Brzdové kotouče
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Brzdové kotouče
Zdravím
Mám dotaz ohledně výměny brzd. kotoučů předek i zadek. Je možné si je vyměnit sám nebo je lepší to dát udělat? Hlavně mi jde spíše i ty zadní. Kotouče mám i s ložiskem , takže to stačí jen vyměnit, ale nevím jestli tam u nich není nějaký ten chyták.
Díky.
Mám dotaz ohledně výměny brzd. kotoučů předek i zadek. Je možné si je vyměnit sám nebo je lepší to dát udělat? Hlavně mi jde spíše i ty zadní. Kotouče mám i s ložiskem , takže to stačí jen vyměnit, ale nevím jestli tam u nich není nějaký ten chyták.
Díky.
Clio Grandtour 1,2 16V 75k Ice LPG 2008
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2017
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Brzdové kotouče
Chyták tam není. Je třeba dodržet předepsaný utahovací moment středové matice. Jinak je to otázka 20 minut.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2017
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Brzdové kotouče
Mělo by to být 175 Nm.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Brzdové kotouče
Sice je to starší téma, ale kdyby se někdo brzd bál. Brzdy jsou v pohodě a lepší si je sám zkontrolovat. Jen na ukázku auto tchána (sice to není Renault), který měl problém s ručkou a cinkáním zadního bubnu. Před foto nasazené uhnilé pružinové úchyty-cinkáni. Lanovod ručky K.O. Upozorňuju, že auto čerstvé po STK přes technika, co měl brzdy kontrolovat. Nejsou brzdy jako brzdy..
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
RV 2011
70 tis. km
RV 2011
70 tis. km
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2017
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Brzdové kotouče
Problém bubnových brzd je, že nemají možnost samočistící, což znamená, že prach, vznikající otěrem, nemůže ven a v prostoru bubnů zůstává. Doporučuji aspoň jednou ročně bubny demontovat, vše vyfoukat kompresorem, zkontrolovat, promazat. A pak vás bubnové brzdy přežijí.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Brzdové kotouče
Dobrá rada. Tady propouštěl váleček, časem upadly úchyty a zatuhl lanovod a tím se sedřelo obložení. Spíš jsem chtěl jen poukázal, že brzdy by měl umět zkontrolovat každý řidič a nespoléhat na servis a STK. Brzdy jsou základ. Nebudu říkat, že auto bylo koupeno v Áčkovém bazaru, kde před prodejem dělali brzdy nové....80 kaček za nové samojistící matky není moc, i když se dají použít opakovaně....
Clio Grandtour 1.2TCe 74kW 2011 (KR0P)
RV 2011
70 tis. km
RV 2011
70 tis. km
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2017
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Brzdové kotouče
Když se bubnové brzdy pravidelně kontrolují, včas se odhalí i případné neduhy, jakými jsou třeba právě prolínající kapalina z válečků, různé zaseknuté mechanismy, pružiny a podobně. Pak se zachrání mnoho věcí, potažmo investic. Kupříkladu nový váleček stojí několik málo stokorun a vymění si ho doma snad každý. Oproti tomu s kapalinou nacucaným obložením už se nedá dělat zhola nic a sada paken plus další podpůrný materiál stojí daleko daleko víc.
Samozřejmostí by měla být i výměna brzdové kapaliny. Ale to je jiná kapitola.....
Samozřejmostí by měla být i výměna brzdové kapaliny. Ale to je jiná kapitola.....
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů