Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte říj 16, 2018 18:50
Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Ahojte,
potreboval by som poradit ake maju byt vole na ventiloch pre motor 1.2 16V 55KW D4F 740. Nikde sa k tomu neviem dopatrat.
Dakujem
potreboval by som poradit ake maju byt vole na ventiloch pre motor 1.2 16V 55KW D4F 740. Nikde sa k tomu neviem dopatrat.
Dakujem
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
728 ma 0.3 saci a 0.4 vyfuk. To jsou ale motory v thalii. Dela se i mensi vule a rozlisuje se to drazkou na vacce. Kdyz je drazka, plati co jsem psal. Kdyz neni, tak se dava mene, ale nevim kolik presne. A kdyby ti to nahodou po serizovani zacalo tarokovat na volnobeh, dal jsi moc male vule .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte říj 16, 2018 18:50
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Ahoj, diky za rychlu odpoved, predsa sa mi podarilo najst tie hodnoty. Pre vačku bez drážky je to:
vyfuk 0.20 - 0.27 mm, sanie 0.10 - 0.17 mm. Ako vyzerá tá drážka? nájdem ju? Mala by byť medzi nasávacím a výfukovým ventilom...?
vyfuk 0.20 - 0.27 mm, sanie 0.10 - 0.17 mm. Ako vyzerá tá drážka? nájdem ju? Mala by byť medzi nasávacím a výfukovým ventilom...?
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Nenajdes, pokud presne nevis, kde je... je myslim na druhem valci mezi ventilama, ale uz si nejsem jisty.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte říj 16, 2018 18:50
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
ahoj, este jedna otazka, ako vyzera ta drazka, je to vyfrezovane ale 1mm, alebo to je len nejaka ciara???
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Hele, co bych pro tebe neudelal, i fotky ti poskytnu .
vačka - uplne nahore na obrazku vidis mezi vackou saciho a vyfukoveho ventilu vyfrezovanou cca 2mm drazku. Jsou ale odmontovane vahadla, takze jeste druha fotka, jak to bude vypadat:
vahadla. Treti valec jsou ta vazadla v prave casti obrazku, musis se pak udivat uplne kolmo dolu, tady to nejde videt. A presne mezi tema vahadlama je videt ta drazka. A ted to HLAVNI! Ja si pouze myslim, ze to je tahle drazka, nevim jestli v navodu mysleli tuhle...
vačka - uplne nahore na obrazku vidis mezi vackou saciho a vyfukoveho ventilu vyfrezovanou cca 2mm drazku. Jsou ale odmontovane vahadla, takze jeste druha fotka, jak to bude vypadat:
vahadla. Treti valec jsou ta vazadla v prave casti obrazku, musis se pak udivat uplne kolmo dolu, tady to nejde videt. A presne mezi tema vahadlama je videt ta drazka. A ted to HLAVNI! Ja si pouze myslim, ze to je tahle drazka, nevim jestli v navodu mysleli tuhle...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte říj 16, 2018 18:50
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
ahoj, super diky za foto. mrknem zajtra na to a dam vediet ako som dopadol. este raz diky.
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte říj 16, 2018 18:50
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Tak ventily nastavene. Klepanie ventilov je prec. Este raz diky za rady a fotky
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
A s drazkou nebo bez?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte říj 16, 2018 18:50
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
bez drazky
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Co jsem teda vyčetl a pochopil tak ty vůle jsou takto, souhlasí to?
S drážkou - Sací 0,25-0,32 / Výfuk 0,35-0,42
Bez drážky - Sací 0,10-0,17 / Výfuk 0,20-0,27
S drážkou - Sací 0,25-0,32 / Výfuk 0,35-0,42
Bez drážky - Sací 0,10-0,17 / Výfuk 0,20-0,27
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Ano. Jen pozor na tu drazku .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Díky za informace, koukal jsem na Vaše fotky a ta drážka by měla tato?
Umístěna zde
Nakonec mi to bude dělat kamarád automechanik, autorizák si cenu stanovuje 3,5-5tis, což se mi moc dávat nechce (hlavně ani autorizák není záruka dobře odvedené práce).
Tak se chci raději předem vybavit předem informacema.
Umístěna zde
Nakonec mi to bude dělat kamarád automechanik, autorizák si cenu stanovuje 3,5-5tis, což se mi moc dávat nechce (hlavně ani autorizák není záruka dobře odvedené práce).
Tak se chci raději předem vybavit předem informacema.
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Jo, takovou drazku jsem tam mel i ja a nastavovaly se ty vetsi vule. Jestli je to ale ta spravna drazka, to nevim, v servisnim navodu neni vic popsana .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2017
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Kdybys větší vůle nastavil na vačku, která drážku nemá, motor by klepal jak kladívkovej mlejn
Pouhá desetina milimetru navíc způsobuje slyšitelné klepání.
Pouhá desetina milimetru navíc způsobuje slyšitelné klepání.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Vetsi? Tyjo . Vetsi jsem jeste teda nevidel . Zajimalo by me, co to mohlo zpusobit. To by se snad musel sklepat drik ventilu nebo obrousit vahadylko .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2017
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Vůle ventilů se obvykle zvětšují.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Tak to koukam... To bude tim, ze vule ventilu jsem resil jen na lpg motorech, kde se sedla ventilu zaklepavaji a tim se vule snizuje az na nulu a posleze minusovych hodnot, coz vede k nedovreni ventilu a jeho podpaleni.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2017
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
U lpg je to různé u každého motoru. Jsou motory, kterým propan vůbec nevadí, jsou naopak motory, které potřebují přimazávání a jsou motory, kterým ani přimazávání nepomůže.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne čtv bře 18, 2021 22:07, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
A co se musi zmenit nebo opotrebit, aby se ventilova vule zvetsila? Zil jsem v tom, ze se pouze zaklepavaji sedla, coz vuli jedine zmensi (typ motoru uz jen ovlivni rychlost toho procesu).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2017
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Sedla se u běžných motorů právě nezaklepávají. To jsou tak kvalitní materiály, že se to nehne. Tento jev zmizel s posledními škodovkami, které byly tímhle pověstné právě proto, že neměly sedla. Tam k zaklepávání ventilů do hlavy běžně docházelo. Vliv na to mělo i nesprávné palivo, špatně seřízený motor a další provozní vlivy. To je v dnešní době již prakticky vyloučeno.
Vůle se zvětšují díky běžnému opotřebení vaček, vahadel, případně hrnků. U ohv rozvodů bylo víc součástí, takže i víc opotřebení.
Ale pravdou je, že u opravdu dobrého motoru se vůle ventilů po celou dobu životnosti motoru nemění prakticky vůbec. Můj kolega má teď na cliu 1,5 dCi najeto 300 tisíc km a vůle jsou naprosto v toleranci. U mě taky, i když mám najeto "jen" 185 tisíc. Tyto motory jsou z hlediska trvanlivosti nejlepší, protože mají nejmenší možný počet součástí. Jen vačku a hrnek, nic víc. Žádné vahadlo, zdvihací tyčky, nic.
U motorů 1,2 se vůle musí seřídit především proto, že se osobně domnívám, že v prvovýrobě se s tím moc nemažou a nedají si tu péči, aby to bylo opravdu správně. Navíc vůle nastavují u ještě nenamontované hlavy, která se poté po následné montáží na motor může nepatrně pohnout a všechno je to jinak. Když se ventily opravdu pečlivě seřídí, obvykle na dolní hranici tolerance, vydrží pak prakticky celou další životnost motoru. Tedy nestane-li se něco nepředvídaného, porucha motoru třeba.
Vůle se zvětšují díky běžnému opotřebení vaček, vahadel, případně hrnků. U ohv rozvodů bylo víc součástí, takže i víc opotřebení.
Ale pravdou je, že u opravdu dobrého motoru se vůle ventilů po celou dobu životnosti motoru nemění prakticky vůbec. Můj kolega má teď na cliu 1,5 dCi najeto 300 tisíc km a vůle jsou naprosto v toleranci. U mě taky, i když mám najeto "jen" 185 tisíc. Tyto motory jsou z hlediska trvanlivosti nejlepší, protože mají nejmenší možný počet součástí. Jen vačku a hrnek, nic víc. Žádné vahadlo, zdvihací tyčky, nic.
U motorů 1,2 se vůle musí seřídit především proto, že se osobně domnívám, že v prvovýrobě se s tím moc nemažou a nedají si tu péči, aby to bylo opravdu správně. Navíc vůle nastavují u ještě nenamontované hlavy, která se poté po následné montáží na motor může nepatrně pohnout a všechno je to jinak. Když se ventily opravdu pečlivě seřídí, obvykle na dolní hranici tolerance, vydrží pak prakticky celou další životnost motoru. Tedy nestane-li se něco nepředvídaného, porucha motoru třeba.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Zdravím,
chcel by som sa vás prosím opýtať, či zlé vôle na ventiloch môžu spôsobiť vynechávanie válca č.1. Jedná sa o Clio III 2007 s rovnakým motorom (1.2,55KW D4F 740) s nájazdom 200 000km. Na vozidle sú nové sviečky, káble, cievka, vstrekovač na válci č.1. Auto pri jazde po dialnici ide úplne normálne a je celkom živé, problém nastáva hlavne na voľnobehu a to po zahriatí, vtedy vibruje/má nepravidelný chod. Ale pri vyšších otáčkach ide všetko ako má a aj spotreba je v norme. Samozrejme svieti kontrolka motora, no pri jazde bliká. Zaujímali by ma vaše postrehy, pravdepodobne bude asi podpálený ventil. Ďakujem
chcel by som sa vás prosím opýtať, či zlé vôle na ventiloch môžu spôsobiť vynechávanie válca č.1. Jedná sa o Clio III 2007 s rovnakým motorom (1.2,55KW D4F 740) s nájazdom 200 000km. Na vozidle sú nové sviečky, káble, cievka, vstrekovač na válci č.1. Auto pri jazde po dialnici ide úplne normálne a je celkom živé, problém nastáva hlavne na voľnobehu a to po zahriatí, vtedy vibruje/má nepravidelný chod. Ale pri vyšších otáčkach ide všetko ako má a aj spotreba je v norme. Samozrejme svieti kontrolka motora, no pri jazde bliká. Zaujímali by ma vaše postrehy, pravdepodobne bude asi podpálený ventil. Ďakujem
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
To blikání je právě vynechávání válce. Zkusit kolik jsou tlaky.
Asi to bude blbost, ale jestli se ten vstřikovač měnil opravdu na prvním válci, Renault a obecně francouzské auta počítají válce od setrvačníku, většina aut od rozvodů. Už jsem takhle viděl jak se marně hledala závada.
Asi to bude blbost, ale jestli se ten vstřikovač měnil opravdu na prvním válci, Renault a obecně francouzské auta počítají válce od setrvačníku, většina aut od rozvodů. Už jsem takhle viděl jak se marně hledala závada.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2017
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vole ventilov 1.2 16V 55KW D4F 740
Vůle ventilů by na to za jistých okolností vliv mít mohla. Ale spíš obráceně, tedy zastudena. Kdyby vůle byla moc malá, tedy vlastně žádná, mohlo by to způsobit zastudena pootevření ventilu a ztrátu komprese. Ovšem při ohřátí motoru by se to zlepšilo, neboť vůle se zatepla zvětšují.
Já si spíš myslím, že jste vyměnili špatný vstřik. Určitě jste ho vyměnili na prvním válci od rozvodů, ale jak tu již bylo řečeno, Renault počítá pořadí válců opačně, tedy první válec je u spojky. Tam bude problém.
Podpálený ventil by znamenal trvalou ztrátu komprese a výkonu za všech okolností. Rozhodně by to po dálnici nejelo tak, jak popisuješ. Nicméně změřit kompresi na válcích není od věci. Tedy pokud se to umí.
Já si myslím, že problém bude v tom vstřiku. Moje žena na Scénicu to měla úplně stejně. Zastudena v pohodě, za jízdy po dálnici v pohodě, ale zatepla na volnoběh a při klidné jízdě kontrolka a nepravidelný chod. Spravila to výměna vstřiku na druhém válci.
Já si spíš myslím, že jste vyměnili špatný vstřik. Určitě jste ho vyměnili na prvním válci od rozvodů, ale jak tu již bylo řečeno, Renault počítá pořadí válců opačně, tedy první válec je u spojky. Tam bude problém.
Podpálený ventil by znamenal trvalou ztrátu komprese a výkonu za všech okolností. Rozhodně by to po dálnici nejelo tak, jak popisuješ. Nicméně změřit kompresi na válcích není od věci. Tedy pokud se to umí.
Já si myslím, že problém bude v tom vstřiku. Moje žena na Scénicu to měla úplně stejně. Zastudena v pohodě, za jízdy po dálnici v pohodě, ale zatepla na volnoběh a při klidné jízdě kontrolka a nepravidelný chod. Spravila to výměna vstřiku na druhém válci.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti