Přehřívání motoru 1.2
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Přehřívání motoru 1.2
Zdravím, měl bych dotaz. Při normální jízdě se motor se motor zahřeje na provozní teplotu a na té drží. Potom však, když ho nechám běžet na volno začne se pomalu přehřívat. Neví někdo co by to mohlo být. Chladící kapalinu mám v pohodě doplněnou. Díky
Re: Přehřívání motoru 1.2
Voda vaří? Větrák na chladiči se roztočí?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Přehřívání motoru 1.2
Voda ano
U větráku nevím
U větráku nevím
Re: Přehřívání motoru 1.2
nedrží to termostat?
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava
Re: Přehřívání motoru 1.2
Jak by měl držet?
Re: Přehřívání motoru 1.2
Zkontroluj zda jsou teplý obě hadice k chladiči.
Zkus to odvzdušnit.
Zkontroluj, zda se při přehřátí spustí ventilátor na chladiči. Při určité teplotě má sepnout ventilátor.
Pokud ne, bylo by dobré se podívat na relé v motorovém prostoru - vedle baterie vpravo je plastový kryt, pod ním najdeš pojistky a relé.
Je to jedno z těch 3 černých, myslím, že to prostřední. Opatrně je vyndej a zkontroluj kontakty, případně očisti. Pro jistotu před tím odpoj baterii.
Nevím jak sem vložit obrázek..
Zkus to odvzdušnit.
Zkontroluj, zda se při přehřátí spustí ventilátor na chladiči. Při určité teplotě má sepnout ventilátor.
Pokud ne, bylo by dobré se podívat na relé v motorovém prostoru - vedle baterie vpravo je plastový kryt, pod ním najdeš pojistky a relé.
Je to jedno z těch 3 černých, myslím, že to prostřední. Opatrně je vyndej a zkontroluj kontakty, případně očisti. Pro jistotu před tím odpoj baterii.
Nevím jak sem vložit obrázek..
Re: Přehřívání motoru 1.2
Nemůže to být i něco jiné? Známý konstatoval že by to mohla být i vodní pumpa
Re: Přehřívání motoru 1.2
Tak jasně, že mohlo, ale proč nezačít tím jednoduchým co je vidět a jde jednoduše zkontrolovat..
Myslím, že kdyby ti nešla vodní pumpa, která je součástí rozvodů tak by to dlouho nejezdilo a hlavně by se to asi neprojevovalo jen při stání na volnoběh.
Kam až ta teplota vyleze?
Příčiny mohou být:
Vadný termostat - kontrola hadic, případně kontrola teploty přes diag třeba přes ELM327 + mobil -tam bys viděl skutečnou teplotu.
Zkusit odvzdušnit - na to ti stačí plochý šroubovák, jeden odvzdušňovák je na hadici pod nádržkou vody, druhý u termostatu, pod vzduchovým filtrem. Povolíš a uvidíš zda jde voda nebo vzduch.
Kontrola jestli se při přehřátí spíná ventilátor - stačí se podívat, zda se při tom točí, potom bych zkusil očistit to relé.
Další co to může být je ta vodní pumpa - nevím, zda je to reálné - nebo těsnění pod hlavou. Tady už je náprava složitější.
Myslím, že kdyby ti nešla vodní pumpa, která je součástí rozvodů tak by to dlouho nejezdilo a hlavně by se to asi neprojevovalo jen při stání na volnoběh.
Kam až ta teplota vyleze?
Příčiny mohou být:
Vadný termostat - kontrola hadic, případně kontrola teploty přes diag třeba přes ELM327 + mobil -tam bys viděl skutečnou teplotu.
Zkusit odvzdušnit - na to ti stačí plochý šroubovák, jeden odvzdušňovák je na hadici pod nádržkou vody, druhý u termostatu, pod vzduchovým filtrem. Povolíš a uvidíš zda jde voda nebo vzduch.
Kontrola jestli se při přehřátí spíná ventilátor - stačí se podívat, zda se při tom točí, potom bych zkusil očistit to relé.
Další co to může být je ta vodní pumpa - nevím, zda je to reálné - nebo těsnění pod hlavou. Tady už je náprava složitější.
Re: Přehřívání motoru 1.2
Je možné to auto s tímhle problémem používat na kratší vzdálenosti (dojezd do práce), když vím že se za jízdy nechová zvláštně?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů