Olej ve vzduchovém filtru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

-sefina-
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: čtv dub 21, 2005 19:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od -sefina- » pon srp 14, 2006 17:54

Mám Clio 1.2 16V a při kontrole vzduchového filtru jsem zjistil, že je částečně nasáklý olejem. Neví někdo čím to může být způsobeno?
Nevím, zda tam nenatekl, když bylo auto píchnuté levou stranou v příkopu. Nejsem první majitel a vím že bylo po opravě. Díky odborníci za radu.
---- Renault Scenic 1.6 16V r.v. 2000, Renault Clio 1.2 16V r.v. 2002, Renault Kangoo 1.4 automat r.v. 2000 ----

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pon srp 14, 2006 19:22

Pokud tam nenatekl jak píšeš náklonem auta, pak olej "teče" do vzduchového filtru, při špatné kompresi motoru (pístní kroužky) kdy se olej tlačí "nahoru" a dostane se do hadic sání až do filtru.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

-sefina-
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: čtv dub 21, 2005 19:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -sefina- » pon srp 14, 2006 20:23

Dík za potěšující zprávu. Doufám, že to je ten první případ. Kdyby to byl ten druhý, je nějaké řešení mimo výměny kroužků ???? Hustší olej nebo přísada do oleje ? Nemůže to být způsobeno použitím nevhodného řidšího oleje? Dík za názory.
Tak jsem se dozvěděl telefonicky přímo z Renaultu Chrudim od technika, že ten olej v sání vzduchového filtru je normální. Zvláštní auto :D u japonce jsem to neměl. Nemá z Vás někdo 1.2 16V r.v. 2002 a novější a nemrkl by se do vzducháče, zda tam má taky ten olej ????? Vím musí se povolit dva šroubky a pak tam mrknout. Předem dík
---- Renault Scenic 1.6 16V r.v. 2000, Renault Clio 1.2 16V r.v. 2002, Renault Kangoo 1.4 automat r.v. 2000 ----

-sefina-
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: čtv dub 21, 2005 19:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -sefina- » úte srp 29, 2006 22:49

Tak jak, kouknul už někdo do vzduchového filtru ???
---- Renault Scenic 1.6 16V r.v. 2000, Renault Clio 1.2 16V r.v. 2002, Renault Kangoo 1.4 automat r.v. 2000 ----

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » úte srp 29, 2006 23:10

koukal jsem do moji 1,2i 8V kdyz jsem to menil za sportovni a nic, ani kapka....je ten olej po celem filtru?..nemas sportovni vlozku nahodou?
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

-sefina-
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: čtv dub 21, 2005 19:17
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -sefina- » stř srp 30, 2006 06:13

Sportovní vložku nemám, ten olej je po celém kastlíku za vzduchovou vložkou tzn. když odpojím hadici vzduchu a tu krabici s ní spojenou a vyndám filtr tak ten olej se objeví až za ním. Musí se ale někam průběžně ztrácet - vracet, jelikož při tom množství, co se objevilo po otření (ujel jsem 10km a byl tam) bych byl už bez oleje. Je to celý plastový box po celé šířce motoru těsně před přepážkou kastle. (snad je to k pochopení) Nevím jak je to u jiných motorů. Motor - počítač žádnou chybu nehlásí, najeto 52 tis. km pravidelně servisován. Je fakt nikdy jsem tam nekoukal až teď, když jsem si vyměnil filtr sání sám. Na autě je kontrolka na emise a ta je taky O.K. Když jsem se ptal v servisu tak je to normální -- prý je to kvůli emisím - že se to tam nějak vrací. Proto jsem sháněl info od někoho kdo má stejný rok a novější 1.2 16V snad ty motory jsou stejné. Jinak výkon motoru a běh super bez nějakých známek problému. Žádné cukání, výpadky - motor točí k 6 tis. Výfukové plyny bez zápachu a kouře. :?: :cry: Babo raď.
---- Renault Scenic 1.6 16V r.v. 2000, Renault Clio 1.2 16V r.v. 2002, Renault Kangoo 1.4 automat r.v. 2000 ----

Uživatelský avatar
bezmo
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: pát kvě 21, 2004 15:12

Příspěvek od bezmo » stř srp 30, 2006 12:30

No tenhle motor sice neznam, ale rekl bych ze do sani vede ted nevim jak se tomu rika vyveva oleje ci co. Takze si myslim ze je to naprosto normalni vec pokud jsou emise ok a nemizi olej tak je to asi fakt normalni
Laguna Grandtour rv01 1.9dci 88kW Privilege, xenony, tempomat

boceli
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned dub 28, 2013 12:33
Bydliště: Lom-Loučná

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od boceli » úte lis 25, 2014 18:17

Já mám úplně to samé,vzd.filtr nasáklý olejem motor 1,2 16V Kangoo,olej se nestrácí,nic nesmrdí,čuměl jsem jak vůl :)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5791
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od kotasekh » stř lis 26, 2014 02:26

Tak snad tazatel počkal osm a půl let ;-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od GREYWOLF » pon led 19, 2015 11:05

Ahoj , nechci zakládat nové téma tak se vetřu sem :wink:

Kolega má Clio 1,2 8V 43Kw Ph1 a stalo se ,u že auto přestalo táhnout.

Volnoběh je pod 500 otáčkami , kolem klapky je spoustu oleje (na filtr ještě nedosáhl). Auto sice jde do otáček,ale velice pomalu a jako kdyby jelo jen na 3 válce ,ale žere jak tank. Nesvítí žádná kontrolka a diagnostika se tváří že je to vše OK....

Potřebuji ověřit svou teorii ať ho nenutím sypat do toho zbytečné peníze :P

Podle mě je chyba v lambda sondě a tím jede motor na "nouzový režim" a nebo se přicpal palivový filtr protože prý cca před týdnem skoro vyjel nádrž i s rezervou.

Auto má najeto přes 200 000km a ani Lambda ani palivový filtr se prý neměnil .

Je to možné :?:

Díky za info
Lukáš
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5791
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od kotasekh » pon led 19, 2015 11:10

Já bych tipoval tu lambdu ;-). Jen je divné, že diagnostika mlčí...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od GREYWOLF » pon led 19, 2015 11:13

OK ještě dotaz je tma jen 1 nebo jsou tam 2 :?: a jak ji/je nejlépe dostat ven :?:

Dík
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5791
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od kotasekh » pon led 19, 2015 12:00

Pokud vim, tak zadni lambda nekeca do rizeni smesi, jen kontroluje funkcnost katu. Kdyby nefungoval, svitil by check engine. Takze i kdyby to auto melo dve lambdy, resime jen prvni ;-). A jak vytahnout? To netusim, naposledy jsem zkousel vytahnout na mem aute druhou lambdu a po deseti minutach jsem to vzdal. Nevim, jestli pomuze WD40, brzdovka, nahrat... Nic jsem nezkousel, jen hrubou silu a ta selhala.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od GREYWOLF » pon led 19, 2015 12:06

Mě šlo spíš o to jestli je pod autem nebo za motorem respektive kde jí hledat :P
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5791
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od kotasekh » pon led 19, 2015 12:22

Jo takhle :-D. No to nevim, ja mam obe pod autem... Prvni bude hned za spojenim svodu a druha (jestli je) hned za katem. U me problem s pristupem neni, takze predpokladam, ze u starsiho auta s jednodussim motorem to bude jeste lepsi ;-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od GREYWOLF » pon led 19, 2015 12:23

OK díky za info. Zítra se na to vrhnu tak pak dám vědět jak to dopadlo 8)
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od GREYWOLF » úte led 20, 2015 13:11

Tak opraveno.

Byl problém s největší pravděpodobností v lambda sondě, té první ke které se nedá porádně dostat :x

Pro jistotu jsem vyměnil obě, svíčky a chtěl jsem i palivový filtr,ale ten jsem nenašel.... :roll:

Takže Clio už zas lítá jak ďáblík 8)

Děkuji za rady
Lukáš
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

pecaturboman
Advanced member
Příspěvky: 293
Registrován: pát říj 02, 2015 19:58

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od pecaturboman » ned lis 20, 2016 09:18

Já mám clio 2 1.2 16v a chci vyměnit palivový filtr ale nemůžu ho najít a v obchodě mi ho na tento typ prodali a říkali že bud je plechový nebo plast a nikde ani jeden . Nevíte kde se nachází? :cry: :cry: :cry:

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5791
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od kotasekh » ned lis 20, 2016 11:27

Nemusi tam hyt menitelny. Muze byt primo v nadrzi v cerpadle, ale ten se nemeni, je to jen sitko.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

smates
Advanced member
Příspěvky: 297
Registrován: ned bře 31, 2013 20:05
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od smates » pon lis 21, 2016 20:24

Taky ho tam nemam.
R.Clio II 1.2/16V 55kW r.v.2003.Spotřeba 5,5l/100km-90% po městě :-)

pecaturboman
Advanced member
Příspěvky: 293
Registrován: pát říj 02, 2015 19:58

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od pecaturboman » pon lis 21, 2016 20:48

Aha a myslis že by mohl být zajebany když to rano nastartují tak se to trošku na volnoběh dusi a když prislapnu tak už ok a nebo svíčky? :?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5791
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od kotasekh » úte lis 22, 2016 07:13

A kdyz ten motor hned pote, co nastartuje a dusi se, chcipnes a nastartujes znova, dela to furt nebo uz naskoci jako novy? Zkus takhle udelat dvojty start, hned jak chytne to vypni a startuj znova, pak napis.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Michal001
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 23, 2018 09:57
Bydliště: Praha

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od Michal001 » ned zář 23, 2018 10:19

Zdravím pánové a dámy,
jsem čerstvým majitelem Clia Grandtour 1.2 55kw r.v. 2009 s nájezdem 84.000km. Po všech standardních úkonech jako je výměna oleje, rozvodů a filtrů jsem měl nepatrně mastnou těsnící gumu u vzduchového filtru. Teď tedy čtu, že to neni zase tak neobvyklé. Ale narazil jsem díky tomu na problém, který mě trápí a to jsou starty. Baterie je v pořádku! Výčet chyb čistý! Motor se po nastartování dusí, někdy se chytne, někdy chcípne. Každopádně následný start je okamžitý, bezproblémový, kultivovaný, na brnk. Měl jsem problémy s kolísáním otáček, čistil jsem klapku, což pomohlo částečně, ale nakonec se zjistilo, že špatně dobíjí altík a tak se měnil regulátor napětí. Máte někdo nějaký tip, čím by to startování mohlo být? Tahle otázka tu padla, jako by s tím už zkušenost byla. Díky

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5791
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od kotasekh » ned zář 23, 2018 10:47

Provest upgrade sw ridici jednotky, pripadne reset adaptacnich hodnot. Nebo jezdit na 100 oktanovy benzin bez bioslozek ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Michal001
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned zář 23, 2018 09:57
Bydliště: Praha

Re: Olej ve vzduchovém filtru

Příspěvek od Michal001 » ned zář 23, 2018 11:04

A dokázal bys mi někoho doporučit v okolí Prahy. Nemám s Rencky zkušenosti, ale vím, že určitě nechci do autorizáku. Díky. Jen přemýšlím, co se může najednou stát, že je třeba přehrát SW.

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: hexin a 5 hostů