Zatekani nad pedálem brzdy
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Zatekani nad pedálem brzdy
Zas mám louži v autě. Mokro je jen nad pedály plynu a brzdy.
Premejslim že to tam teče možná kolem těsnění okna dole u stěračů. Je tam ten derovany plast ale jak ho vyndat...Na okrajích je plastový šroub ale protácí se. Jak na to poraďte dík.
Premejslim že to tam teče možná kolem těsnění okna dole u stěračů. Je tam ten derovany plast ale jak ho vyndat...Na okrajích je plastový šroub ale protácí se. Jak na to poraďte dík.
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Nejde spíš o rozevírací úchyt než plastový šroub? Ten stačí středem otočit, povytáhnout a pak vytáhnout vše jako celek. Pravděpodobně budou ucpané kanálky a bude se tam držet voda, která může to v určitém náklonu protékat přes ventilační vstup.
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
RV 2011
70 tis. km
RV 2011
70 tis. km
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Dikec
A jde to snadno vyndat když je to 10 let starý a asi slepne e s těsnící gumou... A bude tam držet až to budu dávat zpět.. A to těsnění na skle bude pak tesnit nevim
Celá ta konstrukce se mi zdá uhozena jak uložení rezervy...A je třeba sundat stěrače a je na to třeba stahovák..
A jde to snadno vyndat když je to 10 let starý a asi slepne e s těsnící gumou... A bude tam držet až to budu dávat zpět.. A to těsnění na skle bude pak tesnit nevim
Celá ta konstrukce se mi zdá uhozena jak uložení rezervy...A je třeba sundat stěrače a je na to třeba stahovák..
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Mám grandtour 2011, ale předek by měl byt stejný. Guma mezi sklem a motorovým prostorem jde sundat v pohodě. Ty úchyty by měli jít taky v pohodě (dají se případně koupit). Stěrače se sundat musí. U mě šli po povolení matky vyhodit rukou, popř. menší 2ramenný stahovák pomůže. Nad každým kolem je kanálek na odvod vody, chce to pročistit. Já měl vodu i v uložení tlumiče-vyplati se zkontrolovat. Práce max. na hodinku. Doporučuju fixem naznačit polohu stěračů!
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
RV 2011
70 tis. km
RV 2011
70 tis. km
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Moc díky. Tyhle rady jsou cenné.
Jaké uložení tlumiče. Nechápu
Jaké uložení tlumiče. Nechápu
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Pod tim plastovým krytem u skla je na každé straně ještě jeden malý, jištěný 10 klíčem. Pod ním je přístup k uchycení tlumičů. Aspoň u mě na straně spolujezdce je vždy vlhko. Jinak jsem zapomněl, že ta krycí lišta je chycená jenom jedním, trochu jiným, úchytem na každé straně, ale princip je stejný (mezi horní a spodní hranu stačí strčit tenký šroubovák a povytáhnout). A ke sklu je to jen přitlačeno plastovými sponkami-nasazovat zpátky opatrně. Vytáhnout úchyty, oddělat gumové těsnění a pak lištu na straně motoru nadzvednout a u skla potáhnout ve směru skla dolů, ať to vyskočí z těch sponek. Sklo dost přesahuje, tak tam asi zatékat nebude. Tipuju to na vstup ventilace a ucpané odtoky (ty jsou právě za kryty uložení tlumičů a jdou spíš nahmatat než vidět).
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
RV 2011
70 tis. km
RV 2011
70 tis. km
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Dik
A nešly by ty kanálky prostouchnout zespoda od kola auta to by bylo snadnější...
A nešly by ty kanálky prostouchnout zespoda od kola auta to by bylo snadnější...
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Možná by to šlo, ale nenapadlo mě se podivat, kde jsou. Navíc tam asi bude vadit podběh. Ale lepší to sundat shora...dost se tam zanáší listí a jiný bordel, tak si to občas zaslouží vyčistit. A opravdu je to prace na půl hodky.
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
RV 2011
70 tis. km
RV 2011
70 tis. km
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Jo, to je pravda, po dalším lijáku by kanálek zas zasekal ten sajrajt co se tam dírkama dostane... Za těch 10 let ho tam asi bude...
Ale tyhle problémy má asi časem každý. Tak by to měli napsat do knížky, jak na to. Nakonec jsem rád, že víc problémů nemám, jen potkávačky měním co rok. Holt jezdím na přehuštěnejch gumách, abych měl malou spotřebu - 5,2 l.
Ale tyhle problémy má asi časem každý. Tak by to měli napsat do knížky, jak na to. Nakonec jsem rád, že víc problémů nemám, jen potkávačky měním co rok. Holt jezdím na přehuštěnejch gumách, abych měl malou spotřebu - 5,2 l.
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Ty úchyty jsou šílený vynález, vyndal jsem jeden, ale asi tam kus zbylo, čouhá z něj taková jehlička. A nejde dát zpátky. Možná kladivem. A to těsnění taky nejde sundat a když ho servu, tak už asi nepůjde zpět a nebude těsnit.
Zespoda to taky nejde proštouchnout. Vylil jsem vodu na sklo a vytekla až ve štvíře za podběhem. Soused mi radí vyvrtat do podlehy díru... Naštěstí je tam louže jen když je liják... Tohle se Renaultu fakt nepovedlo...
Zespoda to taky nejde proštouchnout. Vylil jsem vodu na sklo a vytekla až ve štvíře za podběhem. Soused mi radí vyvrtat do podlehy díru... Naštěstí je tam louže jen když je liják... Tohle se Renaultu fakt nepovedlo...
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Najdite si temu s nazvom:
Odtokové kanáliky pod stieračmi
je tam riesenie
Odtokové kanáliky pod stieračmi
je tam riesenie
Renault Clio III Grandtour 2009
1.2 55kw
1.2 55kw
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Po vašich radách jsem se rozhodl do opravy pustit. Zdařilo se a přidal bych další rady.
Stahovák na stěrače nemám, ale osvědčily se obyčejné kleště. Jedním břitem pod stěrač, druhým na čelo šroubu a šlo to.
Hlavní je kýbl teplé vody, hadem namokřit úplně vše, všecky styčné plochy. Jsou totiž slepené sajrajtem, zejména gumové těsnění ani jinak nejde servat.
Polohu stěračů jsem si označil fixkou na skle.
Vyloupnout ty nýty je problém, hned jsem jeden rozerval, pokud bude potřeba, koupím ho.
Pod plastickým krytem bylo asi kilo sajrajtu, obě výpusti byly ucpané, prolil jsem to vodou, protáhl drátem, pak i hadičky vyndal a vyčistil, musí se dát přesně stejně zpět a hlavně vyčistit celý vnitřek. Sajrajtem by se jinak ucpaly opět a velmi brzo.
Jo, pozor na sundávání plastu a nasunování na sklo, jsou tam packy, co ho přidržují na skle. Při montáži opět všecky styčné plochy očistit a navlčit, aby to šlo snadněji.
Stahovák na stěrače nemám, ale osvědčily se obyčejné kleště. Jedním břitem pod stěrač, druhým na čelo šroubu a šlo to.
Hlavní je kýbl teplé vody, hadem namokřit úplně vše, všecky styčné plochy. Jsou totiž slepené sajrajtem, zejména gumové těsnění ani jinak nejde servat.
Polohu stěračů jsem si označil fixkou na skle.
Vyloupnout ty nýty je problém, hned jsem jeden rozerval, pokud bude potřeba, koupím ho.
Pod plastickým krytem bylo asi kilo sajrajtu, obě výpusti byly ucpané, prolil jsem to vodou, protáhl drátem, pak i hadičky vyndal a vyčistil, musí se dát přesně stejně zpět a hlavně vyčistit celý vnitřek. Sajrajtem by se jinak ucpaly opět a velmi brzo.
Jo, pozor na sundávání plastu a nasunování na sklo, jsou tam packy, co ho přidržují na skle. Při montáži opět všecky styčné plochy očistit a navlčit, aby to šlo snadněji.
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
No a tedka další malér. Zbláznily se stěrače. Na debatách jsem se dočetl, že to způsobil právě ten problém s ucpaným odtokem a motorek stěračů byl poškozen vodou... Tak to musím zase sundat a motorek asi vyměnit
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
No tak jsem podlehl lenosti a dal to do servisu Garant Praha 3, ač jsem zdůraznil, že odešel motorek, za diagnozu si účtovali 2300, celkem 9200.- a ještě namazali táhla, co se ploužily ve špinavé vodě. Motorek stál 3450.- ač na webu je za 1300
Měl jsem si to vyměnit sám
Komu zatečně voda a takových je mnoho, má stejný problém
Měl jsem si to vyměnit sám
Komu zatečně voda a takových je mnoho, má stejný problém
Re: Zatekani nad pedálem brzdy
Hmm tak to je dobrá pálka. Já v Praze nenašel rozumný servis, pochopím že si někdo nechá zaplatit práci, ale co nechápu je cena ND kde je vyšší jak v Auto Kelly, což je snad nejdražší krám. Pokud auto jede, vždy jedu na jih čech ke známému a mám klid.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů