Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Drak3n
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 21, 2020 14:31

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od Drak3n » stř led 22, 2020 08:22

Ahoj, no práve že sa menil na tom od strany prevodovky (č.1). Aj sviečka na válci č.1 je tmavšia oproti zvyšku, kvôli tomu, že po zahriatí ide na voľnobeh na tri válce. Skúsime pozrieť tlaky. Ešte tam svieti kontrolka, že treba doliať olej (nie kontrolka mazania), pritom oleja má dosť, neviem či to môže mať súvis. Ďakujem

Drak3n
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 21, 2020 14:31

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od Drak3n » pon úno 17, 2020 13:27

Ahojte, vedel by mi niekto poradit presny postup, ako nastavit tie ventily ? Na predoslej strane su popisane tolerancie, ale zaujimal by ma presny postup, aj poradie ako to kontrolovat. Dakujem :)

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od renault841 » pon úno 17, 2020 14:05

Nejlépe dialogys, je to tam krásně rozepsané, krok po kroku.
Ale tak zrychleně. ->
Odstrojení vrchu motoru, air box, víko ventilů atd.
Držák motoru.
Odstrojit kryt rozvodu.
Kontrola jestli vačka má, nebo nemá zářez -> podle toho tolerance.
Pak už se točí podle daných úhlů a po daném otočení se měří/nastavuje tolerance na daných ventilech, buď na straně sání, nebo výfuku.

Zadní strana jsou výfukové ventily, vlevo u rozvodu je výfuk č.4 a směrem k setrvačníku č.3 -> č.2 a č.1. (E1-E4, exhaust)
Přední strana sání, ta je stejně ,u rozvodu č.4 a u setrvačníku č.1. (A1-A4, inlet)

Pokud by jste chtěl, tak bych Vám tu mohl hodit ty úhly, pokud by nevadilo, že by to bylo v angličtině.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Drak3n
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 21, 2020 14:31

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od Drak3n » úte úno 18, 2020 08:54

Zdravím, ďakujem za návod ! :) Kľudne mi to môžete poslať aj v AJ, nemám s tým problém, ďakujem !

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od renault841 » úte úno 18, 2020 09:09

Odpoledne Vám to tu hodím. :)
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od renault841 » úte úno 18, 2020 16:15

Takže dodávám zbytek.
Ještě než se začne otáčet motorem, tak dát motor na značky TDC (top dead center/první válec v horní úvrati), u setrvačníku je i přímo místo kam vložit přípravek Mot. 1054.
Klikový hřídel se dá půl zubu před značku, vloží se přípravek a dotočí se na značku. Vačka nahoře musí sedět se značkou na krytu ventilů. Ten jsem sundával, až úplně nakonec, těsně před nastavením.
Vyndáme přípravek Mot. 1054.
A nyní přiděláme na šroub u klik. hřídele úhloměr pro úhlové dotahování šroubů a postupujeme již podle návodu níže.

Pro vačku se značkou:
Setting 1:
  set the angle tightening tool to 0˚ ,
  turn the crankshaft 20˚ in a clockwise direction (timing end),
  adjust the exhaust valve clearance (E1) and (E3) between 0.35 and 0.42 mm .

Setting 2:
  set the angle tightening tool to 0˚ ,
  turn the crankshaft 240˚ in a clockwise direction (timing end),
  adjust the inlet valve clearance (A1) and (A3) between 0.25 and 0.32 mm .

Setting 3:
  set the angle tightening tool to 0˚ ,
  turn the crankshaft 120˚ in a clockwise direction (timing end),
  adjust the exhaust valve clearance (E2) and (E4) between 0.35 and 0.42 mm .

Setting 4:
  set the angle tightening tool to 0˚ ,
  turn the crankshaft 240˚ in a clockwise direction (timing end),
  adjust the inlet valve clearance (A2) and (A4) between 0.25 and 0.32 mm

Pokud nemá vačka značku:

inlet valve clearance: 0.10 to 0.17 mm ,
  exhaust valve clearance: 0.20 to 0.27 mm .

->Pak už jenom dodám, že při vracení víka zpět dát nové těsnění a silikonový tmel na motory, to lepidlo se dává pouze lehce na stranu rozvodu a lehce kolem čtyř šroubů u výfuku. Šrouby se dotahují 10 N.m. v daném pořadí.
Viz odkaz (místo lepení a pořadí dotahování).
https://photos.app.goo.gl/MDiaxYfayMzkzGBu5

+Utahovací moment řemenice 40 N.m + 150˚ ± 6˚.
Naposledy upravil(a) renault841 dne čtv bře 18, 2021 21:31, celkem upraveno 2 x.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Drak3n
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte led 21, 2020 14:31

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od Drak3n » stř úno 19, 2020 19:57

Skvelé, ďakujem veľmi pekne :)

Mi_t_is
Starting member
Příspěvky: 79
Registrován: úte led 10, 2012 11:54

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od Mi_t_is » čtv bře 18, 2021 20:28

renault841 píše:
úte úno 18, 2020 16:15

Pokud má vačka značku:

inlet valve clearance: 0.10 to 0.17 mm ,
  exhaust valve clearance: 0.20 to 0.27 mm .
Nenapisal si to presne opacne? Tuna cele forum sa riesi ze ak ma vacka znacku nastavuju sa vacsie vole, ale ty tvrdis ze bez znacky das 0.35-0.42 a 0.25 a 0.32

a s drazkou das 0.1-0.17 , 0.2-0.27 (pritom na prvej strane tohto fora prave vacka S DRAZKOU MA VACSIE VOLE)

kde je pravda? Skuste mi prosim niekto odpisat :) chcem si to nastavovat v blizkej dobe.

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od moucha tse-tse » čtv bře 18, 2021 20:36

Presne jak pises.. Kdyz ma drazku, tak vetsi. Delal jsem si to uz na svem a za mesic me to ceka opet..
Ale taky bych mel otazku.. sroub remenice klikovky 40 Nm.. plus 150stupnu.
Ja mam jen nejake udaje ke kango a clio D4D a D4F a tam pisou jen 70stupnu.
Kde je tedy pravda? Ted v dubnu se na to chystam.. DIKY.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od renault841 » čtv bře 18, 2021 21:31

Díky za upozornění, musel jsem to při editu příspěvku prohodit. Tak to se omlouvám.
Naposledy upravil(a) renault841 dne čtv bře 18, 2021 21:37, celkem upraveno 1 x.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od renault841 » čtv bře 18, 2021 21:36

Pro úplnou jistotu je vždy nejlepší to hledat přesně podle kódu auta, ale pro Clio III s D4F 740 uvádí dialogys těch 40 Nm + 150 stupňů.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od moucha tse-tse » čtv bře 18, 2021 21:50

Myslel jsem, ze tyhle motory 1. 2....16V..jsou stejne.. delal jsem tak i ventily.. a auto stale slape.
Nemas tedy prosim moznost zjistit, jaky je moment na clio 4 v tehle motorizaci?
Omlouvám se tedy, ze jsem jinde...
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od renault841 » pát bře 19, 2021 07:20

Do sz mi pošli VIN.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od moucha tse-tse » ned dub 11, 2021 22:37

Díky všem za info...posílám odkaz,snad to bude funkční. https://uloz.to/tam/bfd1a412-1a8f-4dd3- ... b4e9591f92
Dělal jsem to včetně rozvodů..je tady vidět např.drážka na vačce,tj větší ventil vůle..díra pro přípravek nebo vrták pro zaaretování setrvačníku v horní úvrati...kliková hřídel má klínek..pozor si dejte na rozvodový řemen,zvrchu dolů ma doprava myslím 49 zubů a doleva dolů 48zubů.Nejlepší je starý před demontáží si poznačit a spočítat.
Jinak tento typ má dva klínové..drážkové..řemeny.Ale ani jeden nemá napínák.
Díky renault841 jsem si pořídil tento přípravek za pár korun a řemen se krásně pootočením klikovkou krásně nasune na řemenici.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

jiri.hermann
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv črc 24, 2008 18:46
Bydliště: Stradouň 80

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od jiri.hermann » ned dub 25, 2021 21:45

dobrý den všem mám následující problém u Renaulta Twingo 1.2 16v 55kw motor D4F J 772 auto po zahřátí chcípe. Diagnostika nic nehlásí. Výměna snad všech čidel a nic. Nyní výměna gufer ventilů seřízení ventilů nové rozvody nové těsnění sacího potrubí,víka ventilů včetně těsnění kolem trubek co jsou svíčky, škrtící klapka je ok . A stále nic nemáte někdo zkušenost díky za rady.

Mi_t_is
Starting member
Příspěvky: 79
Registrován: úte led 10, 2012 11:54

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od Mi_t_is » stř dub 28, 2021 20:51

Ahojte je možné ventily nastaviť aj bez demontáže rozvodového remeňa?

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od marek230177 » stř dub 28, 2021 21:08

Samozřejmě. Jak bys to chtěl jinak dělat?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů