Tak jsem dnes poslal Clio II do nebe...
Začal náhle zlobit motor, nakonec za to patrně mohla netěsnost na 3. válci, což byla asi i příčina té zvýšené spotřeby, co jsem řešil od začátku, ruku v ruce s neustálým úbytkem oleje, který ale pod autem nebyl, nýbrž se spaloval v tom 3. válci (proto se asi i rychle zanášely katalyzátory).
Letos na jaře auto začalo poprvé brumlat na 3 válce, vyřešeno opravou zkorodovaných kontaktů řídící jednotky, na začátku listopadu se to vrátilo, tentokrát pomohly nové svíčky, jenže jen na týden, pak se to (i když v menší míře) zase vrátilo. Následně byl diagnostikován problém na 3. válci, kde by oprava rozebráním motoru shora, což by byla ještě ta lepší a levnější varianta, jsme spolu se servismanem usoudili, že další nákladnou opravu už nepodstoupíme. Načež auto dál jezdilo, závada se trochu zmírnila a nezhoršovala se (dle servismana jelo auto na 3,5 válce). Auto sice trochu traktorovalo a bylo líné, ale jinak jezdilo a startovalo v pohodě. Začali jsme se pomalu rozhlížet po novější náhradě, ale usoudili jsme, že zimu snad ještě přečká to stávající.
To se bohužel nestalo, když v pátek ráno manželka cestou do práce na zmrzlé kaluži a v protislunci "navštívila" naše sousedy plotem a pochroumala přitom PP kolo (bylo posunuté dopředu a mírně vytočené doprava). Přesto se autíčko drželo, z plotu (resp. ze zídky pod plotem, na které viselo, po vypodložení cihlami a prknem sjelo po vlastní ose a zaparkoval jsem ho u krajnice). Dnes svou poslední jízdu vykonalo statečně pozadu na odtahový vůz (i když dostala ještě zabrat i spojka).
Naše Clio II ukončilo svoji pouť se (snad poctivými) 249 535 km na triku. My s ním najeli 73 388 km a sloužilo nám 6 let, 2 měsíce a něco. Koupeno za 33 tisíc, na opravách a náhradních dílech do 4. listopadu t.r. vynaloženo dalších 145 308 Kč. Při jeho vyklízení jsem dokonce objevil malý poklad ve škvíře na konci předních podsedáků (ten Turek v Německu, co to měl před námi, měl asi hodně děravé kapsy)! Propiska píše a korunkový uzávěr od německého piva z roku 2009 jsem už vyhodil.
S manželkou jsme se přesto shodli, že Cliu dáme ještě šanci (z ryze praktickým důvodu, abysme nemuseli shánět nové servisy a řešit nové druhy závad, prostě aby to bylo co nejvíce podobné), takže jsme vybrali nakonec Renault Clio III Grandtour 1.2 (2010), i když nás v reálu poněkud vyděsilo, ze ob generaci se z Clia stalo dospělé velké auto, v kombíku je navíc o 20,1 cm delší za zadními koly, než hatchback. Asi jsme měli jít radši do stejně starého Clio II Storia, ale zase je to modernější auto po všech stránkách a aspoň ten motor je pořád stejný (předtím D4FB7, nyní D4FD7).
Renault Clio II 1.2 16V - R.I.P
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Renault Clio II 1.2 16V - R.I.P
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Re: Renault Clio II 1.2 16V - R.I.P
mne by docela zajímalo kde si to servisoval že si do toho nasypal do oprav docela dost a ta poslední závada se mi taky nezdá.
Re: Renault Clio II 1.2 16V - R.I.P
Porůznu, značkový servis ani jednou, poslední věci pak u pána, co dělal v servisu Renault. Ten jediný mi oživil auto tou opravou kontaktů řídící jednotky, všude jinde mě odmítli buď rovnou po telefonu, nebo "specialista na Renaulty" to sice přebral, pak si vzal cca 15 stovek za to, že se na to milostivě podíval a s tím, že nemá chuť a čas to opravovat...
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů