Olej v sacím potrubí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Olej v sacím potrubí

Příspěvek od r-omeo » stř úno 17, 2016 21:04

Zdravím pánové. Mám takovej menší technický dotaz. Koupil jsem Clio 1,2 43kw r.2000 a objevil jsem, že v sacím potrubí je docela dost oleje. Co mě ale nejvíc udivilo bylo to, že když jsem měl nastartováno, tak ten olej vyflusával z odvzdušnění, jak jde do toho sacího potrubí. Je to normální? Jako že trochu jde do sacího potrubí mi je jasný, ale jak vyflusával mě docela udivilo. Bývalý majitel byl tak trochu prase, takže údržba stála za nic, oleje tam bylo pod minimem... Tak nevím co dělat. Sledovat stav oleje a olej v potrubí a kdyby ubýval v motoru, tak by mi asi nezbývalo nic, než vyměnit motor, protože ta samotná oprava by byla asi nákladná, že? Nebo co myslíte, že by bylo důvodem závady. Případně jak opravit.
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od krt.ecek » stř úno 17, 2016 21:12

přesně to nevím, s tímto nemám zkušenosti, ale sem tam se tu na foru podobné věci řeší a mám pocit, že klikovka je odvzdušněná a pokud se to ucpe, tak to tlakuje takto do sání - je to možné?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od r-omeo » stř úno 17, 2016 21:20

Ještě mě napadli kroužky, že to tlakuje dovnitř a proto to jde tím odvzdušněním nahoru... No asi uvidím. Jak budu měnit olej, tak zkusím tu odvzdušňovací hadičku profouknout. Třeba je jen zanesená... A zkusím tam nějaký to aditivum do oleje případně.
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od r-omeo » stř úno 17, 2016 21:25

A už jsem i zjistil, že kousek od nás prodává stejnej motor za 3000, tak to asi zkusím vyřešit tím aditivem atd. a když to nepomůže, tak hold vyměním celý motor.
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

smates
Advanced member
Příspěvky: 297
Registrován: ned bře 31, 2013 20:05
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od smates » pát úno 19, 2016 13:41

Me to delalo taky kdyz jsem to koupil tak jsem ze sani vylil vic jak 1dcl oleje.Vsechno sem vycistil a dal to nesledu.Jezdi to dobre a olej to nezere za 15000Km jsem olej dolejvat nemusel.Takze na to kaslu.
R.Clio II 1.2/16V 55kW r.v.2003.Spotřeba 5,5l/100km-90% po městě :-)

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od r-omeo » pát úno 19, 2016 17:53

No tak nakonec jsem se rozhodl pro nejdrsnější variantu... výměna motoru. Dolil jsem olej, nastartoval a nejen, že to chcalo z toho odvzdušnění, ale dokonce mi lítal na ruce olej i z výfuku... takže motor už je venku a zatím pověšenej novej. Čekám teď už jen do pondělka, až mi dojde nová spojka (1400,- valeo) a motor půjde zpět....
Obrázek
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od r-omeo » stř úno 24, 2016 12:53

Prosím akut o pomoc. Všechno už mám osazeno, motor točí o 106, ale nechytne. Svíčky jsou suché, čerpadlo benzín tahá(po odpojení u vstřiků na mě vytryskne benzín). Kde by mohla být chyba. Všechny konektory normálně napojený mám
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od kotasekh » stř úno 24, 2016 12:55

Immo neblika?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od r-omeo » stř úno 24, 2016 12:55

Nene. Immo je v pohodě. :-(
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od kotasekh » stř úno 24, 2016 15:57

Tak pak přes diagnostiku zjistit, proč jednotka vstřikování nedává impulsy pro vstřik.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od r-omeo » stř úno 24, 2016 18:22

Pánové... vyřešeno... moje blbost a neopatrnost... byl to zk****nej motýlek... Lítal jsem kolem toho a na nic jsem furt nemohl přijít... Nakonec mě napadlo tohle... no a nějak při přehazování motoru jsem omylem do něj asi bouchnul a ten konektor byl naruplej a vevnitř drátky ohlý... takže jsem drátky srovnal, zapojil a hle.. on startuje :D Mockrát vám chci všem poděkovat za vaše rady a přeji pěkný zbytek dne. Teď jsem auto opláchl a je schovaný v garáži... Ještě budu muset mrknout na zadní brzdy... nějak se mi nezdá levá strana :-)
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

DeklVodHajzlu
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: čtv dub 08, 2021 10:21

Re: Olej v sacím potrubí

Příspěvek od DeklVodHajzlu » pon pro 20, 2021 19:21

Mám naprosto stejnej problém jako původní autor. Ta hadička je podle manuálu "Potrubí pro absorbci olejových par". Rencek měl v sání pořád hromadu oleje a za studena hulí jak fabrika. Když hadičku vyškubnu, tak olej vyloženě stříká po kapkách ven. Chvilku jsem bádal a myslím že mám jasno. - Špatný těsnění pod hlavou.
Válec skrz fouklý těsnění tlakuje přes olejový kanálky do víka ventilů a právě touhle trubičkou pak i do sání. Další indicicí byl kouř ve víku ventilů i s uplně studeným a čerstvě nastartovaným motorem - nejspíše tam valí tam právě z toho válce.

Doteď jsem to neřešil, ale teď v zimě jak je vlhko, se mi v sání dělá parádní capuccino - viz fotky - zasírá mi škrtící klapku a navíc to pak zase stejká zpátky do víka ventilů a míchá se s čistým olejem, takže Renda při ranních startech do světa nebejvá uplně spokojenej. Hned jak se k tomu dostanu, tak vyměním těsnění pod hlavou a podám hlášení.

Fotky:
https://ibb.co/P1ZY9T4
https://ibb.co/tKvgD28
Renault Clio 2 ph2 1.2 8v 43kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů