1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Jirka80
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 06, 2012 15:05

1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Jirka80 » pon úno 06, 2012 15:20

Ahoj,

mam Clio II 1.5 DCi 48kW rok 2001. Pri mrazech dvakrat nazhavim a normalne nastartuju, vse bez problemu. Ujedu par kilometru, vypnu motor, chvili necham stat a pak nastartuji az napo treti nebo napo ctvrte. Motor vzdycky chytne, ale kdyz seslapnu plyn tak se nic nedeje a motor po chvili zdechne.
Tankuji jenom vervu a ted tam leju VIF aditiva.

Predchozi majitel, do auta nalil trochu benzinu, ale hned si to uvedomil. Nechal vymenit vstriky, cerpadlo a palivovej filtr takze tim by to byt nemelo.

Vcera se mi po ceste rozsvitila kontrolka stop tak jsem zastavil a vypnul motor. Prvni otoceni klicem jen seplo starter ktery tocil ale motor nenaskocil. Po druhe uz jsem nastartoval normalne a jel jsem.

Nevi nekdo cim by to mohlo byt?

Diky

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od mayko » pon úno 06, 2012 20:24

Diagnostika!

Jirka80
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 06, 2012 15:05

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Jirka80 » pon úno 06, 2012 20:58

Tam jsem byl a žádnou chybu to nevyjelo.

Uživatelský avatar
Ares
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: čtv říj 12, 2006 14:46
Bydliště: Bratislava

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Ares » úte úno 07, 2012 10:54

Ahoj.

Mám také isté, žhavím len raz. Dva krát, až keď je -20°C.
Dve otázky:
1. Keď štartuješ, štartér točí, ale moto nenaskočí?
2. Keď naskočí konečne, chvíľku ide a po chvíľke zhasne?

Ak diagnostika nič neukazuje, je buď blbá diagnostika, alebo je chyba na mieste, kďe ju neni ako zdiagnostikovať.
Vieš danú situáciu navodiť vždy, alebo je samotný problém tiež len sporadický?
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázekMaxMotion Diesel; Obrázek
bolo: Volvo S80 D5 Momentum MY2007 136kW/185k, manual (chip 151kW/205k) (bez DPF)
Renault Clio 2B, 1.5dCi 48kW/65k, manual (chip) (bez EGR)

Jirka80
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 06, 2012 15:05

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Jirka80 » úte úno 07, 2012 11:16

Ahoj,

1. starter toci a motor naskoci, ale v nejakem divnem rezimu, jen tak si bubla ale plynovy pedal nereaguje.
2. viz bod 1. Kdyz naskoci tak chvili jede na volnobeh ale pak zhasne, protoze plynovy pedal nereaguje.

Tohle se vzdy stava kdyz nekam prijedu a po 5-30 min chci odjet. Pravidelne se mi to stava u benziny nebo kdyz jedu nakoupit. Jinak kdyz rano prijdu k autu a mrzne tak jen parkrat nazhavim, hned nastartuje a jedu. Je divne, ze se to stava az kdyz je motor zahraty.

Uživatelský avatar
Ares
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: čtv říj 12, 2006 14:46
Bydliště: Bratislava

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Ares » stř úno 08, 2012 08:54

OK, za predpokladu, ze to robi kvoli zmene teploty, skus skontrolovat cidla 245, 272 (vid obrazok) oboje meraju teplotu vzduchu (pred a za turbom)
245 - 272 temp sensor.gif
Este su tam dalsie dve cidla teploty 864 a 1066, (vid obrazok) hned vedla seba a maju nieco docinenia s palivom.
FLOW VALVE AND CARBURETTOR FOOT TEMPERATURE SENSOR - 864, FUEL TEMPERATURE SENSOR - 1066.gif
Odmastit (pozor, cidla su citlive, takze neposkodit), skontrolovat konektory a kable. Pripadne skus odpojit 245 alebo 272, ci sa nieco zmeni. Bez nich by to malo fungovat v default rezime so zvysenou spotrebou, lebo nebude vediet namiesat spravny pomer paliva a vzduchu, aj ked teplota by mala mat minimalny vplyv na chod motoru.
Ak je chyba mechanicka (napr EGR) a motor sa pri startovani dusi, treba skontrolovat aj to.

Zatial tolko, poskusaj, pripadne daj vediet, ci je nieco nove.
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
ObrázekMaxMotion Diesel; Obrázek
bolo: Volvo S80 D5 Momentum MY2007 136kW/185k, manual (chip 151kW/205k) (bez DPF)
Renault Clio 2B, 1.5dCi 48kW/65k, manual (chip) (bez EGR)

Jirka80
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 06, 2012 15:05

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Jirka80 » sob říj 06, 2012 14:46

Ahoj,

vsechno co si napsal jsem zkontroloval, odmastil a vratil zpet, ale zadne zlepseni to neprineslo. :cry:
Ma nekdo nejaky jiny napad?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Zefek » sob říj 06, 2012 21:49

Podle mě bude nějaká netěsnost na vysokotlaké části palivového systému. Když je motor studený, tak je všechno těsnější, staženější. Teoreticky by to mohl dělat i palivový filtr. Chtělo by to diagnostikou posledovat hodnoty a nejen chyby.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Jirka80
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 06, 2012 15:05

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Jirka80 » ned říj 07, 2012 10:14

Palivový filtr je rok starý. Nebo myslíš, že je nějak špatně zapojený? Zdá se mi, že je v hadičkách dost vzduchu.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Zefek » ned říj 07, 2012 13:30

To je těžko říct, chtělo by to fakt posledovat hodnoty na diagnostice. Asi nejsi někde z okolí opavy, hm? Je možné, že dochází k zavzdušňování skrz balonek u filtru, to je taky stará bolest.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Jirka80
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 06, 2012 15:05

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Jirka80 » ned říj 07, 2012 14:46

Bohužel ne, jsem z Jihlavy. Dá se vadnej balonek nějak poznat?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Zefek » ned říj 07, 2012 17:52

Zkus pohledat: http://forum.renaultclub.cz/search.php? ... ds=balonek
U Laguny I píše, že mu to při horkém motoru netáhlo, nejelo jak by mělo a byl vadný balonek. Většinou jde z hadice od něj do filtru vzduch.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Jirka80
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 06, 2012 15:05

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Jirka80 » ned říj 07, 2012 18:14

Díky za tip. Mrknu na to a kdyžtak ho vyměním.

DOLLYm
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: sob říj 08, 2011 21:03

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od DOLLYm » ned říj 07, 2012 22:55

Já ho vyměnil a nezlepšilo se to.. Mě neustále padá nafta, když zastavím motor, je hned vidět, jak se v tý horní hadičce nad balónkem objeví velká vzduchová bublina..
Renault Clio II 1,5 dCi 60kW-prodáno

Jirka80
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 06, 2012 15:05

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Jirka80 » pon říj 08, 2012 07:26

To mi vůbec neříkej. Začínám z toho být lehce v krizi.

Jirka80
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 06, 2012 15:05

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Jirka80 » pon říj 08, 2012 12:59

Ještě dotaz. Kde se dá koupit novej balonek? Od rána hledám na netu a nikde nic.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Zefek » pon říj 08, 2012 13:05

Asi ne, jen v Renaultu za dvojku. Prodává se to i s částí potrubí, aby se zajistila těsnost.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

DOLLYm
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: sob říj 08, 2011 21:03

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od DOLLYm » pon říj 08, 2012 16:18

Já ho našel na aukru, jinak podobný se dá sehnat třeba tady http://eshop.esako.cz/cluny_a_lode/pris ... i-s-hadici Samozřejmě to pak chce drobnou úpravu potrubí, protože originál má jeden vývod do pravého úhlu, ale není to celkem nic složitého..
Renault Clio II 1,5 dCi 60kW-prodáno

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Zefek » úte říj 09, 2012 13:03

Jinak jsem četl, že je na to ještě technická nóta na přehrání sw jednotky vstřikování. Ale chtělo by to zjistit číslo jednotky a to jde jen diagnostikou.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

DOLLYm
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: sob říj 08, 2011 21:03

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od DOLLYm » úte říj 09, 2012 14:01

Jen doplním, že balónek se dá sehnat i tady, mám přesně tenhle http://www.autodilyuo.cz/index.php?p=pr ... palivo-8mm
Renault Clio II 1,5 dCi 60kW-prodáno

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Zefek » úte říj 09, 2012 16:00

Otázkou je, jestli je to skutečně balonkem a ne třeba nějakým spojem na trubce. Pak člověk může měnit a furt nic. Proto se ten balonek prodává včetně trubek.

Jinak je to přímo problém, o kterém Renault ví - nemožnost nastartovat horký motor. Může za to konfigurace jednotky vstřikování. Ale záleží na číslu jednotky. Pokud by sedělo číslo, Renault za cca 600,-kč přehraje software a mělo by to jezdit bez problémů. Vztahuje se to na motory K9K 700, 704 a 710.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Jirka80
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon úno 06, 2012 15:05

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Jirka80 » čtv říj 11, 2012 13:49

Dneska jsem byl tankovat a po otevření nádrže to zasyčelo. Natankoval jsem plnou, a když jsem sedl do auta tak jsem nastartoval až napošesté. Pokaždé to chytlo, ale při sešlápnutí pedálu to nereagovalo. Motor byl studený, protože k Benzině to mám asi 1km. Už k...a nevím co to může být.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Zefek » čtv říj 11, 2012 14:11

Jestli to zasyčelo, mohl být v nádrži podtlak. Odsávání palivových par to nemá, tak jedině spojení nádrže s atmosférou.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
strycek krokous
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř lis 28, 2012 13:51
Bydliště: Sulice

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od strycek krokous » stř lis 28, 2012 15:07

zdravim, problemy se startovanim tepleho, resp. polotepleho motoru jsem mel take. Hlavni duvod byl vadny balonek (nepoustel palivo a vytvarel podtlak). Balonek mi v servisu uplne vyradili. Auto ted chyta prakticky kdykoliv.
Obcas, kdyz je motor studeny a popojizdim, tak se stava, ze nechce do otacek, ale zda se ze pricinou jsou bubliny v hadici (padani nafty), chystam se do hadice tam, kde byl drive balonek, namontovat zpetny palivovy ventil, ten by to snad mel vyresit.

Doporucuju, v momente kdy auto nejde nastartovat, podivat se do motoru, jestli balonek neni vyfouknuty.
clio II 1,5dci 60kW, laguna III 2,0dci 110kW

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.5 DCi problem se startovanim za tepla

Příspěvek od Zefek » stř lis 28, 2012 15:30

A jak to bez balonku budeš odvzdušňovat?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů