Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Ahoj, no práve že sa menil na tom od strany prevodovky (č.1). Aj sviečka na válci č.1 je tmavšia oproti zvyšku, kvôli tomu, že po zahriatí ide na voľnobeh na tri válce. Skúsime pozrieť tlaky. Ešte tam svieti kontrolka, že treba doliať olej (nie kontrolka mazania), pritom oleja má dosť, neviem či to môže mať súvis. Ďakujem
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Ahojte, vedel by mi niekto poradit presny postup, ako nastavit tie ventily ? Na predoslej strane su popisane tolerancie, ale zaujimal by ma presny postup, aj poradie ako to kontrolovat. Dakujem
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Nejlépe dialogys, je to tam krásně rozepsané, krok po kroku.
Ale tak zrychleně. ->
Odstrojení vrchu motoru, air box, víko ventilů atd.
Držák motoru.
Odstrojit kryt rozvodu.
Kontrola jestli vačka má, nebo nemá zářez -> podle toho tolerance.
Pak už se točí podle daných úhlů a po daném otočení se měří/nastavuje tolerance na daných ventilech, buď na straně sání, nebo výfuku.
Zadní strana jsou výfukové ventily, vlevo u rozvodu je výfuk č.4 a směrem k setrvačníku č.3 -> č.2 a č.1. (E1-E4, exhaust)
Přední strana sání, ta je stejně ,u rozvodu č.4 a u setrvačníku č.1. (A1-A4, inlet)
Pokud by jste chtěl, tak bych Vám tu mohl hodit ty úhly, pokud by nevadilo, že by to bylo v angličtině.
Ale tak zrychleně. ->
Odstrojení vrchu motoru, air box, víko ventilů atd.
Držák motoru.
Odstrojit kryt rozvodu.
Kontrola jestli vačka má, nebo nemá zářez -> podle toho tolerance.
Pak už se točí podle daných úhlů a po daném otočení se měří/nastavuje tolerance na daných ventilech, buď na straně sání, nebo výfuku.
Zadní strana jsou výfukové ventily, vlevo u rozvodu je výfuk č.4 a směrem k setrvačníku č.3 -> č.2 a č.1. (E1-E4, exhaust)
Přední strana sání, ta je stejně ,u rozvodu č.4 a u setrvačníku č.1. (A1-A4, inlet)
Pokud by jste chtěl, tak bych Vám tu mohl hodit ty úhly, pokud by nevadilo, že by to bylo v angličtině.
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Zdravím, ďakujem za návod ! Kľudne mi to môžete poslať aj v AJ, nemám s tým problém, ďakujem !
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Odpoledne Vám to tu hodím.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Takže dodávám zbytek.
Ještě než se začne otáčet motorem, tak dát motor na značky TDC (top dead center/první válec v horní úvrati), u setrvačníku je i přímo místo kam vložit přípravek Mot. 1054.
Klikový hřídel se dá půl zubu před značku, vloží se přípravek a dotočí se na značku. Vačka nahoře musí sedět se značkou na krytu ventilů. Ten jsem sundával, až úplně nakonec, těsně před nastavením.
Vyndáme přípravek Mot. 1054.
A nyní přiděláme na šroub u klik. hřídele úhloměr pro úhlové dotahování šroubů a postupujeme již podle návodu níže.
Pro vačku se značkou:
Setting 1:
set the angle tightening tool to 0˚ ,
turn the crankshaft 20˚ in a clockwise direction (timing end),
adjust the exhaust valve clearance (E1) and (E3) between 0.35 and 0.42 mm .
Setting 2:
set the angle tightening tool to 0˚ ,
turn the crankshaft 240˚ in a clockwise direction (timing end),
adjust the inlet valve clearance (A1) and (A3) between 0.25 and 0.32 mm .
Setting 3:
set the angle tightening tool to 0˚ ,
turn the crankshaft 120˚ in a clockwise direction (timing end),
adjust the exhaust valve clearance (E2) and (E4) between 0.35 and 0.42 mm .
Setting 4:
set the angle tightening tool to 0˚ ,
turn the crankshaft 240˚ in a clockwise direction (timing end),
adjust the inlet valve clearance (A2) and (A4) between 0.25 and 0.32 mm
Pokud nemá vačka značku:
inlet valve clearance: 0.10 to 0.17 mm ,
exhaust valve clearance: 0.20 to 0.27 mm .
->Pak už jenom dodám, že při vracení víka zpět dát nové těsnění a silikonový tmel na motory, to lepidlo se dává pouze lehce na stranu rozvodu a lehce kolem čtyř šroubů u výfuku. Šrouby se dotahují 10 N.m. v daném pořadí.
Viz odkaz (místo lepení a pořadí dotahování).
https://photos.app.goo.gl/MDiaxYfayMzkzGBu5
+Utahovací moment řemenice 40 N.m + 150˚ ± 6˚.
Ještě než se začne otáčet motorem, tak dát motor na značky TDC (top dead center/první válec v horní úvrati), u setrvačníku je i přímo místo kam vložit přípravek Mot. 1054.
Klikový hřídel se dá půl zubu před značku, vloží se přípravek a dotočí se na značku. Vačka nahoře musí sedět se značkou na krytu ventilů. Ten jsem sundával, až úplně nakonec, těsně před nastavením.
Vyndáme přípravek Mot. 1054.
A nyní přiděláme na šroub u klik. hřídele úhloměr pro úhlové dotahování šroubů a postupujeme již podle návodu níže.
Pro vačku se značkou:
Setting 1:
set the angle tightening tool to 0˚ ,
turn the crankshaft 20˚ in a clockwise direction (timing end),
adjust the exhaust valve clearance (E1) and (E3) between 0.35 and 0.42 mm .
Setting 2:
set the angle tightening tool to 0˚ ,
turn the crankshaft 240˚ in a clockwise direction (timing end),
adjust the inlet valve clearance (A1) and (A3) between 0.25 and 0.32 mm .
Setting 3:
set the angle tightening tool to 0˚ ,
turn the crankshaft 120˚ in a clockwise direction (timing end),
adjust the exhaust valve clearance (E2) and (E4) between 0.35 and 0.42 mm .
Setting 4:
set the angle tightening tool to 0˚ ,
turn the crankshaft 240˚ in a clockwise direction (timing end),
adjust the inlet valve clearance (A2) and (A4) between 0.25 and 0.32 mm
Pokud nemá vačka značku:
inlet valve clearance: 0.10 to 0.17 mm ,
exhaust valve clearance: 0.20 to 0.27 mm .
->Pak už jenom dodám, že při vracení víka zpět dát nové těsnění a silikonový tmel na motory, to lepidlo se dává pouze lehce na stranu rozvodu a lehce kolem čtyř šroubů u výfuku. Šrouby se dotahují 10 N.m. v daném pořadí.
Viz odkaz (místo lepení a pořadí dotahování).
https://photos.app.goo.gl/MDiaxYfayMzkzGBu5
+Utahovací moment řemenice 40 N.m + 150˚ ± 6˚.
Naposledy upravil(a) renault841 dne čtv bře 18, 2021 21:31, celkem upraveno 2 x.
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Skvelé, ďakujem veľmi pekne
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Nenapisal si to presne opacne? Tuna cele forum sa riesi ze ak ma vacka znacku nastavuju sa vacsie vole, ale ty tvrdis ze bez znacky das 0.35-0.42 a 0.25 a 0.32renault841 píše: ↑úte úno 18, 2020 16:15
Pokud má vačka značku:
inlet valve clearance: 0.10 to 0.17 mm ,
exhaust valve clearance: 0.20 to 0.27 mm .
a s drazkou das 0.1-0.17 , 0.2-0.27 (pritom na prvej strane tohto fora prave vacka S DRAZKOU MA VACSIE VOLE)
kde je pravda? Skuste mi prosim niekto odpisat chcem si to nastavovat v blizkej dobe.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Presne jak pises.. Kdyz ma drazku, tak vetsi. Delal jsem si to uz na svem a za mesic me to ceka opet..
Ale taky bych mel otazku.. sroub remenice klikovky 40 Nm.. plus 150stupnu.
Ja mam jen nejake udaje ke kango a clio D4D a D4F a tam pisou jen 70stupnu.
Kde je tedy pravda? Ted v dubnu se na to chystam.. DIKY.
Ale taky bych mel otazku.. sroub remenice klikovky 40 Nm.. plus 150stupnu.
Ja mam jen nejake udaje ke kango a clio D4D a D4F a tam pisou jen 70stupnu.
Kde je tedy pravda? Ted v dubnu se na to chystam.. DIKY.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Díky za upozornění, musel jsem to při editu příspěvku prohodit. Tak to se omlouvám.
Naposledy upravil(a) renault841 dne čtv bře 18, 2021 21:37, celkem upraveno 1 x.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Pro úplnou jistotu je vždy nejlepší to hledat přesně podle kódu auta, ale pro Clio III s D4F 740 uvádí dialogys těch 40 Nm + 150 stupňů.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Myslel jsem, ze tyhle motory 1. 2....16V..jsou stejne.. delal jsem tak i ventily.. a auto stale slape.
Nemas tedy prosim moznost zjistit, jaky je moment na clio 4 v tehle motorizaci?
Omlouvám se tedy, ze jsem jinde...
Nemas tedy prosim moznost zjistit, jaky je moment na clio 4 v tehle motorizaci?
Omlouvám se tedy, ze jsem jinde...
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Do sz mi pošli VIN.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Díky všem za info...posílám odkaz,snad to bude funkční. https://uloz.to/tam/bfd1a412-1a8f-4dd3- ... b4e9591f92
Dělal jsem to včetně rozvodů..je tady vidět např.drážka na vačce,tj větší ventil vůle..díra pro přípravek nebo vrták pro zaaretování setrvačníku v horní úvrati...kliková hřídel má klínek..pozor si dejte na rozvodový řemen,zvrchu dolů ma doprava myslím 49 zubů a doleva dolů 48zubů.Nejlepší je starý před demontáží si poznačit a spočítat.
Jinak tento typ má dva klínové..drážkové..řemeny.Ale ani jeden nemá napínák.
Díky renault841 jsem si pořídil tento přípravek za pár korun a řemen se krásně pootočením klikovkou krásně nasune na řemenici.
Dělal jsem to včetně rozvodů..je tady vidět např.drážka na vačce,tj větší ventil vůle..díra pro přípravek nebo vrták pro zaaretování setrvačníku v horní úvrati...kliková hřídel má klínek..pozor si dejte na rozvodový řemen,zvrchu dolů ma doprava myslím 49 zubů a doleva dolů 48zubů.Nejlepší je starý před demontáží si poznačit a spočítat.
Jinak tento typ má dva klínové..drážkové..řemeny.Ale ani jeden nemá napínák.
Díky renault841 jsem si pořídil tento přípravek za pár korun a řemen se krásně pootočením klikovkou krásně nasune na řemenici.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: čtv črc 24, 2008 18:46
- Bydliště: Stradouň 80
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
dobrý den všem mám následující problém u Renaulta Twingo 1.2 16v 55kw motor D4F J 772 auto po zahřátí chcípe. Diagnostika nic nehlásí. Výměna snad všech čidel a nic. Nyní výměna gufer ventilů seřízení ventilů nové rozvody nové těsnění sacího potrubí,víka ventilů včetně těsnění kolem trubek co jsou svíčky, škrtící klapka je ok . A stále nic nemáte někdo zkušenost díky za rady.
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Ahojte je možné ventily nastaviť aj bez demontáže rozvodového remeňa?
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Samozřejmě. Jak bys to chtěl jinak dělat?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů