Blikající kontrolka CHECK (motoru)
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Blikající kontrolka CHECK (motoru)
Zdravím kolegové,
včera odpoledne cestou z práce (trasa cca 15 km, stalo se to ve druhé půlce cesty) mi najednou z ničeho nic (předtím se nikdy nic podobného nestalo) začala pravidelně blikat kontrolka CHECK (viz video kontrolky [17,4 MB]), když jsem jel rychlostí přes 60 km/h a zase přestala blikat, když jsem se dostal pod rychlost 50 km/h.
Auto mi přišlo, že reaguje na plyn líně. To vydrželo až do cíle cesty, když jsem zastavil před barákem. Motor se chvěl a bafal jako starý traktor (viz video motoru a výfuku [20,3 MB]).
Dnes ráno ale normálně naskočil a stejnou cestu zpět do práce tento problém nenastal (viz video motoru a výfuku [25,2 MB]).
Může mě prosím někdo nasměrovat, o co by se mohlo jednat a jak je to vážné?
Je pravda, že mám poměrně často špatné starty zastudena - startér točí jak divý (baterie před pár dny pro jistotu dobita na nabíječce), občas to i škytne, ale ne a ne naskočit, až to po různě dlouhé době konečně naskočí.
včera odpoledne cestou z práce (trasa cca 15 km, stalo se to ve druhé půlce cesty) mi najednou z ničeho nic (předtím se nikdy nic podobného nestalo) začala pravidelně blikat kontrolka CHECK (viz video kontrolky [17,4 MB]), když jsem jel rychlostí přes 60 km/h a zase přestala blikat, když jsem se dostal pod rychlost 50 km/h.
Auto mi přišlo, že reaguje na plyn líně. To vydrželo až do cíle cesty, když jsem zastavil před barákem. Motor se chvěl a bafal jako starý traktor (viz video motoru a výfuku [20,3 MB]).
Dnes ráno ale normálně naskočil a stejnou cestu zpět do práce tento problém nenastal (viz video motoru a výfuku [25,2 MB]).
Může mě prosím někdo nasměrovat, o co by se mohlo jednat a jak je to vážné?
Je pravda, že mám poměrně často špatné starty zastudena - startér točí jak divý (baterie před pár dny pro jistotu dobita na nabíječce), občas to i škytne, ale ne a ne naskočit, až to po různě dlouhé době konečně naskočí.
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Re: Blikající kontrolka CHECK (motoru)
Diagnostika napovi, bude tam ulozena zavada. Blikajici check engine prozrazuje prave probihajici chybu, nejcasteji vynechavajici valec. Diagnostika rekne, ktery. Muze to byt kontakt na zapalovacim kabelu, svicka, civka, vstrikovac, kompresni tlak.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Blikající kontrolka CHECK (motoru)
Já bych se rád zeptal na ukazatel teploty, který je vidět ve videu. Přes léto se mi auto bez problému za chvíli zahřálo a ručička byla v půlce. Nyní v zimě se mi nedostane dále než je na videu, je to normální?
Re: Blikající kontrolka CHECK (motoru)
Nevím, jak jiné motorizace Clia, ale třeba 1.2/16V, 55kW (D4F) se v mrazu, nebo i kolem teploty +2 stupně zahřívá poměrně pomalu na provozní teplotu motoru, čili aby byla ručička v půlce. Při nynějších teplotách -2 /-3 stupně to trvá klidně i 10km, než se motor na ní dostane a to mám nový termostat a pořádně vypláchnutý chladící systém i s výměníkem topení. Stačí pak, aby motor chvíli stál a teplota taky až nezvykle rychle padá dolů, ale opětovný ohřev je již pak výrazně rychlejší. Holt ten malej motor neprodukuje tak moc ztrátového tepla, jako třeba u Felicie motor 1.3/50kW, který se byl schopen zahřát na provozní teplotu extrémně rychle a dodnes jsem nepoznal jiný motor, který by to uměl stejně rychle, nehledě na mrazivé počasí venku. Navíc ten malej motor v Cliu má dosti účinné chlazení chladiče přes přední masku, takže pokud někdo jezdí extra krátké trasy při nízkých teplotách, pak mu nezbude, než si pomoci zastíněním sacích otvorů. Mám dojem, že už si tady někdo s tím na autě vypomohl a neměl ani žádné problémy s přehříváním motoru.
Renault Clio II (phase II) 1.2/16V/55kW (D4F712)
Subaru Legacy IV 2.0/121kW Bi-Fuel (LPG)
Kia Rio IV 1.25 CVVT/63kW
Subaru Legacy IV 2.0/121kW Bi-Fuel (LPG)
Kia Rio IV 1.25 CVVT/63kW
Re: Blikající kontrolka CHECK (motoru)
@kotasekh: Děkuji za vyčerpávající "diagnostiku" možných příčin! Zatím se ta závada po 2 dnech znovu neprojevila, tak uvidím (našel jsem dnes na krytu motoru prachová peříčka, tak mi tam mohla nějaká mrcha i s kořistí něco počochnit).
@zavackyo: Je to jednu čárku pod půlkou, takhle to mám celý rok. Topí a zahřeje se to krásně (po cca 2-3 km), narozdíl od druhého auta s 2-litrovým motorem, které topí znatelně hůř a později.
PS: Dnes jsem jel cca 50 km po autostrádě (cca 100 km/h) a ručička teploty se z téhle hodnoty ani nehla.
Topení jsem měl nastavené na 1. rychlostní stupeň a teplotu jsem musel nastavit jen kousek za polovinu, jinak bych se i v tričku upekl zaživa:
@zavackyo: Je to jednu čárku pod půlkou, takhle to mám celý rok. Topí a zahřeje se to krásně (po cca 2-3 km), narozdíl od druhého auta s 2-litrovým motorem, které topí znatelně hůř a později.
PS: Dnes jsem jel cca 50 km po autostrádě (cca 100 km/h) a ručička teploty se z téhle hodnoty ani nehla.
Topení jsem měl nastavené na 1. rychlostní stupeň a teplotu jsem musel nastavit jen kousek za polovinu, jinak bych se i v tričku upekl zaživa:
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Re: Blikající kontrolka CHECK (motoru)
Zdravím ako sa to vyriešilo?
Mám síce iný motor ale ten zvuk aj symptómy sú rovnaké. Pre zatiaľ sviečky, káble vymenené aj nová cievka sa vyskúšala, tam je všetko ok. Rozvody sa menili pri 165000, teraz to má 215000, to by snáď malo ešte držať,uvidime keď sa rozobere.
Diagnostika veľa neukazala, ale evidentne idem na 3 valce.
Mám síce iný motor ale ten zvuk aj symptómy sú rovnaké. Pre zatiaľ sviečky, káble vymenené aj nová cievka sa vyskúšala, tam je všetko ok. Rozvody sa menili pri 165000, teraz to má 215000, to by snáď malo ešte držať,uvidime keď sa rozobere.
Diagnostika veľa neukazala, ale evidentne idem na 3 valce.
Renault Clio II 1.2 8V | D7FG7 | 5-dv. | r.v. 2001 | 43kW
Re: Blikající kontrolka CHECK (motoru)
Samo, objevilo se to jenom jednou a od té doby už ne, tak zatím jezdím dál...
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
Re: Blikající kontrolka CHECK (motoru)
Tak to je fajn, u mňa sa to žiaľ nevyriešilo, motor kaput, čiže som sa dostal do situácie kedy by oprava auta prevýšila cenu.
A tým pádom kto ma záujem o môj voz za symbolickú cenu, stačí sa mi ozvať. Náhradných dielov je tam na mraky.
A tým pádom kto ma záujem o môj voz za symbolickú cenu, stačí sa mi ozvať. Náhradných dielov je tam na mraky.
Renault Clio II 1.2 8V | D7FG7 | 5-dv. | r.v. 2001 | 43kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů