Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Drak3n
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 21, 2020 14:31

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od Drak3n » stř led 22, 2020 08:22

Ahoj, no práve že sa menil na tom od strany prevodovky (č.1). Aj sviečka na válci č.1 je tmavšia oproti zvyšku, kvôli tomu, že po zahriatí ide na voľnobeh na tri válce. Skúsime pozrieť tlaky. Ešte tam svieti kontrolka, že treba doliať olej (nie kontrolka mazania), pritom oleja má dosť, neviem či to môže mať súvis. Ďakujem

Drak3n
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 21, 2020 14:31

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od Drak3n » pon úno 17, 2020 13:27

Ahojte, vedel by mi niekto poradit presny postup, ako nastavit tie ventily ? Na predoslej strane su popisane tolerancie, ale zaujimal by ma presny postup, aj poradie ako to kontrolovat. Dakujem :)

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 444
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od renault841 » pon úno 17, 2020 14:05

Nejlépe dialogys, je to tam krásně rozepsané, krok po kroku.
Ale tak zrychleně. ->
Odstrojení vrchu motoru, air box, víko ventilů atd.
Držák motoru.
Odstrojit kryt rozvodu.
Kontrola jestli vačka má, nebo nemá zářez -> podle toho tolerance.
Pak už se točí podle daných úhlů a po daném otočení se měří/nastavuje tolerance na daných ventilech, buď na straně sání, nebo výfuku.

Zadní strana jsou výfukové ventily, vlevo u rozvodu je výfuk č.4 a směrem k setrvačníku č.3 -> č.2 a č.1. (E1-E4, exhaust)
Přední strana sání, ta je stejně ,u rozvodu č.4 a u setrvačníku č.1. (A1-A4, inlet)

Pokud by jste chtěl, tak bych Vám tu mohl hodit ty úhly, pokud by nevadilo, že by to bylo v angličtině.
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG - D4Ft | Obrázek

Drak3n
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 21, 2020 14:31

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od Drak3n » úte úno 18, 2020 08:54

Zdravím, ďakujem za návod ! :) Kľudne mi to môžete poslať aj v AJ, nemám s tým problém, ďakujem !

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 444
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od renault841 » úte úno 18, 2020 09:09

Odpoledne Vám to tu hodím. :)
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG - D4Ft | Obrázek

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 444
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od renault841 » úte úno 18, 2020 16:15

Takže dodávám zbytek.
Ještě než se začne otáčet motorem, tak dát motor na značky TDC (top dead center/první válec v horní úvrati), u setrvačníku je i přímo místo kam vložit přípravek Mot. 1054.
Klikový hřídel se dá půl zubu před značku, vloží se přípravek a dotočí se na značku. Vačka nahoře musí sedět se značkou na krytu ventilů. Ten jsem sundával, až úplně nakonec, těsně před nastavením.
Vyndáme přípravek Mot. 1054.
A nyní přiděláme na šroub u klik. hřídele úhloměr pro úhlové dotahování šroubů a postupujeme již podle návodu níže.

Pro vačku bez značky:
Setting 1:
  set the angle tightening tool to 0˚ ,
  turn the crankshaft 20˚ in a clockwise direction (timing end),
  adjust the exhaust valve clearance (E1) and (E3) between 0.35 and 0.42 mm .

Setting 2:
  set the angle tightening tool to 0˚ ,
  turn the crankshaft 240˚ in a clockwise direction (timing end),
  adjust the inlet valve clearance (A1) and (A3) between 0.25 and 0.32 mm .

Setting 3:
  set the angle tightening tool to 0˚ ,
  turn the crankshaft 120˚ in a clockwise direction (timing end),
  adjust the exhaust valve clearance (E2) and (E4) between 0.35 and 0.42 mm .

Setting 4:
  set the angle tightening tool to 0˚ ,
  turn the crankshaft 240˚ in a clockwise direction (timing end),
  adjust the inlet valve clearance (A2) and (A4) between 0.25 and 0.32 mm

Pokud má vačka značku:

inlet valve clearance: 0.10 to 0.17 mm ,
  exhaust valve clearance: 0.20 to 0.27 mm .

->Pak už jenom dodám, že při vracení víka zpět dát nové těsnění a silikonový tmel na motory, to lepidlo se dává pouze lehce na stranu rozvodu a lehce kolem čtyř šroubů u výfuku. Šrouby se dotahují 10 N.m. v daném pořadí.
Viz odkaz (místo lepení a pořadí dotahování).
https://photos.app.goo.gl/MDiaxYfayMzkzGBu5

+Utahovací moment řemenice 40 N.m + 150˚ ± 6˚.
Naposledy upravil(a) renault841 dne stř úno 19, 2020 22:25, celkem upraveno 1 x.
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG - D4Ft | Obrázek

Drak3n
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte led 21, 2020 14:31

Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740

Příspěvek od Drak3n » stř úno 19, 2020 19:57

Skvelé, ďakujem veľmi pekne :)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti