Clio 1.2 16V první problémy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Sagic » stř dub 25, 2018 18:31

Zdravím, jsem tu nový, pořídil jsem si Clio 1.2 16V 55kW z roku 2003 a hned řeším pár závad.

Auto startovalo na otočení, ale včera po dešti jsem otočil klíčkem a startér ani neotočil motorem. Zatím jsem kontroloval kostřící body a mám z toho těžkou hlavu.
Vyčistil jsem kostru na startéru, u baterky ke karosérii a nic. Pak jsem zde našel popsané problémy s ukostřovacím páskem mezi převodovkou a karosérií, přemostil to od baterky na převodovku startovacím kabelem a auto naskočilo na ťuknutí. Oddělal jsem startovací kabel a mezi tím asi 10x nastartoval, auto startovalo.

Dnes jsem se tedy podíval na ten pásek, oddělal ho, vyčistil dosedací plochy, utáhl a opět nic :?
Přemostil jsem to startovacím kabelem a nic.
Potom jsem to opakovaně zkoušel a když jsem rychle otočil klíčkem na startování tak to začalo točit ale po cca 2s startér vypnul.
Už jsem byl zoufalej a naposled to zkusil a auto chytlo. Od ty doby startuje. :roll:

Dále mi svítí MIL a na ELM327 to vypisuje dvě chyby P0440 a P1053. To první by mělo být něco s ventilem u uzávěru nádrže, druhé jsem nenašel.

Poradíte na co bych se mohl ještě podívat a nemá někdo zkušenost s těmi chybami?

Díky!

Paulix96
Advanced member
Příspěvky: 306
Registrován: úte úno 23, 2016 07:49

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Paulix96 » stř dub 25, 2018 18:40

ELM327 ti nevypíše nic kloudného. To chce pořádnou diagnostiku, minimálně Delphi, ale ideálně Clipa, ten ti vypíše správnou chybu a závadu snadno opravíš.

Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Sagic » stř dub 25, 2018 19:16

Ještě se zeptám, dá se někde na netu najít podle VIN rozpad použitých součástí? Doteď jsme měl jen Peugeoty a tam fungoval Servicebox, kde to podle VIN vypsalo OEM čísla dílů.
Co jsem koukal, tak zadní lambda vůbec nereaguje, ale jsou tam dvě tak nevím kterou objednat.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od kotasekh » stř dub 25, 2018 19:42

Nereaguje jak? Jako ze nemeni napeti? To je pak ale vlastnost ;).
Ja pouzivam partsouq.com
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Sagic » čtv dub 26, 2018 17:49

Já měl za to, že dobrá lambda osciluje v online čase od nějakých 0,1V do 0,9V a průměr by měl být kolem 0,45V. Ta zadní na volnoběh vůbec nereaguje, je na ní stálých 0,3V.

Jinak jsem dnes pokročil se startováním / nestartováním. Je to problém s imobilizerem. Kontrolka bliká, po zasunutí klíče svítí a když zhasne tak to chytne, když ne tak to ani neotočí motorem. Když rychle přejdu polohy klíčku na startování tak to točí motorem ale nezapálí a po 2s to vypne. Takže imobilizer.
Viděl jsem, že to tu někdo už řešil tak jdu studovat. Nejradši bych ho odstranil, ale to asi bohužel nejde :-(

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od kotasekh » pát dub 27, 2018 05:07

Osciluje prvni lambda, ktera resi bohatost smesi. Druha lambda ma konstantni napeti a kontroluje ucinnost katalyzatoru. Jak presne funguje nevim, ale co jsem se tak nejak docetl a domyslel, tak napeti casem klesa podle opotrebeni katalyzatoru. Zacinas treba na 0.9 V s novym katem a koncis na 0.1 V s uplne mrtvym katem. Ale myslim si, ze je to kravina, to by musel uz ale potvrdit nekdo, kdo chape smysl voltaze druhe lambdy ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Sagic » čtv kvě 03, 2018 19:47

Takže problém se startováním je způsoben na 100% imobilizerem.
Někdy po otočení klíčku zůstala svítit kontrolka imo trvale. Načtení klíče je tedy OK. Vyčistil jsem kontakty a patici relé pro blokaci startování v motorovém prostoru a zatím se problém se startováním neopakoval. Pokud se znovu vyskytne tak ještě prohodím relátka.
Nejradši bych ten imobilizer nějak odpojil, přece jen cítím při každém startování lehkou nervozitu :D

Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Sagic » ned kvě 06, 2018 15:57

Dnes jsem se podíval co by mohlo způsobovat chybový kód P0440.
Tato chyba by měla být způsobena netěsností palivové soustavy, nejčastěji netěsnost víčka nádrže nebo problém u nádoby s aktivním uhlím, která je umístěna pod světlem u spolujezdce.
Ventil byl z nádoby úplně vytažen a odpojen. Nepodařilo se mi to dostat zpátky bez demontáže světla. Pak už je přístup k ventilu perfektní. Vše jsem tam vyčistil, namazal těsnění vazelínou a sesadil dohromady.
Chyba se zatím neobjevila, tak snad to bylo ono.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od kotasekh » ned kvě 06, 2018 16:10

Gratuluji k dobre oprave ;). Snad se takhle bude darit i u jinych zadrhelu...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Sagic » úte kvě 08, 2018 09:38

Dnes po týdnu opět problém s imobilizérem. Kontrolka zůstane trvale svítit. Je slyšet že čerpadlo natlakuje, ale motorem to ani neotočí.

Zkoušel jsem prohodit relé v motorovém prostoru.
Odpojit baterku.
Zamykat, odemykat, druhý klíč, nic nefungovalo.

Na jednom UK fóru se řešilo to samé, radili odopjit baterku, zapnout směrová světla a připojit baterku - nefunkční.
Dále tam bylo zapnout zapalování do 2. polohy, kontrolka imo svítí (moje chyba), nechat tak 10min. Poté vypnout zapalování, zapnout, kontrolka zhasne a jde nastartovat - toto se ukázalo jako funkční. Auto zase opakovaně startuje.
Bohužel tam už nikdo nenapsal, co je příčina tohoto problému a jak ho odstranit trvale.

Začínám mít pocit, že na tohle auto bude potřeba nějaký speciální manuál tipů a triků :roll:

smates
Advanced member
Příspěvky: 297
Registrován: ned bře 31, 2013 20:05
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od smates » úte kvě 08, 2018 21:01

No ja bych s tim tak dlouho netrapil a jako prvni bych nechal odpojit ten imo.
R.Clio II 1.2/16V 55kW r.v.2003.Spotřeba 5,5l/100km-90% po městě :-)

Uživatelský avatar
conpet
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: ned led 29, 2017 20:20
Bydliště: Jaroměř

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od conpet » stř kvě 23, 2018 12:48

Tak to jsou dobrý fígle :-)
Megane II 1.4/16V Chevrolet Trax LT Diesel Automat
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová

Uživatelský avatar
Slam
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: stř zář 23, 2015 15:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Slam » stř kvě 23, 2018 17:38

U druhého auta jsem měl stejný problém a problém vyřešen výměnou cívky imobilizéru (takový kroužek na startéru kolem klíčové dírky). Nejdříve jsem teda zkusil nový klíč, ale to nepomohlo (resp. pomohlo, ale něčemu jinému - se starým klíčem odemknu dálkou auto tak maximálně z 1 metru, s novým klíčem ale minimálně z 15 metrů :)).
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)

Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Sagic » pon čer 11, 2018 19:48

O víkendu vyměněn ventil na aktivním uhlí za jiný z vrakáče. Kontrolka motoru od té doby nesvítí, chyby p0440 a p1053 jsou pryč, od té doby najeto 150km.
Imobilizér už tři týdny nezlobí, jdu to někam zaklepat :D

Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Re: Clio 1.2 16V první problémy - zvuk z rozvodů

Příspěvek od Sagic » pon čer 18, 2018 21:08

O víkendu jsem vyměnil komplet rozvody včetně vodní pumpy.
Nejsem si jistý, jestli to nedělalo i předtím, ale z rozvodů se po výměně ozývá takový vrzavý zvuk podobný tomuto ve videu:
https://www.youtube.com/watch?v=a_0e_fqKGtk
Dnes jsem to znovu rozdělal a kontroloval, řemen nikde neškrtá, napnutí na kladce je přesně mezi značkami, vše se zdá v pořádku.
Nesetkal jste se s tím někdo?
Sada komplet od SKF.
Díky.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od kotasekh » pon čer 18, 2018 22:31

Nechal bych to sednout.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
conpet
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: ned led 29, 2017 20:20
Bydliště: Jaroměř

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od conpet » úte čer 19, 2018 01:06

Mě to dělal přepnutý rozvoďák . Trochu jsem ho povolil a je klid. U mé 1.4 se napíná ručně.
Megane II 1.4/16V Chevrolet Trax LT Diesel Automat
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová

Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Sagic » úte čer 19, 2018 19:21

Tady se taky napíná ručně, na kladce je měrka a mám to přesně uprostřed. Po 50km mi to přijde trochu lepší tak to chvíli nechám jestli si to sedne. Když ne, tak to trochu povolím až budu seřizovat vůle ventilů, jsou taky trochu slyšet a za studena to při puštění plynu občas střelí do výfuku.

Když už jsme u toho, nevíte jaké mají být vůle sací / výfuk u D4F 712?
Mám Jak na to, ale tam je jen 1.2 8V a sací je 0,1mm, výfuk 0,2mm.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od kotasekh » úte čer 19, 2018 19:39

Nejcasteji 0.3S a 0.4V, ale zalezi na konkretnim modelu a rozlisuje se to jeste podle drazky na vacce. Jak presne to ale nevim...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Sagic » pon črc 09, 2018 19:11

Tak zatím ujeto 2 500km a auto šlape. Trápí mě jen takové blbosti na které si začínám zvykat.

1) vrzání při točení volantem, takový zvuk jak když vrže stará dřevěná podlaha :D Jde to od spodu od sloupku řízení, zatím jsem našel že je to nejčastěji vůle v řízení a pomůže výměna celého řízení. Časem asi vyměním za jiné z vrakoviště.

2) pískání zadních brzd - bubny, o víkendu jsem to rozebral, vyčistil, promazal místa kde se pakny dotýkají štítu brzdy, ale nepomohlo to. Při zastavení pískají jako když brzdí tramvaj. Zatím to řeším zavřenými okénky a vyšší hlasitostí rádia.

3) ztrácení signálu rádia - asi koroze mezi anténou a střechou. Chtěl jsem se k tomu dostat, ale sundávat tapec ze stropu se mi nechce.

Uživatelský avatar
conpet
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: ned led 29, 2017 20:20
Bydliště: Jaroměř

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od conpet » pon črc 09, 2018 22:48

anténa by se střechy dotýkat neměla. Tak koroze asi nevadí.
Megane II 1.4/16V Chevrolet Trax LT Diesel Automat
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová

Uživatelský avatar
Slam
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: stř zář 23, 2015 15:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Slam » úte črc 10, 2018 11:37

Mně teda anténou solidně teklo dovnitř, voda se držela v tom "lavůrku" se stropním světlem a v zatáčkách jsem měl automatickou sprchu vždy po dešti...
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)

Sagic
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř dub 25, 2018 18:11

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Sagic » úte črc 10, 2018 17:49

Navypadá to, že by tam zatékalo. Chytnu asi jen 10 stanic, ale za jízdy se ten signál ztrácí a vypadává.

Uživatelský avatar
Slam
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: stř zář 23, 2015 15:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Clio 1.2 16V první problémy

Příspěvek od Slam » stř črc 11, 2018 11:45

To může být také slabým signálem, ne? Já mám naladěny stanice a ve vedlejším městě (12 km) mi jde spolehlivě už jenom jedna z nich, ostatní vypadávají. Ta anténa na střeše je docela malá, na druhém autě mám teleskopickou, která je víc jak 3x delší, bych řekl.
Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti