio III: Mezigenerační srovnání

Příspěvek od Slam » pon led 03, 2022 13:12

Obrázek

Před necelým měsícem jsem pořídil Renault Clio III Grandtour 1.2 16V z roku 2010. Můj výběr auta byl hodně zjednodušen, chtěl jsem Clio aspoň ročník 2010 s tímhle motorem, protože jsem měl předtím Clio II také s tímto motorem. Nebyla to "velká láska", ale spíš pohodlnost, aby se to ovládalo, chovalo a kazilo podobně jako předchozí auto a manželka si rychleji zvykla. Takže mohu přímo srovnávat mezi generacemi (resp. ob facelift generaci, měli jsme dvojku ještě tu "kulatou" vepředu). Nás jako první zklamalo, jak je to auto obrovské proti dvojce, navíc nám to ještě vyšlo na kombíka, který má za zadními koly ještě tuším 11 cm navíc. Dvojka se vešla všude, neměla prakticky žádné převisy, a přitom dovnitř se toho vešlo (i můj trekový bicykl). Trojka je už dospělé auto, i když na kombi mi přijde, že se dozadu moc věcí nevejde a ten prostor pod podlahou není pro zavazadla zrovna praktický (a to ve dvojce byla v kufru i plnohodnotná rezerva, tady je pod autem jako u staré škodovky). Motor mi přijde v kombíkové trojce o dost línější, ale nejsem závodník a spotřeba je (alespoň podle počítače) lepší. Přední sedačky mi přijdou méně pohodlné, protože jsou "moderně" tvrdé (narozdíl od dvojky). Auto je sice velké jako parník, ale uvnitř mi značně překáží středová konzole pro pravé koleno (narozdíl od dvojky). Nastavení sklonu opěradla točítkem je také opruz oproti pohodlné páčce, co byla ve dvojce. Auto nelze zamknout, pokud je otevřený kufr (narozdíl od dvojky), automatické zamčení po odemčení a neotevření dveří trvá nepoužitelně dlouho (narozdíl od dvojky), vyjma dopředu je z toho hůř vidět (narozdíl od dvojky), blbě tam padá zpátečka (to přizvednutí "prstýnku" ve dvojce a ostatních autech má zjevně něco do sebe), motor je až kus od čumáku, takže je tam narvaný, že tam ani nemůžu nikde postavit nabíječku a zavřít kapotu (narozdíl od dvojky)! Také se děsím, až budu muset měnit ve světlometech žárovku, protože ve dvojce jsem měnil hlavní žárovky sice často, ale velmi snadno jednou rukou během minuty a nebolelo mě pak celé tělo z křeče apod. Auto nemám ještě ani měsíc, ale párkrát mě už napadla hříšná myšlenka, že jsem radši nepořídil stejně starou (ale i stejně drahou) Storia verzi dvojky… :?

PS: Ještě mám problém s manuálním nastavením zpětných zrcátek - možná dělám něco blbě, ale nedá se to pořádně nastavit, pro mě jsou moc nízko i v maximální možné poloze nastavení těch páček zevnitř.

Obrázek
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů