Zatékání a vlhkost v autě

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Michal001
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 23, 2018 09:57
Bydliště: Praha

Zatékání a vlhkost v autě

Příspěvek od Michal001 » stř úno 20, 2019 11:18

Ahoj lidi,

včera po vyjetí z myčky jsem zjistil že mám mokro na podlaze u řidiče. Když jsem koukal voda stékala po pedálech i svazcích kabelů. Průchodky se zdály být v dobré kondici. Na ostatních fórech jsem se dočetl o ucpaných odtokových kanálcích. Ještě jsem si vzpomněl, že mám v autě zvýšenou vlhkost, protože jsem během letošní zimy měl čelní okno zamrzlé i zevnitř a po ránu se sklo dost mlží. Máte někdo nějaký tip nebo zkušenosti :shock: ?
Děkuji

adamo
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: ned kvě 28, 2006 18:10
Bydliště: kladno

Re: Zatékání a vlhkost v autě

Příspěvek od adamo » stř úno 20, 2019 15:29

Zdravím .Uprostřed je také také jeden odtok je i ten průchozí ?

Michal001
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 23, 2018 09:57
Bydliště: Praha

Re: Zatékání a vlhkost v autě

Příspěvek od Michal001 » stř úno 20, 2019 16:41

Ještě jsem se k čištění nedostal, chystám se na hory. Ale díky za upozornění, myslel jsem, že kanálky jsou jen uprostřed. Jen abych byl připravený, čím to protáhnout, jaký je průměr těch kanálků?

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Zatékání a vlhkost v autě

Příspěvek od hOOrNeT » stř úno 20, 2019 17:02

Ahoj, nejspíše máš ucpané odtoky z oblasti stěračů - pod mřížkou. Jednou ročně je čistím. Prvně jsem to rozebíral a gumové odtoky tahal ven a čistil, nyní jen sundávám mřížku a profouknu je ze shora stlačeným vzduchem. Problém bývá zejména s pravým odtokem. Je na svém konci zúžen a rád "zarůstá" organickým hnusem, co tam napadá. Možná by stačilo ten gumový odtok zkrátit, aby ses zbavil tohoto zúžení a bude to bezúdržbové.
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

prduch
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: sob led 19, 2019 19:41
Bydliště: olomoucko

Re: Zatékání a vlhkost v autě

Příspěvek od prduch » stř kvě 22, 2019 19:37

Zdravím na fóru, ještě k ztékání - tentokrát moje zkušenost z dnešního dne. Čert ví proč, sáhl jsem na kobereček za řidičem, tedy na ten kam dává nohy pasažér za řidičem. Byl mokrý a to dost. Ostatní díly podlahy, kam šáhnu, jsou suché. Nic se tam nevylilo ani jsem nenechal otevřené okno, tak že buď se voda dostává shore sloupkem, čemuž moc nevěřím, a nebo je v podlaze nějaká krytka nebo záslepka která chybí nebo netěsní. Dřív jsem si toho nevšiml - asi je to reakce na posledních pár deštivých dní, do práce jezdím denně.
:idea: Nemáte tušení kde může být problém?

Machi
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: úte črc 25, 2017 08:07

Re: Zatékání a vlhkost v autě

Příspěvek od Machi » čtv kvě 23, 2019 13:02

Jednoznacne ucpane odtokove kanaliky pod stieracmi, ja som to mal podobne, a najviac to bolo mokre vzadu pod nohami, treba rozobrat tapacir a susit, mne to trvalo asi tyzden
Renault Clio III Grandtour 2009
1.2 55kw

radovan rezac
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon led 17, 2011 21:47

Re: Zatékání a vlhkost v autě

Příspěvek od radovan rezac » ned čer 02, 2019 19:16

Vlastním Renault Megan III Generation od roku 2010. Mám vlhké koberečky vpředu po déletrvajícím dešti.
Proto jsem se rozhodl problém rychle řešit. Nahlédl jsem na diskuzi k tomuto tématu a dočetl
jsem se, že jsou ucpané odtokové kanálky nebo hadičky.

Popíšu postup demontáže k odtokovým otvorům v karoserii:
1) otevřeme kapotu a sejmeme plastové krytky ve spodních rozích čelního skla tak, že povolíme
plochým šroubovákem trn vrutu, povytáhneme jej a tím uvolníme sevření "nýtu", který pak snadno
vypáčíme z otvoru. (nevím přesně, jak se tato součástka - "nýt", odborně nazývá)
2) sejmeme krytky na čepech stěračů, povolíme matice, a stáhneme ramena stěračů z čepů. Stěrač
je nasazen na (kuželovém) tisícihranu čepu a bývá dosti zaoxidován, takže jde těžko sejmout.
Já jsem použil dvouramenný stahovák. Pozor! Před demontáží je dobré si poznačit polohu stěrače
vůči čepu, protože při zpětné montáži si ušetříme spostu času nastavením správné polohy vůči
koncovým polohám stěrače. :idea:
3) sejmeme krátké pravoúhlé gumové těsnění v obou rozích plastového krytu
4) sejmeme gumové těsnění vedené napříč tohoto plastového krytu nad motorem
5) nyní již lze sejmout horní část plastového krytu ( s mřížkami) pod čelním sklem. Tím se nám
otevřel prostor s odtokovými otvory po obou stranách nad předními koly.
6) vyčistíme gumové odtokové otvory ve tvaru oválných pohárků hlubokých asi 15 cm, jejichž dno
je asi opatřeno záklopkou proti vnikání nečistot zvenku od podvozku nebo motorového prostoru.
(Mně vyteklo při čištění asi 3litry vody!!!!někam za podběhy předních kol.
7) montáž probíhá opačným postupem
8) ověřte funkci stěračů, zda-li nenaráží v koncových polohách, případně přestavíme na tisícihranu
čepu stěračů
A tohle mě čeká asi každé dva roky! :lol:

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů