Horní uložení př. tlumiče

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

paveldbmw
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát říj 07, 2016 23:15

Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od paveldbmw » ned říj 09, 2016 21:19

Omlouvám se za asi stupidní dotaz - koupil jsem si Clio a je to můj vůbec první Renault a moc je neznám. Chtěl bych se zeptat, zda je OK, že mi takhle přečnívá horní uložení předního tlumiče cca 5mm nad klobouk? Když zvednu auto na hever, tlumič si samozřejmě o těch asi 5mm sedne dolů a o klobouk se opře a jde s ním rukou v rámci té mezery hýbat. Z fotek je patrný, že po sundání tohohle horního uložení je hned pod ním matka, která zamezuje tomu, aby to uložení mohlo být níž.

foto zde: http://paveld316.rajce.idnes.cz/Clio_tlumic/

Předem díky moc! :-)
1996 BMW E36 323i & 1998 Renault Clio 1.2

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od kotasekh » pon říj 10, 2016 08:28

Hele, já to tak mám taky. Dvakrát jsem to uložení kvůli toho měnil a dvakrát to bylo stejné hned po montáži, znova jsme to rozebírali, zkoušeli jsme jestli jsme to nedali nějak blbě a furt to bylo to samé.... To, že to nahoře čouhá, je mi fuk, ale to, že po zvednutí auta a odlehčení nápravy ten tlumič lítá jak péro v bandasce, to mi vadí hodně.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

paveldbmw
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát říj 07, 2016 23:15

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od paveldbmw » pon říj 10, 2016 09:19

Souhlas, čouhat to může, ale logický mi přijde, aby ten tlumič držel i po vyheverování... sice je to francouz, ale pořád se mi i tak nechce věřit, že by tohle mělo být z výroby OK.
1996 BMW E36 323i & 1998 Renault Clio 1.2

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od kotasekh » pon říj 10, 2016 09:21

Pokud přijdeš na to, co s tím, rád se inspiruju, já to přestal řešit, měnil jsem to už dvakrát zbytečně :-). A to jsem měnil opravdu komplet uložení, ne jen části.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

paveldbmw
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát říj 07, 2016 23:15

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od paveldbmw » pon říj 10, 2016 09:29

No, určitě nemám chuť kupovat pokusně nový uložení s tím, že to možná nepomůže... ale zkusim ještě zapátrat po netu nebo okouknout jiný Clio, pokud bude možnost.
1996 BMW E36 323i & 1998 Renault Clio 1.2

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od amater3 » čtv říj 13, 2016 18:02

Tady máte inspiraci
Obrázek
Obrázek
Potřebujete tužku,papír,šupleru,soustružníka se soustruhem a materiál(v mém případě silon)
:oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

paveldbmw
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát říj 07, 2016 23:15

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od paveldbmw » čtv říj 13, 2016 21:38

Díky za inspiraci, ale přece nechceš říct, že teda jako fakt je origo řešení z výroby takový, že si to má člověk jako dodělat sám? :-D
1996 BMW E36 323i & 1998 Renault Clio 1.2

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od kotasekh » čtv říj 13, 2016 22:24

Nooooo, jako pěkný, ale... :D NE :D
Něco tam prostě musí být špatně, když to tak čouhá (potažmo klepe). I po výměně celého uložení za nové (2x, dva různé typy a výrobci) se tlumič po odlehčení heverem viklá o několik centimetrů, při přejetí hrubšího terénu klepe. Když mi v servise přezouvají gumy, zaverglují kotoučem a zhrozí se, jak celá náprava díky uvolněnému tlumiči lítá a upozorní mě, že jestli s takhle zničeným uložením budu jezdit, upadne to rovnou celé. Po oznámení, že horní uložení je zcela nové svedou vše na renault :-). Jezdím s tím takhle už skoro 100k km, nic se nemění, nic neupadává, jen to trochu klepe...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od amater3 » čtv říj 13, 2016 22:32

Horní uložení mám původní (bez problémů) a vymezení zabrání klepání které Ti vadí.A je to levnější varianta řešení problému.Možná existuje i jiné,ale já ho nepoznám. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

paveldbmw
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát říj 07, 2016 23:15

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od paveldbmw » pát říj 14, 2016 00:08

Možná by stálo za pokus s tím dojet do autorizáku a zeptat se jak to řeší.. doufám ale, že neřeknou, že takhle starý auto se u nich řeší výhradně výměnou za novější.
1996 BMW E36 323i & 1998 Renault Clio 1.2

Uživatelský avatar
goreff
Senior member
Příspěvky: 1208
Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
Bydliště: Olomoucký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od goreff » sob říj 15, 2016 11:03

takhle horní uložení čouhá spoustě aut, nejen tomu Cliu :lol:
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od kotasekh » sob říj 15, 2016 12:10

At si couha, ale ono to klepe, ten tlumic po odlehceni lita...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

paveldbmw
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát říj 07, 2016 23:15

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od paveldbmw » sob říj 15, 2016 13:06

Jako čouhat klidně může, taky jsem to už na něčem viděl, ale nepřijde mi normální, že když to zvednu na hever můžu s tlumičem volně hýbat nahoru a dolu a uložení tlumiče není nijak připevněné ke kastli.
1996 BMW E36 323i & 1998 Renault Clio 1.2

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od Zefek » sob říj 15, 2016 18:01

Ptal jsem se na to na STK a prý je to v pohodě.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od kotasekh » sob říj 15, 2016 18:11

Budu menit tlumice, tak koupim i nova ulozeni a pokud to bude volne i potom, slavnostne to prohlasim za vlastnost : D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od presscott » úte říj 18, 2016 01:09

Úplně stejné to ale má i Clio II. Ten horní klobouk je takto odstátý normálně, není to vada. Ani to, že po zvednutí auta se ten klobouček opře o hrnec...kvůli tomu tam přece je, ne? Rozebíral jsem uložení na Cliu I i II a není v tom žádný rozdíl. Co ale může u Clia I způsobit výraznější uvolnění tlumiče po zvednutí na hever je to, že nemá na přední nápravě stabilizátor (1.2). Takže při jednostranném zvednutí auta se tlumič s celým ramenem prověsí na maximum (co dovolí silenbloky, tlumič) a kupodivu se bez stabilizátoru ramena prověsí více i při zvednutí obou předních kol najednou. Když jsem na Clio I montoval stabilizátor (1.2 ho na předku zpravidla nemají, Clio II. už snad všechny), tak jeho tvar nedovolí úplné prověšení obou ramen současně, protože se opře o rám motoru. A při jednostranném zvednutí auta samozřejmě výrazně tlačí prověšené rameno zpátky k autu, takže tam je prověšení výrazně menší.

Klepat za jízdy by ale samozřejmě nic nemělo. Nedokážu si ale představit, jaký výmol by způsobil takové propružení, že by se odlehčila karoserie takovým způsobem, že by se horní miska dotkla vršku hrnce :roll: . Napadá mě jedině příliš tuhý tlumič - ve smyslu jeho "roztahovací" fáze.

Mně na Cliu I hodně vyjímečně horní uložení na dírách zaklepalo, ale příčina byla v tom, že horní strana hrnce (kolem otvoru na tlumič) byla vyhnutá nahoru. Celý lem té díry byl vytlačený vzhůru, a tak se o misku otíral už třeba při vytočení kol. Stačilo to ale srovnat gumovou palicí a bylo vyřešeno...
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od kotasekh » úte říj 18, 2016 10:04

Tak jsem objednával tlumiče a příležitostně jsem se chlapíka na eshopu poptal i na zkušenosti s horním uložením. Řešil to samé, citace:
"Jediné, čeho jsem se dopátral, tak že pod jedním OE číslem byly dva druhy toho uložení, ale žádný výrobce to nijak nerozlišoval. Byl tam rozdíl snad jen v nějaké podložce kovové, ale ani jedno mi stejně nepasovalo. Byl to prostě neřešitelný problém."
Taky mu to klepalo, ani v renaultu nedodali správný díl dle VIN, pokaždé nepasující. Přemýšlím, že bych to uložení nechal vyměnit přímo v renaultu, ale na jcparts.cz stojí uložení 1300kč, tzn v renaultu minimálně 1500kč, x2, plus práce a jsme na 4-5000 kč...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od presscott » úte říj 18, 2016 18:00

Nedokážu si představit, o jakou podložku by mohlo jít, aby mohla způsobit nějakou změnu. Jedné podložky navíc jsem si ale všiml na fotkách tady v prvním postu, ta malá stříbrná podložka pod zajišťovací matičkou pístnice tlumiče (první fotka). Tu já tam na Cliu II nemám (nebyla tam ani u 1.2 ani u 1.6 16V), matička je zapřená přímo o ten kovový váleček s límcem pod ní, co je zasunutý v silentbloku (na fotce je vidět jen špinavý lem).
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od kotasekh » úte říj 18, 2016 21:33

Stavil jsem se v renaultu at mi naceni horni ulozeni. Technik se ptal, co mam za problem. Vysvetlil jsem mu to a rovnou mi rekl, ze mi to klidne vymeni (1100,- Kc/ks), ale ze mi to nepomuze. Ze ted tam maji taky stejny problem, nove ulozeni, novy tlumic, problem pretrvava. Rikal, ze problem musi byt nekde jinde a je si temer jisty, ze je problem v ramenu. Na tom jejich resenem aute zrovna rameno vymenili, ale technik to auto od te doby jeste nevidel, takze nevi, jestli to pomohlo. Cena ramena s dvema silentbloky a cepem 1900,- Kc/ks (prekvapive dobra cena). Vzhledem k tomu, ze ramena mam puvodni, vymenim je a uvidi se.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od presscott » stř říj 19, 2016 00:13

Na granexu najdeš i levnější varianty a řekl bych, že kvalitativně srovnatelné.
Třeba Ruville, celé rameno + oba silentbloky + čep za 737Kč nebo ten stejný obsah od Lemförder za 1345Kč :).

Jinak "bouchat" dokáží i brzdové destičky v třmenu, tenhle pazvuk (spíše cinkavý) jsem taky docela dlouho odhaloval :).
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od kotasekh » čtv pro 15, 2016 22:47

Dnes jsem si zalej do CMN Renault Přerov. Bohužel i tam se vyjádřili, že vyčnívající horní uložení nad kastli je normální. Ale ochotně mi zapůjčili technika, který se se mnou svezl. Když jsem mu ukázal uložení pod kapotou, tak taky říkal, že tohle už je moc. Na jejich testovací trase se ale žádné bouchnutí neozvalo, nebyl tam ten správný hrbol. Na úterý jsem u nich domluvený, že horní uložení překontrolují, zdali tam není něco špatně. Po cestě domů se klepnutí samozřejmě ozvalo rovnou třikrát... A hlavně jsem zjistil, kdy to klepe nejvíc - příčný práh. To je vám hoši taková rána, že spolujezdkyně, když to slyšela, chtěla pomalu vystoupit, že tímhle autem nepojede :D. Využil jsem kamery v autě a stáhl a sestříhal záznam. K vidění na YouTube ZDE. Je třeba si to dát řádně nahlas, mikrofon mi zaznamenává potichu. Na podvozku je opravdu vše nové, tlumiče, pružiny, ramena, tyče stabilizátoru, axiální táhla řízení plus všechny čepy a silentbloky, vzadu taktéž.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od Zefek » pát pro 16, 2016 06:35

Nemlátí ti uložení motoru na pravé straně?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od kotasekh » pát pro 16, 2016 09:00

Chlape, tys na to mozna kapnul. Ja nad tim premyslel vcera cely den, ze ten hydroblok je puvodni a teoreticky to muze byt on. Objednam, uvidim, stejne jsem ho chtel tento mesic menit ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od kotasekh » čtv pro 22, 2016 18:53

Jinak ja mam teda opraveno. V CMN Prerov prvni napravili horni ulozeni (nevim jak, ale nemenili) a presto rany byly stejne. Tak vymenili jeden febi tlumic za jejich motrio. Klepani bylo polovicni. Vymenili druhy febi za motrio a klepani prestalo. Febi tlumice jsou tedy jiz na reklamaci. Ale spis si proste jen nerozumely s mym autem, protoze je blbost, aby byly vadne oba nove tlumice.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Horní uložení př. tlumiče

Příspěvek od presscott » ned pro 25, 2016 17:15

Ty Febi tlumiče podle mě nemusí být špatné, jen mohly mít hodně nevhodnou tlumící charakteristiku vzhledem k dalším komponentům pružení (pružinám). Dokážu si představit to, že na tom retardéru došlo ke stlačení tlumiče s pružinou a po jeho přejezdu se nestihl tlumič roztáhnout (příliš tvrdá zdvihová charakteristika), celý McPherson byl na zemi dříve, než karoserie auta, a tak horní uložení "spadlo" miskou na hrnec. Hlavně v případě, kdy obě ramena kopírují stejný terén (viz retardér projetý kolmo), pak do pružení ani příliš nezasahuje stabilizátor, který by u jiných nestejných výmolů "padající" rameno částečně zachytil.

Na auto.cz testovali náhradní tlumiče na Octavii II od různých výrobců (+ originální díl) a u některých naměřili dle nich výrazně nevyhovující parametry pro originální podvozek. Některým tlumičům např. stačila velmi malá síla na jejich stlačení, ale zároveň potřebovaly nesrovnatelně vyšší sílu pro roztažení, kterou standardní pružiny nedokázaly vyvinout. Tlumič se tak v některých situacích nestíhal vysunovat a při propružování se auto průběžně snižovalo. V testu samozřejmě nejlépe dopadly originální tlumiče Škoda, z druhovýroby pak tuším byly doporučené Kayaba (a ještě jedna nebo dvě značky).

To jest moje úvaha :)
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

Odpovědět

Zpět na „Renault Clio I“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů