Clio 1,4 16V-brzdy a velkosť kolies

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
SilverA
Experienced member
Příspěvky: 524
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Clio 1,4 16V-brzdy a velkosť kolies

Příspěvek od SilverA » sob úno 09, 2019 11:22

Máte niekto Clio s motorom 1,4 16V? Známy má možnosť zohnať kotúče s priemerom 259 mm no obáva sa, či sa tieto väčsie kotúče vojdú do plechových 14tiek diskov. Nerád by tam dával 15tky disky.

Kotúče 238 mm sa do 14tiek vojdú v pohode. No u 259 mm už má trochu obavu.
Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 204
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Clio 1,4 16V-brzdy a velkosť kolies

Příspěvek od Nesli » pát úno 15, 2019 20:08

No, co disky, ale pochybuju, že to poberou třmeny, a i kdyby náhodou ano, budou tam stejné desky, takže efekt nula..Lidi, tyhle úpravy jsou k ničemu, i kdyby se vyměnili třmeny, což je opět i finanční nesmysl, i tak by to nebrzdilo na plný potencial kotoučů (dimenze soustavy), o technické nezpůsobilosti k provozu nemluvě...
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 524
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Clio 1,4 16V-brzdy a velkosť kolies

Příspěvek od SilverA » ned úno 17, 2019 21:24

Tak zrovna s tou technickou (ne)spôsobilosťou by som to tak neprežíval. Ja osobne som na jednotkovom Megane vyhodil na zadnej náprave bubny a dal tam kotúče z Meganu Coupé. Auto normálne prechádza STK. Dokonca som mal poistnú udalosť kedy na parkovisku do mňa buchla jedna dáma, boli u toho aj policajti (ženská proste sadla do auta a zmizla) a fakt nikoho, ani policajtov, ani poisťovákov nezaujímala nelegálna prestavba zadných brzd.

Len treba trochu rozmýšlať a nemontovať tam prvé čo príde pod ruku. Je fakt že poznám experta ktorý hrabal do brzd, nejakú kompatibilitu neriešil a výsledkom bolo že predĺžil chod pedálu a brzdilo to....no brzdilo....skôr len spomalovalo. A potom to dokolečka odvzdušňoval a divil sa prečo mu to ani po desiatom odvzušnení nechce brzdiť.

K tej veľkosti kotúčov - pokiaľ má kotúč väčší priemer, je aj moment sily väčší. Stojím si za tým, že je nezmysel aby 259 mm kotúč brzdil rovnako, ako 238 mm kotúč hoci dosky sú rovnaké. Sú ale v inej vzdialenosti od stredu a to je podstatné. Strmene sa samozrejme vymenia. No je to z búračky takže to je za babku...akurát že tá búračka je na 15tkach. A priemery piestov sú rovnaké. Tým pádom aj po hydraulickej stránke neni dôvod aby to "nebrzdilo na plný potenciál". Pokiaľ mali obidve autá rovnaký brzdový valec a priemery piestov sedia, tak neni dôvod aby to brzdilo slabšie než má.
Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 204
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Clio 1,4 16V-brzdy a velkosť kolies

Příspěvek od Nesli » pon úno 18, 2019 16:11

RE Swap na MI, jj, pamatuju, když jsi to dělal ;) A technickou způsobilost neprožívám, jen konstatuju, jelikož to tak prostě je. MI hrálo do karet to, že byly u stejných motorizací někde bubny a někde kotouče, nikdo pak neměl jak říct ani slovo a bylo to v poho. Kdyby na všech MI byly vzadu bubny a ty jsi tam přijel s kotoučema, stačil by trochu vědomý technik, který třeba takový MI vlastnil nebo mu jich pár prošlo pod rukama a na STK by byl problém.

RE "K tej veľkosti kotúčov - pokiaľ má kotúč väčší priemer, je aj moment sily väčší. Stojím si za tým, že je nezmysel aby 259 mm kotúč brzdil rovnako, ako 238 mm kotúč hoci dosky sú rovnaké. Sú ale v inej vzdialenosti od stredu a to je podstatné."

Jasně, pokud bude vyměněný třmen za odpovídající, toto platí, co jsem psal platí k "pobrání" kotouče původním třmenem. Čím dál je deska od středu otáčení, pak padá na větší úhlovou rychlost. A pokud jsi si jistý že je třmen pro 259 a 238 z pohledu hydrauliky stejný a byl by za hubičku z bouračky, tak tedy a s výhradou ok :mrgreen:
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti